ایران خودرو

خودرو ارزان ایران خودرو

«قرارداد تولید خودروی جایگزین پیکان با یک شرکت آسیایی تا ماه آینده امضا می‌شود، این خودرو در دو مدل سدان و هاچ‌بک و با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.» این خبر از سوی میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و محصول اعلام شد. ورود خودروی جدید به بازار، موج جدیدی را ایجاد خواهد کرد چرا که مدت‌ها است فعالان بازار و مردم در انتظار خودروی متفاوت هستند. خودرویی که بتواند در مصرف بنزین، ایجاد نکردن آلایندگی، قیمت و شکل ظاهری با خودروهای ارزان قیمت دیگر چون پراید و روآ، رقابت کند.

 

برخی از این خودروها که با استانداردهای ۵۱ گانه خودرو یک قدم فاصله دارند اکنون بازار خودرو در رده ارزان‌ترین‌ها را از آن خود کرده‌اند. البته سال ۸۹ تمام خودروهای تولیدی خودروسازان که زیر ۱۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، ایمن وارد بازار خواهند شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد. اما موضوع اینجاست که بازار به دنبال خودروهای جدیدی است که ضمن رفع نیاز مردم بتواند با قیمت مناسبی به فروش برسد و شاید این امر محرکی باشد برای حرکت بازار خودرو. بازاری که از مدت‌ها پیش به خواب زمستانی رفته و رونق آن مقطعی شده است. به هرحال این روزها ورود خودروی جدید سرزبان‌ بزرگترین خودروساز خاورمیانه آمده است و آنها وعده دادند که این خودرو بزودی وارد کشورمان شود.

chery-QQ6-2006-sedan-rear
خودرو جدید زیر ۱۰ میلیون تومان
این خودرو در ابتدا ۸ میلیون تومان عنوان شده بود، اما طبق آخرین اظهارنظرها که از سوی مدیرعامل ایران خودرو و قائم مقام وی مطرح شد، قیمت خودروی جدید آسیایی که بنا است، جایگزین پیکان شود، زیر ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به هر ترتیب زمانی‌که پیکان از خط تولید ایران خودرو حذف شد این مجموعه بخشی از درآمدهایش را از دست داد و به اعتقاد منطقی مدیرعامل سابق ایران خودرو، پیکان گاو شیرده ایران خودرو بود که با هدف تنوع تولیدات و ارتقای سطح محصولات تصمیم بر آن گرفته شد که خزان آن در بهار ۸۴ بیاید.

خداحافظی باپیکان
در سال ۴۵ قراردادی بین شرکت ایران خودرو و تالبوت در مورد مونتاژ و ساخت خودروی پیکان که نام انگلیسی آن هیلمن بود منعقد شد و به طور رسمی با وارد شدن قطعات از تالبوت انگلستان که در آن روزگار زیرمجموعه کرایسلر امریکا بود تولید پیکان در اردیبهشت سال ۴۶ با ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه آغاز شد و این تیراژ بتدریج به ۱۲۰ هزار دستگاه رسید و در نهایت وزیر اسبق صنایع ومعادن آنرا به تاریخ پیوند داد. در مورد خودروی پراید نیز چنین دیدگاهی وجود دارد. برخی‌ها می‌گویند اکنون نوبت خودروی پراید است که از چرخه حمل و نقل خداحافظی کند و مانند پیکان به خاطره‌ها بپیوندد. این خودرو نیز مانند پیکان گاو شیرده سایپا است که شاید کنار زدن آن تا جایگزینی خودروی جدید مهلتی مناسب باشد.

سال آینده خودرو جدید می آید
در حال حاضر ایران خودرو تصمیم گرفته برای ادامه سوددهی خود به سراغ یک خودروی آسیایی برود. این خودرو که برخی‌ها معتقدند با کشور چین است، تا سال آینده وارد بازار خواهد شد. قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو که از گفتن نام کشور مورد مذاکره پرهیز کرده است، درباره خودروی جدید ارزان‌ قیمت می‌گوید: قرارداد تولید خودروی جایگزین پیکان با یک شرکت آسیایی تا یک ماه آینده امضا می‌شود. او این خودرو را در کلاس A و B دانست و متذکر شد: خودروی جدید در دو مدل سدان و هاچ بک تا سال آینده وارد بازار خواهد شد.

خودروی جدید مطابق با استاندارد یورو۳
وی با بیان این‌که خودروی جایگزین پیکان مطابق با استانداردهای روز دنیا خواهد بود، اظهار داشت: این خودرو مجهز به ترمز ABS، ایربک، استاندارد یورو ۳ و دارای مصرف سوخت ۶ لیتر می‌باشد.قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و محصول ادامه داد: تولید خودروی جایگزین پیکان شش ماه بعداز امضای قرارداد آغاز خواهد شد و ظرفیت تولید این خودرو سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود. البته در صورت کشش بازار این میزان قابل افزایش است.

یک ساله داخلی سازی صورت می گیرد
سلیمانی درخصوص برنامه‌ریزی انجام شده برای ساخت داخل کردن خودروی جایگزین پیکان گفت: خودروی جایگزین پیکان در مرحله اول به صورت سی کی دی تولید و طی مدت یک سال میزان ساخت داخل آن به ۶۰ درصد خواهد رسید.
وی سرمایه‌گذاری لازم برای تولید خودروی جایگزین پیکان را بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان پیش بینی کرد و اظهار داشت: برای تولید این خودرو از خطوط تولید موجود در کارخانه استفاده خواهیم کرد و نیازی به ایجاد خط تولید جدید نخواهیم داشت.
خودروی ارزان قیمت را سروقت تحویل می دهیم
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در زمینه اظهارات رئیس هیأت مدیره ایران خودرو، مبنی بر احتمال عدم وجود خارجی خودروی ارزان قیمت این شرکت نیز گفته است: احتمالاً اطلاعات ایشان به روز نیست و براساس برداشت شخصی اعلام نظرکرده‌اند. مدیریت جدید ایران خودرو عملگرا است و به دلیل تخصصی بودن تیم مدیریتی امکان اجرای پروژه در زمان واقعی وجود دارد و به وعده‌های داده شده درزمینه تولید خودروی ارزان قیمت سرموقع تحقق خواهد بخشید. وی تأکید کرد: اجرای بیشتر پروژه ها درگذشته مشمول مرور زمان می‌شد که بعضاً زمان و هزینه‌های آن دو تا سه برابر افزایش می‌یافت و برخی از پروژه‌ها نیز تا ۵ بار تمدید زمانی و بودجه‌ای شده است و حتی از حالت اقتصادی خارج گردیده است که این امر با سیاست‌های تیم مدیریتی جدید ایران خودرو دیگر تکرار نخواهد شد. چندی پیش منطقی مدیرعامل سابق ایران خودرو تلویحاً گفته بود که حداقل تا ۱۸ ماه آینده خودروی جدید (خودروی ارزان قیمت) ایران خودرو وارد بازار نخواهد شد. چرا که مذاکره‌ای صورت نگرفته است. وی که رئیس‌هیأت مدیره ایران خودرو نیز می‌باشد از انجام مذاکرات که منتهی به امضای قرارداد شود، ابراز بی‌اطلاعی کرده بود. اما مسئولان ایران خودرو در واکنش به این صحبت‌ها گفته‌اند که رئیس‌ هیأت مدیره ایران خودرو در جریان این مذاکره نبوده است. به هر ترتیب ورود یک خودروی جدید که باعث تنوع بازار و گسترش سطح تولیدات شود از هر منظری قابل دفاع می‌باشد اما این امر منوط به آن است که آن خودرو، از نظر استانداردهای بین‌الملل در شرایط مناسب، قیمت مطلوب و داخلی‌سازی آن با سرعت انجام شود.پیش از این نیز موضوع ورود خودروی چری به بازار مطرح شده بود، اما این خودرو نتوانست در کشورمان تولید شود.

تولید چری منتفی شد
قائم مقام ایران خودرو نیز در مورد منتفی شدن تولید خودروی چری خاطرنشان کرده است: تولید خودروی چری به دلیل مغایرت اساسی آن با استانداردهای موجود در ایران و به روز نبودن استایل آن به نفع ایران خودرو و کشور نیست و این شرکت برنامه‌ای برای تولید آن ندارد و تنها شرکت چری در دنیا نیست که خودرو تولید می‌کند بلکه خودروسازان دیگر هستند که خودروهای به مراتب مدرن‌تر و به روز‌تر از چری تولید می‌کنند. خودروی چری قرار بود با قیمت ۶ هزار دلار تولید و در بازار ایران به فروش برسد اما به دلیل برخی از مشکلات این امر به سرانجام نرسید.

proton

مذاکره با مالزی
در حالی که برخی‌ها معتقدند کشور آسیایی مورد مذاکره با ایران خودرو، کشور چین می‌باشد گروهی دیگر، کشور مالزی را از کشورهای مورد هدف نام برده‌اند. آنها می‌گویند از آنجا که قرارداد تولید مشترک بین سایپا و پروتون در بلاتکلیفی است، ممکن است ایران خودرو، با پروتون برای تولید خودروی ارزان قیمت همکاری مشترک کند. به هر ترتیب با توجه به نیاز بازار مبنی بر ورود خودروی جدید بهتر آن است که دو مجموعه خودروساز بزرگ کشور برای طراحی یک خودروی مشترک برنامه‌ریزی کنند و همانطور که مدیران آنها در مراسم تودیع و معارفه‌‌شان از همکاری مشترک سخن گفتند، خودروی مشترک با کیفیت، طراحی و به دست مردم برسد.

منبع: روزنامه ایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. سامان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برو بابا طرف با 20 ملیون تو خارج بنز سواره با 20 تومن پراید میدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      میگما بچه ها این چری که قرار بود جاگزین پیکان بشه رو من قبلا دیده بودم اما الان دقت کردم به نظرم از این نما عجب شباهتی با تیبا داره!!!!!!!!!!
      به نظرتون غیر از یه چراغ فرق دیگه با تیبا میبینید درش؟؟؟؟؟
      تفاوت معنی دار نمی تونه باشه عایا؟؟؟؟؟
      نکنه که……!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (332 ديدگاه)

    چه مزخرفات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی اسد زاده

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    عععق
    چقد زشته این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی اسد زاده

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    کی این آشغال رو میخره؟
    البته من از سال 93 میام الان پراید 15 ملیونه
    خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      من از سال ۱۴۰۲میام الان پراید ۵۰۰ میلیون🥲🥲🥲

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بهمن پیرهادی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت خودروی 8 ملیون درست است یا نه جوب بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سپهر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    اینا همه الکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدقاین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینم ازاون طرححای به تاریخ پیوسته شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    معلومم نیست کی قراره خودرو فروش ها یه روزی به یاد مردم بیفتن که این مردمه بدبخت کی قراره دیگه سوار این ماشینهای اشغال و گرون نشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. .

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من معلولم مشکل جسمی زیاد دارم ولی لعنت بر فاطمی امین

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا