اوپل

رونمایی از اوپل گرندلند ایکس هیبرید 4 در فرانکفورت

اوپل کراس اوور پلاگین هیبریدی گرندلند ایکس هیبرید ۴ را رونمایی کرد. این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک، پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، باتری لیتیوم-یونی ۱۳.۲ کیلووات ساعتی و دو پیشرانه‌ی الکتریکی در اکسل‌های جلو و عقب می‌باشد.


محصول جدید اوپل برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ به نمایش می‌آید. در کنار این خودرو شاهد خودنمایی کم‌مصرف‌ترین نسل آسترا و همچنین جدیدترین نسل سوپرمینی کورسا خواهیم بود.


اما قدرت ترکیبی این کراس اوور به عدد قابل‌توجه ۲۹۶ اسب بخار می‌رسد که ۱۹۷ اسب بخار آن سهم پیشرانه‌ی درون‌سوز می‌باشد. یکی از دو پیشرانه‌ی الکتریکی یاد شده مستقیماً به گیربکس ۸ سرعته کوپل شده درحالی‌که پیشرانه‌ی الکتریکی عقب با اینورتر و دیفرانسیل یکپارچه شده است.


این خودرو در روی کاغذ می‌تواند ظرف مدت ۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین برد الکتریکی کراس اوور پلاگین هیبریدی اوپل ۵۲ کیلومتر اعلام شده است. گرندلند ایکس هیبرید ۴ همچنین با حالت‌های رانندگی الکتریک، هیبرید، چهار چرخ محرک و اسپورت عرضه می شود.


این کراس اوور با سیستم احیای ترمز نیز در دسترس است که باعث افزایش ۱۰ درصدی برد خودرو می‌باشد. حتی تنظیمات احیای نیروی ترمز بر پایه‌ی نیاز راننده نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا خودرو را اکثراً با استفاده از پدال گاز برانید.


اما اوپل ادعا می‌کند محصول جدیدش مصرف سوخت ترکیبی ۱.۶ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز در هر کیلومتر برابر با ۳۶ گرم است.


خریداران می‌توانند خودروی خود را با شارژرهای ۳.۳ یا ۶.۶ کیلوواتی سفارش دهند. همچنین شارژ وال باکس ۷.۴ کیلوواتی نیز قابل سفارش است که باعث می شود باتری این کراس اوور آلمانی زیر ۲ ساعت شارژ شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مک وال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    یاد اپل کورساهایی که تو خیابونای ایران تردد میکردن بخیر!
    کاش ایران مثل قدیما بهشت بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. s.h

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    سیان رو نمایی شد واقعا حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بیژن

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این خودرو ابعادی به اندازه سانتافه داره و ظاهرا از وقتی که تحت مالکیت PSA در اومده برخلاف میل آلمانیها و اصرار مدیریت پژو ، بصورت تک دیفرانسل تولید شد.
    و حالا توو نمایشگاه فرانکفورت بصورت چهارچرخ محرک و جالبتر پلاگین هیبرید نمایش داده شد.ولی برای یک خودرو هیبریدی رنگ جالبی بکار نرفته، مشکی _ قرمز بیشتر واسه خودروهای دیزل یا بنزینی با حجم موتور زیاد استفاده میشه.
    قرار بود این خودرو توسط شرکت “ساپرا موتور” با مدلهای ۲۰۱۷ بعد از اپل موکا ، وارد بشه. اما بعد از برجام همه چی بهم ریخت?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      بازار ایران سانتافه رو به اوپل ترجیح میده خصوصا که اوپل هیبریدیه و گرونتره.نود درصد ایران دستشون از همون سانتافه هم کوتاهه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali a

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ارزش خریدش بالای داره … طراحی بیرونی و داخلی زیبا و کارایی بالایی داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا