اشکودا

معرفی کراس‌اوور جدید و کوچک اشکودا کوشاک برای بازار هند

اشکودا پیش‌بینی می‌کند که هند طی چند سال آینده به سومین بازار بزرگ خودرو در جهان تبدیل شود و این شرکت سهم بزرگی از این بازار می‌خواهد. به همین دلیل، اشکودا کراس‌اوور کوچک و جدیدی بنام کوشاک را معرفی کرده که به‌طور خاص برای هند طراحی شده و توسعه یافته است. این خودرو فصل جدیدی را برای اشکودا و فولکس‌واگن بازخواهد کرد زیرا این اولین خودرویی است که روی پلت‌فرم جدید MQB-A0-IN ساخته شده است. این پلت‌فرم توسط اشکودا برای بازار هند تطابق داده شده است.

کوشاک که به‌عنوان سومین کراس‌اوور اشکودا در هند به مدل‌های بزرگ‌تر کاروک و کودیاک خواهد پیوست، ۴,۲۲۱ میلی‌متر طول، ۱,۷۶۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۱۲ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصلهٔ محوری این خودرو هم ۲,۶۵۱ میلی‌متر است که به گفتهٔ سازنده، یکی از بیشترین فاصله‌های محوری در این کلاس محسوب می‌شود. کوشاک ۱۸۸ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد و در صندوق بار خود ۳۸۵ لیتر فضا ارائه می‌کند.

کوشاک با دو پیشرانهٔ مختلف در بازار هند عرضه خواهد شد که شامل ۱ لیتری توربو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور و ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. برای انتقال نیروی موتور کوچک‌تر گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است درحالی‌که برای موتور بزرگ‌تر گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است. برای کوشاک اما خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست و همهٔ نسخه‌های آن به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شوند.

کاپوت برجسته و جلوپنجره‌ای گسترده که در هر طرف با دو چراغ احاطه شده است به همراه سپری با ورودی هوای بزرگ در پایین، نمای جوان‌پسندی به کوشاک بخشیده‌اند. در پروفیل جانبی خودرو، دو خط موازی از انتهای گلگیرهای جلو آغاز شده و با عبور از روی درها به چراغ‌های L شکل عقب ختم می‌شوند. اسپویلر روی سقف، تریم نقره‌ای روی درب صندوق و صفحهٔ محافظ در زیر دیفیوزر هم از ویژگی‌های بخش عقبی این کراس‌اوور جدید هستند.

تیپ پایهٔ کوشاک که اکتیو نام دارد روی رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی با قالپاق قرار می‌گیرد اما تیپ‌های آمبیشن و استایل به ترتیب به رینگ‌های آلیاژی ۱۶ و ۱۷ اینچی مجهز خواهند بود. خریداران می‌توانند از بین پنج رنگ بیرونی مختلف شامل نارنجی، قرمز، سفید، کربن فولادی و نقره‌ای یکی را برای کوشاک انتخاب کنند.

کابین کوشاک با برخورداری از فضای کافی برای پنج بزرگ‌سال، بسیار کاربردی است. در اینجا بسته به تیپ خودرو، یک نمایشگر ۷ یا ۱۰ اینچی در میانهٔ داشبورد قرار می‌گیرد و تودوزی نیمه چرمی، پانل لمسی کنترل سیستم تهویه، تهویهٔ صندلی‌های جلو، سانروف برقی، نورپردازی داخلی، آینهٔ دید عقب تیره شونده خودکار و سیستم ورود بدون کلید هم آن‌را همراهی می‌کنند.

برای این کراس‌اوور جدید، خدمات اشکودا کانکت شامل دسترسی به خودرو از راه دور، شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند، وای فای، بلوتوث، سوکت‌های USB و… هم قابل سفارش خواهد بود. در بخش ایمنی هم کوشاک از شش ایربگ، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار شروع حرکت در سراشیبی‌ها، سنسور باران، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم پایش باد تایرها و کروز کنترل سود می‌برد. فروش اشکودا کوشاک از ماه ژوئن آغاز شده و تحویل آن به خریداران یک ماه بعد شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Benz309 1974

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    درکل برای بازار هند خوبه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Muty

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      دستتون درد نکنه که تاییدش کردید.

      باتشکر
      هیات مدیره و جمعی از پرسنل اشکودا

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    با این نامگذاری اگه تو ایران یه مدل اختصاصی بده بیرون اسمش میشه کولاک!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    چند وقتیه شرکت هاب خودروسازی از چین به سمت هند دارن حرکت میکنن تقریبا از زمانی که چین به سمت نظامی شدن داره میره شرکت های غربی کم کم دارن به سمت هند حرکت میکنند جالب اینکه هند هم ظرفیت فوقالعاده ای داره همین داستان تحریم ایران و بندر چابهار که دادن دست هند و امریکا هم مخالفت نکرد ثابت میکنه غرب قصد داره جای چین و هند عوض کنه البته با کمک نفت و گاز ایران که احتمالا برای هند معافیت پشت پرده هم دادن با این وضع هند قدرت اینده تولیدی جهان میشه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      شما اگر 60هزار دلار معادل یک و نیم میلیارد تومن پول رایج مملکت رو داشته باشی ببری هند میشی جزو یک درصد ثروتمند هند.
      اما برای اینکه جزو یک در صد ثروتمند چین باشی باید رقمی معادل850 هزار دلار یا بیست میلیارد ومن پول رایج مملکت رو داشته باشی. بزرگترین حسن هند اینه که تقریبا تمامش قابل کشت و زندگیه. وگرنه تا سالهای سال نمیتونه به قدرت خرید چین برسه. مگر اینکه بازار چین اشباع بشه که افت کنه. بازار خودروی فعلی هند تقریبا اندازه بازار ایرانه اینها واسه آینده سرمایه گذاری میکنن شاید ده تا بیست سال دیگه.

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. مهدی

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        اتفاقا همین دلیل باعث میشه هزینه تولید در هند از چین کمتر بشه و تولید در هند گسترش پیدا کنه سرمایه گذار غربی هم دنبال هزینه تولید کمتر هستش تا سود بیشتری ببره همون سرمایه عظیمی که چین از یک کشور فقیر به اینجا رسوند داره سمت هند میره و کمتر از سه دهه اینده هند از چین پیشی میگیره البته الانم هند بعد از المان ۵ امین قدرت اقتصادی جهان هستش

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ههه

          ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          هند جمعیتی ۱۵ برابر ایران ولی مساحتی تنها ۳ برابر بیشتر داره.
          البته اگه در کل در نظر بگیریم سومین قدرت خرید بزرگ دنیاست.
          هند فعلا بزرگترین بازار در حال رشد در صنعت خودرو هست. این مهمتره.
          شما مثلا یک بازار داری توش سالی ۵ میلیون خودرو میفروشی اما این بازر رشد نداره. اما یه بازار داری ۱ میلیون خودرو توش میفروشی اما رشد داره.
          شرکتهای دنیا این بازار دوم رو بیشتر دوست دارن تا اولی. چون اولی رشدشو کرده و فوقش به ازای ۱ اتومبیلی که از رده خارج میشه ۱ اتومبیل فروخته میشه.
          اما بازار دوم مردم هی خودرو میخرن. مردمی که قبلا نداشتن. حالا خودرو فقط یه چیزشه. هند یکی از در حال رشد ترین بازار رو داره.
          بعدم کسی بندر چابهار رو نداده هند. اجاره کردن. خود امریکا تو هیوستون بندر به روسیه اجاره داده. استرالیا بندر به چین اجاره داده. این هلند یه بندر بزرگ به چین اجاره داده. تازه ما به هند اجاره دادیم که دشمن نیست اصلا. بلکه کشور دوسته. اجاره دادن تو دنیا مرسومه ما اونقدر عقب موندیم نمیدونیم این چیزا رو.
          ایناییم که هی از کلمه خیانت استفاده میکنن انتهاشو بگیری به این میرسی از محور چین عربستان پول گرفتن.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. UNAS

          ۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1829 ديدگاه)

          پای سا.یبر.ی ها به پدال هم باز شده انگار !!!

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. mahan

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    جاش تو بازار ایران خالیه.به جای این چینی ها باید اشکودا میاوردن برای مردم.

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا