اوپل

معرفی نسل جدید اوپل کورسا، شروع الکتریکی!

اوپل رسماً ششمین نسل از هاچ‌بک ساب‌کامپکت کورسا را معرفی کرده است. نسل جدید این خودرو فعلاً فقط در نسخهٔ تمام الکتریکی و با نام Corsa-e معرفی شده است. این برای اولین بار است که نسخه‌ای الکتریکی برای کورسا ارائه می‌شود. در طراحی نسل جدید این هاچ‌بک آلمانی رویکردی تکاملی دیده می‌شود اما بااین‌حال استایل کلی خودرو پویا و مدرن به نظر می‌رسد. در نمای جلویی خودرو چراغ‌های باریک و جلوپنجرهٔ جدید با طرح داخلی الماس مانند دیده می‌شود که نمای تهاجمی‌تری به خودرو بخشیده‌اند.

در نمای جانبی کورسا مدل ۲۰۲۰ طرحی اسپرت در قسمت ستون C دیده می‌شود درحالی‌که رنگ مشکی سقف نیز تصور سقف شناور را ایجاد کرده است. در بخش عقبی خودرو نیز چراغ‌های LED جدیدی طراحی شده که از لحاظ گرافیکی به چراغ‌های عقب سدان اینسیگنیا شباهت دارند. طول کورسای جدید با ۴ سانتیمتر افزایش به ۴.۰۶ متر رسیده درحالی‌که عرض آن نیز ۱.۸ سانتیمتر بیشتر شده اما به خاطر خط سقف کوپه مانند، ارتفاع خودرو نسبت به نسل قبلی کاهش ۴.۸ سانتیمتری را تجربه کرده است. رشد ابعاد بیرونی کورسا موجب شده در داخل کمی جادارتر از قبل باشد به‌گونه‌ای که حجم صندوق بار آن با افزایش ۲۵ لیتری به ۳۱۰ لیتر رسیده است. به خاطر کاهش ارتفاع خودرو اما حالا محل نشستن راننده ۲.۸ سانتیمتر پایین‌تر از نسل قبلی است.

نسل جدید کورسا اما بزرگ‌ترین گام به سمت جلو نسبت به نسل قبلی را در کابین خود برداشته است. در اینجا داشبوردی کاملاً مدرن با صفحه‌نمایش مرکزی لمسی و صفحه آمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد. البته این ویژگی‌ها در دیگر مدل‌های کورسا سفارشی هستند اما نسخهٔ الکتریکی که مدل بالا رده محسوب می‌شود به‌صورت استاندارد از آن‌ها بهره‌مند خواهد بود. در نسل جدید کورسا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink جنرال موتورز جایز خود را به یک نمونهٔ کاملاً جدید داده است که به‌صورت استاندارد توسط یک نمایشگر هفت اینچی ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۰ اینچی هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این، برای برخورداری از احساس لوکس‌تر، خریداران می‌توانند تودوزی چرمی را هم برای کورسا سفارش دهند.

نسل جدید کورسا روی پلت‌فرم مقیاس‌پذیر CMP پژو-سیتروئن ساخته شده که در نسل جدید پژو ۲۰۸ و کراس‌اوور دی‌اس ۳ کراس‌بک هم بکار رفته است. استفاده از این پلت‌فرم جدید نه‌تنها امکان ارائهٔ نسخهٔ تمام الکتریکی را فراهم کرده بلکه به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر بوده و کاهش وزن ۱۰۸ کیلوگرمی را به همراه داشته است که این ویژگی بهره‌وری سوخت و پویایی خودرو را بهبود می‌دهد. نسخهٔ تمام الکتریکی این ماشین یا همان Corsa-e نیز در قوای محرکه با نسخهٔ الکتریکی نسل جدید پژو ۲۰۸ اشتراک دارد. این مدل ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد که به لطف گشتاور فوری خود می‌تواند ظرف ۸.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

Corsa-e به یک پکیج باطری ۵۰ کیلووات ساعتی مجهز است که با استفاده از شارژرهای سریع می‌توان تا ۸۰ درصد از ظرفیت آن‌ها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ نمود. مالکین همچنین می‌توانند با اپلیکیشن MyOpel بر وضعیت شارژ خودرو نظارت داشته باشند. این هاچ‌بک الکتریکی طبق استانداردهای WLTP با هر بار شارژ باطری‌های می‌تواند تا ۳۳۰ کیلومتر را طی کند. Corsa-e به سه حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اکو و اسپرت مجهز شده که دومی برای به حداکثر رساندن بُرد خودرو طراحی شده درحالی‌که حالت اسپرت موجب پاسخگویی بهتر پدال گاز می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، نسل جدید کورسا فعلاً در نسخهٔ تمام الکتریکی معرفی شده اما اوپل گفته است که بعداً پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را هم برای آن ارائه خواهد کرد. برای این خودرو یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ با قدرتی بین ۷۵ تا ۱۳۰ اسب بخار و همین‌طور یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربودیزل با ۱۰۰ اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده است. برای نسل جدید کورسا چراغ‌های جلوی LED ماتریکس IntelliLux هم قابل سفارش است که به گفتهٔ اوپل برای اولین بار است که در این کلاس چنین آپشنی ارائه می‌شود. در این چراغ‌ها، یک دوربین وضوح‌بالا لامپ‌های LED را کنترل کرده و با توجه به محیط اطراف خودرو و وضعیت ترافیک به‌طور مداوم تابش نور را تنظیم کرده و تطبیق می‌دهد.

در بخش سیستم‌های ایمنی و تکنولوژی‌های کمک‌راننده نیز برای کورسا مدل ۲۰۲۰ ویژگی‌هایی مثل تشخیص علائم ترافیکی، هشدار محدودیت سرعت، کنترل تطبیقی سرعت با استفاده از رادار، پایش نقاط کور جانبی و سیستم کمک پارک در نظر گرفته شده است. نسل جدید اوپل کورسا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درخواهد آمد اما پذیرش سفارشات خرید آن ظرف چند هفتهٔ آینده آغاز می‌شود. البته فروش این خودرو در ابتدا فقط با نسخهٔ الکتریکی شروع می‌گردد و بعداً نسخه‌های بنزینی و دیزلی هم به آن اضافه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چقدر خوب شده این ماشین…..داخل ماشین عالی طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اونا که سنگ اروپا رو به سینه میزنن توجه کنن.جنرال موتورز میتونست خیلی گرونتر و راحتر این دو مجموعه رو به چینیا بفروشه ولی اون عظمت و غرورش نزاشت و داد به فرانسه.یا میتونه پونتیاک الدزموبیل ساترن هامر رو بفروشه به چینیا و میلیاردها پول بگیره ولی میزاره گوشه انبار خاک بخوره ولی زیر دست چینیا نیوفته.چینیا خیلی کثیفن و واقعا از پیشرفتشون بدم میاد چون بر پاییه دروغ و تقلب هستش.مثال هواوی که قانونی که خودش قبول داشت رو دور زد و به تر…ور..یس..ت ابزار شنود و کنترل فروخت که حالا شده بلای جون ما که نتونیم به این وضع اسفبار زندگی اعتراض کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاملا رگه های پژو ۲۰۸ جدید را میشه توش دید. انصافا پژو داره عالی کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رنو 5 زرد قناری

    ۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    یه هاچ بک زیبا که جاش تو ایران خیلی خالیه یادمه یه زمانی اپل کورسا چقدر طرفدار داشت تو ایران .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      منم یادمه یه زمانی امید و زندگی هم جریان داشت تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با این روند رشد سریع کاهش زمان شارژ فکر کنم چند وقت دیگه شما ماشینو بزنی به شارژ بری یه چیپس بخری بیای ماشینت شارژ شده تا ۳۰۰ کیلومتر دیگه برات راه بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا

    ۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خب دیگه پژو وارد میشود!! خوب کار کرده باریکلا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا