ایران خودروایستگاه خبرپارس خودروسایپا

آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

نمی دانیم چند وقت دیگر – که شاید به چندسال دیگر هم برسد – وقتی دوباره به این خبر در آرشیو سایت برخورد می کنیم چه واکنشی نشان می دهیم؟ می خندیم یا اینکه به حال و روز خودمان افسوس می خوریم که آن روزها که می توانستیم به وسع خودمان کاری انجام دهیم چرا غفلت کردیم و دست روی دست گذاشتیم . . . ؟

اما به لطف خدا امروز بار دیگر عمرمان فرصتی داد تا برای همیشه از این فکرها و یا بهتر بگوییم از این عذاب وجدان خودرویی خلاص شویم! امروز که شما این خبر را می خوانید باید بدانید که کار گروه کنترل بازار ظاهرا چشمش را برهمه مشکلات موجود و بویژه مسائل پیش آمده در این یکی دوسال اخیر براحتی بست و درمورد پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو را رای مثبت خود را اعلام کرد تا در یک حرکت تامل برانگیز از طرف ریاست دولت نهایتا موضوع آزادسازی مشروط قیمت خودرو به لحاظ قانونی تایید و تصویب و بیش از هر زمان دیگری به مرحله اجرا نزدیک شود.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که دیگر نیازی به اجازه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت خودروهایشان ندارند؛ خوش به حال خودروسازان که از این ساعت به بعد حاشیه بازار را اولین بهانه خود قرار داده و قیمتشان را بالا می کشند.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که از این به بعد هیچ نهادی بر تعیین قیمتشان نظارتی ندارد مگر اینکه از آنها شکایت شود؛ همان هایی که از فردا با اشتیاق ۳۰۰ % خودروها را از انبارهایشان راهی بازار می کنند. خوش بحال خودروسازان که از این به بعد قیمت تعیین شده از طرف سازمان حمایت نه قیمت قطعی بلکه « قیمت مرجعی » است؛ یعنی یا باید به این قیمت بفروشند یا اگر بیشتر می فروشند باید ۹۵ درصد مابه التفاوت آنرا به حساب خزانه واریز کنند تا از طرف وزارت صنعت و معدن صرف اجرای طرح صیانت از تولید شود.

می دانید « قیمت مرجعی » از این به بعد چه کلاه گشادی برای مشتریان است؟؟؟ یعنی مثلا اگر مگان را از امروز به بعد حتی باقیمت ۸۰ میلیونی هم بفروش برسد تا زمانیکه خودروساز فروشنده مابه التفاوت ۸۰ میلیون را باقیمت مرجع سازمان حمایت به حساب دولت واریز کند، هیچ اشکال و ایرادی دامن خودروساز فروشنده را نمی گیرد؛ اینجا را خوب دقت کنید؛ یعنی هیچ منع قانونی این وسط وجود ندارد.

و اما بد بحال مشتریان؛ همان هایی که از امروز به بعد حکم نمونه آزمایشگاهی را برای طرح آزادسازی مشروط قیمت ها را دارند؛ همان هایی که باید یک چشم امیدشان به هرچه کم بودن قیمت مرجع تعیین شده از طرف سازمان حمایت است و چشم دیگرشان به خودروسازها؛ همان هایی که اگر زیادی هم به آزادسازی مشروط واکنش نشان دهند می توانند از اختیار خودروسازها برای تعیین قیمت خودروها را کمتر و کمتر کنند.

بدبحال مشتریان؛ ولی مشتریان چرا ؟؟؟ بدبحال خودمان که فراموش کرده ایم تصمیم گیرنده نهایی کسی غیر از ما نیست؛ فراموش کرده ایم که این وسط خودمان هستیم که به حاشیه بازار التهاب می دهیم نه خودروسازان؛ حقوقمان را به کلی فراموش کرده ایم و طوری رفتار می کنیم که انگار دیگر هیچکسی نمی تواند به این اوضاع سروسامان دهد. کلاهتان را قاضی کنید و بگویید با این اوصاف و با آزادسازی مشروط قیمت ها چه چیزی در انتظار ماست ؟؟؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه یه دوستان که واقعا آزادی بیان شون مطرح میکنن من خودم شخصا ازتون ممنون ام .
    واقعا چه بلایی سرما داره میاد ؟ واقعا با این اوضاع که داره پیش اومده بیچاره ایم پراید 20 ملیون واقعا خنده داره پراید که اصلا 5 میلیون هم ارزش نداره اصلا این دیگه چه وضعیتی که دارن سرمون میارن ؟ تحریم شدیم نه دیگه اینقدر که تولید کننده کشور خودمون مارو از کشور بیگانه بدتر تحریم کنند ؟؟ واقعا اگه این تور پیش بره هر چی در میارین فقط باید خرج شکم کنیم نه چیز دیگه “” اینا که شعار مدادن حمایت از تولیدات ملی و سرمایه که؟ حمایت شون این بود که مردم رو بیچاره کنن ؟؟ واقعا حمایتی که گفتید یعنی پراید بشه 20 میلیون دیگه ؟ همین کارو قبول کردیم که قیمت هارو سر خود هر قیمتی که مایل و دوست دارن میذارن ::: یه آرزو ما جوان ها یه ماشین خریدن بود اون هم برامون کابوس و خواب ترسناک کردید دیگه همین قدر میشه از حمایت ملی و سازندگی تعریف کرد غیر این که نمیشه :::: تو رو به خدا یه کمی دلتون به رحم مردم بیاد که واقعا تو فشار اقتصادی دارنن >> یکیش خود من راه دوری نمیگم “”””

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. masoud

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اتفاقا قیمتا بره بالا بهتره چون دیگه هیج ننه قمری نمیتونه ماشین بخره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. galardo

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ایشالله خیر نبینن .حالا اگه قسمت بشه بعدا 7-8نفری جمع یم و یه پراید میگیریم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اشکان

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هرکسی در هر سطح و مقامی هرچی که بخواد میتونه داشته باشه و کسی اونو منع نمیکنه.
      با همین تفکر شما و امثال شماست که ایران و ایرانی به جایی نمیرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ahmadsmit

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      سلام
      واقعا برای شما متاسفم با این تفکر،قیمت های بالا نشون از اقتصاد خراب و فشار زیاد روی اقشار مردم داره اون وقت میگی بهتر که قیمت ها بر بالا؛واقعا که، تا این جور تفکرات هست مملکتم همینه که هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول مهر 20 تومن داشتیم
    تندر 90 17.5 بود گفتیم سایت بازشه
    شد 21 تومن آبان سایت باز شد
    بازار
    آزاد 25 بود گفتند تا آخر سال قیمت اضافه نمیشه دیگه
    ما کم شانسم به دولت اعتماد کردیم
    ثبت نام کردیم برای بهمن اما الان 3 ماه 15 ملیون پولمون که پیش خودرو ساز بود که هیچ بالاتر از اون 25 تومنم باید داد

    تورو خدا این انصافه؟

    بابای من بعد از 50 سال سن برای اولین بار یه پس انداز جور کرد اولین خودرو زندگیشو بخره

    خواهره 9 سالم کلی آرزو توی سرش بود که بلاخره میتونیم همگی بریم مشهد و سفر برا عید اما…

    انشا… به حق جدم خیر نبینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    واقعا از ماست که برماست
    خود کرده را تدبیری نیست
    دوستانه من اگه به حرف زدنه که ما ایرانیا عاشقه حرف زدنیم چه بخوایم چه نخوایم همینه باید بسوزیم تا بقیه با اتیشه ما گرم شن تا بوده همین بوده چون ماها بفکر فردا هستیم نه امروزمون امروزتو بسازی فردام ساخته میشه امیدوارم حرفمو گرفته باشید!!!!!!!!!!!!
    اما راجبه قیمت وقتی اوضاع خرابه دیگه چیکار میشه کرد مملکت از دستشون خارج شده یعنی بفکر ملت نیستن بفکره جیبه مبارکن وقتی جیبشون پره دیگه بفکره شکمه خالی نیستن
    منی که حقوقم از 600تجاوز نمیکنه ولی خرجم سره ماه بیشتراز حقوقمه فکر ماشین نیستم فکره شکم سیریم یعنی باید بخورم که نمیرم این یعنی ملت ایران ن ن ن ن ن که از نظره سرمایه ملی جزو کشورای دنیاییم ولی مردمش دارن با سیلی صورتشونو سرخ نگاه میدارن
    بله اینه ملت ایران خوشا بحالمان!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دمشون گرم

    کاش منم با اون میمونه رفته فضا حداقل راحت میشدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کرمان خودرو که رو دست همه خودرو سازها بلند شده ما شهریور لیفان ثبت نام کردیم برای تحویل اذر قیمت لیفان تا دی 28 میلیون بود دی شد 35 الانم که شده 45 با ما که ثبت نام غیر قطعی تحویل اذر بودیم هنوز حتی تکمیل وجه هم نکردن موندیم با یک عالم استرس که بالاخره به چه قیمتی و کی میخوان ماشین مارو تحویل بدن.دزدی از این کثیف ترم میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. DLL

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ممنون از نویسنده مطلب .خیلی محکم نوشیه تو این شرایط.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. DLL

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ممنون از نویسنده مطلب .خیلی محکم (نوشته) تو این شرایط.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. داود

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عید که شد خواستی پیام تیریک بفرستی
    در ادامش تایپ کن اگه شرفو غیرت داری خودروی صفر نخر
    چون این کارشون توهین به عقل و شعور مردمه…
    بخدا خودروسازا شادند که پراید 20 میلیونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    بگذرد این روزگار سخت تر از سنگ…
    به جای اینکه 20 میلیون پول پراید بدید با پولش برید سفر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امير

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بله…از این به بعد به جای انکه چندین دلال سود ببرند همه سودها به جیب یک دلال (خودروسازان) میرود!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    اگه دوستان عزیزم در پدال متوجه نطرات من در 5 ماه پیش بودن الان شوکه میشدن من این روزهای گرونی و نقطه انفجار بازار رو پیش بینی کرده بودم از الان به بعئ نوبت مسکن میرسه و قیمت ها با رشد بی سابقه ای روبرو میشن معلوم نیست بازی گردان اصلی این جریانات کیه ؟ شما اگه یه سایت ویران خودرو رفته باشید (وب سایت نه ،محل نگهداری خودروها) متوجه انبوهی از خودرو ها در انواع مشتقات پژو و لوگان میشید که به صورت جالبی دارن خاک و نور خورشید رو تحمل میکنند با این وجود با سیاست قطره چکانی به دست مصرف کننده بی چاره میرسه که حالا مجبوره بخاطر جابه جایی از یک خودروی سه سیلندر به نام چری 8. یا همون ام وی ام 3 سیلندر برای خودش آرزویی دست نیافتنی بسازه چون قیمت این به اصظلاح خودرو 19 ملیون و پانصد هزار توامن شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    خیلی وقته به مسکن رسیده با این تفاوت که دیگه نخریدن تو این مبحث جواب نمیده!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محسن

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام.
    ناراحتی همه ی دوستان واقعا قابل درکه. چه اون جوونایی که آرزو داشتن با پول کار دانشجویی یا کارگریشون یه چند میلیون جور کنند تا یه پراید 84/85 بخره و اسپرت کنه، چه اون معلم زحمت کشی که میخواست با اون چند میلیون بازنشستگیش یه پراید بگیره تا دیگه اون دو چرخه ی قدیمیش رو بزاره گوشه ی حیاتش. و چه سایر ملت زحمتکش عزیزی که واقعا نمیدونم چی باید بگم؟؟

    اما مسئله ی دیگه ای که هست هضم این موضوعه که قرار بود قیمت ها آزاد بشه، اما واردات خودروهای خارجی هم آزاد بشه و در واقع یه بازار رقابتی باشه.
    اونجوری وقتی بهترین سدان های دنیابین 20 تا 22هزار دلاره کی بابت سمند و ال 90، 15 هزار دلار میده؟؟؟
    اما بی انصافانه قیمت ها آزاد شدند و اما واردات آزاد نشد.
    صبر جزیل برای دوستان خواستاریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. alireza

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ادم دردشوبه کی بگه اخه.اگه بخوام یه پرایداشغال سوارشم باید2سال حقوقموجم کنم{غذاهم نخورم لباسم نخرم}

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. alireza

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ادم دردشوبه کی بگه اخه.اگه بخوام یه پرایداشغال سوارشم باید2سال حقوقموجم کنم{غذاهم نخورم لباسم نخرم}خدایااااااااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. hamid

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام…
    من نگران خودم و جوانایی ام که مث من آرزو داشتن تا حداقل تو دوران مجردی ی چهارچرخ بکیرن و یکم جونی کنن تا بعد بفکره زن و خونه زندگی باشیم…
    اما حالا دیگه جرات نمیکنم و نمیتونم ی دوچرخه بخرم تا پله پله نوه م بتونه ی خونه بخره. کلا متاسفم برای خودمون که تا وقتی تو این سرزمین این اوضاع باشه اصلا نباید بفکره چیزی جز جون کندن برای شکم سیری داشته باشیم.
    پندار نیک…کردار نیک…رفتار نیک…
    زنده باد کوروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. amir

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من الان 20 میلیون نقد دارم اما جز پراید هیچی دیگه نمیتونم بخرم.لعنت به مسبب گرونی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    با این طرح بعد از یک افزایش قیمت،قیمت ها ثبات پیدا می کونه!
    و وقتی تعرفه واردات کم شود یکی از ارزو های مشتریان براورده می شود!
    در واقع یکی به نعل و یکی به میخ!…
    نظر شما چیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه معذرت میخوام به همین خیال باشین حسین آقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ساده نباشید

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما مردم حقمونه هرچی بیشتر بزنن تو سرمون خوشحال تر میشیم.تا وقتی پراید 8میلیون بود هیچکس نمیخرید تا گرون شد مردم فکر کردن شده بنز.آخه چرا انقد ما بدبختیم.بابا نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ساده نباشید

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخه یه کارگر که 300تومن حقوق میگیره دلتون بهش نمیسوزه که دیگه نمیتونه ماشین بخره؟فقط ب فکر خودتونید؟چون شما دارید بخرید باید گرونی رو تایید کنید؟همونطوریش خیلیها نداشتند چ برسه به الان.چرا مسئولین یه فکری نمیکنن.ای خدا باعث و بانیشو لعنت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. filipoo

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان با این گرانی به نظر شما کی امریکا کمرش خواهد شکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اسی(gonbad)

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چی میگین بابا اینجا چه خبره پراید 20 تومنی دیگه چیه یعنی چی اصحاب کهف 300 سال خوابیدن دنیا اون همه عوض نشد که ما یه شب میخوابیم اینجوری میشیه ما ایرانیا دیگه کی هستیم همه جوره رکورد شکنیم رکورد اصحاب کهفو 109500 برابر یهویی بهبود دادیم. ولی من که میگم اینا همش توهمه فکر نکنم پراید 20 تومن باشه خیلی باشه 19800 بیشتر نیست دوستان انصافتون کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امير

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظر بنده اگر خودمون یعنی همه مردم ماشین صفر نخریم اون موقع هستش که درب کارخونه های ماشین سازی رو باید ببندند و یا یه فکر اساسی برای تولیداتشون و قیمتاشون بکنن.این رویا نیست ..
    هرکسی هم که ماشین لازم داره بره کارکرده بگیره. اگر واقعاهمه میخوان ازین بازیهای خودروسازان راحت بشن به نظر بنده باید فقط این کارو انجام داد… صلاح خویش را خسروان دانند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام
      چه فرقی میکنه عزیز قیمت خودروی صفر که بره بالا کار کرده هم میره بالا دیگه من خودم دنبال خودروی کار کرده بودم و اعتقدی به ماشین صفر هم نداشتم ولی همون ماشین کارکرده هم گیرم نیومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مهرداد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    عزیزان این حق مسلم ماهستش که همچین بلاهایی سرمون بیاد برید به فکر نون باشیدکه خربزه آبه !؟ تا زمانیکه سکوت کنی و حجب حیا به خرج بدی همینه تا زمانی لگن های این خودروسازارو ملت با دل و جون میخرن وروش سرمایه گذاری می کنن همینه پس باید بگیم خودمون کردیم که لعنت بر خودمون باد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام ازقدیم کفتن خودکرده را تدبیر نیست !!!!!!!!!!!
    گرونی حق مسلم ماست .!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    یعنی این کار باعث ثبات قیمت میشه??یا پراید از 20میلیون هم گرونتر میشه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      گرونتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. حُسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای کیومرث فروتنی، مدیر کل صنایع ماشین سازی و نیروی محرکه در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دوم سیما با اشاره به نشیب و فرازهای خودرو در یک سال اخیر گفت: در این مدت شاهد کاهش تولید و افزایش قیمت خودرو به علت بالا رفتن قیمت نهاده ها شامل مواد اولیه ای مانند مس، فولاد، آلومینیوم و مواد پلیمری بودیم.

    وی افزود: افزایش قیمت ارز و مشکلاتی که در انتقال آن بود، هم موجب شد قیمت کالاهای وابسته به ارز افزایش یابد و کمبود نقدینگی نیز به تولید کنندگان فشار آورده و رابطه قطعه سازان و خودروسازان را به علت پرداخت نشدن به موقع مطالبات با مشکل مواجه کرده است.

    آقای فروتنی ، شیطنت های استکبار جهانی و همکاری نکردن یکی از خودروسازان اروپایی را موجب توقف تولید یکی از انواع تولیدات و افزایش قیمت آن دانست و گفت: یک عده سودجو، سودی را که در فاصله قیمت رسمی بازار و قیمت کارخانه به وجود آمد ، نصیب خود کردند، سودی که نه نصیب کارخانه و نه مصرف کننده می شود.

    وی افزود: تلاش وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت بازگرداندن قیمت ها به حالت عادی و مهم ترین بحث هم افزایش تولید است اما هم اکنون بخش زیادی از مصرف کنندگان در عمل خودرو را با نرخ بازار آزاد تهیه می کنند.

    فروتنی تصریح کرد: اگر تولید افزایش پیدا کند، نظام عرضه و تقاضا به جای خود برمی گردد و تقریبا فاصله قیمت ها با افزایش تولید از بین خواهد رفت.

    مدیر کل صنایع ماشین سازی و نیروی محرکه تامین نقدینگی، تامین ارز مطمئن و مدیریت قیمت نهاده ها را از راهکارهای افزایش تولید برشمرد و گفت: براساس مصوبه کارگروه حمایت از تولید قرار بود ، دو هزار میلیارد تومان به دو خودروساز تعلق گیرد که در شورای پول و اعتبار این مبلغ به 1000 میلیارد کاهش یافت و بعد هم شروطی گذاشته شد که با وجود آنها امکان پرداخت این مبلغ هم ضعیف شد، این در حالی است که در مقطع کنونی و با مبادله ای شدن قیمت ارز، بیش از آن 2000 میلیارد مورد نیاز است.

    وی در مورد مدیریت قیمت نهاده های تولیدی تصریح کرد: خوشبختانه در بازار بورس کالا تا حدی قیمت ها کنترل و حدود 18 درصد کاهش یافته است که باید باز هم ادامه یابد.

    فروتنی افزود: پرداخت تسهیلات مورد نیاز قطعه سازان را از محل ده درصد صندوق توسعه ملی آغاز کردیم و امید می رود بانک های عامل هم تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کند ،البته مدیران واحدهای خودروسازی هم باید تاکید بیشتری روی بهره وری داشته باشند.

    سید محمد جعفری، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم در این گفتگو افزایش قیمت ارز و رشد قیمت نهاده های تولید را موجب افزایش قیمت تمام شده خودرو دانست و گفت: وقتی خودروسازان نتوانستند مطالبات قطعه سازان را بدهند،‌ ساخت قطعات کاهش یافت یا متوقف شد و تولید خودرو را هم کاهش داد.

    وی کاهش تولید در چند ماه اخیر را بالغ بر 43 درصد اعلام کرد و افزود: وقتی تولید کاهش می یابد،‌ عرضه همه کم می شود، این در حالی است و ثابت بودن تقاضا هم موجب افزایش قیمت ها در حاشیه بازار می شود.

    جعفری تصریح کرد: وقتی تولید کاهش می یابد، هزینه سربار سرشکن شود و قیمت تمام شده افزایش پیدا می کند.

    رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ضمن مخالفت با آزادسازی قیمت خودرو گفت: آیا راه دیگری جز پرداخت همه ضرر و زیان تولید کننده توسط مصرف کننده نیست؟.

    وی افزود: با آزاد سازی، قیمت خیلی بیش از این ها بالا می رود و آستانه تحمل مردم پایان یافته است.

    جعفری ، آزادسازی قیمت ها را ساده ترین راه بیان کرد و گفت: مشکلات دیگری هم داریم از آن جمله فساد در بخش فروش است به گونه ای که وقتی سایت باز می شود، در عرض یک ساعت 20 هزار خودرو به فروش می رسد، یعنی مصرف کننده واقعی نمی تواند خرید کند.

    وی افزود: افزایش قیمت منوط به کیفیت و مدیریت بازار است، اگر قیمت افزایش پیدا می کند باید مدیریت بازار داشته باشیم و عرضه به اندازه تقاضا باشد.

    احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران با اعلام موافقت با آزاد سازی قیمت خودرو گفت: اختلاف قیمت زمینه فعالیت دلال ها را ایجاد کرده است و خودروسازان هم زیان می بینند.

    وی افزود تصریح کرد: دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت اجازه دهند تا ما خودرو را در حاشیه بازار بفروشیم تا زیانها کمتر شود و هم تقاضای کاذب از میان برود، با این کار تقاضا کاهش می یابد.

    نعمت بخش در ادامه گفت: دولت اگر می خواهد خودرو گران نشود تکلیف کند که تولید کنندگان نهاده ها از جمله فولاد مبارکه، ایرالکو و پتروشیمی ها که در مدت کوتاهی قیمت آنها سه برابر شده است ، کالای خود را ارزان به خودروسازان بدهند.

    وی افزود: اگر خودروسازها با ادامه زیان دهی مجبور به تعطیلی شوند، دودش به چشم مصرف کننده می رود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اعلام قیمت مصوب انواع خودرو؛
      پراید سایپا 131 (اس ال) ” 15میلیون و 700هزار تومان”/ تندر 90 با استاندارد یورو 4 مدل E2 معادل 36 میلیون تومان
      پس از کش و قوس های فراوان طی هفته های اخیر ، کمیته قیمت گذای خودرو ، نرخ مصوب انواع خودرو را اعلام کرد.
      به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، قیمت جدید هر دستگاه تیبا 19 میلیون و 790 هزار تومان، سایپا 141 مدل SX معادل 16 میلیون و 150 هزار تومان، سایپا 111 مدل EX معادل 17 میلیون و 800 هزار تومان و سایپا 111 مدل SX معادل 17 میلیون و 200 هزار تومان ، سایپا 132 مدل EX معادل 17 میلیون و 550 هزار تومان و نوع SX این خودرو معادل 19 میلیون 950 هزار تومان تعیین شده است.

      همچنین نرخ سایپا 132 مدل SL نیز 16 میلیون و 100 هزار تومان و مدل LE این خودرو 16 میلیون و 700 هزار تومان، سایپا 131 مدل SX 16 میلیون و 750 هزار تومان و قیمت مدل EX این خودرو 17 میلیون و 350 هزار تومان و قیمت LE این خودرو 16.5 میلیون تومان تعیین شده است.

      بر اساس این گزارش ، قیمت پژو پارس سال 30 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار مدل V2 معادل 37.5 میلیون تومان ،مدل V9 نیز 43 میلیون تومان و پژو 206 صندوقدار مدل V8 نیز 36 میلیون تومان، پژو 207 نیز 42.5 میلیون تومان و قیمت پژو پارس اتوماتیک را نیز 40 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.

      همچنین در مدل LX پژو پارس نیز 33.5 میلیون تومان و نوع ELX این خودرو 37 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت پژو پارس معمولی دوگانه‌سوز 31 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.

      لازم به ذکر است ، رانا با استاندارد یورو 4 را 32.5 میلیون تومان و قیمت پژو 207 دنده اتوماتیک را 42.5 میلیون تومان تعیین کرده‌اند.

      **** آخرین قیمت های اعلام شده خودرو براساس سایت 124
      ردیف نام شرکت نام محصول واحد قیمت مصرف کننده تاریخ اعلام قیمت
      1 ایران خودرو پژو 405بنزینی (SLX) با موتور 16 سوپاپ (TU5) و ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده -کد کلاس 22004 دستگاه ریال 260,000,000 91/11/18
      2

      ایران خودرو پژو 405 بنزینی (GLX) با ایموبیلایزر و ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده -کد کلاس 25621-25614 دستگاه ریال 230,000,000 91/11/18
      3 ایران خودرو پژو 405 دوگانه سوز (GLX) با ایموبیلایزر و ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده – کد کلاس 27212 دستگاه ریال 250,000,000 91/11/18
      4 ایران خودرو پژو206 تیپ 2 با کیسه هوای راننده و سر نشین -کد کلاس 26022 دستگاه ریال 320,000,000 91/11/18
      5 ایران خودرو پژو 206 تیپ 6 با گیربکس اتوماتیک -کد کلاس 26502-26504 دستگاه ریال 425,000,000 91/11/18
      6 ایران خودرو پژو 206 تیپ 5 با کیسه هوای راننده و سرنشین کد کلاس 26801-26803 دستگاه ریال 355,000,000 91/11/18
      7 ایران خودرو سورن ELX EF7 مالتی پلکس با رینگ آلومینیومی کد کلاس 57505 دستگاه ریال 315,000,000 91/11/18
      8 ایران خودرو سمند SE با کیسه هوای راننده کد کلاس 57302 دستگاه ریال 218,000,000 91/11/18
      9 ایران خودرو سمند ال ایکس EF7 پایه گاز سوز با کیسه هوای راننده با رینگ فولادی کد کلاس 29106 دستگاه ریال 275,000,000 91/11/18
      10 ایران خودرو سمند ال ایکس EF7 بنزینی با کیسه هوای راننده و رینگ فولادی کد کلاس 29208 دستگاه ریال 265,000,000 91/11/18
      11 ایران خودرو سمند LX XU7 بنزینی با ایربگ راننده و رینگ فولادی کد کلاس 29331 دستگاه ریال 255,000,000 91/11/18
      12 ایران خودرو پژو 207i اتوماتیک کد کلاس 60101 دستگاه ریال 495,000,000 91/11/18
      13 ایران خودرو رانا – یورو 4 کد کلاس 61002-61001 دستگاه ریال 325,000,000 91/11/18
      14 ایران خودرو وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل (C.O.P) کد کلاس 15504 دستگاه ریال 103,000,000 91/11/18
      15 ایران خودرو وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل کد کلاس 15609 دستگاه ریال 105,500,000 91/11/18
      16 ایران خودرو وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل (C.O.P) کد کلاس 15610 دستگاه ریال 113,000,000 91/11/18
      17 ایران خودرو سورن ELX با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ آلومینیومی و مولتی پلکس کد کلاس 55404-55406 دستگاه ریال 300,000,000 91/11/18
      18 ایران خودرو پژو پارس معمولی دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده کد کلاس 28309 دستگاه ریال 317,000,000 91/11/18
      19 ایران خودرو پژو پارس ELX با ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده کد کلاس 28409-28411 دستگاه ریال 370,000,000 91/11/18
      20 ایران خودرو پژو پارس ELX با ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده و سردکن و گرم کن صندلی کد کلاس 28413 دستگاه ریال 377,000,000 91/11/18
      21 ایران خودرو پژو پارس LX سال با موتور 16 سوپاپ (TU5) با ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده کد کلاس 28503-28504 دستگاه ریال 335,000,000 91/11/18
      22 ایران خودرو پژو پارس اتوماتیک سال با ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده کد کلاس 28704 403000000 دستگاه ریال 403,000,000 91/11/18
      23 ایران خودرو پژو 207i کد کلاس 60001 (دیسک)حلقه ریال 425,000,000 91/11/18
      24 ایران خودرو پژو 206 صندوقدار (V8) با ایربگ راننده و سرنشین کد کلاس 27402-27418 دستگاه ریال 360,000,000 91/11/18
      25 ایران خودرو پژو 206 صندوقدار (V9) کد کلاس 27501 دستگاه ریال 430,000,000 91/11/18
      26 ایران خودرو پژو 206 صندوقدار (V2) با کیسه هوای راننده و سر نشین کد کلاس 27605 (دیسک)حلقه ریال 375,000,000 91/11/18
      27 ایران خودرو تندر 90 – یورو 4 – E1 و کیسه هوای راننده و سرنشین کد کلاس 56057 دستگاه ریال 325,000,000 91/11/18
      28 ایران خودرو تندر 90 – یورو 4 – E2 و کیسه هوای راننده و سرنشین کد کلاس 56058 دستگاه ریال 360,000,000 91/11/18
      29 ایران خودرو پژو پارس سال با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده کد کلاس 28213 دستگاه ریال 300,000,000 91/11/18
      30 پارس خودرو تندر 90 دستگاه ریال 360,000,000 91/11/18
      31 سایپا پراید sl 131 دستگاه ریال 157,000,000 91/11/18
      32 سایپا پراید 131 LE دستگاه ریال 165,000,000 91/11/18
      33 سایپا پراید 131 SX دستگاه ریال 167,500,000 91/11/18
      34 سایپا پراید 131EX دستگاه ریال 173,500,000 91/11/18
      35 سایپا پراید 132 SL دستگاه ریال 161,000,000 91/11/18
      36 سایپا پراید 132 LE دستگاه ریال 167,000,000 91/11/18
      37 سایپا پراید 132 SX دستگاه ریال 169,500,000 91/11/18
      38 سایپا پراید 132 EX دستگاه ریال 175,500,000 91/11/18
      39 سایپا پراید 111 SX دستگاه ریال 172,000,000 91/11/18
      40 سایپا پراید 111 EX دستگاه ریال 178,000,000 91/11/18
      41 سایپا پراید 141 SX دستگاه ریال 161,500,000 91/11/18
      42 سایپا تیبا SX دستگاه ریال 197,900,000

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. saber

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام دوستان این دولت مشکلش چیه؟چرا دلش به ملت نمیسوزه؟چرا به فکر ملت خودش نیس؟وقتی پرایدو 2.200تومن میدی به فلان مملکت چرا به هموطنو ملت خودت میدی 20تومن؟واقعا بدبختیم که میشینیم به این ات اشغالای داخلی قیمت میذاریم……اینا هنوز دارن پزو پراید تولید میکنن خودشونو گم کردن اگه لکسوس.بنز.هیوندا بزنن چیکا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام
      آقا صابر شما تعریفی از ملت دارین ملت چه کسانی هستند!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. امير

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اخه چرا وقتی یک خودرو قطعاتش تماما در داخل تولید میشود افزایش نرخ ارز باید باعث افزایش قیمتش شود؟!؟!؟!؟!رئیس انجمن خودروسازان گفته تولید هر پراید برای سایپا 5 میلیون تومان ضرر دارد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ایشون گـُُـُـــــه خوردن، در واقع هر پراید از 5 میلیون هم کمتر هزینه داره. اینا یه سری ادمه دزدن که میخوان جیبشون رو با پوله من و شما پر کنن. ما هم که ساده میریم میخریم.
      بنده میخواستم ماشینمو عوض کنم ولی از سر لجبازی با این احمقام که شده عوض نمیکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرداد

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        میثم جان دمت گرم ، شما اگه ماشینو قطه قطعه بخری و بعد منتاژش کنی اینقدر نمیشه که نرخ گذاری می کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا