اوپل

احتمال تبدیل نسل بعدی اوپل اینسیگنیا به یک کراس اوور!

اوپل به تازگی نسخه فیس لیفت شده اینسیگنیا را معرفی کرده اما قبلاً خبرهایی درباره نسل جدید این خودرو به گوش رسیده است.


احتمال دارد نسل بعدی این خودروی میان سایز که پس از سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد به یک کراس اوور تبدیل شود تا به این ترتیب اوپل بتواند سهمی از بازار محبوب شاسی بلندها را به دست آورد.


یکی از مدیران واکسهال به نشریه اتو اکسپرس گفته است:

صنعت خودرو می‌پرسد پس از شاسی بلندها چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ و ما فکر می‌کنیم اینسیگنیای جدید پاسخ آن خواهد بود. این بزرگ‌ترین دگرگونی تاریخ برند واکسهال خواهد بود.

نسل بعدی اینسیگنیا یک کراس اوور معمولی نخواهد بود بلکه ترکیبی از یک شاسی‌بلند و یک مینی ون را ارائه خواهد کرد و از این نظر مشابه رنو اسپیس خواهد بود. این خودرو فضای پا و سر بیشتری در بخش عقب کابین خواهد داشت و برای افزایش ابعاد خود از پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن استفاده خواهد کرد.


این پلتفرم قبلاً در خودروهای گوناگون پژو-سیتروئن و همچنین کراس اوور گرندلند ایکس بکار رفته است. از آنجایی که پلتفرم یاد شده می‌تواند از قوای محرکه الکتریکی شده پشتیبانی کند بنابراین احتمال دارد جایگزین این خودروی میان سایز خانوادگی نیز به پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی مجهز شود.

فروش اوپل اینسیگنیا در اروپا از ۱۳۷۷۱۴ دستگاه در سال ۲۰۰۹ به ۶۷۴۲۴ دستگاه در سال پیش کاهش یافته است. در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری نیز تنها ۳۹۹۰۴ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. رقیب اینسیگنیا یعنی فورد موندئو وضعیت وخیم‌تری داشته و فروش ۱۱۷۵۶۵ دستگاه سال ۲۰۰۹ آن به ۴۹۵۹۶ دستگاه در سال ۲۰۱۸ و ۳۳۹۴۳ دستگاه تا به اینجای سال افت پیدا کرده است. فولکس‌واگن پاسات نیز در سال ۲۰۰۹ فروش ۱۷۷۴۵۰ دستگاهی داشته اما فروش سال پیش آن ۱۵۴۰۷۴ دستگاه بوده و در ۱۰ ماه اول امسال نیز به خانه ۱۰۰۳۸۹ نفر راه یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Dante

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    نهههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا