اوپل

معرفی اوپل گرندلند هیبریدی با 300 اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک

اوپل نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی کراس‌اوور گرندلند را با نام Hybrid4 معرفی کرده است. این نسخه که پرچم‌دار خانوادهٔ گرندلند محسوب می‌شود، به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است یعنی آپشنی که فقدان آن بشدت در کراس‌اوورهای گروه پژو-سیتروئن احساس می‌شود. قوای محرکهٔ هیبریدی این ماشین که با پژو ۳۰۰۸ Hybrid4 و ۵۰۸ Hybrid4 مشترک است، از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است.

موتور بنزینی به‌تنهایی ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که دو موتور الکتریکی هرکدام ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارند و مجموع خروجی سیستم را به ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسانند. گرندلند Hybrid4 که قوی‌ترین محصول حال حاضر اوپل محسوب می‌شود؛ به لطف قوای محرکۀ هیبریدی خود می‌تواند ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.

هرکدام از موتورهای الکتریکی گرندلند Hybrid4 روی یک محور نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای خودرو پدید آورده‌اند. موتور الکتریکی جلو به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک الکتریکی‌شده متصل است درحالی‌که موتور الکتریکی عقب به همراه اینورتر و دیفرانسیل، به‌صورت یکپارچه روی محور عقب جای گرفته است. برای تأمین انرژی موردنیاز موتورهای الکتریکی این خودرو یک پکیج باطری لیتیوم یون ۱۳.۲ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. در صورت خالی شدن این باطری‌ها می‌توان با استفاده از شارژرهای خانگی ۷.۴ کیلووات ساعتی آن‌ها را ظرف ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد.

گرندلند Hybrid4 از چهار حالت رانندگی مختلف شامل الکتریکی، هیبریدی، چهارچرخ محرک و اسپرت برخوردار است که به گفتهٔ اوپل در حالت الکتریکی می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را طی کند. این کراس‌اوور هیبریدی همچنین به سیستم ترمز احیاکننده هم مجهز شده است که انرژی تولیدشده هنگام کاهش سرعت یا ترمز گیری را بازیابی می‌کند. به گفتهٔ اوپل این سیستم بُرد تمام الکتریکی خودرو را به‌طور میانگین تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. برای به حداکثر رساند بهره‌وری انرژی، در این خودرو حتی امکان رانندگی با یک پدال هم فراهم شده است.

به لطف تمامی این اقدامات، انتظار می‌رود گرندلند Hybrid4 در هنگام استفاده به‌صورت هیبریدی، به‌طور میانگین در هر صد کیلومتر ۲.۲ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر ۴۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید کند. فروش این کراس‌اوور هیبریدی از هفتهٔ آینده در اروپا آغاز می‌شود اما انتظار می‌رود نخستین نمونه‌های آن از اوایل سال ۲۰۲۰ به خریداران تحویل داده شود. گرندلند Hybrid4 آغازگر حرکت الکتریکی‌سازی محصولات اوپل محسوب می‌شود چراکه این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تمامی محصولات خود را الکتریکی‌سازی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    انگاری خودرو تازه از صافکاری نقاشی اومده بیرون ، آخه کجای دنیا در این کلاس خودرویی ، رنگ کاپوت با رنگ کناره ها و سپر فرق میکنه در صورتی که اگر فقط رنگ سقف مثل راو۴ جدید یا c3 سیتروئن با دیگر قطعات فرق میکرد ، جذابتر میبود ، اما اوپل گند زده با این دیزاین رنگی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SAEED

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (239 ديدگاه)

    قوای فنی خیلی خوبی داره…..فقط باید منتظر 508 هیبریدی بود…..فوق العاده میشه
    اینم از تکنولوژی 4 چرخ تو گروه PSA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بسیار بسیار عالی…..همکاری پژو و اپل یه شاسی بلند تمام عیار و کارامد ساختن….۲.۲ مصرف سوخت و با ۴۹ گرم آلایندگی کاملا اقتصادی…
    به قول دوستان اینم از چهارچرخ محرک گروه psa بزودی شاهد عرضه ۳۰۰۸ و ۵۰۸ و شاید ۵۰۰۸ هیبرید و پلاگین هیبرید باشید…..البته پژو تو مدل ۴۰۰۸ چهار چرخ محرک داشته ولی خوب چند سالی بود که از سیستم گریپ کنترل تو مدل های جدید استفاده میکرد که هم سیستم به روز…. و نیاز رو هم برطرف میکرد….ولی بعضی دوستان فکر میکردند ۴wd چه کاره سختیه….‌…..
    اون دسته دنده جدید هم عالیه که تو همه برندها داره استفاده میشه….
    امیدوارم هرچه زودتر شرایط خودرویی کشور درست بشه همه برندها با جدیدترین محصولاتشون دوباره برگردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (550 ديدگاه)

    همیشه گفتن سیاه قرمز بپوشه خر میخنده
    گاهی اوقات ترکیب این دو رنگ خوب نیست مثل الان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا