اشکودا

کانسپت مونتیاک، پیکاپ ایده‌ای و تک ساخت اشکودا

پس از چند ماه آموزش و بیش از دو هزار ساعت کار فشرده، کارآموزان اشکودا سرانجام ساخت خودروی دانش‌آموزی جدید خود را به پایان رسانده‌اند. این خودرو که مونتیاک (Mountiaq) نام دارد، بر اساس کراس‌اوور میان سایز کودیاک ساخته شده و صرفاً یک کانسپت است که راهی خط تولید نخواهد شد. کارآموزان اشکودا در این پروژه، کودیاک را به یک پیکاپ با کابینی برای دو نفر تبدیل کرده‌اند درحالی‌که در قسمت بار آن‌هم نورپردازی و محفظه‌های مخفی کار شده است.

ازجملهٔ ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پیکاپ کانسپت می‌توان به پانل‌های سفارشی بدنه، محافظ‌های چپ کردن و بخش زیرین خودرو، سپرهای جدید و مه شکن‌های بازطراحی شده اشاره کرد. علاوه بر این، در مونتیاک اصلاحاتی هم صورت گرفته که توانایی‌های آن‌را در مسیرهای خشن افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها شامل گارد جلو، وینچ، اسنورکل، نوار چراغ‌های روی سقف و رینگ‌های ۱۷ اینچی راک‌استار با لاستیک‌های آفرود می‌شود درحالی‌که فاصلهٔ خودرو از سطح زمین نیز به ۲۹ سانتیمتر رسیده که ۱۰ سانتیمتر از کودیاک بیشتر است.

مونتیاک با رنگ نارنجی Sunset رنگ‌آمیزی شده و در قسمت‌های مختلف آن نورپردازی کار شده است به‌گونه‌ای که لوگوی اشکودا به چراغ مجهز شده، زیر در کاپوت نواری از LED نصب شده و هنگامی‌که درهای خودرو باز می‌شود نیز نوشتهٔ Skoda روی زمین نقش می‌بندد. در زیر کاپوت این پیکاپ ایده‌ای نیز قوی‌ترین موتور بنزینی کودیاک قرار گرفته است. این موتور که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است، ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در داخل مونتیاک نیز ارتقاءهای صورت گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تجهیز به سیستم صوتی با بلندگوهای ۳۲۰ واتی، آمپلی‌فایر ۲۰۰۰ واتی و ساب‌ووفر ۲۰۰۰ واتی، لوگوی نورانی اشکودا در سقف، نشان ویژه‌ای در پشتی صندلی‌های جلو، تریم نارنجی‌رنگ و یخچال اشاره کرد. مونتیاک در مقایسه با کودیاک ۳۰ سانتیمتر کشیده‌تر، ۱۲.۳ سانتیمتر عریض‌تر و ۳.۴ سانتیمتر بلندتر است اما فاصلهٔ محوری آن با ۳ میلی‌متر کاهش به ۲.۷۹ متر رسیده است. وزن این ماشین نیز ۲۴۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    وجدانا اون قسمت کات شده کابین که شده محفظه بار،اگه ستون آخرش زیر دست من طراحی میشد خوشکل تربود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amin

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    در این تصاویر شباهت بی چون و چرا و تلفیق نمای جلویی اشکودا و رنج روور توسط کیا برای کراس اور جدید سلتوس کاملا مشخص است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا