اوپل

اوپل موکا: آلمانی-آمریکایی خاص

اوپل موکا نام یک کراس اور ساب کامپکت از محصولات جنرال‌موتورز است. این خودرو در انگلستان تحت نام واکسهال موکا، و در آمریکا و چین با نام بیوک Encore به فروش می‌رسد. تولید این کراس اور از سال ۲۰۱۲ آغاز شده و اولین مدل‌های آن از سال ۲۰۱۳ وارد بازار شدند. این خودرو که در کره جنوبی، چین و اسپانیا تولید می‌گردد، چندی است که مجوز واردات به کشور ما را دریافت کرده است و توسط توان خودرو جی به فروش می‌رسد.

Opel Mokka 2015
Opel Mokka 2015
توان خودرو جی چند وقتی است به واردات خودروهای اوپل روی آورده است. اما به نظر می‌رسد که یا مسئولان این شرکت اصفهانی افرادی خجالتی هستند و نمی‌خواهند اسم شرکتشان بر سر زبان‌ها باشد، و یا اینکه قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات را دارند، چرا که تبلیغات و بازاریابی آن‌ها بسیار ضعیف بوده است و با وجود گذشت مدت قابل‌توجهی از حضور این شرکت و فروش محصولاتی مانند اوپل کورسا و آسترا، هنوز هم بسیاری از مردم از حضور این شرکت اطلاعی ندارند. پس ما در پدال تصمیم به معرفی محصول جدید این شرکت که همان اوپل موکا می‌باشد گرفتیم.

Opel Mokka
Opel Mokka
همان‌طور که قبلاً ذکر گردید، اوپل موکا یک کراس اور ساب کامپکت است و در کشور ما رقیبی مانند رنو داستر را دارد. همچنین برادر ارزان‌قیمت‌تر موکا، که همانند آن بر روی پلتفرم گاما II جنرال‌موتورز ساخته شده است، یعنی شورولت ترکس نیز اخیراً در لیست مجاز واردات قرار گرفته است.

Opel Mokka
Opel Mokka
اوپل موکا احتمالاً از مبدأ کره جنوبی وارد کشور ما خواهد شد و جای خوشحالی است که نسخه وارداتی به کشور ما، قوی‌ترین و در عین حال کم‌مصرف‌ترین پیشرانه موجود در بین پیشرانه‌های موکا را خواهد داشت. این پیشرانه ۱.۴ لیتری است و با بهره‌گیری از توربوشارژر، توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۴۹۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است و با بهره‌گیری از سیستم ECO مصرف سوختی برابر با ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر را خواهد داشت. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Opel Mokka
Opel Mokka
موکا به سیستم ۴*۴ هوشمند مجهز است که در آن تمامی گشتاور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و فقط در زمانی که سیستم یک لغزش، شروع حرکت سریع و پیچ‌های تند را احساس کند، به‌صورت خودکار نیمی از گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل خواهد کرد.

Opel Mokka
Opel Mokka
ارگونومی و کیفیت کابین موکا همان‌گونه که از یک خودروی آلمانی انتظار می‌رود بالاست و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از هم قیمت‌های کره‌ای قرار می‌گیرد. تعداد زیادی کلید مربوط به سیستم صوتی و تهویه در مرکز کنسول قرار دارند و در بالای آن‌ها نیز یک مانیتور ۷ اینچی قرار دارد.

Opel Mokka
Opel Mokka
از نظر ایمنی این خودرو مجهز به ایربگ‌های جلو و پرده‌ای می‌باشد. همچنین سیستم‌های ABS، ESP، CBC و EBD در شرایط سخت به کمک راننده خواهند آمد. علاوه بر این‌ها، اوپل موکا مجهز به سیستم‌های خودکار حرکت در سربالایی و سرپایینی می‌باشد.

Opel Mokka
Opel Mokka
موکا مجهز به کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب و نمای محیطی با دید ۱۳۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سامانه ناوبری، نمایشگر اطلاعات هوشمند خودرو و حفاظت فعال در مورد سرنشینان می‌باشد.

Opel Mokka
Opel Mokka
فرمان این خودرو نیز از نوع تلسکوپی با کنترل الکترونیکی می‌باشد و عملکرد آن حساس به سرعت خودرو است.

Opel Mokka
Opel Mokka
از نظر امکانات رفاهی اوپل موکا دارای سیستم صوتی مجهز به نمایشگر ۷ اینچی و ۶ بلندگو می‌باشد و از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل خواهد شد. دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی بر روی فرمان موجود هستند. علاوه بر این، موکا از تهویه مطبوع دوگانه، مجهز به سنسور رطوبت به همراه فیلتر بهره می‌برد و دارای خروجی هوا برای سرنشینان عقب می‌باشد.

Opel Mokka
Opel Mokka
از جمله سایر امکانات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شیشه‌های سولار، سان‌روف، شیشه بالابرهای برقی دارای سنسور مانع، آینه‌های جانبی فتوکرومیک، رادار چراغ‌ها، چراغ‌های جلو حساس به خودروهای عبوری از روبرو و فضاهای باز، چراغ‌های زنون، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو، سنسور باران، خروجی ۲۳۰ ولت، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، قابلیت تاشوندگی ۶۰*۴۰ صندلی‌های عقب، بدنه کاملاً گالوانیزه ضد زنگ، برف‌پاک‌کن یخ‌زدا جلو و عقب.

Opel Mokka
Opel Mokka
اما نوبت به بحث مهم، یعنی قیمت می‌رسد. توان خودرو جی برای اوپل موکا قیمت ۱۵۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان را در نظر گرفته است که در آن مالیات بر ارزش افزوده نیز لحاظ شده است. بدین ترتیب موکا باید با شاسی بلندهای محبوب کیا و هیوندای که در یک کلاس بالاتر از آن قرار می‌گیرند رقابت کند.
حال می‌رسیم به این سؤال که آیا اوپل موکا را بخریم یا خیر؟ در واقع پاسخ به این سؤال بسیار سخت است. موکا در کشور ما هیچ رقیب همکلاسی را در برابر خود نمی‌بیند. رنو داستر و شورولت ترکس که از نظر سایز بدنه با موکا در یک کلاس قرار می‌گیرند، از نظر امکانات، طراحی و کیفیت با آن قابل مقایسه نیستند و در سایر بازارها هم از موکا ارزان‌تر می‌باشند.

Opel Mokka
Opel Mokka
از طرف دیگر موکا از نظر قیمتی دقیقاً در برابر خودروهای کره‌ای از یک کلاس بالاتر قرار می‌گیرد که در حال حاضر بازار را به تسخیر خود درآورده‌اند و از نظر خدمات پس از فروش و تأمین قطعات و خدمات بسیار قوی‌تر از موکا هستند.

Opel Mokka
Opel Mokka
اما موکا نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. کیفیت رانندگی و هندلینگ خوب از نکات قابل‌توجهی است که در بررسی‌های خارجی به آن اشاره شده است. به‌علاوه، بسیاری از کارشناسان طراحی و کیفیت متریال به کار رفته در کابین آن را ستوده‌اند.

اوپل موکا می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند یک خودرو خاص، با کیفیت آلمانی و تکنولوژی آمریکایی داشته باشند و اولویت اصلی آن‌ها داشتن یک کراس اور شهری می‌باشد، گزینه خوبی باشد. موکا اولین شاسی‌بلند جنرال‌موتورز است که پس از سالها، مجوز واردات را کسب کرده است. هرچند که قطعاً نمایندگی تازه‌کار و چندان شناخته نشده آن می‌تواند باعث تردید در انجام خدمات مربوط به فروش و پس از فروش باشد و بازار خرید و فروش آن نیز به هیچ عنوان به‌اندازه کره‌ای‌ها داغ نخواهد بود. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Armin

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    میتسوبیشی asx لایک
    اوپل mokka دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. امیر مرادی

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      نمای بیرونش به خصوص نیم رخ و پشت یه هوا شبیه به کوراندو هست. ولی خداییش دوست داشتنیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد علي

        ۷ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (71 ديدگاه)

        سوال منم اینه که چرا اینقدر شولت تراکس ، اپل موکا ، لینکن انکور شبیه هم اند پلتشون یکی هست چرا قیافشون شبیه هم هستند ( البته جدا اپل از بقیشون قشنگ تره)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان(احسان)

          ۸ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (2872 ديدگاه)

          شورولت تراکس به عنوان یک کراس اور جمع و جور معمولی فروش میره در حالی که بیوک انکور با طراحی کمی متفاوت و زیباتر و امکانات بیشتر به عنوان یک کراس اور نسبتا لوکس(به قول خودشون upscale ) فقط تو خاور میانه و چین و امریکا فروخته میشه.جنرال موتورز بیوک یا کادیلاک رو تو اروپا نمی فروشه و برای بازاریابی ماشین های نسبتا لوکس این شرکت در اروپا از نام اوپل استفاده می کنه نه شورولت.
          اوپل واحد اروپایی جنرال موتورزهست که با توجه به سلیقه بازار اروپا خودرو تولید می کنه(به جز بریتانیای کبیر).تو بریتانیای کبیر هم برند واکسهال وجود داره که بیشتر ماشین های اوپل رو در بر میگیره و فقط لوگوی دو شرکت با هم تفاوت داره و در استرالیا هم هولدن رو داره که تمام ماشین های واکسهال رو تولید می کنه با برند هولدن(که 1 سال دیگه بیشتر از عمرش باقی نمونده).
          شورولت ولت و اوپل امپرا.بیوک انکور و اوپل موکا.اوپل کاسکادا و بیوک کاسکادا.
          پس جنرال موتورز دلیل فنی نداره برای اینکار نداره بلکه استراتژی بازاریابی این شرکت کمی گمراه کننده هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کارشناس

          ۸ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (24 ديدگاه)

          کلاً ماشینایی که شاسیشون یکیه از دور که ببینی خیلی تو اندازه ها و ترکیب مثل هم اند چون اسکلتش یکیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      90 بیشتر نمیرزه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. saeid

        ۷ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (163 ديدگاه)

        شما با کدوم فرمول حساب کردی 90 بیشتر نمی ارزه؟؟؟!! یه برند آلمانی 90 میلیون اونم با کیفیت عالیش . نکنه شما فکر کردی این ماشین چینی یا کره ای که همچین قیمتی دادی. الان با 80 تومن یه چینی آشغال بهت میدن بعد این ماشین 90 تومن؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. 4mir_4li

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ۹۰ تومن ؟
        ال ۹۰ چهل میلیونه اونوقت تو بگو فرقون المان ۹۰ تومن ؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. پرهام

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اهههههههههههه اوپل جلو ماشینشو کپی برابر اصل کرده از رو لیفان x50 کرده خخخخخخه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. 4mir_4li

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اره میبینی المان از چین کپی کرده
      داداش داری اشتباه میگی
      برو سال ورود ماشین ببین مقایسه کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. SS

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (731 ديدگاه)

    ماشینه خوبیه ولی آلمانی نیست و قیمتش هم تنده
    نه مهندسی آلمانی داره، نه ساخته آلمانه و نه آلمانی ها اپل رو به عنوان برند آلمانی قبول دارن. البته اگر قیمتش پایین بود میشد از همه این ها چشم پوشی کرد ;)

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. saeid

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (163 ديدگاه)

      آلمانی نیست خخخخخخخخ . اینم از اون حرفا بود شما مقدار خیلی زیادی اطلاعات راجبه این برند نداری. دقیقا آلمانیه و زیر مجموعه جنرال موتور آمریکاست. یه سرچ تو اینترنت میزدی بد نبود. آخه چرا راجب مطلبی که کوچکترین اطلاعی نداریم نظر میدیم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        تو آلمان خیلی اوپل زیاد هست و درسته که تو دیدگاه عمومی برند اوپل کمی پایین تر از فولکس واگن قرار میگیره ولی از فیات و برندهای فرانسوی محبوبیت بیشتری داره و به نظرم اگه از نظر کیفیت در سطح بالایی نبود جنرال موتورز بجای سرمایه گذاری رو برند دیگه ای دست میگذاشت. ظاهراْ هم طراحی و مهندسی اوپل به احیای برند بیوک خیلی کمک کرده.

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست بالایی کاملا راست میگن
        ماشین ساخت gm کره جنوبی هست که کیفیت ساختش خیلی خیلی پایین تر از سایر محصولات کره هستش
        نمونه محصولات جی ام کره شورولت هایی هستن که تو مناطق آزاد کشورمون زیاد پیدا میشن
        شما خودت اطلاعات نداری مجبور نیستی نظر بدی
        البته مردم عادی که مثل شما زیاد سر در نمیارن فکر میکنن آلمانیه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. سعید

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (163 ديدگاه)

          جناب با اطلاع که از همه چی سر در میاری که جزء مردم عادی هم نیستی که حتما جزء نخبگانی اگه آلمانی نیست پس کجایی؟ چون تو کره تولید میشه حتما کره ای، آره؟؟!! شما بر اساس کدوم دلیل و مدرک میگی کیفیتش خیلی خیلی پایینه؟؟!! شما همین تیتر مطلب رو میخوندی متوجه میشدی که آلمانی جناب با اطلاع از همه چیز.

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. 4mir_4li

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      المان نیست ؟
      اوپل ماله کجاست ؟
      این دیدگاهای جالب از کجا میارین ؟
      مبناتون‌چیه ؟
      ماشین کاملا طراحی‌المان و لوازم جنرال موتر هست دوست عزیز

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. نیما

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    میشود گفت که این خودرو قابل اعتماد و از نظر کاربردی در کلاس خود بی نظیر است اما قیمت اعلام شده این خودرو هم خوانی ندارد. متاسفانه با تبلیغ کم در مورد خدمات و کمبود نمایندگی حاصل موفقیت برای این خودرو دور از دسترس میباشد .اگر شرکت وارد کننده ی خودرو به مقدار متوسطی قیمت این خودرو را کاهش و خدمات را افزایش دهد بسی امید به استقبال قرار گیرد. ولی باز هم خریدار بر سر دوراهی قرار میگیرد چون این خودرو از اصالت المانی امریکای بهره میبرد .وطبق اصول خودروهای اروپای کجا وخودروهای کره ای کجا. کارنامه عالی خودروهای اپل که وارد ایران شده بودند در سالهای گذشته وبسیار مورد استقبال قرار گرفتندمانند امگا و استرا وکورسا میتواند در خرید این خودرو تا حدودی کمک کند. امیدوارم هرچه صلاح است همان شود که مردم راضی باشند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در کل، قابل قبوله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اپل ماشینهای ارزشی و قابل اطمینانی دارد که ارزش فکر کردن جدی را دارد. اما تو ایران با این خدمات و قیمت گذاری ظالمانه همه چیز را برایمان زهرمار کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. رامین شهیدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته بنده شخصا در سطح شهر اصفهان تبلیغای زیادی دیدم از این شرکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامکال

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    راستش شاید به نظرتون عجیب باشد ولی نمای جلوش به ویژه حالت چراغاش شبیه مرسدس بنز ای کلاس نسل قدیمه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. moein

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    داره خوب کار می کنه زیر نظر BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      داداش اوپل مال GM هست و دقت کنى کلا این ماشین شورولت ترکس هست که ایشالا وارد میشه.
      BMW هم داخلش دخیله؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        من تو سایت Wikipediaخوندم اولش برا جنرال متورز بوده الانم زیر نظر BMW دراه کار می کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۸ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          صفحه انگلیسی ویکیپدیا اوپل رو زیرمجموعه جنرال موتورز میدونه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. 4mir_4li

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      زیر نظر BMW نیست
      کلا ۲ تا شرکت جدا هستن
      من دارم‌خاستی بیا کاتالوگ‌بخون
      المان اوپل جنرال موتور
      والا توش نزده زیر‌نظر bmw

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. GT500

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    شورلت تراکس بهتر………..
    البته ظاهرشون زیاد با هم فرق نمی کنه ولی اون…..
    من بیشتر دوسش دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین تو این کلاس و با این امکانات و با توجه به قیمتش باید توی ایران قیمتش 127 میلیون باشه نه 157 میلیون . چی فکر کردن با خودشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4mir_4li

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوست عزیز‌وقتی ال نود ۴۰‌تونه
      میخوای ماشین‌المانی چقدر باشه ؟
      داداشه گلم مشکل اون هزینه گمرکه وگرنه قیمتش همون‌حدوداست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. نیما ناصری

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (336 ديدگاه)

    قشر متوسط مشتری اصلی خودروها هستند و قشر متوسط توانایی خرید خودرو بیش از 100 میلیون را ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      بیش از 100 میلیون ؟!!!
      دوست عزیز قشر متوسط قدرت خرید 50-40 میلیون را هم داشته باشه کلاه اش را می اندازه بالا …
      شما قشر متوسط ات خیلی کلاس بالان که تا 100 میلیون میتونن پول برای خودروشون هزینه کنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. ارمان

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    منظور از رنو داستر احتمالا رنو کپچر بوده
    من از نمای بیرونی دوسش دارم و به نظرم اپل یه کمپانی خوش نامه , اما طراحی داخلیش واقعا بده شما داشبوردش رو ببینید 230 تا دکمه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یکسری از دکمه ها بخاطر اینه که ماتیتورش لمسی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. 4mir_4li

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      شما پورشه دیدی کلا دکمست ؟
      بده ایا ؟
      دکمه های بالا برای سیستم‌صوتی و دکمه وسط و پایین برای سیستم تهویه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احسان

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    واقعا تو این سایت چه کارشناسی نابغه ای وجود دارن .خیلی وقته پلیس آلمان داره از اپل برای ناوگان استفاده مینکه و تو آلمان هم خیلی برند محبوبی است جنرال موتور آمریکا هم بیشترین سهام اپل رو داره و برعکس اونا از تکنولوژی اپل کمک میگرن واسه ساخت محصولاتشان یه نگاه به تاریخچه اپل بندازی متوجه میشن چه برند اصیلیه درضمن اینکه این مدلش تو سایت کره ای این برند تولید میشه دلیل بر بیکی بودنش نیست الان بی ام و داره تو چین تولید میکنه دلیل نمیشه بی کیفت باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یکیش رو ثبت نام کردم و ازنزدیک دیدم ،یکسری از آپشنهاش فوق العادس که البته تو ایران جواب نمیده مثل رادار و سنسور علائم راهنمایی که با توحه به تابلو سرعت رو تنظیم میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. rang rover

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اونایی که میگن چون تو کره مونتاژ میشه پس کیفیت نداره اگه اینطوره پس به طور مثال نیسان تیانا یا مزدا 3 که در ایران مونتاژ میشه ژاپنی نیست و کیفیت نداره ؟!!!!!!یعنی کارخونه های کره از ایرانم پایین ترن؟شاید مونتاژ باشه ولی آلمانیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. محمود

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان مگر این کره ای ها چه هیزم تری فروختن یا چه گناهی کردن که همه ماشینهارو با ماشین کره ای مقایسه میکنید؟ اونها هم دارن رقابت میکنن و باید قبول کرد که خیلی سریع پیشرفت کردن حالا هرکس بنا به سلیقه و خواسته هاش میتونه انتخاب کنه اتفاقی که در هر کشوری میفته .
    بهتره که به سلائق هم احترام بگذاریم قرار نیست همه مثل هم فکر کنن وانتخاب کنن.
    ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توسان و اسپورتیج قدرت موتور بالا داره 2 دیفرانسیل داره خدمات پس از فروش قطعات بهتر هزینه نگهداری ارزانتر پانوراما بودنشون پشتوانه جنرال موتور کلن هر چقدر پول بدی اش خوردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. 4mir_4li

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام‌من این‌ماشین ۲ ماه وارد کردم و سوار شدم
    مشکلات ماشین
    دنده اتو (کی ال اس) نداره
    دنده منو (کی ال اس ) داره
    اینه جمع شو اتومات با قفل نداره باید با کلید داخلی بسته شن
    هیچ گونه‌لوازم نداره (جنرال موتور ) امریکایی و ممنوع و کلیه قطعات ماشین جنرال موتور هست باید برید بیارید یا نمایندگی با یه اختلافی‌ به عنوان سود بده
    اینم لوازم‌با قیمت نمایندگی
    دیسک ترمز ۱ میلیون تومن (دیسک نه لنت )
    فقط قاب اینه راننده ۵۰۰ هزار تومن (نه کلیه اینه فقط قاب )
    تعویض روغن ۳۸۰ هزار تومن (نوع معمولی)
    اینا شاید برای خیلیا معایب باشه
    اما
    مزایا
    کله ماشین مزایاس از بس عالیه
    شتاب فوقالعاده (.asx.santafe.sportage.outlander.serato و خیلی ماشین‌های دیگه) شخصا با فاصله زدمشون
    اپشن های تقریبیه بنز۲۵۰ E
    تا الان خیلیا اسم‌ماشین پرسیدن از بس خوشگله و نرم و برو هستش
    در پایان
    این ماشین المانیه و هزینه های خاصی داره
    و به خدا اپل مال المانه انقدر تو خیابون گیر ندین چینیه یا کره ای
    قیمت شرکتی با اپشن متوسط ۱۷۶ تومن است( سانروف … نداره )
    قیمت وارداتی با فول‌اپشن یکم بالاتر :))
    ماشین هم سطح نیسان جوک و تراکس هست
    چقدر زیاد شد شاید مفید باشه ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا