ایران خودرو

انتشار تصاویر جدیدی از فیس لیفت دنا

دنا به‌عنوان سومین برند ایران‌خودرو پس از سمند و رانا در سال ۹۰ رونمایی شد درحالی‌که چیزی بیش از یک فیس لیفت کلی از سمند نبود. این خودرو قرار بود یک سال بعد به بازار عرضه شود که البته نشد و پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر قیمت‌گذاری سرانجام در اواخر سال ۹۳ وارد بازار شد. دنا هرچند درواقع همان سمند بود اما در نمای جلو، عقب و داخل تغییرات کاملی را تجربه کرده بود؛ از همان ابتدای معرفی این خودرو انتقاداتی به طراحی آن و خصوصاً قسمت جانبی مطرح شد. زیرا درحالی‌که نمای جلو و عقب به‌طور کامل عوض‌شده بود، نمای جانبی غیر از تغییر دستگیرهٔ درها و حذف زه‌های جانبی هیچ تغییری نکرده بود. به همین دلیل نمای جانبی دنا به‌طور کامل نمای جانبی سمند را تداعی می‌کرد و با طراحی جلو و عقب هماهنگ نبود.

Dena ELX Facelift
Dena ELX Facelift
به‌این‌علت ایران‌خودرو هرچند دیر ولی دنا را به اتاق عمل برده و مورد جراحی زیبایی قرارداد. چندی پیش تعدادی تصاویر بی‌کیفیت و ناقص از دنای جدید به بیرون درز کرده بود اما به‌تازگی تصاویر جدید و واضحی منتشرشده است که جزئیات و تغییرات آن را بیشتر نمایان می‌کند. آن‌طور که در تصاویر مشخص است عمده تلاش طراحان ایران‌خودرو در این فیس لیفت معطوف به تغییر نمای جانبی، یعنی جایی که بیشترین انتقادات را دریافت کرده بود شده است.

Dena ELX Facelift
در دنا قالب درها به دلیل تغییر دستگیرهٔ درها به‌طور کامل تغییر کرده بود اما بااین‌وجود درحالی‌که برای تغییر قالب‌ها هزینه شده بود اما فرم کلی درها هیچ تغییری نسبت به سمند نداشت. به همین دلیل در نمونهٔ فیس لیفت شده، ایران‌خودرو به‌طور کامل درها را تعویض و از نو طراحی کرده است. به‌طوری‌که یک خط مورب در قسمت بالایی کشیده شده و در قسمت پایینی درها نیز یک فرم تورفته و موازی با خط بالایی ایجادشده است. لچکی شیشه عقب هم‌تغییر کرده و کوچک‌تر شده است.

Dena ELX Facelift
اما حجم تغییرات در نمای جلو و عقب بسیار اندک بوده و فقط به تغییر گرافیک و طراحی داخلی چراغ‌ها بسنده شده است. به‌نحوی‌که در بالای چراغ‌های جلو یک نوار LED تعبیه‌شده و به نظر می‌رسد به چراغ‌های دی لایت نیز مجهز شده باشد. نمای داخلی چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده و از LED در آن‌ها هم استفاده‌شده است. البته قسمت میانی جلوپنجره و محل قرارگیری پلاک جلو هم به رنگ مشکی درآمده است. درکل مجموعهٔ این تغییرات موجب شده که طراحی دنا تا حدودی به المان‌های طراحی روز دنیا نزدیک‌تر شود. هرچند همچنان به‌کارگیری رینگ‌های کوچک و قدیمی بیشترین لطمه را به طراحی آن زده است و واقعاً عجیب به نظر می‌رسد که ایران‌خودرو بازهم اقدام به طراحی و استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و جدیدتر در دنا نکرده است. در رابطه با نمای داخلی نیز آن‌طور که از تصاویر پیداست تغییر عمده‌ای در آن ایجاد نشده و دنای جدید با همان طراحی داخلی دنای فعلی تولید خواهد شد.

Dena ELX Facelift
در بخش قوای محرکه با توجه به شنیده‌ها به نظر می‌رسد دنای جدید مجهز به موتور EF7 توربوشارژر که در حال حاضر بر روی سورن ELX نصب‌شده است باشد. این موتور طبق اعلام ایران‌خودرو قادر بتولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور است. حداکثر سرعت و شتاب صفرتا صد سورن ELX توربو ۲۰۵ کیلومتر در ساعت و ۱۰ ثانیه است که در دنا هم‌تغییر چندانی نخواهد داشت. مصرف سوخت آن‌هم به‌صورت ترکیبی ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همچنین احتمال عرضهٔ دنای فیس لیفت با گیربکس اتوماتیک نیز در آینده وجود دارد که شاید از نوع AMT باشد.

IKCO DENA Dashboard
IKCO DENA Dashboard
البته در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که سال گذشته برگزار شد، ایران‌خودرو نمونه‌ای از دنای فعلی را با موتور EF4 توربوشارژر (نسخهٔ کوچک‌شدهٔ موتور EF7) به نمایش گذاشته بود. به همین دلیل احتمال عرضهٔ دنای جدید با این موتور نیز وجود دارد. این موتور ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست که دنای جدید با کدام موتور عرضه می‌شود هرچند که احتمال تولید با موتور EF4 توربوشارژر کمتر است. در رابطه با تجهیزات رفاهی و ایمنی هم طبق گفته‌ها احتمالاً محصول جدید ایران‌خودرو با تجهیزاتی چون سانروف، دوربین دید عقب، ایربگ های جانبی و… به بازار خواهد آمد که البته شاید به‌صورت آپشن سفارشی باشند.

Dena EF4 Turbocharger
Dena EF4 Turbocharger
درکل دنای جدید را می‌توان گامی روبه‌جلو برای صنعت خودروی عقب‌ماندهٔ ایران دانست که هرچند همچنان با خودروهای روز دنیا فاصلهٔ زیادی دارد اما حرکتی مثبت از سوی بزرگ‌ترین خودروساز ایران محسوب می‌شود. دنای جدید که فعلاً با کد X409 شناخته می‌شود، احتمالاً با نام دنا ELX به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز با توجه به حجم تغییرات و همین‌طور قیمت ۴۲ میلیون تومانی دنای فعلی به نظر می‌رسد کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا اگر خودروی دنا با موتور توربو شارژر ودنده اتومات ۶ سرعته وسانروف دیگر تجزات روز بدست مردم برسه فکر کنم مورد استفبال قرار بگیره چون حداقل موقع فروش اوفت کمتری نسبت به ماشینهای چینی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. هادی نعمتی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من ساخت ماشین دنا مثل ساختمون سازی تو کشور خودمونه ظاهر ماشیت رو خوب درست میکنیم و باطن رو اصلا – این خودرو بزرگترین مشکلش کامپیوتر اونه چرا که اگر اون خوب کار نکنه تمام اپشنهاش باهم قاطی میکنه در واقع پول اضافی بین سمند و دنا رو دادی اپشن خریدی که خوب کار نمیکنه خر همون خره پالونش عوض شده . یکی ازمن پرسید ماشین چی بخرم بهش گفتم اگر دنبال اپشنی ماشین خارجی دست دوم هم بخری خوبه ولی اگر دنبال فنی ماشینی ال 90 بهترین گزینه هستش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز l90 برای کسی خوبه که از خودرو انتظار راه رفتن و کمتر خراب شدن را داشته باشه ولی برای کسی که به دنبال امنیت امکانات و تیپ ظاهری باشه l90 در قعر جدول قرار میگیره مشکل جدید l90 کولر بسیار ضعیفش هست که امسال جوابگوی گرمای بی سابقه تابستان نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دوست عزیز من ال90 مدل95 اتومات دارم
        کولر مدل اتومات عالیه
        من خودم ال90 پارس خودرو مدل91 داشتم
        این ضعف کولر اصلا تو مدل 95 اتومات نیست
        و تو این گرمای تابستان یخ کرده بو اطاق را تا حدی که من بعضی اوقات خاموش اش میکردم
        در ضمن اصل یک ماشین خوب به موتور گیربکس و بدنه و کیفیتش هست
        و اینکه تمام قطعات ال90 اصل و اروپایی هست
        و اصلا با محصولاتی که با قطعات چینی و ایرانی هستند قابل مقایسه نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمیدرضا

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (5 ديدگاه)

          لذت رخ ماشین برای مردم هست
          اما سواری و کیفیت عالی برای راننده هست
          که تو رنج 50 میلیون هیچ رقیبی نداره ال90 اتومات

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۱۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          واقعا خیلی جالبه که قراره تو قیمت 48 میلیون دنا ای ال ایکس با تندر اتومات رقابت کنه
          اخه این کجا اون کجا
          فقط اتومات شده 10 میلیون کشیدن روش
          دنا اتومات 6 سرعته میشه
          توربو میشه
          فیسلیفت میشه
          امکاناتش زیاد تر میشه فوقش 7 میلیون گرون بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حمید ع

        ۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        من شش سال ال نود داشتم …موافقم ..کیفیت و دوام و نرمی کلاچ و دندش عالیه…ولی پایداری رو جاده نداره
        کولرشون رو 400گرم گاز نیزنن…در حالیکه باید 550 گرم باشه…گازش
        کولرشوبا دستگاه کامپیوتری پر کنید و ازانجماد کولرش لذت ببرید
        پر نبود گاز کولر شامل خیلی ماشینهای ایرانخودرو میشه از جمله سورن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عجب مسوولای ایرانخودرویی هستن من میگم دنای سانروف دار میخوام میگه نداریم!!!!
    میگم توخبر اعلام شده همه میدونن میگه نه نداریم یا عرضه نشده درصورتی ک عرضه شده تاریخ ۲۴.۵.۹۵ نمایندگی ایرانخودرو شهرستان فسا
    من الان ی دنای معمولی سفرش دادم بهم گفتن ۳۰روزه تحویل میدیم اما موعد تحویل زده ۱۹شهریور در صورتی ک من دوم مرداد ثبت کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قربونت برم من ۲۳ تیر ثبت نام کردم بهم گفتن ممکنه ۲۵ روزه هم تحویل بدیم ولی الان ۱۳ شهریور شده و هنوز ندادن و میگن معلوم نیست کی بدیم ایکاش به قول خودشون عمل کنن و ۱۹ شهریور بهت تحویل بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان
    با احترام به نظر دوستان که از ال نود دفاع میکنن،لازم به ذکر میدونم بعنوان شخصی که ال نود داشته و بدون غرض بگم که ال نود نقطه ضعف های بسیاری دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    1-در رابطه با ظاهر که واقعا حرفی برا گفتن نداره
    از نمدهایی که بایستی در صندوق عقب، پشت صندلی عقب،زیر درب صندوق عقب، زیر کاپوت جلو،آینه های زشت و محکم در خم کردن، نداشتن دستگیره صندوق عقب،درب بازکن صندوق عقب از داخل،لاستیک نامرغوب، ناودانی زشت زیر برف پاکن،برف پاکن بدون حالت تاخیر،تنظیم ارتفاع چراغها مکانیکی،عدم رعایت اصول ارگونومی در داشبورد و محل قرارگیری دکمه های شیشه بالابرو…
    و در رابطه با قوای محرکه و غیره: داشتن ترمز ای بی اس با بازه زمانی زیاد که در جادهای موجدار کاملا خطر برخورد با خودرو جلویی رو درک میکنید، همچنین بی کیفیت بودن واشرهای سر مانیفول،که باعث نوسان دور موتور در ابتدای سردی خودرو ومیشه، کیفیت پایین ترموستات خودرو و مهمتر ازهمه خاکگیر سر دیفرانسیل که با پاره شدنش یا سوراخ شدنش تمامی واسکازین خودرو خارج شده و گیربکس جام میشه،اکسل عقب هم که یک لوله ضعیفه که در یک دستندازی شدید یا افتادن در جوب تغییر حالت میده،اتصالات فیلتر هوا به سر مانیفول هم که یک لاستیک هست که در اولین دستندازی از جای خودش خارج میشه، کیفیت پایین کنیستر خودرو و کپ کردن خودرو در هنگام کولر گرفتن در ترافیک شهری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش مطمینی ال نود داشتی و پیکان نبوده
      بیشتر اینا که گفتی بدون اطلاع گفتی
      مثلا دستگیره صندوق عقب، همون برآمدگی انتهایی صندوق عقب هستش
      برف پاک کن هم که همه ی حالات رو داره،ترمزش که دیگه بین ماشین های ایرانی حرف اول میزنه،لاستیک هم ک اصلا ربطی نداشت و…..
      لطفا دوستانی ک مطالب رو میخونن گمراهشون نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ترموستاااااااات؟؟؟؟ پیکان بوده 100%
      یه جوری دنا پر سرو صدا را تبلیغ میکنن که انگار دنا رو خودتون ساختین و یکی بگه L90 به هر شکلی هست باید L90 رو خراب کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اره دوستان درست میگن چهره اش خیلی خشن تر شده، اونقدر خشن شده که آدم ترسش میگیره سراغش بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوب ببینید دوستان این خودرو یه قدم رو به جلو هست واین کار باید زودتر شروع میشد مگر مردم ما چی میخوان میخوان کیفیت رو ببینن دارن پول میدن و پول کم هم نمیدن پول بنز میدن ولی دنا سوارن این حق نیست کیفیت داشبورد خیلی خوبه ولی مواد داشبورداز مواد خوبی نیست مواد پلاستیک درجه یک نیست این خیلی مهمه چون دید مشتریه ولی نمای بیرون لرای دیگرانه البته اونم مهمه ولی در کل قدم مثبتی که برداشته شد وجالبه چرا دنای جدید به مردم نمیدن بازم همون دنای قبلی رو به مردم میفروشن منم نمیخرم تاجدیدش بیاد صبرمیکنم خیلی به شعور مردم توهین میشه مردم رو چی فرض کردن خودرو که گرون میدین بی کیفیت که میدین دیرهم تحویل میدین خدماتتونم که …ولی دنیا اینجوری نمیمونه
    حق ما این نیست اقایون خودشون بهترین برندهای خارجی رو استفاده میکنن ومردم حق انتخاب ندارن چون قیمت هارو طوری سیسات گذاری میکنن که مردم وادار بشن بخرن ملت گیر افتادن
    لطف کنیدتاریخ فروش دنای جدید رو اعلام کنید تاریخ بدید که مردم بدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوب ببینید دوستان این خودرو یه قدم رو به جلو هست واین کار باید زودتر شروع میشد مگر مردم ما چی میخوان میخوان کیفیت رو ببینن دارن پول میدن و پول کم هم نمیدن پول بنز میدن ولی دنا سوارن این حق نیست ولی در کل قدم مثبتی که برداشته شد وجالبه چرا دنای جدید به مردم نمیدن بازم همون دنای قبلی رو به مردم میفروشن منم نمیخرم تاجدیدش بیاد صبرمیکنم خیلی به شعور مردم توهین میشه مردم رو چی فرض کردن خودرو که گرون میدین بی کیفیت که میدین دیرهم تحویل میدین خدماتتونم که …ولی دنیا اینجوری نمیمونه
    حق ما این نیست اقایون خودشون بهترین برندهای خارجی رو استفاده میکنن ومردم حق انتخاب ندارن چون قیمت هارو طوری سیاست گذاری میکنن که مردم وادار بشن بخرن ملت گیر افتادن
    بهتره که متریال مصرفی در پلاستیک داشبورد و روکش دربها جالب نیست وتو ذوقرمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    به نظر میاد دنا از روی پلتفرم پیکان ساخته شده باشه تا سمند اگه دقت کرده باشین داخلش مثل پیکان تنگ هست داخل پراید به این کوچیکی آدم احساس راحتی میکنه سوارش میشین مثل پیکان کاپوت رو میبین
    با این کیفت ساخت هروز ماشین در نمایندگی ها باشه چه ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بد نیست اما خوب هم نیست. این طراحی ایراد داره و خطوط اگر چه در اکثر نقاط یکدست و هماهنگ هستند ولی بعضی جاها مثل برجستگی گلگیر کاملا ناهماهنگه. درکل خیلی خوب از آب در نیومده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چرا ایرانی ها هر ماشینی که میخرن مثال میگویند پرشیا بد بود ال 90 خوب و ماشین قبلی را میفرشن اون قبلی را اینقدر بد میگن و ماشین جدید را تعریف و بعد فروختن ماشین مثل ال 90 و خرید دوباره پرشیا این بار ال90 بد میشه پرشیا خوب واقعا که عقل اینها همان این مقدار است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سینا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جلوشو از رو میتسوبیشی لنسر و پشتشم از بنز سی دویست داخلشم از هیوندای سوناتا موتور و گیرباکسشم از سمند ایران خودرو الهام گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ولي

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (537 ديدگاه)

    به نظر من ال ٩٠ آشغال ترین ماشین ایرانه بعد از پراید . چون خود کارخونه ی سازندش به اون ماشین اسم ماشین مزرعه رو داده که برای جاده های ناهموار و مزرعه های فرانسه مناسبه اونوخ این مهندسین ما میان میگن اون خوبه ارزونه سود زیاد داره بیاریم بزنیم بدیم به مردم. تندر نود سیستم تعلیق درست و حسابی نداره در ضمن من خودم تو یبار مسافرت ۴ تاشونو دیدم تو سرعت یکم فرمونو پیچونده بودن یه دور زده بودن درست وایساده بودن رودرروی ماشینایی که از پشت میان. تندر نه قیافه داره نه موتور قوی نه سیستم تعلیق مناسب جاده نه کولر قوی. اگر تمام اینارو می خواین یه ۴٠۵ بگیرین که کولرش تو ماشینای ایرونی بهترینه. ایمنیشم خوبه . سیستم تعلیقش فوق العادس تو پیچها قدرت مانور زیادی داره. موتورش قویه . قیافه هم که اینهو دسته ی گل میمونه. شما یدونه گازسوزشو بگیر برات ده سال کار میکنه ولی از لحاظ کیفیت ۴٠۵ های سه سال قبل بهترینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم پشت دنا از کامیونهای حمل زباله الهام گرفته.اگه دقت کنین شیب خطی که از انتهای شیشه عقب شروع میشه با زاویه 135 درجه به انتهای سپر ماشین ختم میشه.البته بنظرم میشد این طرح خیلی شکیلتر اجرا بشه.
    ازجلو مثل پوزه گرگ درازه و عقب ماشین حالت اسپورت و خرگوش شکا داره…یه جورایی خرگوش داره گرگ رو تعقیب میکنه…کاپوت جلوی ماشین مثل دردیگ صاف و بدون خم مناسب افتاده روی موتور .
    اما داخل ماشین انصافا الهام گرفته از سوناتا بنظر شکیل و زیباتر از سایر اتومبیلهای همرده است.البته بازم به زیبایی برلیانس نیست.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ای ول گل گفتی خداییش دمت گررررررررررررررررررررررررررررررررم تا حالا داشتم فک میکردم این شکل طراحی رو کجا دیدم آرررررررره خودشه آشغال جمع کنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سید امین فاخر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    سلام دوستان چهره این خودرو کاملا قدیمیه
    جلو پنجرش باخطوط شکسته وغیر حرفه ای شکل گرفته،میشد طراحی کلی جلو پنجره باخطوطی ملایمتر صورت میگرفت
    وهمینطور که گفته شد رینگاش خیلی کوچیک وقدیمیه
    یه عکس دوسال پیش از نمایه جلویه دنا بارنگ سیاه دیدم که بدنه ش یکم یقور تر بود اگه اونجوری میشد عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آرین

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید عزیزان گیربگس اتوماتیک برای جاده های کوهستانی ایران اصلا مناسب نیستند حتی اگه روی موتور توربو شارژر نصب بشه بعدشم الان ماشینای روز دنیا همه شون تجهیزاتی رو مثل سانروف.دوربین دید عقب.سیستم جی پی اس و… رودارند اما باز هم ایران خودرو اینا رو سفارشی میفروشه و پول اضافه میگیره و این یه مشکل بزرگه که باید حل بشه مشکل دیگشک قیمتشونه که دیگهع خودتون بهتر از من میدونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ببخشید ماشینای روز دنیا چن تومنن؟!50 میلیون؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ماشین های روز دنیا رو تو دنیا کمتر از پنجاه میلیون تومن هم میشه خرید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عرفان

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ففط یک سوال از جنابعالی دارم بر چه اساس گفتی گیربکس اتومات برای جاده های کوهستانی ایران مناسب نیست؟ به گفته تو بنز فورد لانبورگینی هم چون اتوماته بدرد جاده ها ایران نمیخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سعید

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زشت ترین قیافه رو داره، خدایش این صندوق عقبش انگاری از ماشین جداست انگاری یه تافته جدا بافته س، فاصله زیاددرزها مث کامپوت خیلی تو چشم میزه، در کل بعد از ال نود و تیبا زشت ترین ماشینی که دیدم، البته به دوستانی که دارن یهو برنخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. soroush

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان والا دنا قکر نکنم بهتر از سمند باشه چون سمند امتحان خودشو پس داده بعدشم هیچ ماشینی به پای رنو لوگان یا تندر ۹۰ نمیرسه هم از نظر محکمی اتاق هم از نظر سرعت قدرت و…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مسعود

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستانه خوبم من خودم جایی کار میکنم ماشینهایی مختلف هست وهمشون حداقل روزی200کیلومترکارمیکندولی ال90باهمه تعریفی که میکنند ماهی یکبارتعمیرگاه است ولی سورن93 داریم تاامروز150000کیلومترراهرفته آخ هم نگفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من هم تعریف سورن را خیلی شنیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. رضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینایی که میگن قیافه ی ماشین آشغالی و ماشین زباله هست فکر کنم فقط همون ماشین آشغالی رو تاحالا دیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آراز

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من دنا ماشین بسیار زیبا هست کولر خنکی داره من راضیم تو زمستان هم بخاری عالی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محسن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان . من از یکی از پرسنل ایران خودرو پرسیدم . گفت اواخر امسال ( سال 95 ) ثبت نام شروع میشه سال اینده تحویل میدن با قیمت 52 میلیون . که به نظر من قیمت خیلی بالایی هست . قصد دارم یه 206 اس دی بخرم و خودم کروز کنترل و دوربین عقب صفحه نمایش بهش اضافه کنم که کلا دو میلیون باید بیشتر هزینه کنم میشه 40 تومن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نگران نباشید قیمت ماشینای خارجی رو انقدر بالا میبرن که به دنا و قیمت بالاش هم سرودست بشکونیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمیدرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جک جی5 = چینی = آشغال
    من خودم تندر 90 اتومات دارم
    کیفیت عالی بدنه و موتور … گیربکس … و تمام قطعات تندر اروپایی و اصل هست
    من با کولر روشن مثل آب خوردن .. جک جی5 با کولر خاموش میگیرم … دیگه کولر خاموش کنم که هیچی
    این همه آپشن ریختن تو این جک جی5 تازه شده 57 تومان
    تندر 90 بدون این آپشها 51 تومان هست
    اصل یک ماشین 1.موتور 2.گیربکس 3.بدنه است که جی5 آشغاله … جی 5 بخر57تومان . از در نمایندگی بیا بیرون 40 تومانم ازت نمیخرند
    حالا تندر رو بورسه مثل الکل = 1ساعت فروش میره …
    با جی5 میدان ولیعصر ترمز بگیر .. تجریش وای میسه
    لذت ظاهر ماشین برای مردم
    ولی لذت سواری و باطن و کیفیت خوبش برای راننده است
    تمام ماشین های چینی بزک کردن .. که گول ظاهرش را بخورید ولی کیفیت صفر ..
    یک ماشین چینی صفر کیلومتر را چقر میتونی سوار بشی ؟
    حادکثر یک سال .. چون بعدش همه چیزش داغون میشه ( کمک . موتور . صر و صدا کابین . ترمز … هر چی که داره میپوکه )
    حالا همین تندر 90 اتوات خودمون .. 10سال سوارش شو
    بعد 10 سال باز مثل روز اول میمومنه موتور و گیربکس اش و شتاب یگیره برات مثل روز اول
    نه به صدا میفته . نه هیچی . جون سخت
    به قول کالایاب خودرو :
    پراید در مقابل تمام ماشین های چینی پورشه است
    طاها.. ای طراح پورشه و فراری که جک طراحی کردی مثل بنز
    من میگم جک اصلا بگو طراحیش برا 2017
    همین تندر 90برا 17 سال که تو گفتی نه
    اصلا برا 20 سال پیش
    هنوز جک 2017 00 با موتور 1800 سیسی از پس یک ماشین 20 سال پیش تو شتاب موتور وگیربکس بر نمیاد که …. بازنده تمام عیاره جلوش تو شتاب
    تو فعلا با این حرف ای صد من یک غازت خوش باش
    دیگه سیمبل 2017 که دیگه مقایسه نداره
    تو برو از پس مدل 2007 بر بیا
    دروغ 13 بود…
    کدوم ماشین چینی اتومات 12 ثانیه شتاب داره ؟؟؟ فقط یک دانه بگو ؟؟؟؟خخخخخخخ
    اگر زیر 15 ثانیه هم شد بیا از احمد خروس قندی جایزه بگیر … آتیش زده به مالش
    احمد جون 30میلیون که هیچی . 40 میلیون هم زیر قیمت بدی کسی جک نمیخره
    مشتری اول آخرش خودتی . ویسا تا ازت بخرن ….. من همون نقد را میچسبم آبنات قیچی
    بنده خدا
    این طراح اسبق پورشه و بی ام دبلیو که از کار افتاده و زبارش در رفته حالا آوردن آشغال چینی بزنه یک خطی بکشه تا از اسمش شما ها را جیگر کنند تا این آشغال چینی را شما عالم ها بخرید
    میبینی که زبار جک مدر رفته
    جک را میدونی چرا تو کارواش نمیبینی ؟ ؟ ؟ چون انقدر بی کیفت .. میشوریش رنگ بندش میره …ای طراحی سابق پورشه
    موتور 1800 ؟؟؟ اسم این موتور 1800 هست فقط و در اصل از پرایدم موتورش ضعیف تره … اصل موتور جک 1300 برا همین راه نمیره
    بنده خدا که حرف از آپشن میزنی .. اصلا سانروف میدئنی برا چیه ؟
    برا کشور هایی که آفتاب ندارن .. که حداقل با سانروف کمی آفتاب بخوره به کلشون وقتی میرن بیرون از خانه
    نه ایران بنده خدا
    اصل ماشین
    بدنه
    گیربکس
    موتور
    کیفیت
    شتاب خوب
    وقتی اصل نداره دیگه حالا 100 آپشن بزارن روش
    مثل آفتابه که از طلا .. جاش تو… این برا جک صدق میکنه
    اصلا میدونی همین جک را تو بعضی از شهرهای خود چین نمیزارند تردد کنه
    چون انقدر بی کیفیت هست و هوا را آلوده میکنه
    انگار زیاد پلی استیشن بازی میکنی
    تو با جک آشغال رفتی پرشیا . تندر90 .. هیوندا کوپه .. پورشه همرو میدونم تو بازی گرفتی:)))
    خواستی بیرون شتاب و قدرت ماشینتو تست کنی
    اول از پراید111 شروع کن
    اگر گرفتیش .. کلیپشم گرفتی گذاشتی مردم ببینند
    بعد بیا ادامه حرفاتو بزن
    آفرین پسر خوب
    یک کلام ختم کلام :
    جک یعنی پیکان آردی
    مجبوری پولت نمیرسه 405 بخری
    بری جواد مخفی آشغال .زبار در رفته. بنجل .بی کیفت بخری با کلاس .. خوش تیپ .. خخخخخخخ
    :))))))))
    آخه بنده خدا تو داری شرکت رنو فرانسه را
    با جک چینی آشغال مقایسه میکنی
    همون آرم رنو که روی تندر90 هست به کل هیکل جک چینی آشغال میرزه
    کل منظور میرسونه
    نیازی به حرف زدن نداره
    رنو یعنی اصالت . . قدمت . کیفیت . اروپایی … و ….
    اصلا برند حالیت هست بنده خدا :))))))
    بین قیافه ماشین فقط مربوط به سلیقه است
    به غیر از حرف های الکی و به درد نخورت
    هیچ چیز دیگه ای نمیتونی بگی ..‌ببین بنده خدا … فقط در مورد قیافه تندر۹۰ میتونی حرف بزنی …
    در مورد کیفیت
    شتاب
    قدرت
    موتور
    گیربکس
    بدنه
    رنگ
    بازار دست دوم
    برند اروپایی و جهانی رنو
    اصلا حرف نداری و بازنده تمام عیاره جک در مقابل تندر۹۰
    بنده خدا گفتم پیکان آردی دقیقا جک .. پول نداری مجبوری آردی سوار بشی
    اینم بگم پروندتو ببندم
    همین تندر ۹۰ همین الان تو فرانسه . آلمان . انگلیس تو فیلما تلویزیون ببین تو خیابان هست و مردم تو کشورهای اروپایی سوار میشن
    یعنی شماها از مردم اروپا با کلاس تری و بیشتر حالیته بنه خدا
    حالا این جک چینی آشغال بی کیفیت داِغون به درد نخور زبپرتی زبار درفته ببین تو یک کشور اروپایی سوار میشن … عمرا اگر بتونی عکسشو تو گوگل ام پیدا کنی خخخخخ
    فقط برای این کشورهای آسیایی هستش که میخرن این آشغال چینی ها رو … که دو ریال متوجه هیچی نیستند
    خوشت اومد …خخخخ آشغال چینی :))))))))
    هیچی نداری بگی بنده خدا جز حرف م…..ت
    خوش باش ..‌بیشتر از این کاری باهات ندارم
    ناک دان :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      تمام خودرو های فرانسوی از دم اشغاله و بیشترین فروششون تو کشورهای فقیر اروپا شرقی و ایرانه …

      نه کیفیت دارند و نه ایمنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پژمان احمدی

        ۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        میشه به من بگی کجای مگان بده آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. پژمان احمدی

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من l90 عالیه وبسیار باکیفیت اما دوستان قبول کنید که دنا هم ماشین بدی نیست در مقابل هم قیمت های چینی مناسب تره وقابل اطمینان تره درثانی حداقل معلوم که از چه شرکتی خرید میکنید ومن که دنا رو
    به l90 اتومات ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمیدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ساندرو .تندر90.مگان.سیمبل بخرید
    اما چینی نخرید
    من خودم تندر90 اتومات دارم مدل 95
    اگر جک و ماشین های چینی بهتر بود خوب
    چند میلیون بیشتر میدادم اونها را میخریدم
    میبینید که حرفی در مورد موتور . گیربکس . شتاب . بدنه . کیفیت . رنگ ندارید بزنید
    فقط در مورد قیافه تندر90 میتونید حرف بزنید که این سلیقه ای هست .. و من ترجیح میدم از باطن ماشینم زده نشه و خارج ظاهرش بشه
    اگر جک خریدی فقط میتونی در مورد ظاهرش حرف بزنی . چهار تا آپشن گذاشتن روش باد لاستیک . صندلی مثلا چرم که فروش بره
    من هم در مورد کیفیت و اصل بودن ماشینم میگم :
    داچیا لوگان همان رنو فرانسه هست چون سهام دارش رنو فرانسه و طراحانش از رنو استفاده شده و
    مثل پژو ها نیست که ارم داره و
    تندر 90 گواهینامه تردد تو اروپا رو داره اما جک جی ۵ کسب نکرده
    تو فرانسه انگلستان و اروپا مردم جنس قدیمی و ۲۰۰۴ فرانسه رو به جنس ۲۰۱۲ چینی انتخاب میکنن اتفاقاا جک مخصوص کشور های در حال توسعه ساخته شده فقط روش چند تا اپشن و سانروف و صندلی چرمی گذاشتن تا بیشتر به چشم بیاد
    موتور تندر 90 = موتور مگان 1600
    گیربکس اتومات تندر90 = گیربکس مگان2000
    خوب همین برای بهتر بودن تندر90 کافیه
    با اینکه جک چند میلیونی گرون تره از تندر90
    اما موقع فروش تندر 90 تو بورسه و سریع فروش میره این اولین مورد
    بعدم موقع فروش جکی که گرون تره از تندر90 اتومات … تو بازار فروش دست دوم تندر 90قیمت بالاتری فروش میره که جک خیلی از قیمت اش میفته
    پس دیگه حرف پول نزن که تندر90اتومات مدل95 منو بیشتر از جک تو میخرن تو فروش دست دوم
    اما جک کلا فقط دستی به ظاهرش کشیدن همه چیش چینی و تحت لیسانسه = یعنی همون چینیه بی کیفیت
    اتفاقا تو مملکت خوبی زندگی میکنی
    چون بچه مدرسه ای هم عقلش میرسه که جک آشغال چینی نخره
    برو یک فکری به حال خودت کن بنده خدا که خیلی عقبی
    یک حرف جالب شنیدم از آدم گنده ها .. آدم بزرگا که جک سوارند
    برو تو بازا آزاد قیمت کن همون صندلی تندر90 از جک گرون تره
    جک تو امار کیفی خودرو ۴۵ نمره منفی داره
    که نشون میده کیفیت ماشین ۲۰۰۴ منتاژی فرانسه که ایران تولیدش میکنه رو هم نداره که ۲۰ نمره منفی داشته
    در مورد امنیت و ستاره ایمنی هم تندر90 سه ستاره گرفته
    و جک جی 5 دو ستاره ایمنی گرفته
    بعدم 80میلیون هم بخوام دفعه بعد ماشینمو عوض کنم
    باز ترجیح میمدم رنو سیمبل 2017 بخرم
    یک ماشین اروپایی با کیفیت بخرم که ظاهرشم به روز هست و شیک
    نه آشغال چینی
    خدا به داد مردم برسه که از روی ناچاری باید از این چینی ها طرفداری کنن اگه نکنن چیکار کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من خودم دنا دارم و شهرستان زیاد میرم به خاطر شغلم انصافا تو جاده عالیه مخصوصا تو سربالایی حرف نداره قبلشم پرشیا و 206 داشتم ولی این تو جاده خیلی راحته کروزش هم فوقوالعادس بدون تردید اگر می خواهید ماشین چینی بخرین فکرشم نکنین دنا بگیرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مصطفی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من سواری ک دنا داره ل90 نداره چون مثل راننده نیسان ابی باس رانندگی کرداون کیفت رانندگی رو ب ادم نمیده زود خسته میشی حالا درسته قطعات ل90 کیفت داره ولی سواری تو جاده نداره اپشن ک زیرصفر ازپایین تا بالا ک اتومات باشه باهم فرقی نداره فک میکنی یکی هستش فقط پول خوبی میگیرن دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کاوه اهنگر

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام وقت بخیر عزیزان
    شما ها اینقدر از ال نود حرف می زنین ال نود برای کسانی که از خودرو انتظار فقط جابجای دارد هیچ نوع اپشن وامکانات رفاهی ندارد ال90همان پیکان پیکان هم بادوام بود این مردم چقدر در فقرفکریند که ال 90 شده الهه خودرو ایرانیان متاسفم
    هیچ امکانات راحتی راننده وسرنشین نگذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چه طرحی رو درب عقب دنا دراوردن چقدر زشته انگار تصادف کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. احسان قاضی نژاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من درهای ماشین هنوززشت اند.اما بهتر از در سمنده
    .اگر هم کیفیتش خوب باشه چرا آدم نخره خیلی بهتراز ماشینای چینیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا