اوپل

نقش سرویس آن استار برای ردیابی خودرو

جدیدترین نسل آسترا که توسط اوپل ساخته شده و در بریتانیا با برند واکسهال فروخته می‌شود اولین مدل این کمپانی بوده که از تکنولوژی آن استار بهره می‌برد. این سیستم سرویس‌های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به جهت‌یابی، عملکرد ریموتی خودرو و کمک‌های اضطراری در مواقع تصادف اشاره کرد. ظاهراً این سیستم می‌تواند به شما در پیدا کردن خودروی دزدیده شده نیز کمک نماید.


این موضوع درباره جیمز واتسون اهل گلاسکوی اسکاتلند رخ داده است. او با آسترای خود به سر کار رفته و آن را در خارج از محل کار پارک کرده است. لحظاتی قبل از ترک خودرو او از سوی دزد تهدید شده و خودرو به سرقت رفته است. واتسون فوراً به پلیس گزارش داده و به این نکته اشاره کرده که خودرو به سیستم آن استار مجهز بوده و بدین ترتیب دارای مکان‌یاب جی‌پی‌اس است.


اندکی بعد پلیس با همکاری تیم آن استار فهمیده که خودرو نزدیک یک پمپ‌بنزین مشخص می‌باشد. سیستم همچنین به اپراتور اجازه می‌دهد تا یک‌بار که دزد خودرو را خاموش نماید، به‌صورت ریموتی سیستم استارت خودرو را غیرفعال کند. خوشبختانه آسیبی به آسترای واتسون وارد نشده است.


واتسون درباره حادثه گفته است: “این یک تجربه وحشتناک بود و من آرزو دارم کسی آن را تجربه نکند. پس از شوک اولیه‌ای که به من وارد شد فهمیدم که باید خودرو را پیدا کنم و این را از طریق آن استار انجام دادم. من واقعاً خوشحالم که این تکنولوژی بسیار سریع توانست خودرو را پیدا کند و به بازگرداندن آن کمک کرد.”


در حال حاضر، سیستم آن استار برای مصرف‌کنندگان اوپل و واکسهال در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا عرضه شده که از آن جمله می توان به کشورهای اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا و… اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این تکنولوژی ها بنظرتون کی میاد تو ایران رو خودروهای ما؟؟؟؟چند سال دیگه؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      ان شاالله تو ۲۰ سال آینده پراید هیبرید کراس میسازیم???
      از اینا هم میزاریمش براش??
      ی تبلت چینی هم با چسب قطره ای میزاریمش وسط داشبورد??
      خیلی هم عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا