اوپل

رژیم غذایی سفت‌وسخت اوپل کورسای جدید!

اوپل اولین جزئیات رسمی از ششمین نسل سوپرمینی کورسا را منتشر کرد. این خودرو پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد.


این خودرو از معماری CMP بکار رفته در جدیدترین نسل پژو ۲۰۸ استفاده کرده و به همین خاطر کاهش وزن قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. کورسای جدید تا ۱۰ درصد سبک‌تر از نسل قبلی خواهد بود.


اوپل می‌گوید ششمین نسل کورسا با وزن ۹۸۰ کیلوگرمی سبک‌ترین نسل تاریخ این خودرو خواهد بود و در مقایسه با نسل پیشین ۱۰۸ کیلوگرم کاهش وزن را نشان خواهد داد. این در حالی است که ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نخواهد داشت.


اما چندین عامل مهم باعث این کاهش وزن شده است. در آغاز باید به استفاده از فولاد با کشش بسیار بالا اشاره کرد که باعث شده بدنه کاهش وزن ۴۰ کیلویی داشته باشد. همچنین پیشرانه‌های ۳ سیلندر تمام آلومینیومی نیز ۱۵ کیلوی دیگر از وزن کورسا را کم می‌کنند.


پانل‌های بدنه همچون کاپوت نیز از آلومینیوم ساخته شده و ۲.۴ کیلوگرم از وزن خودرو را کم می‌کنند. صندلی‌های جدید نیز ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های مدل قبلی هستند.


اوپل کورسا ۲۰۲۰ از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی پژو-سیتروئن با قدرت‌های مختلف استفاده خواهد کرد و نسخه‌ی تمام الکتریکی آن نیز درست همانند پژو ۲۰۸ عرضه خواهد شد.

نسل جدید کورسا علیرغم استفاده از پلتفرم و قطعات مشترک با پسرعموی فرانسوی طراحی خاص خودش را خواهد داشت. این خودرو تنها به‌صورت ۵ درب در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Ahmad

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    از وقتی اوپل تحت تملک گروه پژو _ سیتروئن درآمده ، پیشرفت خیلی زیادی کرده و به سود دهی خوبی رسیده ، درست مثل زمانی که نیسان ورشکست شده بود ، تا اینکه رنو مالک نیسان شد و در عرض مدت کوتاهی با مدیریت دقیق و درست همین آقای کارلوس گوسن نه تنها از ورشکستکی درآمد ، بلکه به سود دهی هم رسید ، واقعا باید به گروه پژو _ سیتروئن تبریک گفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا