اوپل

تأخیر در تصاحب اوپل به خاطر تداوم برنامه‌ها

گروه پژو-سیتروئن مبلغ ۲.۳ میلیارد دلار برای خریداری اوپل و واکسهال از جنرال موتورز را پرداخت کرد اما به نظر می‌رسد که تحقق واقعی این معامله بیشتر از حد انتظار طول خواهد کشید. موضوعی که وجود دارند به مرکز تحقیق و توسعه‌ی اوپل در روسلهایم مربوط می‌شود که حدود ۷۷۰۰ نفر برای مهندسی نسل بعدی خودروهای این شرکت استخدام شده‌اند. اوپل می‌خواهد مطمئن شود که تمامی شغل‌ها در خلال این معامله حفظ خواهند شد و البته می‌خواهد مطمئن شود که هنوز قادر خواهد بود با استفاده از پلتفرم‌های مهندسی شده در زمان جنرال موتورز، خودروهای خود در سه سال آینده را توسعه دهد.


دقیقاً یک ماه پیش پژو-سیتروئن اعلام کرد نسل بعدی اوپل کورسا که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد بجای پلتفرم جنرال موتورز/اوپل از زیرساخت برند فرانسوی استفاده خواهد کرد. اوپل می‌گوید بهتر است که توسعه‌ی سوپرمینی خود بدون کمک مرکز تحقیق و توسعه‌ی پژو-سیتروئن انجام بگیرد. اوپل همچنین می‌خواهد توسعه‌ی شاسی‌بلند میان‌سایز جدید را نیز خودش انجام دهد.


برنامه‌ی اولیه این بود که در هفته جاری دارایی‌های اروپایی اوپل و واکسهال به کمپانی تازه تأسیس شده‌ای با نام اوپل اتومبیل GmbH منتقل شود اما این انتقال تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است. انتظار می‌رود این معامله تا پایان سال نهایی شود و بدین ترتیب دومین گروه خودروسازی بزرگ اروپا پس از گروه فولکس‌واگن شکل گیرد.


مدیر ارتباطات اوپل به رسانه‌ها گفت: “ما در مسیر خوبی هستیم اگرچه که هنوز پاسخ برخی سؤالات باید به وضوح داده شود.” او در نهایت گفته انتظار دارد که معامله‌ی یاد شده در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ تکمیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    من از اوپل به طور جدی میخوام سامانه چهار چرخ متحرک خودش رو در اختیا ر پژو سیتروئن بزاره
    یا حد اقل خودش ازشون تو ماشینهای جدیدش که بر اساس پلتفرم پژو شکل گرفتن استفاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Nima

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    اوپل خودش پلت فرم هاى جنرال موتورز رو بیشتر قبول داره.
    پژو خلاصه میشه توى موتور 1.6 و دیفرانسیل جلو!!
    خدا نخواد از این به بعد باید مثلا اینزیگنیا رو به جاى موتور 260 اسبى جى ام با 1.6 لیترى 165 اسبى پژو ببینیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اینجور چیزها تو انتقال یه برند به یه گروه خودرو سازی دیگه پیش میاد مثلا اون برند زیری برای پنج سالش برنامه ریزی کرده فکر نمیکرده فروخته بشه به یه گروه خودروسازی دیگه حالا که فروخته شده بازم میخواد تمام اون برنامه ها رو پیاده کنه ولی خب از یه طرفم به ضررش میشه اگه فرایند انتقال دارایی ها دیر اتفاق بیفته برا همین اخرش با هم صلاح میان چیز پیچیده ای نیست فقط کار یه شب و دو شب نیست گاهی وقتها بیشتر از اینم طول میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا