ایران خودروپارس خودرورنو

تندر L90 (لوگان)

رنو نامی جاودانه که در سال ۱۸۹۸ بنیان نهاده شد. از ابتدا راه توسعه را در پیش گرفت و تا به امروز پیشرو در نوآوری باقی مانده است. رنو هر روزه نوآوری هایی را به کار می گیرد تا بهترین خودرو را هم از دیدگاه طراحی ، آسایش و تکنولوژی و هم از دیدگاه ایمنی و هماهنگی با محیط زیست به مشتریان خود ارائه نماید.

طراحی: آسایش و راحتی سرنشینان و بهبود مداوم آن تفکر و باروری است که در کلیه خودروهای رنو یافت می گردد.
tondarmain
آسایش و تکنولوژی: بهیه سازی آسایش صوتی، تهویه هوا، دید و ارگونومی خودروها. استفاده از بهترین و آخرین تکنولوژی برای تمامی خودروها در رده های مختلف.

ایمنی: بهبود بی وقفه در ایمنی خودروهای رنو برای دستیابی به بالاترین درجه در پیشگیری، اصلاح و حفاظت سرنشینان در شرایط خطرناک.

محیط زیست: رنو متعهدانه میزان گازهای آلاینده ( دی اکسید کربن) و آلودگی صوتی را طوری کاهش داده است که از ضوابط مقرر اروپایی نیز فراتر رفته و خودروهایی تولید می نماید که ۹۵% از مواد بکار رفته در آن قابل بازیافت می باشند.
m09-01
گردانندگان پروژه تندر ۹۰ : رنو ، ایران خودرو ، سایپا و رنو پارس

رنو پارس یک شرکت مشارکتی است که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است. این شرکت هماهنگ کننده همکاری شرکت رنو و صنعت خودروسازی ایران می باشد.

۵۱% سهام رنوپارس متعلق به رنو و ۴۹% متعلق به ایدکو ( شرکت توسعه صنایع خودرو، متشکل از ایدرو-سازمان گسترش و نوسازی صنایع- و دو خودروساز اصلی در ایران : ایران خودرو و سایپا) می باشد.
tondar-logan
شرکت رنوپارس محور همکاری رنو و دو خودروساز بزرگ ایرانی است. تولید مشترک تندر ۹۰ توسط ایران خودرو و سایپا صورت می گیرد. خودروها بر اساس پلت فرم ایکس ۹۰ مونتاژ خواهند شد. مونتاژ با استفاده از قطعات وارداتی و اجزای تولید داخل انجام می گیرد.
logan
۶۵% قطعات تندر ۹۰ توسط سازندگان داخلی تولید خواهد شد. ظرفیت اولیه تولید حدوداً ۰۰۰ ۹۵ دستگاه تا پایان سال ۲۰۰۷ برای هر دو تولیدکننده داخلی می باشد.

مشخصات (مدل) STD STD A/C DLX DLX CP DLX CSP SLX SLX LP
موتور
نوع موتور K4M
حجم موتور ۱۵۹۸CC
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰:۰۱
حداکثر توان موتور ۱۰۵hp at 5750 rpm
حداکثر گشتاور ۱۴۸Nm at 3750 rpm
سیستم انژکتوری چند نقطه ای ترتیبی
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶
استاندارد حد آلایندگی Euro II
سیستم سوخت انژکتوری
کارایی
حداکثر سرعت ۱۸۳kph
شتاب صفرتا ۱۰۰کیلومتر ۱۰.۲ ثانیه
مصرف سوخت ( لیتر) در ۱۰۰ کیلومتر
میانگین مصرف خارج شهر ۷.۱
میانگین مصرف داخل شهر ۹.۷
سیستم انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) پنج سرعته دستی
کلاچ تک دیسکی مکانیکی
دیفرانسیل جلو
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با میله پیچشی
سیستم تعلیق عقب با میله پیچشی
ظرفیت ها
باک بنزین لیتر۵۰
حجم فضای صندوق عقب لیتر ۵۱۰
روغن موتور (با فیلتر ) ۴۵۰۰cc
روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲۹۸۰cc
ظرفیت آب سیستم خنک کننده خودرو ۴۸۰۰-۴۵۰۰ (CC)
روغن هیدرولیک فرمان ۱۰۰۰-۸۰۰ (CC)
فرمان
نوع فرمان دستی شانه ای هیدرولیکی
نوع دنده دستی
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان ۴.۵ ۳.۲
ترمزها
نوع ترمز * * * * * * *
سیستم ترمز
نوع ترمز جلو دیسکی
نوع ترمز عقب کاسه ای
نوع ترمز ضد قفل ندارد Bosch 8.0 ABS
تجهیزات الکترونیکی
نوع وتوان باتری ۷۰Ah
وزن
وزن تقریبی خودرو
بدون سرنشین با مخزن سوخت پر
و بدون تجهیزات اضافی
۱۱۰۰Kg
حداکثر وزن قابل حمل توسط خودرو ۴۲۵Kg
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۲۳۰۰Kg
حداکثر بار بر محور عقب ۳۹۵Kg
حداکثر بار بر محور جلو ۵۸۵Kg
تجهیزات
کاتالیست اگزوز * * * * * * *
سنسور اکسیژن * * * * * * *

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین عالیی هست…

    موافقم 11
    مخالفم 0
  2. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    بهتره بگیمن داچیا لوگان

    موافقم 3
    مخالفم 2
  3. محسن

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدال کلاجش زبره راهی هست برا درست شدنش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا