اوپل

تصمیم شوکه کننده اوپل، عدم حضور در نمایشگاه مونیخ 2021

در ژانویه سال پیش و حتی قبل از بحران همه‌گیری کرونا در اروپا، مقامات برگزار کننده نمایشگاه فرانکفورت اعلام کرده بودند این رویداد مهم در سال ۲۰۲۱ برگزار نخواهد شد. چند ماه بعدتر تائید شد این نمایشگاه در ماه سپتامبر برگزار شده و یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در کل جهان با آغاز سال جاری میلادی به مونیخ نقل‌مکان خواهد کرد. حالا به نظر می‌رسد اولین نسخه از نمایشگاه مونیخ بهترین زمان خود را سپری نمی‌کند.

یکی از مهم‌ترین خودروسازان آلمانی یعنی اوپل در نمایشگاه امسال شرکت نخواهد کرد. سخنگوی استلانتیس گفته است: “برندهای گروه استلانتیس در نمایشگاه امسال IAA در مونیخ شرکت نخواهند کرد.” دیگر اعضای استلانتیس شامل پژو، سیتروئن، فیات، آلفارومئو و جیپ نیز جزو غایبان این رویداد خودرویی خواهند بود.

استلانتیس جزئیات بیشتری از چرایی تصمیم خود را اعلام نکرده هرچند محتمل‌ترین دلیل این کار می‌تواند استراتژی جدید بازاریابی و تمرکز روی رویدادهای انفرادی و تکی و البته آنلاین باشد. طبق گفته اتوموتیونیوز، اوپل از نسل بعدی آسترا که جزو مهم‌ترین محصولاتش است یک ماه پیش از نمایشگاه مونیخ رونمایی خواهد کرد.

به همین منوال خودروسازانی همچون فولکس‌واگن، فورد، داچیا، پولستار، آئودی، پورشه، کوپرا، مرسدس بنز، ب‌ام‌و، Nio و Wey نیز قبلاً حضور خود در این نمایشگاه را تائید کرده‌اند. البته جگوار لندروور، تویوتا و کیا گفته‌اند در نمایشگاه مونیخ حضور نخواهند یافت. در این رویداد مهم سازندگان دوچرخه، شرکت‌های تکنولوژی و تأمین‌کنندگان قطعه نیز حاضر خواهند بود.

چند روز پیش بود که اوپل به‌صورت آنلاین از نسخه فیس لیفت شده شاسی‌بلند گرندلند رونمایی کرد. در ماه آگوست هم نسل جدید آسترا معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    به نظرم اینکار خودروساز ها نتیجه خوبی رو نخواهد داشت حالا خودروسازهای با تولید محدود و یا سوپراسپرت ساز ها زیاد تاثیری در این حرفی که میخوام بزنم نداره اما برای انبوه سازها میتونه نتیجه خوبی نداشته باشه
    برای مثال من قصد خرید یه هیوندا i20 رو دارم میرم نمایشگاه تا ماشینی که میخوام بخرم رو از نزدیک ببینم و همه فیلترهام رو روش اجرا کنم حالا این وسط میبینم غرفه بغلی اوپل به خودم میگم حالا که تا اینجا اومدم بزار مدل استرا اوپل رو هم یه تستی کنم اینجاست که خودروسازها میتونن فرصت رقابت پیدا کنن حالا این یه مثال بود شما فرض کن چقدر خبرنگار میاد و همین کار ها رو میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      و هرکی به نفع ماشین مورد علاقه اش خبر پخش می‌کنه…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. zeg

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    خوب کرد که شرکت نکرد.
    تو این کرونا بازار چه معنی داره نمایشگاه؟
    دیشب هم فوتبال پرتغال مجارستان بود کلی جمعیت تماشاچی کیپ به کیپ نشسته بودند!
    بابا کروناست جدی بگیرید، این واکسن ماکسن ها هم انقدرا ایمنی صددرصدی نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم برگزاری نمایشگاه توی این دوره که کلی رسانه و مطبوعات هست و همشونم خیلی نزدیک به واقعیت هستن دیگه حماقته،ابن همه هزینه کنی آخرشم طی چند ساعت چندین برابر اون نمایشگاه بازدید از خبرت باشه!😐😂

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا