ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خود مدیرعامل ایران خودروهم نمیدونه داره چیکار میکنه
    دانگ فنگ
    ابهت ازش میباره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. faraz777

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (45 ديدگاه)

      دَنگو فَنگه جدیده ایران خودرو…!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (72 ديدگاه)

      عمرا باور کنم ۴۴ میلیون تومان بدن!!??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. kevin7360

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (74 ديدگاه)

      این وزیر صنعت چند روز پیش وقتی نخست وزیر ایتالیا اومده بود ایران جو گیر شده بود گفته اگه مردم اجازه بدن ما از ظرفیت خودروسازی استفاده کنیم تبدیل به یکی از خودروسازان بزرگ جهان میشیم .والا با تولید این آشغالا و احمق فرض کردن مردم فقط لیاقته ورشکستگی دارین .تو رو خدا نخرین این از همین الان معلومه آخر آشغالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    از همین الآن برای خریداران نگون بخت این خودرو آرزوی سلامتی اعصاب و آرامش روح و روان دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      تورو خدا نگاه کنید اگه این پلاستیک های مشکی بالای جای تایر ها نبود چی میشد وا ویلا
      اصلا این چرخ ها به این ماشین میخوره
      دیگه دارم بمب به خودم میبندم انتهاری برم تو ایرانخودرو اصلی ………
      چی میشد یه کال اف دیوتی بسازن باش بیایی ایران و ایرانخودرو سایپا رو حداقل تو بازی نابودکنی ………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نیما ناصری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (336 ديدگاه)

    اگر قرار نیست این همه عوارض خودروهای خارجی صرف خودروی ملی بشه و واردات انجام بشه چرا اونا وارد کنن؟ مگه مردم چوله هستن؟ خودمون بهترش رو وارو می کنیم. بابا نامردا حداقل اگه وارد میکنین به قیمت جهانیش بدین نه 2 برابر قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. m4

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (*مهرداد*)

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تقریبا همون فیس لیفت ژیان میشه دیگه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      والا ژیان 40-30 سال پیش شرف داره به این …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Nima

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    انقدر از شرکت هاى امثال سیتروئن و پژو بدم میاد که براى کسب سود حاضرن خودشون رو به هر درى بزنن. اه اه. اسم شرکتشون کنار دانگ فنگ و … میاد. حتى حاضر نیس پلت فورم تولید کنه یا موتور براشون. 206 و الیزه و خورده شباهت به محصولات قدیمى و … ولى بازم حاضره براى سود این کارا رو بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهنام طیبی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    استیل نیم رخ ماشین ی جوریه. به دل نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    میرن از چین و فرانسه هرچی آشغال هست میارن بعد اسمشو میزان تولید ملی، یه مونتاژ رو هم مثل آدم نمیتونن انجام بدن بعد اسمشو میزارن خودروساز،بعد بخاطر اشتغال جوانان ما باید از پول. و جونمون بگذریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نیما

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    میتوان گفت تنها دلیلی پیشرفت این خودرو نیروی محرک ان است. به دلیل اینکه این موتور در ایران تولید میشود و از تعمیرکاران زیادی در سطح کشور برخوردار میباشد.اما باز هم به چینی بودن ان امید نیست .چون معلوم نیست گیربکس این خودرو با موتور هم خانی دارد یا خیر ؟ ولی به دلیل قیمت متعادل داشتن البته در ایران که به نظر من ارزش بالای از نظر طراحی ندارد شاید جایی برای پیشرفت داشته باشد.ولی چی میشد که حداقل خودروی معتبر در خط تولید قرار میگرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MjM

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (721 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این پژو سیتروئنی که قراره وارد بازار امریکا بشه اگر مردم امریکا بفهمن شرکت پژو برای بدست اوردن سهم بازار چطور دست به هر کاری میزنه حتما تو خرید ماشین های این برند شک می کنن.واقعا این شرکت قابل احترام نیست.
    شتاب این ماشین هم که از 206 کمتره و داشبوردش به قدری زشته که نگاه کردن بهش توهین به خود هست و بدنه این ماشین از PK هم بیشتر پلاستیک داره.کلا فاجعه ای بیش نیست و البته که ایران خودرو تو ساختن فاجعه مهارت فوق العاده بالایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. MjM

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (721 ديدگاه)

    محصول جدید ایران خودرو؟؟!!
    به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    اینم شد ماشین!!! ضمن اینکه شنیدم قراره قیمتش که روز پدر خواهد بود، بالاتر بره و نزدیک 50تومن!!! والا محصولات چینی همه بد نیستند، مثلا جیلی خودروی بدی نیست. بعبارتی محصولات تاپ خود کشور چین (نه مونتاژ داخل) را کسی بگیره (اونم محصولات سالهای مثلا 2015 و جدیدتر) بیشک با توجه به شراکت با خودروسازهای درجه1 جهان، خودروهایی بمراتب بسیار بهتر از داخلی خواهند بود. مثلا همین دانگ فنگ A9 واقعا خوبه. جک S5 یا بسترن قابل قبولند. با نظر بنده موافقید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (102 ديدگاه)

      با نظر شما موافقم ، اما هرچیزی که ایران خودرو و سایپا و زیرمجموعه هاش بدن دوز و کلکی توشون وجود داره !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. sina

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یعنی اینا این موتور tu5 رو…
    یعنی طمع و سود جویی تا کجا.
    ای خدا مخم داره سوت میکشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بنتلی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    استفاده از پلاستیک زیاد،طراحی نا هم آهنگ و زشت،داشبورد با طراحی بد،سیستم تعلیق قدیمی پژو 306،پلتفرم قدیمی سیتروئن ‏ZXک دهه 1390تولید میشده،کسب تنها سه ستاره در مدل سدان درچین،محل بد قرارگیری چرخ زاپاس(زیر خودرو)،اینو نباید با هاوال و چانگان مقایسه کرد چون خیلی بدتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نيما

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    چرا این ماشین چینی ها همشون سایز لاستیکشون کوچیکه؟واقعا چرا؟برام سواله.هیچکدومو ندیدم تا الان که سایز لاستیک و بدنه با هم هماهنگ باشن!!!این که دیگه انگار چرخ پراید زیرشه.یعنی واقعا انقدر سخته که سایز چرخ رو بزرگتر کنن؟؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (512 ديدگاه)

      چون چشمای چینیا هم ریزن..خخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیانوش

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (289 ديدگاه)

      چون اندازه ی چرخ با قدرت موتور و تحمل سیستم تعلیق رابطه مستقیم داره چرخ کوچیک دیدی شک نکن موتور و تعلیق ضعیفه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا معلوم نیست چی هست، هدفش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شکوفه های کویری

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    تنها قسمت با کیفیت این ماشین گیربکسش است که ساخت کمپانی ژاپنی aisin است، بنظرم بقیه اجزاء ماشین مثل سایر فرغون های وطنی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. MT82

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اونایی که میگن این ماشین خوب نیست!برادر من 43تومن داری میدی میخوای جمیله هم واست برقصه؟
    نسبت به خودروهای روز مقایسش نکنید.نسبت به فرغون های داخلی مقایسه کنید.
    با این پول ماشین های اتومات ال 90 و ساندرو هست که زشت و بی امکاناته،206 و 207 هم هست که اصلا فضا نداره!
    این فضاش عالیه،امکاناتش هم گرچه همه این امکاناتا یه چیز عادیه امروزه،اما فرغون های ما ندارن:|و واقعا دم دانگ فنگ گرم.
    از نظر موتور و قطعات هم که راحت گیر میاد.گیربکسش هم که عالیه دیگه چی میخواید؟
    و دقت کنید فقط 43 میلیون دارید پول میدید!!!!!!!!!!با این پول واقعا بهترین گزینست به شرط منتاژ خوب و قاطی نکردن قطعات معیوب ساخت داخل مخصوصا موتور!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (512 ديدگاه)

      همین طرز فکر نابود شماهاست که ی عمره داریم اشغال سوار میشیم…
      ببخشیدا معذرت..ولی . . . الان باید سوار تویوتا..لکسوس ..بنز و…بشی بااین پول ن این اشغالی که خود چینی جماعتم نگاش نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Developer

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (117 ديدگاه)

        دوست عزیز اینکه ماشینای ایرانی و یه سری از چینیا واقعا بی کیفیتن قبول ، اما دقیقا کدوم ماشین بنز و لکسوس قیمت واقعیش 43 میلیون یا به عبارتی 13 هزار دلاره ؟؟ بگید ما هم بریم بخریم ! جوک نگید لطفا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (512 ديدگاه)

          لطفا یکم مطالعه ودانش خودتون رو ببرید بالا اون موقع میفهمید با50میلیون میشه تو ایران تویوتا و..سوارشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MT82

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        متاسفانه ما ایرانیا همش داریم با “اگر” زندگی مکنیم!
        اگه دلار هزار تومن بود الان این ماشین 15 تومن بود…
        اگه گمرکی آزاد بود الان با این پول ماشین اروپایی میخریدیم…
        اگه اون ملعون خدابیامرز زنده بود الان جای این داشتیم کادیلاک تولید میکردیم…
        بله منم دوس دارم همه اینا باشه،منم دوس ندارم ماشین چینی بخریم.
        اما بهتره یه کم واقع بین باشیم!امروز دارن 206 تیپ 5 با گیربکس دستی رو میدن 37تومن!!!حالا این همون 206 هست ولی با گیربکس ژاپنی و سانروف و فضای بیشتر…نمیصرفه 6 تومن بیشتر؟حتما باید بدنش 60تومن تا تعریف کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        البته گفتم اینا آپشن نیست امکانات پایست واسه ما ایرانیای بدبخت شده آپشن:|
        و بعله شاید این ماشین تو چین هم فروش خوبی نداشته باشه چون اونا بهتر از اینو شوار میشن!یعنی ما از چینم بدبخت تریم!!!
        ولی واقع بین باشیم یه کم تقریباااااا این اولین باری هست که ایران خودرو یه کم قیمت گذاری منطقی کرده(فقط 6تومن نسبت به تیپ 5 گرون تره)و از آپشن های ماشین نزده:|

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. HoSeIn

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (113 ديدگاه)

      عاقا شما می خوای بخری بخر دیگه چرا الکی تعریف و تمجید می کنی . خیرشو ببینی داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Mohammad

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    با هرکی که حاضره شرط میبندم این ماشین زیر 60 تومن نمیده ویران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    …بعد از60-70سال صنعت خودرو سازی..دستتون رو جلو چینی جماعت دراز کردید..اونم ماشینی به تمام معنای اشغال
    حیف پول که ادم پای این بده..ن کیفیت داره ون ایمنی
    کامیونهای دانگ فنگ هم هرکی گرفت بدبخت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این چینی جماعت که میگی تقریبا تو همه چی داره اول میشه..
      تو تک و دیجیتال که از همه جلو زدن..چندسال دیگه تو خودرو هم به این مرحله میرسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. نيما

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    دوستان شما هم مثل من انقدر از کمپانی پژو بدتون میاد یا فقط من اینجوریم؟؟؟!!!
    اصلا آدم زیر دلش درد میگیره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آرش

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کیفیت دوربین عقبش در حد VGA هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهران

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    43 تازه زیاد است برای این خودرو با اون موتوراش اگه بخاطر گیربکس هم باشد باز هم زیاد است خودرو نباید ایمنی داشته باشد و نباید از لحاظ کیفیت موتوری وبدنه ای خوب باشد؟اگه تعرفه را کم کنند ما با همین پول میتوانیم بهترین ماشین های دنیا را سوار شویم که هم گیربکس و موتور ودوام و استهلا ک وکیفیت صد برابر بهتر از این را دارند اگه ایران خودرو حتی یک میلیون بیشتر رو قیمت این ماشین بگذارد شکست حتمی در انتظارشان هست ولی اگه یک کم سیاست بخرج بدهد و و دنبال سود زیاد نباشند همین قیمت را بدهد در مقابل h220 و رنو ساندرو موفق تر میشود و احتمال دارد چون برای قشر متوسط که 80 درصد جاممه هستنند گزینه خوبی باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. تویوتا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان تو را به وجدانتان نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد رضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    *** ایران خودرو که با نیم قرن سابقه شده مونتاژ کار ماشینای کمپانی های چینی که بعضیاشون 20 سال سابقه هم ندارن
    خاک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این ماشین من توی روسیه سوارشدم اشغال به معنای واقعی مال نمایشگاه ایران خودرو بدتر ازون ماشین اصلا بلند نیست صندلی خیلی محکم هست شعاع فرمان خیلی کم هست موتور ماشین توی روسیه انگال قوی تر بود ولی مال داخل 1600هست گیرباکس ماشین مال داخل باوزن ماشین هماهنگ نیست دی ودی ماشین اصلا دی وی دی نیست تاچ هم نیست هیچ کدوم نداره فلاش میخوره چهل چهار خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی ثنا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    یه نگاه به اتوبانهای همبشه شلوغ تهران بندازید از هر ۱۰ تا ماشین ۶ یا ۷ تاش ۲۰۶ با موتور تی یو ۵ و گیربکس های آشغاله چینیه. ۲۰۶ های بدون فضا و بدون ایمنی. حالا در شرایط مساوی یه کراس با همون موتور ، با گیر بکس ژاپنی اتومات با اختلاف قیمت تا ۱۰ میلیون واقعا نمیارزه؟ ایده آلش اینه که کل تولید داخل و تولید چین رو به ثمن بخس هم نخری ولی از ایده آل تا واقعیت زمین تا آسمون فاصلست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کامبیز

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تست تصادف و ایمنی رو نوشته بودین که نتونستین چیزی پیدا کنید..
    نگران نباشید این ماشینای چینی نمره ایمنی و تست هاشون رو تو ایران میگذرونن مشخص میشه …بعدش میتونید مقالتون رو کامل کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مبارکه بسلامتی
    من اسمم رو عوض میکنم این ماشین رو 43 تومن بده ایرانخودرو.این ماشین بالای 80 تومن قیمت خواهد خورد. این موتور 206 و موتور 405 نبود ایرانخودرو میخاست چیکار کنه
    فقط مونده هلیکوپتر با موتور tu5 هم تولید بشه.با این وضعیت خودروسازی ایران پیشرفت نمی کند قرار بر مونتاژ باشد حداقل باید از خودروهای اروپایی شروع کرد مونتاژ رو نه از چین. مونتاژ خودرو های بی نام و نشان چینی که هیچ جا چیزی برای گفتن ندارند ،یک پسرفت واقعی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا