اشکودا

معرفی اشکودا کودیاک اسکات، تواناتر از قبل

اشکودا نسخه‌ای خاص از خودروهای اکتاویا استیشن و راپید هاچ‌بک خود را با نام اسکات (Scout) عرضه می‌کند که نمایی کراس‌اوور مانند به این خودروها بخشیده و کمی به آنها توانایی آفرود اضافه میکند. حال خوشبختانه این برند متعلق به گروه فولکس‌واگن نسخهٔ اسکات را برای کراس‌اوور بزرگ کودیاک نیز ارائه کرده است. کاملاً شبیه به اکتاویا اسکات، عضو جدید خانوادهٔ کودیاک نیز جهت توانایی بیشتر در عبور از مسیرهای ناهموار، به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بوده و همچنین ارتفاع بیشتری هم از سطح زمین دارد.

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-03

کودیاک اسکات با محافظ نقره‌ای‌رنگ زیر سپرهای جلو و عقب و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی استاندارد که انحصاراً در این نسخه ارائه می‌شود، از نمونه‌های دیگر متمایز شده است. علاوه بر این‌ها، نشان کوچک اسکات در روی گلگیرهای جلو نیز دیگر تغییر بیرونی این مدل نسبت به نسخه‌های استاندارد است. همین نشان در داخل خودرو روی داشبورد نیز چسبانده شده تا به راننده یادآوری کند که در حال رانندگی با نسخهٔ تواناتری از کودیاک است.

نسخهٔ اسکات از تیپ میانی Ambition کودیاک قابل سفارش است و سیستم کمکی آفرود را به آن اضافه می‌کند. علاوه بر این، امکان انتخاب حالت رانندگی دلخواه از میان حالات گوناگون اقتصادی، راحت، معمولی، اسپرت، شخصی و برفی نیز در این خودرو وجود دارد. بسته به انتخاب هریک از این حالت‌ها، تنظیمات موتور، فرمان، گیربکس اتوماتیک و حتی تهویه مطبوع تغییر می‌کند. اشکودا همچنین در ارائهٔ تجهیزات برای کودیاک اسکات نیز بسیار دست‌ودل‌باز عمل کرده است به‌گونه‌ای که ۱۰ رنگ نورپردازی LED داخلی مختلف، تودوزی چرم آلکانترا، پدال‌های فلزی، کف‌پوش و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه هفت بلندگو همگی به‌صورت استاندارد در این کراس‌اوور ارائه می‌شوند.

skoda-kodiaq_scout-2018-102

برای زیر کاپوت کودیاک اسکات سه پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب است. مدل پایهٔ این خودرو با یک موتور ۱.۴ لیتری بنزینی TSI عرضه می‌شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته و کودیاک را در ۹.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. موتور بعدی یک واحد ۲ لیتری بنزینی TSI با ۱۸۰ اسب بخار قدرت است. کودیاک با این موتور ظرف ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. موتور آخر نیز یک نمونهٔ ۲ لیتری دیزلی TDI است که با دو سطح قدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۱۹۰ اسب بخار عرضه می‌شود. شتاب صفرتاصد و حداکثر سرعت کودیاک اسکات با نمونهٔ ضعیف‌تر به ترتیب ۹.۵ ثانیه و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در نسخهٔ قوی‌تر ۸.۹ ثانیه و ۲۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-02

صرف‌نظر از نوع موتور، تمامی مدل‌های کودیاک اسکات مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند و ارتفاع مناسبی معادل ۱۹.۴ سانتیمتر از سطح زمین دارند که ثابت می‌کند این یک SUV مناسب برای عبور از جاده‌ای ناهموار است. همچنین جای نگرانی بابت آسیب دیدن قسمت‌های زیرین خودرو هم وجود ندارد چراکه کودیاک اسکات به پکیجی شامل حفاظت بیشتر از قسمت زیرین، موتور، خطوط سوخت و کابل‌ها مجهز شده است. اشکودا گفته است که کودیاک اسکات و نمونهٔ SportLine این خودرو به همراه محصولات جدید دیگری در ماه مارس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ به نمایش درخواهند آمد که شاید منظور از محصولات دیگر، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل راپید یا سیتیگو باشد. همچنین رئیس اشکودا تأیید کرده است که اعضای خانوادۀ کودیاک با ارائهٔ نسخهٔ اسپرت و عملکردی RS بازهم افزایش پیدا خواهد کرد.

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-04

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از جلوپنجره و خشونت چراغ های محصولات اشکودا خیلی خوشم میاد.
    برای یک رانندگی بی سر و صداذبی نظیرن.
    امیدوارم پرقدرت بیاد ایران. اینطور نشه که دوباره فقط فرانسوی ها ?.
    باید بازار تنوع داشته باشه تا بگردی و از بین 20-30 رقیب یکی رو پیدا کنی. نه اینکه از اول فقط 1 انتخاب داشته باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sardar

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    اشکودا خودروی زندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MjM

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    جانی تازه در رگهای کمپانی اشکودا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهراب

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    دوستان این اشکودا از کجا یهو پیداش شد؟
    ماشین قشنگیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ASTON

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    یعنی خدا پدر فولکس واگن رو بیامورزه ای کاش ولوو ساب جگوار و لندروور رو هم بر میداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا