ایران خودروهفته نامه

رونمایی از دو محصول جدید ایران‌خودرو، پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس

سرانجام پس از مدت‌ها انتشار تصاویر غیررسمی و گفته‌های فراوان، ایران‌خودرو رسماً در صبح روز ۲۶/۱۰/۹۵ دو محصول جدید خود را در ساختمان ساپکو رونمایی کرد. این دو خودرو دنای جدید و پژو ۲۰۷ صندوقدار هستند که طی مراسمی با حضور «کیوان وزیری» مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو رونمایی شده و حدود قیمت و زمان عرضهٔ آن‌ها اعلام گردید. بنابراین در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این دو خودرو و گفته‌های مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو در مورد آن‌ها. به گفته وی برای دنا پلاس ۵۰ میلیارد و برای ۲۰۷ صندوقدار ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

dena-plus-207-sd

دنا پلاس

این خودرو در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شده و بهبودیافته از دنای کنونی است که پیش‌ازاین بارها بدان پرداخته‌ایم. البته قبلاً و پیش از رونمایی رسمی، دنای جدید با نام دنا ELX شناخته می‌شد اما ایران‌خودرو تصمیم گرفته است آن‌را با نام دنا پلاس به بازار عرضه کند. همان‌طور که قبلاً هم مشخص شده بود، ایران‌خودرو در فیس‌لیفت دنا بیشترین تغییرات را در بخش جانبی یعنی قسمتی که همواره به دلیل شباهت زیاد به سمند و سورن موردانتقاد بود انجام داده است به‌گونه‌ای که در طرفین خودرو با ایجاد یک خط مورب از گلگیر جلو تا گلگیر عقب، یک فرورفتگی به‌موازات خط بالایی در قسمت پایینی درها و تغییر لچکی عقب سعی شده دنا از سمند متمایز گردد.

ikco-dena-plus-21

اما در دیگر قسمت‌ها نیز تغییراتی جزئی صورت گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تغییر گرافی داخلی چراغ‌های عقب و استفاده از LEDهای زیباتر در آن‌ها، تجهیز چراغ‌های جلو به دی‌لایت و راهنماهای LED، تغییر آینه‌های جانبی و مشکی‌رنگ شدن قسمت میانی جلوپنجره (زیر پلاک جلو) اشاره کرد؛ اما تغییرات عمدهٔ دیگر این خودرو در بخش تجهیزات آن صورت گرفته است زیرا ایران‌خودرو دنا پلاس را به سانروف و ایربگ‌های جانبی مجهز کرده است که این دو مورد برای اولین بار است که در خودروهای داخلی ارائه می‌گردند.

در داخل اما تغییرات چندانی انجام نگرفته است و تنها سیستم چندرسانه‌ای جدیدی برای دنا پلاس در نظر گرفته شده است. همچنین این خودرو مجهز به دوربین دید عقب شده و تعداد ایربگ‌های آن نیز همان‌طور که اشاره شد به چهار عدد افزایش یافته است. تجهیزات دیگری چون کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی اتوماتیک برقی، صندلی‌های برقی جلو و… که در دنای کنونی وجود دارند در دنا پلاس هم ارائه خواهند شد. آنتن این خودرو به نوع موسوم به کوسه‌ای تغییر یافته و سانروف نیز از انواعی است که هنگام باز شدن به داخل سقف می‌روند.

ikco-dena-plus-9

دنا پلاس فعلاً با همان پیشرانهٔ EF7 تنفس طبیعی ارائه شده است یعنی موتوری ۱.۷ لیتری چهار سیلندر که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو همچنان از طریق گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. البته طبق اعلام ایران‌خودرو در آیندهٔ نمونه‌های توربو و اتوماتیک دنا نیز تولید خواهند شد. گفته می‌شود گیربکس اتوماتیک دنا از نوع دوکلاچه یا DCT خواهد بود. پیش‌فروش دنا پلاس احتمالاً در دههٔ فجر آغاز خواهد شد و به گفتهٔ کیوان وزیری از اسفند امسال با قیمتی حدود ۳ تا ۴ میلیون بیشتر از دنای کنونی به بازار عرضه خواهد گردید؛ بنابراین دنا پلاس قیمتی در حدود ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان خواهد داشت و خودروهایی چون برلیانس H330، جک J5 و ام‌وی‌ام ۵۵۰ را به‌عنوان رقیب در مقابل خود می‌بیند.

ikco-dena-plus-20

ikco-dena-plus-18

پژو ۲۰۷ صندوقدار

پس‌ازاینکه بعد از چند سال وقفه دوباره تولید پژو ۲۰۷ یا در اصل همان ۲۰۶ پلاس توسط ایران‌خودرو از سر گرفته شد، این شرکت تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار آن‌را هم تولید کند که حالا همزمان با دنا پلاس رونمایی شده است. در قسمت جلویی ۲۰۷ سدان شاهد همان دماغهٔ نسخهٔ هاچ‌بک ۲۰۷ هستیم که شامل چراغ‌های جلوی جدید مجهز به دی‌لایت می‌شود. در قسمت جانبی هم همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها به همراه آینه‌های جدید راهنما دار از تغییرات ۲۰۷ صندوقدار نسبت به ۲۰۶ صندوقدار هستند.

peugeot-207-sd-7

 

اما عجیب‌ترین قسمت ۲۰۷ SD قسمت عقب آن است چراکه هرچند ایران‌خودرو در این بخش از چراغ‌های جدید ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده گرده است اما سپر عقب هیچ تغییری نداشته و کاملاً با سپر عقب ۲۰۶ SD یکسان است. این در حالی است که ۲۰۷ صندوقدار اصلی تولید پژو از سپر متفاوتی مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده می‌کند که دارای دو مه شکن در طرفین است. همچنین نوار چراغ‌های پلاک نیز در ۲۰۷ سدان اصلی کمی متفاوت بوده و آنتن هم در قسمت انتهایی سقف نصب شده است درحالی‌که در ۲۰۷ SD تولید ایران‌خودرو آنتن در قسمت جلو قرار داشته و نوار جا پلاک عقب هم مشابه ۲۰۶ SD است.

peugeot-207-sd-5

البته با دقت به قسمت گلگیر عقب ۲۰۷ سدان اصلی تولید پژو برزیل می‌توان پی به علت این اقدام عجیب ایران‌خودرو بُرد. در نسخۀ اصلی در قسمت بالایی دهانۀ گلگیرهای عقب برجستگی بزرگ‌تری نسبت به ۲۰۶ صندوقدار وجود دارد که تا روی سپر ادامه یافته و فرمی هماهنگ با سپر عقب دارد. اما ایران‌خودرو به جهت اینکه قالب‌های بدنۀ ۲۰۶ صندوقدار را تغییر نداده و برای ۲۰۷ صندوقدار هم از همان قالب‌ها استفاده کند، مجبور شده سپر عقب ۲۰۶ SD را در ۲۰۷ SD بکار برد چراکه سپر اصلی ۲۰۷ سدان با فرم گلگیر عقب ۲۰۶ SD هماهنگ نیست.

 

تصویر بالا 207 صندوقدار تولید ایران و پایینی 207 سدان تولید پژو برزیل
تصویر بالا ۲۰۷ صندوقدار تولید ایران و پایینی ۲۰۷ سدان تولید پژو برزیل

با گذر از این اقدام عجیب ایران‌خودرو به کابین ۲۰۷ صندوقدار می‌پردازیم که کاملاً مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک جدید بوده و مجهز به نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی شده است. ۲۰۷ SD مانند نسخهٔ سدان از تجهیزاتی چون آینه‌های برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دید عقب و… سود می‌برد. پیشرانهٔ این خودرو هم مانند نسخهٔ هاچ‌بک و دیگر اعضای خانوادهٔ ۲۰۶ همان موتور آشنای ۱.۶ لیتری TU5 است که طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس دستی انتقال پیدا می‌کند و فعلاً خبری از نمونهٔ اتوماتیک نیست هرچند که طبق گزارشات ایران‌خودرو در آینده برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک ۲۰۷ را هم دارد.

peugeot-207-sd-10

بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، تولید انبوه پژو ۲۰۷ صندوقدار از اسفند امسال آغاز شده و از شهریور سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ وی این خودرو حدود ۵ میلیون تومان قیمت بیشتری از ۲۰۶ تیپ ۵ خواهد داشت و این یعنی ۲۰۷ سدان با قیمتی در حدود ۴۲ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

peugeot-207-sd-3

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۶ دیدگاه‌ها

  1. حسرت

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    انگار مجبورشون کردن اون خط مزخرف رو بندازن رو بدنه دنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Viper ACR

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره… اصلا هم جالب نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. peyman

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      واقعا اشک شوق در چشام جمع شد از این همه پیشرفت!!اگه اشتباه نکنم سال 86بود که ۲۰۶ صندوق دار وارد بازار شد یعنی در طول ۸و۹ سال صنعت خودرو کشور در حد تغییر در چراغ های جلو و عقب پیشرفت کرده!!با اون خط های نچندان جالبی هم که در قسمت جانبی دنا انداختن دیگه بماند.دوتا اقلام هم به ماشین اضافه کرده اند چهار و پنچ میلیون گرون کرده اند حالا اگه اتوماتیک کنن خدا میدونه چقدر گرون میکنن.به خدا میسوزم از این همه تحقیر که اینجور سر مردم را شیره میمالن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. صادق

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام وعرض ادب خدمت دوستان.به نظر شما ۲۰۶sd V8بهتره یا دنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    105 میلیارد برای تولید دو ماشین هزینه شده؟ بوی اختلاص میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (745 ديدگاه)

      دقیقا،55میلیارد برای 207 سدان پشتش هم بنر زدند نوشتند برای نخستین بار طراحی در ایران!مخاطب رو چی فرض کردند واقعا؟
      206 سدان معمولی رو بدید صافکاری سر محلتون با تغییر گلگیر و درب موتور و یه خرده تغییر بهتون همینی که 55 میلیارد هزینه کردید رو میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Jojo

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پروژه های مخوف بعدی از گروه لگن سازی ایران خودرو :
    1- دنا اس
    2- دنا اولترا
    3- دنا اج
    4- دنا پرمیوم
    5- دنا اس پلاس
    6- دنا سینه آزرایی
    7- دنا سینه قشقایی
    8- دنا هیبریدی :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Viper ACR

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یه نظرم حالا که تونستیم توربو بسازیم بهتره خودروسازان داخلی یک تیم تیونینگ مثل AMG یا M power درست کنن !!
      یا مثل هیوندای که جنسیس رو تبدیل به یک برند لوکس کرد ما هم دنا رو تبدیل به یک شرکت لوکس کنیم. مثلا پژو 206 یا 405 رو توربو کنیم ، سانروف هم بذاریم بشه دنا 206. یا دنا 405.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Jojo

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        قطعا ازین به بعد به مدت یک قرن شاهد فیس لیفت های بی نظیر ازین خودروی فوق ابر لوکس خواهیم بود که شامل : تغییرات بسیار گسترده و پیچیده در چراغ ها در هرمدل جدید و اضافه شدن یک عدد کیسه ی ایربگ به ازای هرنسل به عنوان یک آپشن بی همتا می باشد.
        همچنین بنا به منابع خبری فوق خیلی سری ازین شرکت پیشرو محققان آن در صدد طراحی سپری جدید برای نسل های بعدی خودروی 207 اس دی می باشند که در صورت تحقق این اقدام یک شاهد یک تحول عظیم در طراحی خواهیم بود که قطعا دو الی سه برابر هزینه ی آن به عنوان آپشن سپر 207 اس دی از مشتری گرفته خواهد شد تا صرف هزینه ی طراحی آپشن های جدید تر در نسل ها و فیس لیفت های بعدی شود و چه بسا نام آن هم 207 اس دی پلاس نامگذاری گردد (نقطه سر خط)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علي دانشمند

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (970 ديدگاه)

          داداش عاشق طنز نویسید شدم یه ساعت داشتم فقط به نوشته هات میخندیدم دمت گرم خیلی تو زمینه طنز نگاری استعداد داری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین رحمانی

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام کاکا دمت گرم مردم از خنده ????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سیدحمید

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش وانتش رو یادت رفت بگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مختاری سنگدهی

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جالبه تو قسمت نه برنامه گرندتور هم جرمی هم اون یارو با نگاه به ۲۰۶ گفتن متاسفانه ماشین های پژو از همه نظر مزخرفن!!اونم تازه اصل فرانسش نه چینی و ایرانیزه شده!!اونوقت ما و نسل های آیندمون هم باید همین ۲۰۶ و پلت فرم فوق تخصصی x100 سایپا رو با تغییرات چراغ ها که هر دفعه اعمال می شه تحمل کنیم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي دانشمند

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (970 ديدگاه)

      باید حتما تو برنماه گرندتور جرمی بگه که ماشن های فرانسوی مزخرفن شما باور کنین؟ من صدبار گفتم صنعت ماشین سازی فرانسه خیلی مزخرفه و هربار پدال نظرمو تایید نکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sevlan

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ماشین لوکسی که ۱۱۵ اسب(که مطمئنا روی دستگاه داینو کمتر از ۱۰۰ اسبه)بدرد جرز دیوار خوبه،5ملیون گرونتر واسه چی،دیگه سرسام گرفتم بخدا،مثل زالو افتادن بجون مردم،ملت همیشه در صحنه هم عاشق زالو درمانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ملت چیکار کنه؟ چی بخره پس؟ تو این بازه قیمتی چیز دیگه ای سراغ دارید؟
      نخرن پس چیکار کنن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درسته ماشین ها در ایران گرونه، ولی الان چینی با 103 اسب بخار دارند 53 میلیون تو پاچه مردم می کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پژو 207 کدومه؟ من تو عکس ها ندیدمش. فقط عکس دنا و 206 هست
    فکر کنم اشتباهی عکس های 206 اس دی رو توی این مطلب گذاشتین ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mojtabaaston

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    11 سال از رونمایی 206 صندوقدار میگذره

    واقعا پیشرفت پشم گیری داشتیم
    ما اعراب رو مسخره میکردیم زمانی برای گذشتشون
    اما الآن اونها ما رو باید برای آینده ی درخشانمون مسخره کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. reza-a

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    206 صندوق دار رو فقط قطعات جلوش رو با 207(+206) عوض کردن بعد میگن 55 میلیارد تومن خرج شده مشخصه دروقه پول ملت رو ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    حالا ببینید ملت (منظورم مردمی که از ماشین سردر نمیارن) چه صف طولانی ای ببندن و هول میشن که زود ثبت نام کنن
    که جلوی آشناهاشون (که اونا هم بدتر از خودشون هیچی از ماشین نمیدونن) پز بدن و کلاس بزارن که ما ماشین صفر مدل سال خریدیم !
    خودروسازا هم این موضوع رو میدونن که از مردم سواستفاده میکنن. فقط اسمشو میزارن: مدل سال با یه تغییر کوچیک. ملت میریزن برای ثبت نام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ironman

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خداییی خودشونو گیر اوردن……بجای تولید این خودروهای مسخره ی طرح کامل درست کننن
    از این چینی ها یاد بگیرن ظرف 15 سال چی درست کردن….خدایی برای اینا متاسفم ملتو گیر اوردن
    قیمتش 50 میلیون ….!!!!!!!!!!!!!
    خودشون اینو سوار میشن >>>>>>>>>>>عمرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کمبوجیه

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم یه تغییری تو عقب دنا دادم نصب اگزوز و اسپویلر بدون حتی یک ریال هزینه.
    http://uupload.ir/files/srf8_untitled-1.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سجاد

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسخره گرفتن مردمو از مرداد گفتن دنا با موتور توربو رو تا آخر سال وارد بازار میکنیم حالا خیلی راحت میزنن زیر حرفشون و میگن در آینده توربو روش میزاریم
    باعث تاسفه ماشین چینی بخری از اینا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نگاه انتقادی به هنگام تحلیل عملکرد خودروسازان، نگاهی درست، بشدت مورد نیاز و متمایز کننده سایت تخصصی شما از سایرین است. امیدوارم با کار پژوهشی بیشتر در این زمینه، بتوانید ندای جامعه و نیاز مردم را به گوش مسئولین برسانید. بهر حال شما نماینده توانای این مردم هستید. یا علی مدد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mesout95

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    55 میلیارد تومان برای پروژه تغییر چراغ ؟؟؟؟؟؟؟؟یک چهارم اینو بدن به من با بچه ها محل بنز میبندیم به تولید انبوه میرسونیم.والا بخدا آخه مردمو چه نوع موجودی فرض کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امین

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    تعصب چیز خوبی نیست
    نیسان مدل قشقایی 2016 رو معرفی کرد با موتور 1.6 لیتری توربو همه تعریف کردند
    پژو همین مشخصاتو واسه 3008 2016 در نظر گرفت هیچکس نگفت خوبه
    تعصب به نیسان و تنفر از پژو!
    بذاریم کنار افکار پوسیده رو
    خط بدنه ی دنا زشت نیست دنا فرم نرم نداره همه خطوط تیز هستند دنا پشتش زشته بخار چراغاش که اونم اگر قسمت پایین چراغ عقب رو شکسته میکردند عالی میشد
    و رینگ های 17 اینچی که نبودش حس میشه
    دنا به عنوان ساخته ی یک کشور که پیشرفتی در زمینه خودروسازی نداره شاهکاره شاهکااار!
    خط بدنه ی دنا آئرودینامیکی هست و فشاری که باد در سرعت به پایین درب های خودرو وارد میکنه باعث چسبندگی بیشتر خودرو در سرعت های بالا میشه
    تنفر آمیز نگاه نکنید چون همه چیز رو بد میبینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سیاوش

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    یه بار یه سفری کردم به روسیه این روسیه وضعیت خودرو سازی شون واقعا داغونه ها یه چیزی می گم میشنویید صد رحمت بازم به ایران خودرو باز یه دنا و رانا و سمند داده بیرون فاجعه بود هنوز لادا رو داشتن می دادن بیرون !!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. pmb

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیار ناراحت کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا باز با یه سری تغییرات متداول چه قدر میکشن روش خدا عالمه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارمان

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    عاشق فاصله جلو پنجره و کاپوت دنا شدم کلا نکته ضریف طراحیشه :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Reza

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    دنا انگار سیبیل داره. یه چیزی تو میتسوبیشی اوولوشن دیدن مثلا خواستن شبیه اون بشه
    اسمشو باید میزاشتن سمند سیبیلو با اون جلو پنجره بی اصالت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ☆ KAMA ☆

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ساخت ایران ولی 99درصد قطعاتش چینی . موتور : مزخرف
    چراغ های جلو : به خیال خودشون تونستن ظاهر خشن شورلت و موستانگو درست کنن
    ایمنی : 2 تا ایربگ که در کمال خوش شانسی بعد از ترکیدن باید حتما به بیمارستان مراجعه کنید
    چراغ های عقب : بوی چینی ش خفم کرد
    سینه هاش به قول معروف آزرا ?
    یه خط قشنگ جدید که انقلاب ایرودینامک جهان شد
    انشاالله بعد از این همه کمالاتی که داره دعا کنید که گرون ترش نکنن
    نمی دونم . دارن مارو مسخره می کنن یا خودشون مسخره ن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اكبر

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه 6 ماه صبر کن بیاد ملت مث هویج میخرن پزم بهم میدن بعد بگو بده. تا وقتی ملت اینارو میخرن چرا برن دنبال تحقیقات چیز جدید بیارن. من موندم 6 ماه دیگه کامنتا از اینا میشه من مدل فلانو خریدم کی تحویل میدن. ما من چراغ فلان جاش روشنه چیکار کنم. من با فلانی کورس گذاشتم لولش کردم … دلت خوشه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Meysam

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا شرم آوره ینی در حد شرکت لیفانم نیسیممم ماشین ۲۰۴ اسب بخاری میزنه اونوقت ما….. سکوت میکنم همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Omid

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    همین چراغ عقب 207 (به خیال خودشون جدید!) تو تمام مغازه های اسپرت و لوازم تزیینی مدت ها موجوده بوده. به اسم نئون دار
    اینم عکسش:
    http://img.overpic.net/images/g/g/y/xggyymzhkc1gqayftc.jpg

    دیگه چه دلیلی داره مردم کل ماشین رو بخرن. فقط چراغ رو بخرن روی 206 قدیمیشون بزارن پز بدن !!!
    حالا فهمیدیم دانشمندان ایرانی بخش تحقیق و توسعه از کجا برای طراحی الهام گرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اسفندیار عقیلی

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واسه یه طراحی ساده دنا 50 میلیرد تومان هزینه کلا” خوب بلدن پولارو چجوری حروم کنن . آخه یه چراغ و سانروف آینه وغیره که همگی ساده هستند ( مثل بخش موتور ماشین نیاز به مهندیسین خاصی نداره ) میشه تو هر مغازه ای تو تهران مثل همین در آورد لرزونتر از این اختلاف 5 میلیون تومانی دنا و دنا پلاس . من موندم واسه شرکت باید اینا ارزونتر در بیاد چون تعداد بالا و کلی تجهیزات خودش داره اما گرونتر با ملت حساب میکنه . واقعا” خدا به دادمون برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ahmad

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    برای دنا پلاس ۵۰ میلیارد و برای ۲۰۷ صندوقدار ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

    این سرمایه گذاری که میگن منظورشون سرمایه کمپانی اعظم ایرانخودرو نیست ها!
    منظورشون بودجه نفت و بیت الماله و سهم من و شماست…

    نشستن دور هم گفتن دو تا بروژه آبدوغ خیاری بزنیم و شلنگ نفتو بگیریم اینور!
    یه سفره پهن شده هر گردن کلفتی میاد به بهانه 206 پلاس اس دی، یه خروار ازش میخوره و آخرش هم پا نمیشه و نمیره!!!

    بار ها گفتم خرید خودروی ساخت داخل حمایت از تولید ملی نیست،
    بلکه حمایت از فساد سازمان یافته دولتی و کمک به نزول صنعت و ضربه به کشور است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Aston

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    متاسفانه اصلا جزئیات رو توی طراحی رعات نمی کنن. نمیدونم طراحاش کیا هستن خودشونو تاحالا نشون ندادن! اما مطمئنم با پارتی به اینجا رسیدن که هیچی از طراحی نمیدونن
    دنا رو به اسم خودروی لوکس معرفی کردن. ولی به عنوان یدونه مثال حتی به خودشون زحمت ندادن سنسور های روی سپر رو همرنگ بدنه بزنن.
    جلوی 207 هم که همه چیش گنده و زمخته! توی طراحی چیزی به عنوان ظرافت و چشم نواز بودن هست و ربطی به سلیقه هم نداره که تو این ماشینا نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. صادقی

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان،خودرو سازی ما اگه دست بچه محصلای دبستانی یا راهنمایی بود مطمعنا یکی از مهمترینهای برند خودرو سازی بودیم،یعنی خجالت نمیکشن ……..میان رونماییم میکنند اینا واقعا مهندس اسمشونه اگر کارواشی میزدن بهتر بود واقعا خجالت اوره تا حالا کدومشون اومدن ابتکار بخرج بدن یه لگن از خودشون طراحی کنن که کپی نباشه جای تاسف داره یک عده مفت خور دور هم جمع شدن و اسمشونو خودرو ساز گذاشتن لگن سازم نیستن،این آقایون فقط به فکر منافع شخصیشون هستن و این رو هم خوب میدونن که این مردم جانبرکف مجبورن که این لگنارو که پالونش عوض میکنن رو سوار شن،بخدا استفا بدن هیچ جایی اینارو قبول نمیکنن.
    گمروکو اآزاد کنن ببین کسی این لگنارو سوار میشن.
    خاک بر سرشون که با پول مردم زحمت کش این ابو قراضه ا رو تحویل میدن،هر خونه ایی یه اقا بالا سری داره این اقایونه دزد مسوولی ندارن که نظارت کنن هر چند که هر کسی بیاد با پول دهنشو میبندد تا یکی دیگه………وسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Ali027

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعاً با این صنعت خودروسازی به کجا میرویم… :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان هر کدام به نوعی درست میگن.ولی با یه مقایسه متوجه میشیم که دنا نسبت به خیلی از خودروهای چینی تا رده 60 میلیون بهتره .چون فاکتور های مهمی چون تامین قطعات و افت قیمت کم و … رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا