اوپل

اوپل آمپرا-ای 2017، ردای اروپایی برای شورولت بولت

کمپانی اوپل (Opel) تصمیم گرفت که با معرفی یک خودروی تولیدی تمام الکتریکی، پرونده‌ی شورولت بولت را به اروپا ببرد.

Opel Ampera-e 2017
Opel Ampera-e 2017
مدل تولیدی اوپل که Ampera-e نامیده می‌شود در قیاس با مدل آمریکای شمالی یا همان شورولت بولت تغییرات محدودی داشته است. طراحی مشابه قسمت عقب و کناری خودرو که با گلگیر جلوی جدید با سبک و سیاق محصولات اوپل همراه شده است.

Opel Ampera-e 2017
Opel Ampera-e 2017
طبق اعلام این شرکت در کابین با سیستم اطلاعات و سرگرمی و سرویس کمکی OnStar روبرو می‌شویم. این تکنولوژی به‌سادگی با گوشی‌های هوشمند هماهنگ می‌شود. اوپل همچنین وعده داد که در کنار فضای صندوق مناسب، فضای کافی برای ۵ سرنشین را فراهم می‌کند. در نظر گرفتن فضای کافی برای کلاس کامپکت ها واقعاً کار مشکلی است و این شرکت با قرار دادن پکیج باتری‌ها در کف خودرو توانست این فضا را مهیا کند.

Opel Ampera
Opel Ampera 2012
اوپل آمپرا-ای جدید با شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند مسافتی ۳۲۲ کیلومتری را طی کند. این مسافت بیشتر از مسافت طی شده توسط اغلب خودروهای الکتریکی تولیدشده تا به امروز است و با احتساب قیمت (قیمت پایه ۳۷۵۰۰ دلاری شورولت بولت در آمریکا)، می‌توان گفت این خودرو مقرون‌به‌صرفه ترین خودروی الکتریکی است.

2017 Chevrolet Bolt EV
۲۰۱۷ Chevrolet Bolt EV
کارل توماس نیومن مدیرعامل کمپانی اوپل دراین‌باره گفت:

خودروهای الکتریکی پتانسیل بالایی در تغییر در وضعیت آب‌وهوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند. اوپل آمپرا-ای جدید با ورود به جاده‌ها، محدودیت‌های خودروهای الکتریکی یعنی قیمت‌های بالا و مسافت‌های طی شده کوتاه را در هم می‌شکند.

اوپل اطلاعات قدرت تولیدی آمپرا-ای جدید را اعلام نکرد اما به‌هرحال می‌توان انتظار داشت که این خودرو پیشرانه و مشخصاتی مشابه با برادر دوقلویش در آمریکا داشته باشد. قدرت ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاوری ۳۶۰ نیوتن متری که باعث می‌شود این خودروی الکتریکی تنها در ۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و نهایت سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

2017 Chevrolet Bolt EV
۲۰۱۷ Chevrolet Bolt EV

طبق این خبر اوپل تولید آمپرا-ای را از سال ۲۰۱۷ در قاره‌ی سبز آغاز می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    اوپل به این خوبی و خوش نامی چرا مثل بقیه آلمانی ها پیشرفت نمیکنه؟
    فکر کنم کمپانی مادر آمریکایی نمیزاره زیاد عرض اندام بکنه.
    امیدوارم آلمانها(بنز و اوپل) یه روز از سلطه یانکی ها بیان بیان بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      چون اوپل با فولکس و تویوتا و هیوندای رقابت می کنه نه بنز و بی ام و ائودی.قرار نیست چون المانیه با همون کیفیت و قیمت لوکس های این کشور برابری کنه.در ضمن امریکایی ها دیوانه نیستن بخوان کیفیت رو پایین نگه دارن.اگر اوپل بخواد تو بازار رقابت باقی بمونه 1000 یورو قیمتش بیشتر بشه با سر زمین میخوره برای همین جنرال موتورز مجبوره با حداقل سود خالص این برند رو تو اروپا نگه داره.
      شرکت فولکس واگن المانی اعلام کرده میانگین سود خالص برای ماشین های این برند 350 یوره هست در حالی که پورشه زیرمجموعه لوکس این شرکت که اون هم المانی هست 15000 یورو برای هر ماشین هست و مشخصا کیفیت پورشه خیلی بالاتر از فولکس هست.حالا باید فوکس رو سرزنش کرد که چرا بیشتر خرج نمی کنه تا با پورشه و بنز رقابت کنه؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی (بنتلی)

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    فک کنم ب اوپل گفتن تو هم بیا آرمتو بچسبون جلوش دلت نشکنه،کلن ازین پاس کاری های مسخره جنرال موتورز حالم بهم میخوره،شورلت ب جی ام سی،شورلت ب اوپل،شورلت ب واکسهال،اوپل ب بیوک،شورلت ب بیوک و…ی ذره از فولکس یاد بگیره،درسته پلتفرم و موتور مشترک باعث کاهش هزینه میشه ولی نه تااین حد ک طراحی ظاهری و خارجی تقریبا یکی باشه و فقط آرم و یا جلوپنجره فرق کنه!البته جدیدا تفاوت های موکا و ترکس بیشترشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      زیرک تر از همه ب ام و هست. همه موتورهاش اول رو مینی تست میشن و بهترین هاشون رو برای خودروهای ب ام و بکار میبره. در نتیجه اگه موردی هم پیش بیاد (که نمیاد) اعتبار برند ب ام و به عنوان دومین برند (نه مجموعه) بزرگ در جهان به خطر نمیافته. http://www.therichest.com/business/companies-business/the-10-most-valuable-car-brands-in-the-world/?view=all

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش، ماشین خیلی خوبی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش، ماشین خیلی خوبی هست. مسافت خوبی رو هم طی میکنه، برای خارجیا خیلی مقزون به صزفه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moein

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اوپل رو دوس دارم یه مقدار باید بیشتر از این ها بهش رسیدگی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا