اشکودا

معرفی کانسپت اشکودا ویژن IV، کراس‌اوور کوپهٔ الکتریکی

اشکودا برای نمایشگاه ژنو امسال کانسپت جذابی بنام ویژن IV را تدارک دیده است. این کانسپت که یک کراس‌اوور کوپه است، اولین محصول اشکودا محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم الکتریکی گروه فولکس‌واگن یعنی MEB ساخته شده است. ویژن IV به دو موتور الکتریکی مجهز شده است که هرکدام از آن‌ها روی یکی از محورها قرار گرفته‌اند. انرژی موردنیاز این موتورها نیز توسط یک پکیج مسطح باطری لیتیوم یونی تأمین می‌شود که به‌منظور صرفه‌جویی در فضا، در زیر کف خودرو نصب شده‌اند. هیچ اطلاعات فنی در مورد میزان قدرت و یا عملکرد این کانسپت الکتریکی منتشر نشده و اشکودا صرفاً گفته است که ویژن IV با یک‌بار شارژ کامل باطری‌هایش می‌تواند مسافتی تا ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.

ویژن IV استایل بسیار جذابی دارد اما درعین‌حال همچنان نشان می‌دهد که یک اشکودا است. در قسمت جلویی خودرو بیش از همه نوار باریک LED جلب‌توجه می‌کند که از میان جلوپنجره رد شده و چراغ‌ها را به هم متصل کرده است. در این قسمت همچنین جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ مسدودی با خطوط عمودی، کاپوت عضلانی و سپر تهاجمی به چشم می‌خورند. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه در بخش عقبی کانسپت اشکودا نیز می‌توان به سقف شیب‌دار، اسپویلر آئرودینامیکی یکپارچه با درِ صندوق بار، چراغ‌های C شکل با نوشتهٔ قرمزرنگ SKODA در میان آن‌ها و یک دیفیوزر با نواری LED که از وسط آن عبور کرده اشاره نمود. این ویژگی‌ها نمایی آینده‌نگرانه به این کانسپت بخشیده‌اند.

ویژن IV روی رینگ‌های ۲۲ اینچی قرار گرفته که به‌صورت آئرودینامیک طراحی و بهینه شده‌اند. این کانسپت همچنین از جدیدترین مُد صنعت خودروسازی یعنی حذف آینه‌های جانبی سنتی و استفاده از دوربین بجای آن‌ها پیروی کرده است. پنجره‌های بدون قاب و دستگیره‌های غیرقابل مشاهدهٔ درها نیز از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه پروفیل جانبی این کراس‌اوور هستند.

برجسته‌ترین ویژگی داخلی ویژن IV داشبورد دولایهٔ آن است اما در اینجا ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دیده می‌شود مثل غربیلک فرمان دو پرده که در میانهٔ آن بجای لوگوی اشکودا، نام آن کار شده است. در کابین این کراس‌اوور کوپه، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ایستاده در میانهٔ داشبورد و همین‌طور صفحه آمپر دیجیتالی ظریفی هم جلب‌توجه می‌کنند. کنسول مرکزی بزرگ این خودرو قابلیت اتصال به دو گوشی هوشمند را دارد که این گوشی‌های خود می‌توانند به نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل شده، به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند و به‌عنوان کلید دیجیتالی خودرو مورداستفاده قرار گیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اینو باید ائودی بسازه ن اشکودا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. farhad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    طراحی پخته و زیبا، فقط المانی ها میتونن بدون زرق و برق اضافه یک طراحی زیبا و کاربردی رو ارائه بدن.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا