اوپل

بازگشت دوباره اوپل به کشور روسیه

همان‌گونه که اوایل سال جاری قول داده شده بود، پژو-سیتروئن برند اوپل را به بازار خودرویی روسیه بازگرداند. هم‌اکنون این خودروساز با خودروهای زافیرا لایف و گرندلند ایکس در کشور روسیه حضور دارد.


اوپل همچنین خودروی زافیرا لایف را در تأسیسات کالوگا تولید می‌کند. این خودروساز آلمانی به زودی ون ویوارو را نیز در این کارخانه روی خط تولید خواهد برد. این حرکت کاملاً در تضاد با تصمیم قبلی جنرال موتورز در سال ۲۰۱۵ برای خروج اوپل از بازار روسیه بوده است. آن موقع اوپل در این کشور با مشکلات زیادی روبرو شده بود.


اوپل به دنبال کسب سهم مناسبی از بازار روسیه بوده و می‌گوید هر سال حداقل یک خودروی مهم را معرفی خواهد کرد. فعلاً برخی نمایندگی‌های اوپل در شهرهای بزرگ روسیه اقدام به عرضه شاسی‌بلند گرندلند ایکس و ون خانوادگی زافیرا لایف می‌کنند. ون یاد شده قبلاً در کارخانه کالوگا متعلق به پژو-سیتروئن تولید شده و از اوایل سال ۲۰۲۰ نیز ون ویوارو تولید خواهد شد.


در ابتدا ۱۱ نمایندگی منتخب در شهرهای بزرگی همچون مسکو، سنت پترزبورگ، استاوروپل، روستوف، یازان، تیومن و نیژنی با اوپل همکاری خواهند کرد. سال آینده تعداد نمایندگی‌ها دو برابر خواهد شد و همین روند در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل اوپل گفته است:

افزایش قابل‌توجه سوددهی یکی از ستون‌های اساسی برنامه‌ی کمپانی است. ما با حضور در بازار روسیه پیشرفت بیشتری در این حوزه خواهیم داشت. در سال‌های آینده نیز تعهد خود به بازار روسیه را به‌صورت تدریجی افزایش‌ خواهیم داد. این امر شامل عرضه محصولات گسترده‌تری است.

بازگشت اوپل به روسیه حضور گروه پژو-سیتروئن در اوراسیا را تقویت خواهد کرد. این خودروساز به روسیه به عنوان بازار استراتژیکی می‌نگرد که پتانسیل‌های زیادی دارد. همچنین اوپل در این بازار شناخته شده بوده و اعتبار خوبی دارد.


اوپل با توجه به برنامه‌هایی که اعلام شده به دنبال سوددهی پایدار است. هدف این خودروساز تا اواسط سال ۲۰۲۰ سهم فروش بیش از ۱۰ درصدی در خارج از بازارهای اصلی اروپایی می‌باشد.


به این منظور شاهد تقویت حضور اوپل در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی خواهیم بود. اوپل همچنین تا سال ۲۰۲۲ به برخی بازارهای جدید همچون کلمبیا و اکوادور خودرو صادر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Car lover

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    این روسا چششونو فقط جی کلسو اس کلس میگیره
    ینی ب عینه دیدم روسرو ک خونش دو برابر ماشینش بود
    این علاقه روسا ب بنز عجیبه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3484 ديدگاه)

      جی کلاس اونم مشکی بین روسها خیلی طرفدار داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. pooriya.bmw.germany

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    امیدوارم با برداشته شدن تحریم ها گروه پزو سیتروئن برند اوپل را به ایران بازگردانند چون اوپل در ایران پیشینه خوبی داشته و میتواند حضور خوب و موفقی داشته باشد
    هرچند با این جریان ادغام پژو سیتروئن و فیات کراسیلر و ایجاد یک گروه اروپایی آمریکایی بعید به نظر می‌رسد پژو دیگر در ایران حضور داشته باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بیژن

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    فرصتها مث ابر بهاری در گذرند. به گوشه رینگ رفتیم. البته من فک میکنم از رینگ پرت شدیم بیرون.
    ولی با این وضعیت تا چند سال دیگه ، حتی اگه تحریمها هم برداشته شه، خودرو سازهای جهانی رغبتی برای ورود به ایران نخواهند داشت. مث تویوتا.
    همه بازارهای اطراف رو گرفتند.چندسال دیگه psa توو عراق خطوط مونتاژ فیات کرایسلر رو میاره… اونوقت ما باید محصولات اپل و فیات رو از روسیه یا عراق نهایتا وارد کنیم??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا