اوپل

رؤیای اوپل GT

تنها اندکی پس از نمایش کانسپت GT، اوپل اعلام کرد که نباید منتظر یک نسخه تولیدی از آن باشیم. با این وجود، برخی اشارات کارل-توماس نیومان (Karl-Thomas Neumann) رئیس این کمپانی در چند هفته قبل، از احتمال ساخت چنین مدلی در آینده خبر می‌داد. اگر چنین چیزی رخ دهد، این خودروی اسپورت دارای یک فرمت دیفرانسیل عقب نخواهد بود؛ آن هم فقط به این دلیل که اوپل یک پلتفرم RWD در اختیار ندارد. به جای آن، این مدل از یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک که در موکا X یافت می‌شود، استفاده خواهد کرد.

Opel GT concept
Opel GT concept
امّا نباید آن‌قدرها هم امیدوار شد؛ چرا که مهندسان اوپل ابتدا باید به دنبال یک گیربکس مناسب با ابعاد جمع‌وجور برای انتقال قدرت موتور به سیستم دیفرانسیل گرفته‌شده از موکا X باشند.

Opel GT Concept
Opel GT Concept
همچنین موضوع صرفه‌ اقتصادی این مدل نیز اهمیت خواهد داشت. با توجه به اینکه پایگاه این خودرو در بازار، از اعتبار چندانی برخوردار نیست، عرضه نسخه تولید اوپل GT کار آسانی نخواهد بود.

Opel GT production version render
Opel GT production version render
آنچه در اینجا می‌بینید، رندری خیالی از نسخه تولیدی اوپل GT است که با تغییراتی در طراحی، اضافه‌کردن دستگیره‌های در و آینه‌های معمولی و همین‌طور، برداشتن الگوهای قرمزرنگ همراه بوده است. همچنین این خودرو یک سقف و پنجره‌های کناری معمولی و یک جلوبندی متناسب‌تر برای یک مدل جاده‌ای دریافت کرده است.

Opel GT concept
Opel GT concept
با توجه به احتمالی که «نیومان» از آن سخن گفته، شاید باید انتظار بهترین‌ را در این زمینه داشت. البته باید توجه داشت که حتی اگر مدل تولیدی اوپل GT با چراغ سبز روبرو شود، مطمئناً در آینده‌ای نزدیک نباید منتظر آن باشیم؛ چرا که بسیاری مدل‌های مهم دیگر در دستور کار کمپانی قرار دارند. بدون‌شک نسل بعدی اینسیگنیا که  برای اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده، از اولویت بالاتری برای برند مستقر در «روسلسهایم» برخوردار است. همچنین از همین حالا می‌دانیم که اوپل قصد کرد که در سال آینده از مدل‌های  نسل دوم «آمپرا» و «آمپرا-e» که به‌ترتیب نسخه‌های تحت برند اوپل از ولت ۲۰۱۶ و بولت ۲۰۱۷ هستند، رونمایی کند. البته اینها تنها ۳ نمونه از ۲۹ خودرویی هستند که اوپل برای آنها تا انتهای دهه کنونی میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

امّا اینکه مدل GT نیز یکی از آنها خواهد بود یا خیر، موضوعی است که فقط زمان آن را مشخص خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    یه لحظه فکردم AMG GT هستش
    معلومه که ساختن یه خودرو کوپه که هم زیبا باشه هم هندلینش عالی باشه و قدرتش زیاد باشه و قیمتش مناسب باشه کار هر خودروسازی نیست ِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      عکس سومیه عجب چیزیه واقعا بی نظیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehran jj

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    لعنتی چقد خوبه اون رنگ زردش.تو نگاه اول بنظرم بهترین طراحی که تاحالا دیدم امد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عجب چیزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ولی اول فک کردم بنز cls هست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره، ولی همه چیز که قرار نیست به این زودی تولید بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا