ایران خودروپژو

بررسی پژو 207 جدید ایران‌خودرو

تقریباً در دورانی که تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه رو به پایان بود، به دلیل محبوبیت این خودرو، پژو تصمیم گرفت آن‌را فیس‌لیفت کرده و چند سالی به تولید آن ادامه دهد. ۲۰۶ فیس‌لیفت شده، ۲۰۶+ نام گرفت و سعی شده بود ظاهر آن به مدل ۲۰۷ شبیه گردد. در ۲۰۶+ قسمت جلو به‌طور کامل مورد بازنگردی قرارگرفته و چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تغییر کردند؛ اما در قسمت عقب به جهت کاهش هزینه‌ها فقط گرافیک داخلی چراغ‌ها و سپر تغییر نمود. به همین دلیل ۲۰۶+ در جلو تقریباً ظاهر جدید و بروزی پیداکرده بود اما در قسمت عقب تفاوت چندانی با ۲۰۶ نداشت. در داخل هم تغییراتی ایجادشده و بازهم سعی شده بود تا داشبورد خودرو به ۲۰۷ شبیه گردد.

پژو 207 اصلی
پژو ۲۰۷ اصلی

در سال ۱۳۸۹ ایران‌خودرو تصمیم گرفت ۲۰۶+ را به‌عنوان نسل جدید ۲۰۶ یعنی ۲۰۷ در ایران عرضه کند؛ بنابراین نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۶ با عنوان مدلی کاملاً جدید و بانام ۲۰۷i به بازار عرضه شد! آن‌هم درحالی‌که ازلحاظ آپشن، موتور و گیربکس تقریباً هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ نداشت. بااین‌حال در سال ۱۳۹۰ و وضع تحریم‌ها علیه صنعت خودروی ایران، تولید پژو ۲۰۶ و به‌تبع آن ۲۰۷ در ایران با مشکل مواجه شد. البته ایران‌خودرو توانست به هر نحوی که شده تولید ۲۰۶ را ادامه دهد اما امکان ادامهٔ تولید ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ وجود نداشت و تولید آن در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.

نسخۀ قبلی پژو 206+ یا 207i
نسخۀ قبلی پژو ۲۰۶+ یا ۲۰۷i

پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران، بعد از مذاکرات فراوان سرانجام دوباره همکاری ایران‌خودرو و پژو آغاز گردید. بدین ترتیب زمزمه‌هایی مبنی بر تولید مجدد پژو ۲۰۷ مطرح شد و حتی ایران‌خودرو در دی‌ماه سال گذشته اقدام به‌ پیش‌فروش این خودرو با موعد تحویل مرداد، شهریور و مهر امسال کرد. سپس در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که در اسفند سال گذشته برگزار شد، ایران‌خودرو مدل جدید ۲۰۷ را رونمایی نمود که دستخوش فیس‌لیفت و تغییراتی جزئی در داخل و خارج‌شده بود.

xbpzn000vr

البته مدیرعامل ایران‌خودرو، هاشم یکه‌زارع در نشست مطبوعاتی سال گذشته اعلام نمود که تولید مجدد ۲۰۷ ربطی به قرارداد جدید ایران‌خودرو نداشته و مالکیت آن به‌طور کامل به ایران‌خودرو واگذارشده است. بااین‌حال معلوم نیست اگر تولید مجدد ۲۰۷ ارتباطی با قرارداد با پژو نداشته است پس چرا در دوران تحریم و قطع روابط پژو با ایران‌خودرو تولید آن متوقف شد؟

jl0uikmkya

علاوه بر این، گزارشاتی نشان می‌دهد که پژو خط تولید ۲۰۷ را بابت بخشی از غرامت خود به ایران‌خودرو، به‌صورت رایگان راه‌اندازی کرده و گفته می‌شود راه‌اندازی مجدد خط تولید این خودرو ۱۱ میلیون یورو هزینه داشته است. درهرحال چندی پیش ایران‌خودرو به‌صورت رسمی مشخصات و جزئیات نسخهٔ جدید پژو ۲۰۷ را اعلام نمود که در ادامه به بررسی تغییرات و بهسازی‌های آن می‌پردازیم.

mvhv2axjtp

تغییرات خارجی پژو ۲۰۷ جدید

در بخش خارجی صرفاً به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییر آینه‌های جانبی بسنده شده است. در ۲۰۷ جدید یک ردیف لامپ LED ابرویی به بالای چراغ‌های جلو اضافه‌شده است که احتمالاً نقش چراغ‌های روشنایی در روز را دارند. در چراغ‌های عقب نیز از LED استفاده‌شده و گرافیک و طراحی داخلی آن‌ها بسیار زیباتر از چراغ‌های عقب قبلی ۲۰۷ شده است. آینه‌های جانبی جدید آن نیز از طراحی بهتری نسبت به قبل بهره می‌برند چراکه آینه‌های مدل قبلی ۲۰۷ متعلق به پژو ۲۰۶ بوده و تغییری نداشتند.

تغییرات داخلی

در داخل نیز کلیت داشبورد دست‌نخورده باقی‌مانده و از تغییرات مهم آن می‌توان به نصب یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به سیستم چندرسانه‌ای و GPS در بالای داشبورد و تغییر غربیلک فرمان اشاره کرد. غربیلک فرمان جدید ۲۰۷ ضمن برخورداری از طراحی بهتر، مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و قطع و وصل تماس تلفنی نیز شده است و تصویر عقب خودرو با استفاده از دوربین دید عقب بر روی نمایشگر داشبورد به نمایش درمی‌آید. در داخل ۲۰۷ جدید غیر از موارد مذکور تغییر عمدهٔ دیگری دیده نمی‌شود.

i7uz2invxj

تجهیزات و امکانات

پژو ۲۰۷ جدید با توجه به شرایط قیمتی بازار خودروی ایران، از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی سود می‌برد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از ترمز ABS، EBD و MBA، ایربگ راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVD، پورت USB، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، GPS، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های برقی چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی و کروز کنترل.

موتور و گیربکس پژو ۲۰۷

۲۰۷ جدید همانند گذشته از پیشرانهٔ آشنای TU5 با ۱۶۰۰ سی‌سی حجم استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن از سوی ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر اعلام‌شده است. البته علت اختلاف قدرت ۵ اسب بخاری میان ۲۰۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ مشخص نیست. طبق اعلام سازنده، ۲۰۷ جدید فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و بازهم مشخص نیست که گیربکس دستی آن از نوع ایرانی (متعلق به پژو ۴۰۵) است یا مانند نمونه‌های قبلی ۲۰۶ از نوع فرانسوی خواهد بود. شتاب صفرتا صد ۲۰۷ جدید ۱۱.۶ ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام گردیده است.

قیمت و رقبا

هنوز قیمت رسمی و قطعی ۲۰۷ جدید از سوی ایران‌خودرو اعلام‌نشده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخهٔ دستی آن قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد داشت که با توجه به اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت نسبتاً معقولی محسوب می‌شود. در این بازهٔ قیمتی، اصلی‌ترین رقیب ۲۰۷ جدید رنو ساندرو است که توسط پارس‌خودرو مونتاژ شده و نسخهٔ دستی آن ۴۳ میلیون تومان قیمت دارد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید با قیمت ۴۲,۳ میلیون تومان و برلیانس H320 دستی با ۴۶,۲ میلیون تومان قیمت نیز از دیگر رقبای پژو ۲۰۷ جدید بشمار می‌روند.

سخن پایانی

درحالی‌که دو نسل بعد از پژو ۲۰۶ یعنی پژو ۲۰۸ در بازارهای جهانی عرضه‌شده و حتی در شرف عرضه در ایران هم هست، همچنان شاهد هستیم که سازندهٔ وطنی با تغییراتی در چراغ‌ها و داشبوردِ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پژو ۲۰۶، آن‌را بانام مدلی جدید در بازار محدود کشور عرضه کرده و خریدارانِ تشنهٔ خودروهای جدید و خسته از ماشین‌های قدیمی نیز برای خرید آن هجوم می‌آورند درحالی‌که هنوز نه کیفیت آن مشخص است و نه حتی قیمت دقیقش. از آن مهم‌تر باوجودی که چندهفته‌ای بیشتر به موعد تحویل نمونه‌های پیش‌فروش شدهٔ ۲۰۷ باقی نمانده است، ایران‌خودرو هنوز تولید آن‌را آغاز نکرده و یکه‌زارع تاریخ تولید آن‌را احتمالاً در تیر یا مرداد اعلام نموده است! از سوی دیگر هنوز کیفیت این خودرو نیز مشخص نبوده و معلوم نیست که آیا کیفیت فاجعه باری همانند ۲۰۶های جدید موسوم به ایرانیزه دارد یا از سطح کیفی بهتری برخوردار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷۲ دیدگاه‌ها

  1. آل احمد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    الاغ سالم بهتر از اسب مریضه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پدرام

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    بنده ٢ ماهه تحویل گرفتم
    خودرو مشکل برق دزدی داره
    ٩٠٠ تا کار کرده ،،پاسخگویی برای حل مشکل من نیست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کیوان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام.یعنی از بین این همه دوستان کسی نیست یه بررسی کامل و جامع از ماشین تحویلی جدیدش داشته باشه؟منم تحویل این ماهم اما هنوز دعوت نامه نیومده برام.لطفا دوستان عزیز پاسخگو باشن البته نه به بنده بلکه به منتظران این خودرو با نشان پژو و متعلقات بی کیفیت ایرونی.آیا پول رو دور ریختیم برای این ماشین یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نیما

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نه آقای کیوان، منم تحویل اردیبهشت هستم.. به نظرم با توجه به اینکه همه قطعات موتوری و اینا با 206 تیپ 5 یکیه و از نظر امکانات بیشتر از ساندرو دنده دستی و قیافیه بهتر است و اینکه بلاخره ایران خودرو تو این مدت حتما مشکلاتی رو پیدا کرده و اصلاح کرده، دلیلی نداره که بخواد هنوز ماشین رو با کلی مشکل بده و یکی از دوست های من تیپ 5 گرفت فعلا نه مشکل برقی داشته نه هیچ چیز دیگه و راضیه… با پولی که داشتیم بهترین انتخاب بوده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کیوان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نیما خودم شش سال تیپ 5 داشتم.خدایی هم از همه چیش راضی بودم.جزو ماشین های تک استان بود هم فنی هم ظاهری.شک از این دارم که مونتاژالان چیز بدرد نخور ایرانی بندازن پشت این ماشین.چند تا از دوستان ضعف لرزش دسته دنده و چند تاچیز دیگه رو گفتن.اما کسی نیومده یه بررسی کلی رو برامون بگه حداقل بفهمیم چی داریم تحویل میگیریم.این یه ایراد از خرید که نفهمی ماشینی که داری تحویل میگیری گیربکسش از چه مدلیه.خنده دار به نظرم.اما نسبت به ساندرو هم از آبشن سره هم قیافه اما ساندرو هم موتور خوبی داره هم گیربکس خوبی.این رو به عنوان یه کسی که طرفدار پژو میگم.چاره نداریم نیما جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فراز

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من این ماشین برج ده تحویل گرفتم
    والان در حدود 6000 هزار تا کارکرده این مطلب رو برای کسایی مینوسیم ک میگن تجربه رانندگی با این ماشین چطوره
    تو این 6000 هزار تا ک راه رفتم یکسری مزایا داشته و یکسری مشکلات ک مشکلات خیلی کوچیک بودن
    من توی عید در حدود 5000 هزار کیلومتر باهاش راه رفت
    اگر مزایایش بگم
    یک این که صدا به هیچ عنوان داخل ماشین نمیاد
    ماشین خیلی نرم هستش ودنده ها بخوبی جا میری و صدا نمیده (در مورد اصالت گیربکس نمیدونم کجایی هست ولی شکر خدا تا به این لحظه مشکلی نداشته)
    در مورد سوختش هم بگم مصرف سوختش خیلی خوب هس و زیاد نیس
    مونیتورش تاچش خوب هست اما توی این مدتی ک دارم استفاده میکنم چند بازی هنگ کرد خاموش شد و دوباره روشن شد
    دوربین عقبش کیفیت نسبتا خوبی داره
    صندلیی هاش راحت هستش
    لاستیک ها ایران تایر بود ک عوض کردمش
    لاستیک ها رینگ آلمنیومی هستش ک لاستیک زا\اس آهنی هستش و جالب مارک لاستیک اون کویر هستش
    در کل ماشین خوبیه
    اما معایبش باید بگم سیستم برقی چراغ های من مشکل داره بردمش ایران خودرو هم نتونست مشکلش پیدا کنه
    زمانی ک سو بالا(نور بالا میزنم)توی مونیتورش میزنه خطا از چراغ سمت راست بعضی مواقع میزنه میگه خطلا در سمت چپ در حالی ک دو تا لامپ ها کار میکنن و این ایراد رو میده
    من مشکلی توی این 6000 هزار تا از این خودرو ندیدم و راضی هستم ازش
    اگر سوالی بود در خدمتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابي

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چراغ هاى جلو بخار نکرده داداش؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فراز

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (8 ديدگاه)

        چرا یکبار دیدم بخار گرفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پوریا

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          خوب داداش گلم عزیز دلم حتما تو چراغش آب میره که بخار می کنه دیگه حتما پِرِسش
          مشکل داره ببرش ایران خودرو اول چراغشو برات عوض کنن
          بعد مشکل برقیشو مطرح کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حاج محسن

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام
      خودرو بنده هم در موقع نور بالا همین اخطار را میدهد ولی به لحاظ عملکردی هیچ مشکلی ندارد.
      بجز این اخطار هیچگونه مشکل دیگری شکر خدا ندارد.
      در ایام نوروز حدود 3500 کیلومتر پیمایش داشته و مصرف بین شهری با کروز 115 کیلومتر در ساعت حدود 5.5 است.
      عملکرد کروز و سیستم مولتی مدیا عالی است.
      در مورد قطعات داخلی باید عرض کنم از سوییچ گرفته تا درب باک خودرو همه از برند کروز است.
      بدنه ، لاستیک و شیشه و سایر قطعات ظاهری خودرو ایرانی است.
      دنده 1 و 2 همچون اکثر مدلهای دیگر پژو بدلیل لرزش اولیه موتور خودرو کمی می لرزد.
      بقیه موارد را هم که دوستان فرموده اند.
      در کل راضی ام و امیدوارم خودرو دیگر دوستان هم که تحویل می گیرند مشکلات مونتاژی نداشته باشد. هر چند که این مشکلات در گارانتی اولیه قابل حل هستند ولی به نوعی توی ذوق مشتری میزند که متاسفانه ایران خودرو خیلی به این موضوع توجه ندارد.

      بدرود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رضا

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان و اقا فراز-پس با این حساب فقط مشکلبرق داره من هم تو تحقیقاتی که از 207iداشتم 80 درصدشون مشکل برق داشتن.ماشین خودمم هم تحویل شهریور96هست.پس با این حساب وقتی از نماینده تحویل گرفتیم نفروشیم و سوارش بشیم.ایشالله تا اون موقع هم ایراد برقشو برطرف میکنن.به نظرم که چون زمان تحریم ها تولیدشون متوقف شد نتیجه میگیریم .50 درصد قطعاتشون وارداتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوریا

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نه اصلا اینا فک کنم چراغاشون مشکل دارن
      منم ۲۰۶ sd v8 مدل ۹۱ دارم خواستم ۴ تا چراغاشونو(جلو بخاطر تاری و عقب بخاطر کمرنگی)عوض کردم از فروشگاه ایساکو قم (معتبر ترین فوشگاه خدمات پس از فروش ایرانخودرو در قم) خرید کردم تو چراغ عقبش آب رفت سمت راستش بود بعد یه مرحله عوض کردیم الان توش دوباره بعد از ۶ ماه آب رفت ولی چراغ چپش مشکلی نداشت از اول.
      آب می رفت بعد بخار می کردبعد آخر مجبور شدیم دورشو چسب آکواریوم بزنیم دیگه آب نرفت توش
      دیگه نمیدونم ایراد از ماشین بوده یا چراغه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من بهمن 95 تحویل گرفتم و هیچ مشکل برق نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Ali

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان سلام
    به نظرتون من تحویل اردیبهشتم
    کی دعوتنامه میاد و کی ماشینم تحویل میشه؟
    چون میخام برم مسافرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. منصور

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    سلام دوستان در عین اینکه ماشین بسیار روان و بیصدا هستش لازمه تاکید کنم گیربکس ساخت شرکت نیرومحرکه بوده و چون کلاچ ماشینم خیلی پایین ول میکنه و واسه نیم کلاچ رفتن یکم مشکل داره بردم نمایندگی و مهندس اونجا بررسی کرد و گفت چون گیربکس 405هستش قابل تنظیم نیس!?
    بنده از ماشین کاملا راضی هستم و بازم میگم که نسبت به قیمت بهترین انتخابه و این پست رو صرفا بخاطر پرسش مکرر دوستان گذاشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. k1

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوستان بزرگوار در وحله اول سعی کنید چراغهارو فقط مارک کروز بگیرید اگر نبود جم ساز و در آخر مدرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. k1

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوست گرامی من خودم ایران خودرویی هستم ماشین زیر پام هم تا حالا همیشهانواع 206 و یا 207 بوده اول یه عذرخواهی میکنم بابت سطح اطلاعات اون مهندسی ک به شما گفته کلاج قابل تنظیم نیست… دوم اینکه پیش هر مکانیکی ک بری براحتی سیم کلاجت رو تنظیم میکنه 1 دقیقه هم کار داره… اون سیم کلاجها گیربکس فرانسه بودن ک بصورت خودکار و اتوماتیک تنظیم میشدن ..خیالت راحت تنظیم کن مثل دنبه نرم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. اميرحسين رادفر

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (52 ديدگاه)

      شما شک نکن اون ادم دیپلم ردى هم نبوده چه برسه به مهندس !!؟ من نمى فهمم کى این ۴٠۵ و اینداخت به زبون مردم دلیل نمیشه چون کد گیرباکس be گیرباکس مال۴٠۵ باشه بارها تو همین پدال گفتم خدمت دوستان گیربکس be4 یه گیربکس گشتاورى که بارها تاکید مى کنم بارها خود شرکت مادر یعنى پژو سیتروئن با موتور tu5 استفاده کرده ازش در ضمن بحث نیرو محرکه شد گیربکس ma5 هم کاملا ساخت نیرو محرکست لاقل اونى که اسمش مهندس یه بار تعویض دیسک و صفحه رو دیده که این حرفایى که گفتم و لمس کرده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. کیوان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا فراز ازاینکه تجربه رانندگی با این ماشین برامون گفتی با معایب و مزیتهاش ازت ممنونیم.اگه تونستی و بردیش نمایندگی از مدل گیربگسش سوال کن لطفا.تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تحویل فروردین هنوز دعوتنامه هاشم نیومده.
    ایران خودرو داره چکار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام من مدل ٩۶ دارم و١۶٠٠ کیلومتر باهاش راه رفتم اولش که لنت عقب مشکل داشت و بردم بیرون عوض کردم با ١۵٠ تومن درشت شد یعنی در حالت حرکت سوت میکشید دوم اینکه وقتی ماشین درجا کار میکنه یه صدای عجیب از قسمت تسمه تایمش میاد که فکر میکنی بغل تراکتور ایستادی سوم اینکه کمک فنرهای جلوش صدا میده و چهارم اینکه چراغ چکش هم همش روشن میشه که بیرون دیاگ زدم میگه خطای کامپیوتره و خاموشش میکنن ولی بعد چند روز دوباره روشن میشه ضمنا ایران خودرو هم وقت نمیده که مشکلاتشو حل کنه که میدونم که هیچ کاری هم نمیکنن دوباره ماشینو همین شکلی بهمون میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ضمنا من ماشینو بصورت تحویل فوری به مبلغ ۴۶٧٠٠ خریدم بعد میگن ماشین ایرانی بخرید من فکر کنم ماشین چینی بهتر باشه البته نمیدونم شاید اونا هم مثل این باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      در رنج قیمی 40 تا 50 میلیون ایرانی ها بهتر از چینی ها هستند بدون شک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. نیما

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من امروز تکمیل وجه کردم تحویل اردیبهشت دهه ی فجر بودم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ایمان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برای من هم که تحویل 31 اردیبهشت بود دعوت نامه اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Amir

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام
    احمد آقا دوست عزیز ماشین منم ٣٠٠٠ کیلومتر کارکرده و دقیقا مشکلات مشابه شما داشت،اول از همه لنت های عقب که احتمالا تا ماه آینده فراخوان تعویضش میاد،البته شما که عوض کردی از گارانتی خارجه،راجع به کمکهای جلو میتونی به نمایندگی مراجعه کنی احتمالا با آچار کشی و سفت کردن پیچ بالای کمک رفع میشه،در مورد چراغ چک: ماشین منم روشن میشد وقتی دیاگ میزدی رفع میشد بعده چند روز باز روشن میشد،نمایندگی دسته سیم موتور و کویل رو برام تعویض کرد که مشکل اونم رفع شد،اینم بگم که این قطعات مارک کروز و با همون مارک تعویض میشه که شامل گارانتیه،حتما به نمایندگی مراجعه کن،موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام
      امیر جان مرسی که راهنمایی کردی اگه موفق بشم وقت بگیرم از نمایندگی حتما میبرم و فقط امیدوارم در اینده باز مشکله دیگه پیدا نکنه بازم ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. احمد

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مرسی امیر جان ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پوریا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تا اوخر سال ۹۷ وضعم خوب شه میخوام یکی ۲۰۷ sd اتوماتشو ثبت نام کنم اون جوری که نظراتو خوندم باید ماشین باحال و خوبی باشه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حمید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان…
    اگه کسی اطلاع داره که چجوری میشه موقعی که ماشین در حال حرکت است فیلم تماشا کرد چون به محض حرکت خودرو فیلم درحال پخش stop میشود !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سیستم به همین شکل طراحی شده که در زمان حرکت تماشای فیلم برای شما مشکلی در رانندگی ایجاد نکند و کاریش هم نمیشه کرد البته درستش هم همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ابى

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه سیم به ترمز دستى وصله اونو باید جدا کنید بیرون ببرین درست میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. منصور

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    دوستان عزیز لطفا بفرمایید که آمپر دمای آب ماشین شما معمولا چجوریه
    مال من همیشه روی وسط وامیسته حتی توی ترافیک بالاترم میره
    همین ماشین مدل 90 که داشتم آمپر هیچوقت به وسط نمیرسید
    آیا مشکلی وجود داره یا طبیعیه
    ایا لازمه رادیاتور رو هواگیری کنم
    ممنوم میشم جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بله ماشین من هم به همین شکله همیشه از وسط میره بالاتر ولی فکر نمیکنم مشکلی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام
      درموردعملکردآمپربهترین حالت برای خوبکارکردن موتور ومصرف کمتر سوخت حالتی است که آمپرآب همیشه درموقعیت نرمال یعنی وسط باشدازاین بایت جای نگرانی نیست تمام ماشینای خارجی همیشه آمپردرموقعیت وسط قرارداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Ali

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فک میکردم مشکل امپر ٢٠۶ تو ٢٠٧ حل شده
    گویا اینطور نیست
    چه بد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان ترخدا راهنمایی کنید
    من اصلا فنی نیستم.اولین بار هم هست که میخوام ماشین بخرم
    بالاخره تیپ 5 بهتره یا 207؟!
    نمیخوام هر روز تو تعمیرگاه باشم
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      راستش من خیلی تحقیق کردم راجب ماشینای داخل ک با بودجه ای که دارم چچه گزینه ای برام بهتر از بقیه س.لینم بگم کلا تصمیم داشتم صفر بخرم.
      اول قصد کردم ۲۰۶صندوقدار بخرم، اما من معمولا نظرات کاربران و تحلیل های سایت های مختلف رو راجب ماشین مورد تحقیق میخونم و مهم ترین قسمت برام نظرات کابرانه(البته بگم همین کاربران عزیز هم بعضی هاشون حرفای بی ربط میزنن اما اگ سعی کنی همه رو بخونی یه چیزایی دستگیرت میشه)
      در تحقیق ۲۰۶صندوق دار و کلا خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷فهمیدم که از سال ۹۱به بعد ecu های خانواده ۲۰۶ که نقطه قوتشون حساب میشد ایرانیزه شدن و کلا مشکلات زیادی رو با خودشون به همراه اوردن. از مشکلات برقی بگیر تا کیفیت بد مونتاژ قطعات دیگه. جالب اینکه دقیقا مشکلات خانواده ۲۰۶ در رانا هم مشهود بود. چراکه رانا هم تقریبا همون ۲۰۶ اس دی هست با تغییر چهره.
      در تحقیق بعدی به سراغ خانواده پرشیا و ۴۰۵ و دنا و سورن و سمند رفتم و بخاطر مصرف بنزین بالا و بزرگی خودرو ک در شهر تهران مشکل جای پارک داره منصرف این سگمنت خودرو شدم. البته مشکل مصرف بالا در موتور هایtu5تا حدی رفع شدن اما خب هنوز مشکل جای پارک میمونه و ضمن اینکه یه جورایی با چهره قدیمیشون ارتباط برقرار نمیکردم(به جز دنا).
      در تخقیق بعدی رفتم سراغ خودرو های چینی و ماشین مورد علاقم h320بود. اما در تحقیق فهمیدم چینی ها چند ایراد بزرگ دارن. اول قیمت قطعات یدکی خیلی بالا تر نسبت به قطعات خودرو های ایرانی و دوم بازار دست دوم بسیار نابود. به طوری که برای فروختن ماشین دست دومت یا باید بیخیال فروش بشی یا اینکه باید با اختلافی خیلی بیشتری نسبت به خودرو های ایرانی ماشینت رو زیر قیمت بدی بره.اما از لحاظ فنی توشون مشکل انچنانی پیدا نکردم جز اینکه یه سری از لیفان ها مشکل گیربکس دارن که اونم توی نمایندگی رفع میشه و چیز خاصی نیس. راستشم بگم حقیقتا از جنس مواد به کار رفته داخل خودرو های چینی در رنج قیمتی زیر ۶۰میلیون بیزارم.چون پلاستیک خشکی هستند که با توجه به اقلیم ایران(بجز شمال) بعد از ۲سال احتمال به صدا افتادن یا تغییر رنگشون زیاده. راستی همین نوع پلاستیک رو در دنا هم پیدا کردم که کیفیت پایین و پلاستیک خشک داشت و جالب اینه ک کیفیت مواد به کار رفته داخل سمند مدل۸۴پدرم از کیفیت مواد بکار رفته در داخل کابین دنا خیلی باکیفیت تره(راجب سمند های سال های اخیر نظری ندارم)
      و در اخر هم رفتم سراغ خانواده ال۹۰ و ساندرو
      درمورد این خودروها میتونم بگم چهره جوون پسند و انچنان جذابی ندارن خصوصا ال۹۰. اما خب تنها نکته مثبتی که دارن شما رو از تعمیرگاه رفتن بی نیاز میکنن و شما تا چندین سال مشکل فنی با ماشین نخواهید داشت و فقط محدود میشه به روغن و فیلتر عوض کردن.
      اما خب از چهره نه چندان زیباشون و مخصوصا مخصوصا مخصوصا ازینکه شیشه بالابر برقی وسط داشبورد باشه متنفرم?.
      در کل همه این ماشینا ایرادات خاص خودشون رو دارن و بسته به نگرش و طرز فکر شما ماشین انتخابیتون مشخص میشه.
      و در اخر و بعد همه این تحقیقات خود من تصمیم گرفتم ظاهر نه چندان اسپورت ساندرو(اما بهتر از ال۹۰ هست قیافش به نظر من) رو تحمل کنم اما خودم رو از مشکلات فنی و بازار دست دوم بد و مصرف سوخت بالا و قدیمی بودن خودرو در امان نگه دارم.
      تازه، چنتا پیج ساندرو تو اینستا دیدم، ایده های خوبی براش زیباتر کردنش دارم.???
      البته هنوز که تحویل نگرفتم. تحویل فروردینم، ۲۱ام تکمیل وجه کردم، اما نمیدونم چرا تحویل نمیدن ماشینو???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. حامد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    من سه ماهه تحویل گرفتم .فعلا که رفتم نمایندگی طبق جلوبندی سمت راننده روعوض کردم.الان هم همان سمت صدای جیغ میده فکر کنم برای لنتش باشه.اما در کل ازش راضی ام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقیق منم هنوز 2000تا نشده دو تا طبق جلو با لنت های جلو رو عوض کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ماشینمو دی ماه تحویل گرفتم، 6500 تا کار کردم.
    چراغ عوض کردم ، fcm عوض کردم، کمک جلو صدا میداد مثلا رفع کردن ولی بازم میده.
    دیروزم بردم برای لرزش هنگام حرکت در دنده هایی پایین میگه مشکل کپ ماشین حل نمیشه، مثل تراکتور صدا میده…..
    در کل آشغال میخوام بفروشم(فقط خوشکل)
    اصلا به دوستان توصیه نمیکنم بخرن
    حیف از پول و وقتی که گذاشتم
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    امروز ماشینو بردم نمایندگی برای تعویض تسمه تایم که مثل تزاکتور صدا میداد و مشکل جلویندی سمت راننده که اونم صدا میداد ماشین ٢٠٠٠ تا راه رفته و اونجا فهمیدم که این مشکلو همشون دارن حتی ٢٠۶ تیپ ۵

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. احمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    حالا از حال هوای تعمیرگاه مرکزی امروز که رفتم براتون بگم از ٧٠ تا ماشین که در حال پذیرش بود ۵٠ تاش پژو پارس بود ١٨ تاش ٢٠۶ و سمند و دنا و یکیش ویتارا و یکیشم من که ٢٠٧ بودم خدا بداد رسیده پارس نخریدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    البته ۴٠۵ داخل ادم حساب نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ایمان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از دوستانی که تحویل فروردین بودن کسی ماشین رو تحویل گرفته؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیوان

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من تحویل فروردین بود که با تاخیر دعوت نامه اومد شد اردیبهشت ماه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. وحید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده دی ماه تحویل گرفتم. صندلیهاش حین حرکت صدا میدن. سیستم مالتی مدیا بعضی وقتا قاطی میکنه. چراغ جلو یکبا با شستن بخار گرفت. هر چی موتور گرمتر میشه عملکرد گیربکس بهتره. یه صدا از زیربندی جلو سمت راننده میاد که فکر میکنم مال طبق یا کمک فنر باشه که بردم نمایندگی گفتن تا 5000 برو اگه خوب نشد بیا. فعلا مشکلاتش تا کیلمتر 3000 اینان. تا بعد که چی بشه. 47 میلیون پول دادم تو بازار ازاد خریدمش حالام پشیمونم همش فک میکنم اگه. ام وی ام 315 نیو گرفته بودم بهتر نبود????
    اینهمه پول بدیم اینم کیفیت ماشین صفرکیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کوروش

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همه. اینجور که از کامنتا معلومه همه رفتن ماشینو گرفتن الان میان اینجا از ایراداتش میگن. بعدش همه میگن که چرا صنعت خودرو ایران اینطوریه. خدا شاهده من پولشو داشتم که این ماشینو بخرم ولی به خاطر احترام به خودم و مردم ایران رفتم یه خودرو دست دوم خریدم. واقعا ایرانخودرو هر ماشینی معرفی میکنه مردم عین….. صف میکشن واسش. از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما که همیشه میگین صفر نخرین دست دوم بخرید ، مگه این خودرو دست دوم از اسمون اومده ؟ این ماشین یه روز صفر بوده تو همین کارخونه ها تولید شده !! چرا خودتونو گول می زنید ؟ ؟ به چی افتخار می کنی ؟
      تازه کیف صفر بودن صاحب قبلی برده ، و تازه شما باید خرج کنی تا بشه ماشین ، شایدم نشه !
      لطفا منطقی فکر کنید و مشکلات شخصی را تعمیم ندید .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا