ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی کاسه های داغتر از آش یه نگاهی هم به جیب مردم بندازن!!!باتوجه به اینکه بنده سالها از سمند استفاده کردم و هیچ مشکل و دردسری هم باهاش نداشتم،با این اوصاف و این قیمت در شرایط کنونی اقتصادی و مالی اکثریت مردم جامعه،این خودرو هیچ ایراد و مشکلی نخواهد داشت وقطعا از نظر قدرت و کشش نیز جوابگو خواهد بود…بگذاریم مردمی که با توجه به بودجه و توان مالی خودطالب این خودرو هستند خریدشان را انجام دهند و آنهایی که از خرید خودرو ایرانی شرمشان میشود همان بنز و ب ام و و…..خودشان را سوارشوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مجتبی جان شما خودتو ناراحت نکن!
      خوب مردم دوست دارن ظاهر و باطن ماشین جدیدی که میخرن به روز تر و بهینه تر باشه و با محصولای قدیمی متفاوت باشه!
      به نظرت این حق زیادیه که اینجوری داغ میکنی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کسانی که نمی دانند بدانند.این خودرو در بازار های کشور های اتحادیه اروپا نیز به فروش می رسد و هر ماشینی اگر بخواهد در این بازار ها به فروش برسد باید از پیچ استاندارد اتحادیه اروپا نیز بگزرد.و این ماشین موفق شده ایت بگزرد.در حال حاضر این خودرو در 8کشور اتحادیه اروپا به فروش میرسد که یکیش هم ایتالیاست.در ضم این شرکت بزرگ ترین خودروساز چینی است و با 16 شرکت بزرگ ماشین سازی در جهان کار می کنه و محصولاتشو به 58کشور جهان صادر می کنه.و مانند آن کشرکت های گم نام چینی که الان تو ایران هستش نیست.این شرکت بزرگ ترین تولید کننده گیربوکس های اوتوماتیک در جهان است و از نوع بهنرین کیفیت آن هاست.کسانی که از ماشین سر در نمی یارند و یک پراید500سال پیش زیر پاشو دارنند خواهش می کنم دیگر هرف نزنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (108 ديدگاه)

      از غلط های املایی شما سطح سوادتون مشخصه. متاسفانه امثال شما هستند که برای خرید چنین آشغالهایی هجوم میارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (12 ديدگاه)

        آقای محترم
        اهانت کردن به مردم کار درستی نیست
        شما برو لکسوس بخر
        کور بشه کسی که نتونه ببینه
        اما امثال من با این مقدار پول یا باید تن بدیم به ماشینایی مثل پژو پارس سال
        پارسال . پس پیرارسال…
        یا باید یه ماشین با این همه امکانات بگیریم.
        حال عقل سلیم در این مورد چی میگه؟؟؟؟!!!
        لطفا سنجیده حرف بزنید
        میخوایم ۴۰ میلیون پول بدیم نه ۱۴۰ میلیون…
        بازم تکرار میکنم
        بیاید با هم روراست باشیم
        اینجا ایرانه با این مقدار پول خرید بهتری نمیتونید داشته باشید…
        یا علــیـــــــــــــــــ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. آرین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کسانی که حرص ماشین های اروپایی رو می زنند فکر می کنند اونا خراب نمی شند .من خودم یه فیات دارم که 2سال پیش 110 میلیون خریدم .الان خیلی پشیمونم .چونه که خیلی خرج داره.اگه شم هر ماشینیم بخرید بایر کم کم سالی یک بار تهمیرات دوره ای اونو ببرید حتی اگر بنز داشته باشید .و تعمیرات دوره ای ماشین های ایرانی تهش در بیا 100 تومن ولی من ماشینمو هر شش ماه یک بار که به تعمیر گاه می برم نزدیک 5میلیون خرجش در می یاد . اگیه کسی دوست داره این خرجارو کنه بیاد ماشینای اروپایی بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (108 ديدگاه)

      اگه هزینه سرویس های دوره ای ماشین صد میلیونیتون پنج میلیون میشه ببخشید ولی طرف گیرتون آورده :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آرین جان راستیتش یا شما فیات نداری یا اوراقیشو خریدی!!!
      اتفاقا اونایی که میرن سمت خودرو اروپایی میخوان خودشونو از هزینه های سربار خرابی و تعمیرات دور کنن نه اینکه بخوان تو هر بار تعمیر و سرویس خودرو 5 میلیون ضرر بدن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hamid

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    یه چیزی بدجوری ذهن منو درگیر کرده
    اونم اینه که همه میگن خوب نیس نخرید بعد در کمال تعجب دو روز از شروع ثبت نام نگذشته ثبت نام تکمیل میشه
    تازه دو ماه هم متمم میزنن بازم تو یه روز ظرفیت تکمیل میشه
    خدایا منو گاو کن از دست این ملت همیشه در صحنه
    عزیزان بزارید این ماشین بیاد یکی دوماه امتحانشو پس بده بعد در موردش نظر بدیم…
    خواهشا اینقدر دهن بین نباشیم
    قبول کنید که صنعت خودرو چین فرسنگها از ایران جلوتره…
    میخوایم تو این بازار پر هرج و مرج که یه پرایدو میدن ۲۰ تومن
    ۴۰ تومن بدیم یه خودرو با این مشخصات و امکانات رو سوار بشیم نه ۴۰۰ تومن…
    خواهش میکنم بیاید با هم روراست باشیم
    فقط کمی تامـــــــــــــــــــل…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین اگه با قیمت 44 م عرضه بشه بازار بقیه ماشین ها خراب میکنه . شما اینو با mvm 315 که 40 میلیون میدن مقایسه کن .یا حتی دنا یا بقیه چینی ها.
    به نظر من ماشین بدی نیست برای قشر متوسط جامعه که حداقل بتونن یه ماشین اتومات با امکانات خوب سوار شن.
    البته همون طور که پیش بینی میشد استقبال خوبی ازش شده و همون ساعات اولیه ثبت نام ظرفیت ها تکمیل شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حامد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان،تو ظاهر امکاناتش خوبه ولی باید دید تعریف از شاسی بلند چی هست ایا واقعا خودروی دانگ.فنگ. شاسی بلندو جاداره یا نه خودرویی تنگ و شاسی کوتاه،برام جالبه ایا با وجود دانگ فنگ معرفی شده تو تبلیغات که فعلا کسی نمونه واقیشو ندیده تو ایران بازار خودرو های بین سی تا چهل میلیونی ایرانخودرو که هیچ امکاناتی ندارند چی میشه،تبلیغات یعنی بزرگ نمایی ،باید دید و سوار شد به نظرمن شاسی بلند بهمعانی واقعی نیست ،حتما یک جای کار میلنگه،با وجود این به به و چه چه تو تبلیغاتش کسی نباید دیگه خودروی بالای سی تومان بخره غیر دانگ.فنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      عزیز دلم شاسی بلند نیس
      یه کراس اور شیک هس
      تقریبا ۵ سانت ارتفاعش از ام وی ام ۳۱۵ اسپرت بلندتره
      تقریبا هم ارتفاع تندر ۹۰ هست
      فقط یه سوال ذهنمو درگیر کرده اونم سیستم کروز این خودرو هس
      بچه های نمایندگی هر کدوم که ازشون پرسیدم گفتند تو نمونه های اولی که وارد ایران شده و اونام دیدن کروز داشته اما شرکت ایرات خودرو هیچ حرفی از کروز نمیزنه؟؟؟!!!!!!!!!!
      هر کس اطلاعاتی در این زمینه داره خواهشا بگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (12 ديدگاه)

        آقا این کروز چی شد
        کسی اطلاعی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        میشه در صورت نداشتن کروز این آپشن رو به صورت سفارشی اضافه کرد؟؟؟؟
        خواهشا جوابببببببببب

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۶ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کروز روی ماشین هست ولی باز میکنن بعد باید 700 تومن بدی تا کروز ببندی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. یاس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من با این قیمت بازارو میترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. naser

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظر من این ماشین با این قیمت میتونه جاشو بین قشر متوسط جامعه باز کنه البته اگه دلالان بگذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهران

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اگه موتورش tu5 است ولی همین گیربکس اتومات اش صدتا از این ماشین های دیگه می عرضه فکر میکنی اگه موتورش غیر از این موتور بود ایران خودرو میامد 44 میداد دست کم برای این خودرو 70 تا 80 میلیون در نظر میگرفتند ایران خودرو با این کار هوشمندانه اش تعداد بزرگی از بازار را بدست گرفت و خاطره مزدا 323 اتومات را زنده کرد هر کس ثبت نام کرده مبارکش و مطمئن باشد برد کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان قیمت این ماشین 44نیست طبق جلسه ای که بین مدیران کرمان موتور .مدیران خودرو .و ایران خودرو.انجام شد.قیمت 49600 تعیین شد تازه برای فروش مرحله اول یعنی بعدش بیشتر ابتدا قرار بود 43900 باشه ولی اونوقت دیگه کسی ام وی ام 315و لیفان x50 و جکj5را نمیخرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مصرف کننده

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اتفاقا دور از ذهنه که ایران خودرو در شرایط فعلی با رقیب وارد بحث تعیین قیمت بشه و به اصطلاح خودزنی بکنه چون اینکار و این قیمت در حال حاضر باعث کاهش تقاضا میشه و با همون قیمت 45 میلیون عرضه میکنه ولی شخصا معتقدم پس از عرضه خودروهای ثبت نامی امسال، این شرکت نسبت به گرانتر کردن قیمت خودرو تا حدود 48 میلیون اقدام میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. میلاد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من که ثبت نام کردم حالا چی از آب در میاد خدا میدونه و اگرم قیمتش بالاتر از 45 ملیون بشه نمایندگی مرکزی رو رو سرشون خراب میکنم که تا نهایت از ملت بی منطق پول میگیرن سر حرف خودشونم نمی ایستند…..اینو هم همه مردم بدونید اگر پیش فروش کردید چیزی را در معامله و قیمت نهایی اعلام نکردید در اون معامله غش شده و حرام است و معامله ایراد دارد زیرا شخص میتواند هر اداعی بکند اما انگار ایرانخودرو هم همچون بانک برای خودشان رساله متفاوت دارن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کیان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین نسبت به هم رده های خودش خیلی سره و می ارزه شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. جلیل

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من امروز این ماشین رو از نزدیک دیدم ۰ ماشین بسیار زیبایی است تمام اپشن ها را داره غیر از کروز کنترل که البته جاش هست ولی دکمه هاشو روی فرمون با لاستیک پر کرده اند همه کسایی که می آمدن و اونو میدیدند خوششون میومد و تصمیم به خرید میگرفتند ولی نمایندگی بهشون میگفت پیش فروش اینترنتی ششماهه اون سه روزه پر شده و فعلا فروش ندارند۰
    به نظر من خود ماشین هیچ ایرادی نداره تنها ایرادش تبلیغات غیر واقعی ایرانخودرو است که توی عکسها و فیلمها طوری نشون داده که احساس یک شاسی بلند در ذهن ایجاد میشه که اینطور نیست ی ماشین هاچ بک کمی بلندتر و بزرگتر از ام وی ام ۳۱۵h و برلیانساچ۳۲۰ است۰ ولی ظاهرش خیلی به کراس اور نمیخوره۰ البته من خودم با همین ذهنیت کراس اور ثبت کردم که با دیدنش کمی تو ذوقم خورد ولی در مجموع خوشم اومده حتما تحویل میگیرم۰ ماشین فعلی من ال ۹۰ است ارتفاعش دقیقا اندازه ال ۹۰ است ولی اپشن ها و زیبایی این ماشین قابل مقایسه با ال نود و حتی سایر ماشین های همرده نیست۰ مطمین هستم این ماشین بازار رو میگیره و فروش خوبی خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم ال 90 داشتم امروز ثبت نام کردم این ماشینو امیدوارم ماشین خوبی باشه. به هر حال با این پول تو ایران مطمئنا هیچ ماشینی همچین امکاناتی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نمی تونند ریسک کننداین ماشین را بیشتر از44 به مردم بندازند چرا چون پیشرانه و یا همون موتور ماشین tu5 است که قلب ماشین است و قدرت حرکت چرخ هایش باور کنید تنها حسن ماشین گیربکس خوب اش هست اگه نه در بهترین حالت اش 35 بیشتر نمی ارزید به اندازه پژو 206 ماشین نباید ایمنی داشته باشد که این ماشین به اندازه پیکان ندارد فکرکردی یک کم اتاق اش را بزرگتر کردن و مقداری اهن پاره کیلوی هزارو پانصدی اضافه کردن شاهکار است مولف های خوب داشتن ایمنی بالا و موتور استاندار برابر با استاندارهای بین المللی است اکه ن هند هم ماشین می زند بهتر از این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علي

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین چهار رگه هم بدرد نمیخوره بدنه چین گیربکس به ظاهر ژاپن موتور به ظاهر فرانسه ساخت ایران واقعا مخسره هست اینم شد ماشین اینو کسای میخرن که عشق دنده اتوماتیک دارن ولی سخت در اشتباه هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سپهر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    قیمت جهانی این ماشین 20 میلیون تومان است.مثلا در روسیه و جاهای دیگر.آنوقت ما 2 برابر میخریم
    مثلا یک آمریکایی با حقوق خود در یک ماه اینو میخره و ما ایرانیا با 4 سااااال حقوق.البته اگر چیزی نخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصرف کننده

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قیمت این ماشین در دبی امارات معادل 51400 درهم هست. یعنی حدود 48 میلیون.
      جهت اطلاع بیشتر لینک زیر رو مطالعه کنید:
      http://www.drivearabia.com/carprices/uae/dongfeng/dongfeng-h30-cross/2016/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پاسخ به مصرف کننده

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        قیمت دبی قیمت واقعی نیست.میشه باهاش تویوتا با قدرت و فضای بیشتر خرید در دبی.شما به سایت دانگ فنگ روسیه مراجعه کنید.در کشور شیلی هم قیمت آن 25 میلیون است.
        قیمت دبی برای فریب ایرانی هاست چون واقعی نیست
        http://www.atemuco.cl/nuevos/dfm-h30-cross/
        در شیلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. پاسخ به مصرف کننده

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        https://dongfengmotor.ru/models/cars/H30/review/ در روسیه
        هر روبل روسیه 43 تومان است
        http://www.atemuco.cl/nuevos/dfm-h30-cross/
        در سایت قیمت به دلار آمریکا است و زبان کشور شیلی اسپانیایی است
        قیمت 6500 دلار است

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مصرف کننده

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (3 ديدگاه)

          دوست عزیز کجا روبل روسیه رو به شما 43 تومان میدند. نرخ فروش روبل 55 تومانه. سایت زیر نرخ لحظه ای ارز رو به شما ارائه میکنه:
          http://www.o-xe.com/
          ضمنا قیمت ماشین توی سایتی که خودت ارائه کردی در مدل لاکچری به قیمت 709 هزار روبل معادل 39 میلیون تومانه که با تخفیفی که میده حدود 38 میلیون تومان میفروشه.
          https://dongfengmotor.ru/upload/iblock/61b/61b49436ef1149784a0a2b6d55cd3a97.pdf
          همچنین به شما دوست عزیز باید بگم که این خودرو در روسیه وارداتی نیست و ارزانتر بودن آن به علت مونتاژ خودرو در خاک روسیه است. ایران خودرو نیز این خودرو را مونتاژ میکنه و رینگ و لاستیک و … ایرانی روی خودرو میندازه به همین دلیل قطعا حاشیه سود حداقل ده میلیونی براش میشه تصور کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پاسخ به مصرف کننده

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (6 ديدگاه)

          نمایندگی دانگ فنگ در کشور شیلی http://www.dfmcidef.cl/modelo-dfm-h30
          قیمت 6200 دلار است یعنی 20 میلیون تومان.
          شاید در کشور روسیه مثل ایران گمرکی از خودرو های خارجی میگیرند.روسیه کشور کاملا آزادی نیست.ولی شیلی کشور آزادی هست.
          آیا شما تویوتا ژاپن یا هیوندای کره را با قیمت 40 میلیون میخرید یا اینکه دانگ فنگ 40 میلیونی را میخرید؟؟؟کدام را ترجیح میدهید؟؟؟
          دانگ فنگ در یک رقابت با تویوتا و یا هیوندای و … اگر 40 میلیون قیمت گذاری کند قطعا شکست میخورد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداشم بیخودی نیست که تو آمریکا توازن برقراره.
      چون اونجا مردمشون اصولا با مطالعه ترن و به حقوق شهروندی کاملا آگاهن به همین خاطره که اگه شرکتی بخواد محصول گرون و بی کیفیتی رو تولید کنه در درجه اول نمی تونه مجوز بگیره! و در درجه دوم اگر با هزار نیرنگ بتونه مجوز تولید بگیره به خاطر آگاهی مردم با استقبال روبرو نمیشه و تو کمترین زمان ممکن شرکت ورشکست میشه.
      اما تو ایران با یه وام 25 میلیونی آب از لب و دهن مردممون آویزون شد و همه چیزو به دست فراموشی سپردن و یاد جاده های شمال افتادن و هجوم بردن به خرید!!!
      من با تولید ملی کاملا “موافقم” اما از سوء استفاده به نام تولید ملی و به کام دیگران بیزارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فکر میکنی چرا این ماشین را به صورت محدود عرضه کردنند با این قیمت به ظاهر ارزان ولی در باطن گران منظور حتی 44 هم با این موتور و ایمنی پایین اش در مقابل هم ردی های خودشان که در بازار جهانی عرضه میشود زیادی است همین h30 در کشورهای مثل روسیه با امکانات فول به نصف این قیمت نمیرسه دلیل اش چی هست پس؟ 1.نقدینگی خودشان را جبران کنند 2 .بازار در این رده قیمتی را به طرف خودشان جلب کنند 3. در سود با چینی ها به کمترین راضی باشند که محصولات خودشان به خطر نیفتد این کار در مورد محصول دنا هم دارد صدق میکند یا بیاید بخرید 50 یا به صورت محدود عرضه میشود کارشان زیرکانه بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    4. یا واقعا خط تولیدشان راه نیفتاده ویا وجدانشان بیدار شده که در مقابل مردم ساده لوح خودشان کمتر به سود بیندیشن چون کیفیتی در میان نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بهنام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    وای اینجا کجا هست چرا دولت هوای اینا را دارد خودرو 20 میلیونی را به مردم میندازن 44 اوقت هیچ کس نیست بهشان بگه شما این خودروی بی کیفیت و نا ایمن را چرا دو برابر به مردم میدهی اینجا که بهانه تعرفه واردات دیگه وسط نیست پس چرا خودرو به این ارزاتی را گران میفروشی که خدا از شما نگذرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بهنام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    حالا فهمیدم چرا حواله ها ی این ماشین ها دو سه میلیون اضافه تر از نمایندگی میشوند در وافع دلالها که احتمالا نود درصدشان از خود نمایندگی ها هستن بازار گرمی راه میندازن برای شرکت ها از جمله ایران خودرو که قیمت ماشین 20 میلیونی چهلو خوردی به مردم ساده لوح قالب کنند و از این طریق کار انها را رو قیمت گذاری موجه جلوه دهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی ببینید عزیزان بیش از 35 سال که ناخواسته چین عضوی ازخانواد ماشده بطوریکه درداستان سریال پایتخت هم اشاره ایی شد ازدواج یک ایرانی بایک چینی عملکرد آمریکا ومتحدانش موجب شد تا ماسرازچین دربیاریم حالاهم باید بپذیریم چون این قصه سردرازدارد درمعرفی این محصول اشاره ای شده به دیگرتولیدات سنگین این شرکت که بارها موردانتقادقرارگرفته و حالاهم ایران خودروبدون توجه به دیزلهای پرنقص تولیداین شرکت وتنهابه صرف اررانی رفته برای من وشما تدارک دیده حالا سرازکدام دره یا پرتگاه به دلیل نداشتن ترمز ویا غیردربیاریم خداداند موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مصرف کننده

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمت ماشین توی دوبی 51400 درهم معادل حدود 48 میلیون تومان لینک زیر
    http://www.drivearabia.com/carprices/uae/dongfeng/dongfeng-h30-cross/2016/
    قیمت در قطر 51000 ریال معادل 48 میلیون تومان
    http://qatar.yallamotor.com/new-cars/dfm/h30
    در چین هم قیمت ماشین بسته به آپشن 35 میلیون تا 48 میلیون است
    http://chinamobil.ru/eng/dongfeng/h30-cross/
    http://chinaautoweb.com/car-models/dongfeng-fengshen-h30-cross/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پاسخ

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قیمت ها واقعی و صادقانه نیست و هیچ کس در دبی و قطر و حتی چین با این قیمت نمیخرد.
      میشه به جاش خودرو ژاپنی خرید.
      مرجع و اثبات قیمت این خودرو سایت رسمی دانگ فنگ در کشور های جهان است.
      قیمت واقعی همان 20 تا 25 میلیون است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. بهنام

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بحث قیمت نیست بحث کیفیت ماشین است قیمت اش برای همه روشن است که بستگی به ابشن های اش دارد در جاهای مختلف جهان بین 25 تا نهایت اش 35 میلیون متغییر است اقای به ظاهر مصرف کننده در دبی و قطر بهترین ماشین های ژاپنی کمتر از این قیمت می تونی سوار شی مهم ایمنی و کیفیت اش هست که این ماشین متاسفانه ندارد و قیمت اش هم نسبت به بقیه جاهای هم نزدیک به ده میلیون بیشتر است با اینکه مونتاژ هست اگه داخل ساخته بشه که تا 60 هم قیمت میگذارنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصرف کننده

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با این صحبتهای دقیق مستند و کارشناسانه شما دیگه جای هیچ بحثی نمیمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. بهنام

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    معذرت منظورم اگه وارداتی بود تا 60 قیمت میخورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بهنام

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    معذرت اشتباه مطلبم را نوشته ام اگه وارداتی بود تا 60 قمت اش می شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علي

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جواب به آقای مجتبی
    آقا مجتبی اولا این سایت کاملا بیطرفانه قضاوت میکنه و بررسی فنی آقایون کاملا فنی و درسته و هدفشون آگاهی دادن به من و شماست. بعدشم این ماشین اصلا ایرانی نیست که شما دارین اونو ایرانی خطاب میکنید. این ماشین به لحاظ فنی و تکنولوژی ،بسیار در سطح پایینی قرار داره و متاسفم برا مردم ایران که واسه این گاری ها اینقدر دست و پا میشکنن.
    حق ما ایرانی همون بنز و بی ام هستش که شما اونو باعث شرم میدونین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      علی جان خودتو ناراحت نکن، مردممون به همین ماشینای کم کیفیت و گرون قانعن!
      چاره ای نیست، امثال من و شما باید اونقدری کار کنن و عرق بریزن تا یه ماشین با کیفیتی و ایده آل بخرن، ولی خداییش ارزش داره.
      ارزشش وقتی معلوم میشه که یه عمر به امید گاری سازای ایرانی نشینیم که شاید مدیرای عزیز احساس مسئولیت کنن و یه محصول خوب و ایده آل با قیمت عادلانه تولید کنن و در عوض خودمون میریم به سمت تکنولوژی، ایمنی و آسایش و این خیلی خوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. Hamid

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من نمیدونم ماشینی که هنوز نیومده تو بازار
    فقط عکس و مشخصاتشو دیدیم و…
    انوقت چجوری علمای علم ماشین دارن در موردش نظر میدن
    عزیزان بزارید این ماشین وارد خیابونای ایران بشه بعد در مورد خوب وبد بودنش نطر بدیم
    واقعا موندم بعضی از این علما از کجا میدونن این ماشین آشغاله و به درد نخور!!!!!!!!!!!!!!
    من نمیخوام بگم این ماشین خیلی آسه اما تا از نزدیک لمسش نکنم در مورد خوب و بد بودنش نظر نمیدم…
    چیزی که ما میبینیم در حال حاضر یه ماشین با مشخصات خوبه
    درمورد صحت این مشخصات و این عکسا برج ۵ و ۶ نظر میدم…
    این عقیده منه حالا تصمیم با خودتون دوستان خوبم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid reza

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آره درسته
      کاملا با شما موافقم
      موتورش tu5 هست اما خیلی از موتورای tu5 داخلی بهتره
      امکاناتش که خوبه
      فقط کروز رو ایران خودرو ازش دزدیده
      ان شاا.. کیفیت قطعاتشم خوب باشه…
      به نظر من هم نباید یه چنین جو بد و سنگینی رو نسبت به این خودرو را بندازیم…
      کمی صبر میکنیم تا بیاد تو بازار ببینیم چی از آب در میاد.
      یا علی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. امیر عباس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام قبل از هر چیزی این بازار دلالی که راه انداختند واقعا جای تاسف داره که منی که ۵ روز بعد از اعلام اسم نویسی خواستم یک حواله برای استفاده
    خودم بخرم تمام شده بود ولی کسانی بودند که بیش از ۵۰ تا حواله خریده بودند . اگه بخواهند توی دیوار و شبکه ها ی دیگر خیلی راحت میشه دید ..
    یا شخصی که در نمایندگی ها روزانه ۱۰ حواله را صلح میزند و میفروشد از کجا اطلاع برای ثبت نام پیدا کرده و چرا این تعداد تونسته بخره واقعا برای خوذم متاسفم که با وجود این آدمها و دلالان من هم یک ایرانیم آیا مسولین بلد نیستند یا نمیخواهند این دلال بازی ها را تمام کنند اگه بلد نیستید استعفا دهند تا مردم به حقاشان قانع شوند و یا برسند .
    ممنون امیر ب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام من یک سوال دارم چرا در تبلیغات ومشخصات فنی ارایه شده از طرف ایران خودرو اسمی از گریبکس ژاپنی برده نشده است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا