اوپل

اوپل اینسیگنیا GSi مدل 2020، اسپرت 230 اسبی آلمانی

ماه گذشته اوپل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان اینسیگنیا را معرفی کرد و حالا این شرکت آلمانی در نمایشگاه خودروی بروکسل از نسخهٔ بروز شدهٔ مدل GSi این ماشین هم پرده‌برداری کرده است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اینسیگنیا GSi با جلوپنجرهٔ جدیدی که توسط چراغ‌های LED تطبیقی بروز شده احاطه شده فوراً از نسخهٔ قبلی قابل‌تشخیص است. این چراغ‌های جدید مجهز به ۱۶۸ عدد LED هستند درحالی‌که در چراغ‌های قبلی این تعداد ۳۲ عدد بود. در زیر جلوپنجره نیز سپر اسپرت‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر به همراه‌ تریم کرومی آشنای ببر دندان‌خنجری به چشم می‌خورد.

اوپل در مورد کابین اینسیگنیا GSi جدید صحبتی نکرده است اما تصاویر نشان می‌دهند که این ماشین به صندلی‌های اسپرت چرمی با نشان GSi، پدال‌های آلیاژی و تریم مشکی براق مجهز شده است. علاوه بر این، صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم بروز شده‌اند.

زیر کاپوت اینسیگنیا GSi مدل ۲۰۲۰ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید قرار گرفته است که ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک با سیستم کنترل گشتاور بُرداری تحویل می‌دهد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های عملکردی این خودرو نیز می‌توان به ترمزهای برمبو و سیستم فرمان بهبودیافته اشاره کرد. این اسپرت آلمانی به سیستم تعلیق تطبیقی FlexRide با چهار حالت استاندارد، تور، اسپرت و کامپتیشن هم مجهز است.

اما اوپل علاوه بر معرفی اینسیگنیا GSi مدل ۲۰۲۰، مشخصات نسخه‌های استاندارد این ماشین را هم منتشر کرده است. برای این نسخه‌ها مجموعه‌ای از پیشرانه‌های جدید سه و چهار سیلندر در نظر گرفته شده که همگی متعلق به یک خانواده هستند. این تغییر قابل‌توجهی محسوب می‌شود زیرا نسخهٔ قبلی اینسیگنیا از موتورهایی از سه خانوادهٔ مختلف استفاده می‌کرد.

پیشرانه‌های سه سیلندر که از آسترا قرض گرفته شده‌اند تا ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از موتورهای قبلی هستند. این موتورهای سه سیلندر جدید شامل نمونه‌های ۱.۴ لیتری بنزینی با ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ نیوتن متر گشتاور و ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. علاوه بر این، موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و دیزلی هم برای اینسیگنیا در نظر گرفته شده که دومی اواخر امسال معرفی خواهد شد.

موتور ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ که حالا به تکنولوژی غیرفعال‌سازی سیلندرها هم مجهز شده، در نسخهٔ استاندارد اینسیگنیا ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همان‌طور که در بالا گفته شد، قدرت این موتور در نسخهٔ GSi به ۲۳۰ اسب بخار می‌رسد اما گشتاور تغییری ندارد. انتقال نیروی پیشرانه‌های ۲ لیتری اینسیگنیا توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که موتورهای سه سیلندر به‌صورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعتهٔ متصل شده‌اند اما امکان سفارش یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    چه خوشگله

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    با اینکه از استیشن ها متنفرم ولی این یکی خیلی به دلم نشست لنتی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Dante

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    روز های پیش از گند کاری های psa

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا