ایران خودرو

انتشار تصاویر جدیدی از فیس لیفت دنا

دنا به‌عنوان سومین برند ایران‌خودرو پس از سمند و رانا در سال ۹۰ رونمایی شد درحالی‌که چیزی بیش از یک فیس لیفت کلی از سمند نبود. این خودرو قرار بود یک سال بعد به بازار عرضه شود که البته نشد و پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر قیمت‌گذاری سرانجام در اواخر سال ۹۳ وارد بازار شد. دنا هرچند درواقع همان سمند بود اما در نمای جلو، عقب و داخل تغییرات کاملی را تجربه کرده بود؛ از همان ابتدای معرفی این خودرو انتقاداتی به طراحی آن و خصوصاً قسمت جانبی مطرح شد. زیرا درحالی‌که نمای جلو و عقب به‌طور کامل عوض‌شده بود، نمای جانبی غیر از تغییر دستگیرهٔ درها و حذف زه‌های جانبی هیچ تغییری نکرده بود. به همین دلیل نمای جانبی دنا به‌طور کامل نمای جانبی سمند را تداعی می‌کرد و با طراحی جلو و عقب هماهنگ نبود.

Dena ELX Facelift
Dena ELX Facelift
به‌این‌علت ایران‌خودرو هرچند دیر ولی دنا را به اتاق عمل برده و مورد جراحی زیبایی قرارداد. چندی پیش تعدادی تصاویر بی‌کیفیت و ناقص از دنای جدید به بیرون درز کرده بود اما به‌تازگی تصاویر جدید و واضحی منتشرشده است که جزئیات و تغییرات آن را بیشتر نمایان می‌کند. آن‌طور که در تصاویر مشخص است عمده تلاش طراحان ایران‌خودرو در این فیس لیفت معطوف به تغییر نمای جانبی، یعنی جایی که بیشترین انتقادات را دریافت کرده بود شده است.

Dena ELX Facelift
در دنا قالب درها به دلیل تغییر دستگیرهٔ درها به‌طور کامل تغییر کرده بود اما بااین‌وجود درحالی‌که برای تغییر قالب‌ها هزینه شده بود اما فرم کلی درها هیچ تغییری نسبت به سمند نداشت. به همین دلیل در نمونهٔ فیس لیفت شده، ایران‌خودرو به‌طور کامل درها را تعویض و از نو طراحی کرده است. به‌طوری‌که یک خط مورب در قسمت بالایی کشیده شده و در قسمت پایینی درها نیز یک فرم تورفته و موازی با خط بالایی ایجادشده است. لچکی شیشه عقب هم‌تغییر کرده و کوچک‌تر شده است.

Dena ELX Facelift
اما حجم تغییرات در نمای جلو و عقب بسیار اندک بوده و فقط به تغییر گرافیک و طراحی داخلی چراغ‌ها بسنده شده است. به‌نحوی‌که در بالای چراغ‌های جلو یک نوار LED تعبیه‌شده و به نظر می‌رسد به چراغ‌های دی لایت نیز مجهز شده باشد. نمای داخلی چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده و از LED در آن‌ها هم استفاده‌شده است. البته قسمت میانی جلوپنجره و محل قرارگیری پلاک جلو هم به رنگ مشکی درآمده است. درکل مجموعهٔ این تغییرات موجب شده که طراحی دنا تا حدودی به المان‌های طراحی روز دنیا نزدیک‌تر شود. هرچند همچنان به‌کارگیری رینگ‌های کوچک و قدیمی بیشترین لطمه را به طراحی آن زده است و واقعاً عجیب به نظر می‌رسد که ایران‌خودرو بازهم اقدام به طراحی و استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و جدیدتر در دنا نکرده است. در رابطه با نمای داخلی نیز آن‌طور که از تصاویر پیداست تغییر عمده‌ای در آن ایجاد نشده و دنای جدید با همان طراحی داخلی دنای فعلی تولید خواهد شد.

Dena ELX Facelift
در بخش قوای محرکه با توجه به شنیده‌ها به نظر می‌رسد دنای جدید مجهز به موتور EF7 توربوشارژر که در حال حاضر بر روی سورن ELX نصب‌شده است باشد. این موتور طبق اعلام ایران‌خودرو قادر بتولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور است. حداکثر سرعت و شتاب صفرتا صد سورن ELX توربو ۲۰۵ کیلومتر در ساعت و ۱۰ ثانیه است که در دنا هم‌تغییر چندانی نخواهد داشت. مصرف سوخت آن‌هم به‌صورت ترکیبی ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همچنین احتمال عرضهٔ دنای فیس لیفت با گیربکس اتوماتیک نیز در آینده وجود دارد که شاید از نوع AMT باشد.

IKCO DENA Dashboard
IKCO DENA Dashboard
البته در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که سال گذشته برگزار شد، ایران‌خودرو نمونه‌ای از دنای فعلی را با موتور EF4 توربوشارژر (نسخهٔ کوچک‌شدهٔ موتور EF7) به نمایش گذاشته بود. به همین دلیل احتمال عرضهٔ دنای جدید با این موتور نیز وجود دارد. این موتور ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست که دنای جدید با کدام موتور عرضه می‌شود هرچند که احتمال تولید با موتور EF4 توربوشارژر کمتر است. در رابطه با تجهیزات رفاهی و ایمنی هم طبق گفته‌ها احتمالاً محصول جدید ایران‌خودرو با تجهیزاتی چون سانروف، دوربین دید عقب، ایربگ های جانبی و… به بازار خواهد آمد که البته شاید به‌صورت آپشن سفارشی باشند.

Dena EF4 Turbocharger
Dena EF4 Turbocharger
درکل دنای جدید را می‌توان گامی روبه‌جلو برای صنعت خودروی عقب‌ماندهٔ ایران دانست که هرچند همچنان با خودروهای روز دنیا فاصلهٔ زیادی دارد اما حرکتی مثبت از سوی بزرگ‌ترین خودروساز ایران محسوب می‌شود. دنای جدید که فعلاً با کد X409 شناخته می‌شود، احتمالاً با نام دنا ELX به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز با توجه به حجم تغییرات و همین‌طور قیمت ۴۲ میلیون تومانی دنای فعلی به نظر می‌رسد کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Morientez

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خنده داره یه چراغ عوض میکنن فیس لیفت اخه اینا خودوشونو با کودوم برند خودرزسازی مقایسه میکنن که این ماشینارو دست ملت میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سينا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    از نظر طراحی طرح بدی رو روش پیاده نکردن …
    ولی مشکل اینجاس که جلو و کنار و عقب ماشین اصلنننننننن با هم هماهنگی نداره !
    جلو از جلو قشنگه
    کنار هم از دید کنار
    عقب ماشین هم که کلن جالب نیست
    به نظر من بایس کلن پلتفرم رو عوض میکردن نه اینکه بیان رو پلتفرم 405 از این بازیا دربیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موافقم دوست عزیز
      دقیقا دوتا مشکل حاد داره
      یکی طراحی عقب که اصلا جالب نیست
      و اون یکی هم شکل ستون های سقف و پنجره ها
      دید کنار هم که هرکارش کنی واسه دههی ۸۰ هست اون خط و حجم بالاش خیلی قدیمیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خودتون باشید
    تقلید از ماشین های هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان به نظر شما دنا بگیریم بهتره یا جک جی 5 هر دشون خوب نیستن اما شرایط همینه ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر از شیراز

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین دنا کاملا بهتر از ماشین چینی جک اس 5 هست ، فقط به خدمات پس از فروش و قطعه های در دسترسش که نگاه کنی متوجه میشی ، دیگه مشخصات فنی که جای خود داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظر من دنا هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. m.b

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من به شخصه از دنا فقط و فقط قسمت جلوشو دوست دارم خیلی قشنگه فقط اگه یه دی لایتم کار میکردن خیلی قشنگ میشد الباقیشو سعی کردم نبینم که از چشمم میدونم بد میوفته از ایرادات فنی دنا هم نباید گذشت مثل دنده عقب که ترمز میکنی انگار تراکتور زده رو ترمز مشکل دیگشم روغن ریزی زیادشه سوم هم کمک فنراشو بچه های شابدولعظیم فکر کنم سر هم کردن و همین مزایاشم که همون چیزایی که تو سایتش خودشونو خفه کردن ولی موندم این همه دانشجوی نخبه طراحی خودرو داریم اما کو بها دادن فقط انحصاری کردن که یه عده بزنن به جیب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان دنا جدید کی میاد به آزار؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین خان

      ۲۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امده داخل بازار دوست گرامی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mohammad fm 480

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طراحی عقب ماشین خیلی ضایع هس مخصوصا خطر عقبش که گند زده به ماشین خیلی افتضاحه.از نمای بغل کمی بهتر شد چراغ جلوش هم خوبه ولی اگه یکم باریکتر میشد جالب تر بود.رینگش رو هم 17اینچ میزدن بنظرم بهتر در میومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عقب دنا هیچ همخونی با رخ جلوی ماشین نداره عقب خودرو خیلی مضحکه،نمیدونم یا ایران خودرو طراح قابل داخلی نداره یا اگه خارجیا براشون طراحی میکنن اینارو اسکول فرض میکنن. طراحی ناشیانه این ماشین منو یاد شاهکار سایپا (تیبا البته صفر تا صدش) میندازه. برای هر جفتشون متاسفم که به نظر مردم اهمیت نمیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیافش که خشن تر شده در کل فکر میکنم اگر موتور و قطعات و گیربکس باکیفیت باشند تا 50 میلیون می ارزد ( اگر امکانات خوبی داشته باشد.)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. every body

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چراغ عوض کردن دو تا غالب بدنه هم درست کردن برای در و گلگیر، 50 میلیون!!!!! عمرا بخرندمردم.، به نظرم اصلا نباید قیمت فرق کنه آخه مگه شرکت‌هایی کره ای فیس لیفت میدن قیمت فرق میکنه؟! این دزدا میخوان پول غالباشون رو هم از ما بگیرند، کلا سر و تهش به هم نمیخونه باید عقبش از سپر کمری الهام میگرفتن، سپر جلوشو هندسی و خشن، عقب لوس و بی مزه، از عقب حس اکسنت رو داره، پهلو هم خواستن به کره ایها یا جیلی نزدیک بشه، یه جیلی2013 دنده با سانروف و ایربگاش با 30000 کارکرد و گارانتی. 44، 45 هست، آخه چیه این آش شوله قلمکار!!!!! مگه شرایط بدن تا مردم قسطی بگیرن و گرنه به پول نقد 44 هم نمیرزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صبور

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چراغ عوض کردن دو تا غالب بدنه هم درست کردن برای در و گلگیر، 50 میلیون!!!!! عمرا بخرندمردم.، به نظرم اصلا نباید قیمت فرق کنه آخه مگه شرکت‌هایی کره ای فیس لیفت میدن قیمت فرق میکنه؟! اینا میخوان پول غالباشون رو هم از ما بگیرند، کلا سر و تهش به هم نمیخونه باید عقبش از سپر کمری الهام میگرفتن، سپر جلوشو هندسی و خشن، عقب لوس و بی مزه، از عقب حس اکسنت رو داره، پهلوان هم خواستن به کره ایها یا جیلیران نزدیک بشه، یه جیلیران 2013 دنده با سانروف و ایربگاش با 30000 کارکرد و گارانتی. 44، 45 هست، آخه چیه این آش شولتز قلمکار!!!!! مگه شرایط بدن تا مردم قسطی بگیرن و گرنه به پول نقد 44 هم نمیرزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سینا

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان دید همه شما منفیه و این درس نیس .ایران و ایرانخودرو رو نباید با برند ها ی معروف خودروسازی مقایسه کرد .صنعت ایرانخودرو خیلی نو پاس و برای خودرویی که به نام خودروی ملی شروع کرده به نظرم کار بزرگی کرده.ولی همینطور که دوستان گفتن ضعف های زیادی داره.اگه یه خودروی کامل طراحی و تولید بشه دستشون واسه تولیدای بعدی و فیس لیفتای بعدی بسته میشه.همیشه یه بهونه لازمه برای یه مدل جدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. R

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایران خودرو شرکت نو پا نیست ، هیونداى و کیا خیلى نوپاتر از ایران خودرو هستن ، ولى الان جز با کیفیت ترین تولید کنندگان خودرو در دنیا هستن . تولید ملى به این نحو کپى بردارى یعنى دیکتاتورى خودرو در کشور .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کامران

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام برادر عزیز کدوم صنعت نوپا؟؟؟ مثل اینکه نمیدونید خودروسازی ایران همزمان با خودروسازی در کره شروع شده اما ببینید الآن خودروسازی کره چه جایگاهی داره و خودروسازی ما چه جایگاهی!!!!!!!
      چون خودروسازان ما فقط به فکر منافع خودشون هستند و کلا در همه زمینه ها تو کشور عزیزمون فقط به فکر ***هستند و همش دنبال این هستند که ببینن از کجاها و از طریقی میتونن ***کنن به روش های مختلف که برای هر کدوم هم یه توجیهی میارن و تا میتونن از کیفیت کار میدزدن به جای اینکه با کیفیتشون رقابت کنن.
      اگر هزینه های صرف شده برای محصولاتشون واقعاٌ تمام و کمال صورت بگیره و کیفیت و خدماتی که ارائه میکنند متناسب با قیمت هاشون باشه موفق تر خواهند بود و نیازی به ***نخواهند داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. نیما

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران مثه چین فقط کپی کار خوبیه به تناسب یا پلتفرم طراحی اصن دقت نداره.دنا نسبتا نمای داخلی خوبی داره و موتور بی صدایی ولی از نظر ظاهر خیلی ایرادا داره.اول اینکه رینگای روش خیلی واسش کوچیکه و فاصله تا گلگیر باعث مضحک دیده شدنش میشه.طراحی جلوش با عقبش اصن خوانایی نداره .انگار به طراحی پشت که رسیدن خلاصه کردن .و مشکل دیگه ای که داره نسبت به چراغای خشن باید سپر ها کمی بزرگتر و فاصلش به زمین کمتر بود ولی مثه همیشه سپر ها کوچیکو ناشیانس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سید محمد رضا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدک نیست ولی اینو باید بدانیم که طراحی ماشین های داخلی باید حرفه ای تر پیش برود چون با این چیزا تو صنعت خودرو زیاد پیشرفت نمی کنیم ما باید بدونیم که توی این مملکت و در خارج دانشجویان ایرانی که مهندسی خودرو و طراحی اون رو به خوبی فراگرفته اند باید شرکت روی اونا سرمایه گذاری کنه و یکی دیگه هم اینکه شرکت ایران خودرو باید به وعده هایش در زمان مقرر عمل کند همین پروژه دنای جدید رو تا آخر سال 94 وعده داده بود تا رونمایی کند و به تولید انبوه برساند ولی تا حالا خبری از این نیست یا وعده ندید یا اگه وعده میدید سر موقع عملی کنید و این نشان از بی نظمی شماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ادمین محترم میشه بگین کی عرضه میشه تو بازار؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یعنی …زارت ……با ماشین تولید کردنشون …زیر ماشین پژو ….جلد جدید دنا …شک نکنید ایرانخودرو با این پلتفرم 10 تا دیگه فیس لیفت میده به بازار……طراح های ایرانخودرو باید برن ……بچرونن……بابا اخه مدیریت هم هرچقدر ضعیف باشه هم ….عقل طراح کجا رفته….ما طراح نداریم ..نداریم قبول کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. every body

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کاش یه سر اگزوز ساده و ظریف متناسب با حجم موتورش و کلاسش براش طراحی میکردند قطعا حس لوکس و وزین تری داشت، یکی نیست بگه تا کی میخواین انباری اگزوز 405 رو بدون تغییر بنزین بعد ادعایی خودرو جدید و قیمت‌هایی بالا هم داشته باشید؟! 10 سانت لوله میخواد و یه سر اگزوز، البته باید غالب سپر که به نظرم نباید پایین اون آنقدر رو به داخل باشه چون پشت ماشین رو زیادی گرد کرده، باید سمت پایین سپر یه لبه ظریف میذاشت همچنین صاف بودن دوطرفه سپر جلوشو باید کمی در دو طرف سپر عقب حضور داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. every body

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در ادامه… تا حس یک خودرو قدرتمند با ا لمانها ی طراحی آمریکایی در انتها به حس یک کره‌ای کم حجم شهری (اکسنت)به پایان نمیرسید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از اسفند ماه 94 دارن میگن دنا توربو اتوماتیک، یه ماشین جدید که نمیخوایین بسازین یه موتور و یه دنده اوتوماتیکه میزارین تو دنا دیگه، تو موتور عوض کردن که استادین پس چی شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بهروز

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود دوستان

    من نظر اکثر دوستان را مطالعه کردم ، خیلی خوب هستش که ما انتقاد کنیم . اما باید اصول انتقاد را هم در نظر بگیریم . کشورهایی که در حال حاضر دارای خودروهای لوکس و خودروسازهایی قوی هستند از ابتدای کار این چنین قدرتی نداشتند . من خودم به شخصه تشکر میکنم از صنعتگران کشورم که میخواهند هر چند دیر اما با شاخصه های روز دنیا برابری کنند و این کار را شروع کردن . در حال حاضر وظیفه خودم میدانم به عنوان یک ایرانی از خودرویی استفاده کنم که مهندسین و کارگران ایرانی برایش زحمت کشیده اند و پولی که بابت ماشین پرداخت میکنم بر سر سفره یک ایرانی دیگر میرود و برای پیشرفت کشورم تمام کمی و کاستیهایش را به دیده منت میپذیرم و برای بهبود صنعت کشور در چارچوب سازندگی انتقاد میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیررضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان گرامی
    بنده اعتقاد دارم تو ایران یه چند تا مشکل وجود داره که طراحی خودرو ها اینطوری میشه
    اول اینکه خداییش به طراحان نخبه و کاردرست کم تر توجه میشه یا اصلا توجه نمیشه
    دوم اینکه دستگا ها و ربات های ایران خودرو قدیمی هستن و مسئولان شرکت هم مدام میگن کسی به ما دستگاه جدید و ربات نمیفروشه. این در حالیه که تو کشور کلی نخبه و مخترع هستن که طرح جدید برا این دستگا ها رو دادن اما باز هم کسی بهشون توجهی نمیکنه
    سوم اینکه تا جای پای این چینی ها هست وضعیت خراب تر میشه
    راه کار هم همونیه که رییس هوافضای سپاه گفت : “اگه میخواین صنعت خودرو سازی ایران هم مثل صنعت موشکی بشه پاسپورت مسئولین ایران خودرو و سایپا رو بگیرید.”
    اینا همش یه پاشون اونوره….همش تقلید نابجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امین

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کیفیت مونتاژ در حد شوخی هم نیست، فاصله ی بین اجزای بدنه یا بهتر بگم درز قطعات تهوع آوره، خودرو بسازین در حد مونتاژ ام وی ام آریزو 5 ما هم میخریم، آخه بندگان خدا سرعت پیشرفت رو در خودرو سازهای چینی ببینید، اونا انحصار و حمایت مالی شما رو هم ندارن و همینجوری ورشکستتون کردن وای به حال اینکه بازار رقابتی بشه، همین لیفان و ام وی ام که تازه تاسیس حساب میشن دارن تو نمایشگاه های جهانی خودرو معرفی میکنن، حالا هی شما دور ماشین عقب موندتون دور بزنین و باهاش کار دستی درست کنین، حیف مهندسین کشورم که از دست شما دق کردن… واقعن خودتون خیال میکنین نونی که میبرین سر سفره خونوادتون حلاله؟ افکارتون تهوع آوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امین

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کیفیت مونتاژ در حد شوخی هم نیست، فاصله ی بین اجزای بدنه یا بهتر بگم درز قطعات تهوع آوره، خودرو بسازین در حد مونتاژ ام وی ام آریزو 5 ما هم میخریم، آدم به دنا نگاه میکنه انگار کاپوت بسته نشده اینقدر تو ذوق میزنه، موتورش هم زود پر از خاک و آشغال میشه، آخه بندگان خدا سرعت پیشرفت رو در خودرو سازهای چینی ببینید، اونا انحصار و حمایت مالی شما رو هم ندارن و همینجوری ورشکستتون کردن وای به حال اینکه بازار رقابتی بشه، همین لیفان و ام وی ام که تازه تاسیس حساب میشن دارن تو نمایشگاه های جهانی خودرو معرفی میکنن، حالا هی شما دور ماشین عقب موندتون دور بزنین و باهاش کار دستی درست کنین، حیف مهندسین کشورم که از دست شما دق کردن… واقعن خودتون خیال میکنین نونی که میبرین سر سفره خونوادتون حلاله؟ افکارتون تهوع آوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نمی دانم

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا واقعاً این فرورفتگی ها علمی است ؟ یا خواستند یک چیز جدید تر مثل سمند سورن ارائه بدهند؟ یعنی :( سمند معمولی باچراغ بزرگ عقب بعد سمند ELX بعد سمند سورن بعد سمند SE، ) البته اگر مدل هاش درست گفته باشم؟ شما اگر خواستید بهتر بدانید تحقیق کنید!
    بعد ایران خودرو به نظر من یکی از ضعف های بزرگش در طراحی خودرو های دیفرانسیل عقب است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. j.t

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام جالبه من امروز رفتم دنا ثبت نام کنم از مدیر نمایندگی پرسیدم آقا خدایی این چطور ماشینیه برگشت به من گفت من جای شما بودم این ماشین رو نمی گرفتم هر کی گرفته کلا پشیمون شده اینقدر که مشکل داره . خوشم میاد خودشونم میدونن چه گندی زدن با این ماشینشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. زینل

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما خودرو ساز نمیشیم این چه اصراری هست اخه . یه خط انداختن رو ماشین عقبش گنده شده جلو هم که نازک شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Mjn

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر میکنم گیر بکس AMT و حتیCVT جذابیت لازم را برای مشتریان ایرانی نداردگیربکس حداقل پنج دنده اتومات از شرکت های معتبر تامین شود تا پروژه شرکت چرخشگر در سالهای اتی به نتیجه برسد تحقیقات میدانی بازار باید مشخصات ارتقاء محصولات خودرو سازان داخلی را تعیین کند نه مقدرات شرکتها به نتیجه رساندن پروژه فرمان برقی که در شرکت کروز دنبال میشد باید تسریع شود تا انشاله محصولات خارجی بعنوان گزینه های ضعیفتر بازار باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خوبه ک انتقاد کنیم اما خوب نیست که بخوایم تو سری بزنیم به مهندسا طراحا کشورمون من خودم به شخصه 100درصد از کشورم حمایت میکنم و ماشین ایرانی سوار میشم نباید ایران خودرو با شرکتی مثل بنز مقایسه کرد آهسته آهسته پیشرفت انجام میشه نه موشکی،دوستان انقد انتفادات زننده نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمیدرضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان هرماشینی میخواین بخرید اما فقط دنا نخرید من اکثر ماشین های ایرانی رو سوار شدم همین اواخر سوار دنا شدم واسه رفیقم بود طی رانندگی متوجه شدم کمک هاش حتی از پراید هم کمترن!!!!!!تو دست انداز های خیلی کوچیک مثل نیسان تکون میخوره شتابش پایینه وصدای موتور خیلی بالاست!!!!دوستان خواهش میکنم به خاطر ظاهر واپشن هاش این ماشینو نخرید واقعا بی ارزشه پیشنهاد من برای اونایی که میخوان ازماشینی که میخرن خیالشون راحت باشه ال90 هستش واقعا ماشنه خوبیه اصلا هم اذیت نمیکنه ایمنیش هم که تنها ماشین ایرانه که 3 ستادره امنیتو گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سید

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مردم ایران اگ بنزم بزنه ایراد میگیرن مردم ما متاسفانه اینو خوب بلدن تو سری بزنن ب مال کشور باید مردم همون ماشین چینی سوار شن ک فقط ظاهر داره ک همشم موتور میسوزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Ashkhe Mashin

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک سوال مهم درباره ی دنا که طراح های این ماشین از چه چیزی بهره برداری کردن که این نوع ماشین رو طراحی و به تولید رساندن .ولی این رو بگم که خودروی دنا بهتر از خودرو های است که در ایران با حدود قیمت پنجاه میلیون و مدل قدیمی این خودرو که به قیمت چهل دو یا سه میلیون تومان است . به نظر من خوبه ولی نه عالی و بی نقص.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. عباس

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من در ماشینای ایرانی فقط L90ماشین خوبیه درسته شکلش زشته ولی از نظر متور و امنیت عالیه.
    بعدش اینقدر میگن پارس نرمه کجاش نرمه من سال ۹۱پارس داشتم سال ۹۴النود گرفتم بعد فهمیدم نرمی یعنی چی .
    نهایتن به نظر من l90بهترین ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا