اوپل

رونمایی از فیس لیفت 2017 اوپل زافیرا

زیرمجموعه‌های اروپایی جنرال موتورز یعنی اوپل و واکسهال، چند تصویر رسمی از نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ MPV زافیرا را منتشر کردند. این خودرو با مدل ۲۰۱۷ از پاییز امسال راهی نمایندگی‌های فروش اروپا خواهد شد. اوپل/واکسهال زافیرای فعلی در نسل سوم خود به سر می‌برد که در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و حالا مورد فیس لیفتی نسبتاً کلی قرارگرفته است.

Opel Zafira 2017 03

در این فیس لیفت عمدهٔ تغییرات در قسمت جلوی خودرو انجام‌گرفته است به‌گونه‌ای که چراغ‌ها از نو طراحی‌شده‌اند، سپر و جلوپنجره تغییر کرده‌اند، پروژکتورهای درون سپر به‌روز شده‌اند و به چراغ‌های جلو نیز دی لایت اضافه‌شده است؛ اما همان‌طور که اشاره شد، حجم تغییرات در قسمت عقب بسیار کم است به‌طوری‌که می‌توان گفت تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است. معاون رئیس طراحی اروپایی جنرال موتورز «Mark Adams» در رابطه بار فیس لیفت زافیرا می‌گوید:

«طراحی جلویی زافیرای جدید با توجه به طراحی محصولات جدید اوپل صورت گرفته است به‌نحوی‌که بسیاری از ویژگی‌های طراحی اوپل آسترای جدید همچون فرم سپر، جلوپنجره و دی لایت ها را می‌توان در آن دید. این الهامات در داخل خودرو و مخصوصاً در صفحه آمپر نیز منعکس‌شده است».

اوپل در طراحی‌های جدید خود، سبک بومرنگ مانند قبلی را حذف کرده و به سمت طراحی متعارف‌تر و درعین‌حال پویا رفته است که این مورد به‌وضوح در زافیرای جدید دیده می‌شود. در داخل نیز فرمان تغییر کرده و صفحه‌نمایش آن به آخرین ورژن سیستم چندرسانه‌ای IntelliLink مجهز شده که سازگاری کاملی با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل دارد. همچنین به لطف تجهیز خودرو به اینترنت ۴G LTE، ۷ سرنشین خودرو به‌طور همزمان می‌توانند با تلفن همراه خود از طریق وای فای به اینترنت متصل شوند درحالی‌که خدمات OnStar همانند پاسخگویی در هنگام تصادف نیز برای هر دو برند اوپل و واکسهال در دسترس است.

Opel Zafira 2017 08

همانند نسخهٔ قبل از فیس لیفت، در نسخهٔ جدید هم راننده و سرنشین جلو از راحتی بالایی برخوردارند چراکه صندلی‌های جلو بسیار ارگونومیک بوده و به‌صورت برقی در ۶ جهت قابل تنظیم هستند. حجم صندوق بار زافیرای جدید به ۷۱۰ لیتر رسیده است که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم می‌تواند به ۱۸۶۰ لیتر افزایش یابد.

مسلماً در دنیای امروزی، فیس لیفت یک خودرو بدون به‌روزرسانی‌های ایمنی و تکنولوژیک، کامل نخواهد بود و به همین دلیل است که زافیرا ۲۰۱۷ به چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، نسل جدید دوربین‌های جلوییِ اوپل، کروز کنترل تطبیقی، سامانهٔ هشدار برخورد از جلو، سیستم خواندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سامانهٔ هشداردهندهٔ خروج از خط مجهز شده است. این در حالی است که هیچ‌گونه تغییری در موتورها ایجاد نشده و همچنان مانند قبل پیشرانه‌های بنزینی، دیزل، LPG و CNG برای زافیرا قابل سفارش خواهد بود.

نسل دوم زافیرا در کنار نسخۀ قبل از فیس لیفت نسل سوم
نسل دوم زافیرا در کنار نسخۀ قبل از فیس لیفت نسل سوم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. داج توماهاک

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    به نظرم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بهتر بود موتور رو هم ارتقا میداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا