ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اما در مورد خودرو من خیلی تحقیق کردم
    و نی که تو روسیه صادره شده با موتور tu5
    گیربکس اتوماتیک ژاپنی روش خیلی خوب جواب داده
    در مورد شتاب و سرعت میشه گفت در حد پارس lx
    در مورد صدای کابین همه واقعا در حد خیلی خوب قرار داده که توی خودروهای چینی میشه در حد جک s5
    اگر قیمت همین باشه که اعلام کردن تو این رنج حتی تا 10 میلیون بالاتر این خودرو عالی
    این فراموش نکنید کجا داره زندگی میکنیم اینجا ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. برسام

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اولا تو روسیه با موتور نیسان و قدرت 117 اسب بخار عرضه می شودو بستگی به اپشن هایش دارد بین 25 تا 33 میلیون عرضه می شود این مدلی که تو ایران عرضه می شود ضعیف ترین محصول دانگ فنگ می باشد تا همین جا 44 میلیون برای مصرف کنندهایش قیمت اش نسبت به همه جای دنیا که ارائه می شود بالا هست شاید برای دلاها و عرضه کنندگانش که به فکر سود بیشر هستند ناچیز بیاید در ضمن اون محصولی با اون مشخصاتی که تو روسیه دارد یعنی با این موتور نیسان و 117 اسب بخاراگه اینجا ارائه میشود مطمئن باش کمتر از لیفان 820 نمی دادند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عبداله

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام خدمت اساتید محترم بهتر است ایران خودرو از موتور پرقدرت و کم مصرف ال90در این خودرو استفاده کنه که امتحان خودشو پس داده الان هم موجود داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ماشین قبلی من ال نود بود برا همین فکر نمیکنم از نظر قدرت برتری نسبت به tu5 داشته باشه
      فقط میمونه کیفیت قطعات که خداییش ال نود حرف نداره…۵ سال یه قطره آب سر رادیاتش نریختم . یه قطره روغن کم نکرد و …
      بیخیال اونو فروختم و این ماشینو ثبت نام کردم امیدوارم این ماشین هم خوب در بیاد انشاالله…
      امیدوارم موتور این ماشین هم مثل بقیه اجزاش مستقیم از چین وارد بشه و دست ایرانیا توش نباشه…
      فکر میکنم اگه وارداتی باشه کیفیتش بیشتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من این ماشین ثبت نام کردم تحویل برج 6 انشالله اگر تحویل بدون تاخیر باشه در مورد خودرو اطلاع بیشتری به شما خواهم داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام دوست من
      انشاالله که مبارکت باشه
      حتما بعد از تحویل از مزایا و معایبش برامون بنویس
      راستی کدوم رنگش زیباتره
      شما چه رنگیشو نوشتی
      آخه منم سرمه ای متالیک نوشتم تحویل مهرماه
      پسر خالم پارس با موتور tu5مدل ۹۴ داره
      اتفاقا دیروز در مورد موتور ماشین باهاش صحبت میکردم. خیلی راضی بود و تعریف میکرد ازش
      حالا نمیدونم چرا بعضی از دوستان اینقدر ازش بد میگن..
      یه جورایی گیج شدم
      بی صبرانه منتظرم تحویل بدن…
      یا علــیــــــــــــــــــــــ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        عزیزم موتور tu5 فوق العادس کسی هم ندیدم که ازش بد بگه این موتور رو 206 و 207 و 405 و پارس که خوب دراومد فقط مونده این یکی ولی به نظر من هیچکدوم ارزش خرید ندارن به جز 206 و 207 چون موتور فابریکشونه و خلاقیته هر …ای توش دخیل نبوده من اگ جای شما بودم 206 اس دی میگرفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امید

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت حمید خان
    من مشکی ثبت نام کردم البته بخاطر گرما و کرد خاک یکم دو دل شدم ولی بخاطر محافظ زیاد پلاستیک دورش رنگ های تیره قشنگ تر
    اما در باره tu5 روی 405 و پارس واقعا بی سر صدا و عالی من خودم 405 tu5 دارم و کس های که گله دارن بیشتر بخاطر گیربکس ماشین که تو مدل 93 و 92 اوایل 94 واقعا مشکل داره باید از جیبت خرج حسابی کنی من خودم مجبور شدم دیسک و یه چندتا از متعلقات عوض کنم تا درست بشه البته ماشین گارانتی هم داشت ولی سر اخر از جیبم رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      امید جان سلام
      منم چون تو کاشان زندگی میکنم به دلیل گرمای زیاد هوا تو تابستون رنگ مشکی رو علیرغم اینکه خیلی دوس دارم انتخاب نکردم.
      چندتا ماشین قبلیم سفید بوده دیگه نمیخواستم سفید بر دارم
      نوک مدادی میخواستم نداشت حالا دقیقا نمیدونم سرمه ای قشنگ هس یا نه…
      فقط یه چیزی:
      کروز رو ایران خودرو دزدیده از این ماشین
      آیا میشه به عنوان یه آپشن سفارش داد قبل از تحویل؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدي

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    tu5 از مدل چینی با فرانسه ای از زمین تا اسمان فرق میکنند هم از لحاظ قطعات و هم الیاژمصرفی در مدل فرانسه ای از مدل چینی سرتر هست حتمابعضی ها فکر میکنند شرکت دانگ فنگ با پژو شریک است اره درست است ولی ایا اون فناوری و تکنولوژی را پژو به شرکت دانگ فنگ می دهد قطعا نمی دهد چون خودش دچار خسارت می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      یعنی شما میگی موتورش داخلیه یا مثه بقیه اجزاش از چین میاد؟؟؟
      واین که به نظر شما کدومش برا مصرف کننده بهتره؟؟؟
      الان چانگان سایپا کاشان صد در صد وارداتی از چینه
      حتی کوچکترین پیچش…
      البته فعلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ایشون بحثی داخلی نکرد بحث فرانسه و چین بود خخخخ
        مسلما موتور tu5 که مال پژو فرانسس ساخت فرانسش خیلی بهتر از ساخت چینشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. عبداله

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام تا این ماشین نیاد تو بازار و زیر پای مصرف کننده محک نخوره نمیشه قضاوت کرد معمولا ایران خودرو نواقص خودروهای تولیدی خود را پس از فروش به مردم و نارضایتی اونا رفع میکنه نه در مرحله طراحی و تولید امیدوارم در مورد این خودرو این موضوع صدق نکنه در غیر اینصورت همین اعتماد ناچیز هم به باد خواهد رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کورش

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    عکسی که از اینحین گذاشته اید اصلا شباهتی به TU5 نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درسته
      چون موتور اصلی این ماشین موتور نیسان با 117 اسب قدرت است
      ولی ایران خودرو سفارش داده که از همین موتور 206 روی این بدنه طراحی و ارسال کنند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت حمید خان من توی بوشهر هستم اینجا 3درجه از جهنم خنک تر ولی بازم رنگ مشکی برداشتم ولی فکر میکنم سرمه ای خیلی قشنگ باشه دو دل نشو
    در مورد کروزکنترل هم فکر نکنم و لی زود میاد تو بازار آزاد برای فروش یادم میاد هنوز x50 لیفان درست حسابی تو بازار نیامده بود کروزکنترلش آورده بودن
    من یه دوست توی ایران خودرو دارم که رفته بود خط مونتاژ دیده بود گفت ماشین ها هم چیزش آماده از چین آمده ولی موتورش مال خودمون فقط مونتاژ میکنن
    خدا به دادمون برس ایشاالله که خیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      وا مصیبتا…
      ???????????????????????????????????????????????????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. جهانبخش

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تازه پولم جور شد کسی می دونه کی سایت باز میشه؟کسی می فروشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid reza

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      جهانبخش جان
      تا آخر سال پیش فروش شد و تمام.
      باید صبر کنی هر وقت اومد تو بازار بری از بازار آزاد بخری
      با توجه به استقبال خوبی که از این ماشین شد باید۴ یا ۵ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه پول بدی.
      با اینکه تو فضای مجازی خیلی دارن بَــــد میگن از این ماشین ولی مطمئنم ماشین خوبی از آب در میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. امید

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان و
    آقای جهانبخش بنظر من یکم صبر بده ماشین که بیاد تو بازار و شروع به دادن بکن میتوانی حواله رو راحتتر گیر بیاری خیلی ها پول بعدش ندارن انصراف اگه بدی بدبختی بخاطر همین شروع به فروش حواله میکنه اونوقت با قیمت مناسب گیرت میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامين

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من این ماشین از نزدیک دیدم تمام امکانات رو داره جزء کنترل رو نداره موتورش tu5 هستش مونیتور داشت سانروف ولی کاملا اسپرته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام رامین جان
      کجا ماشینو دیدی؟؟؟
      منم خیلی دوس دارم ببینم ماشین رو
      ازش عکس نگرفتی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. شرکت وارد کننده

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه مشتریان و مصرف کنندگان
    موتور این خودرو در مرحله اول و دوم ثبتنام شده اصل فرانسه وگیربکس اصل ژاپن است وقطعات با کیفیت در حد بالا و امکانات به روز می باشد ودر پیش فروش های مرحله سوم به بعد در سال آینده این خودرو کاملا” چینی البته با کیفیت قابل قبول می شود.
    این خودرو شاهکار است و هیچ نقصی ندارد مگر اینکه برای توازن بازار عیبی برایش بتراشیم.
    از لحاظ مقایسه شبیه به سانتافه اما کم مصرف و کم خرج و خیلی بی صداتر و پرشتاب تر است و قیمتش هم تا سال آینده آزاد می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid reza

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      با سلام خدمت شما
      شما این اطلاعات رو از کجا آوردین
      برا دلخوشی ثبت نام کننده ها گفتی یا که نه واقعا حرفای شما صحیح و از روی آگاهیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      آخه میگفتن موتورش تولید داخله!!!!!!!!!
      لطفا صادقانه جواب بدین…
      منتظریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. جواد

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خخخخخخخخخخ ترکوندی داداش ببین عزیزم درسته شبیه شاسی بلنده ولی ههمقده تندر 90 پس با سانتافه قابل مقابسه نیس خخخخ موتور فرانسویو روی 206 فرانسه نمیتونن بندازن رو دانگ فنگ چین بندازن خیلی پرتی داداش :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. امید

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز 22 تا 25 تیرماه نمایشگاه خودرو شیراز این ماشین هم میران کسانی که نزدیکن یا دوست دارن میتونی بیان شیراز ببینن من سعی میکنم برم اگر رفتم به دوستان عزیز یه گزارش اساسی میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عبداله

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام موتور این خودرو TU5 و پلتفرم آن پژو308 است گیربکس هم ژاپنی و مربوط به یک شرکت معتبر که وابسته به تویوتا است میباشد آپشن هاش هم که کامله به غیر از کروز کنترل که روی نمونه چینی آن وجود داره شما با این رنج قیمت دیگه چه میخواهید فقط اگر موتور TU5 بتونه تو سربالائی با ظرفیت کامل و کولر روشن کم نیاره بنظر من گزینه مناسبی برای خرید است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دلیل مشکلی که در زانوی پای چپ دارم من بین خرید برلیانس H330 پارس خودرو و H30 کروس ایران خودرو مردد هستم لطفا راهنمایی بفرمایید کدام یک واسه خرید بهتره ؟؟ با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عبداله

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام حسین آقا ما تو ایران زندگی میکنیم که بلحاظ تحریم ها و انحصارات همیشه در محدودیت هستیم بنظر من خودروهای وارداتی مثل هیوندایی بهتره ولی اگر میخواهی خودرو مو نتاژداخل بخری بهتر است از این دو شرکت یعنی ایران خودرو و سایپا و شرکتهای وابسته به آنان مثل پارس خودرو
    خرید کنی فرقی نمیکنه چون این شرکتها در تامین قطعات یدکی مشکلی ندارند ولی شرکتهای متفرقه داخلی همیشه مشکل خدمات پس از فروش دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. عبداله

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام من تو یک سایت روسی خوندم که اکثر مصرف کنندگان آن کشور با در نظر گرفتن قیمت مناسب آن راضی بودند بخصوص در حالت سرما و یخبندان خدا کنه این ماشین با توجه به اقلیم گرم آب و هوائی ما جوش نیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت حسین جان
    برلیانس h330 اتوماتیک ماشین خیلی خوبی ، نرم و بی سر صدای
    ولی باید 54 میلیون بدی بعدش هم باید پول مانیتور و کلید های رو فرمان جدا بدی از دکوراسیون داخلش بگم یه چیز سلیقه ای ولی من خوشم نیومد و لی ظاهر بیرونش قشنگ
    H30 کراس ایران خودرو هنوز نیومده که درباره مشخصات فنی بحث کنیم ولی از لحاظ اپشن یکم از برلیانس بهتر قیمتش اگر تغییر نکنه 9 میلیون ارزون تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سهراب

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اره دوست عزیز تو روسیه با موتور نیسان عرضه میشود با 117 اسب بخار و گیربکس اش هم تیپ ترونیک است با کلی اپشن بیشتر از جمله کروز و غیره با قیمت مناسب دنده دستی 20 تا 22 میلیون و اتوماتیک بین 28 تا32 میلیون اون جوری که بنده چند جا از سایت ها دیدم ودر ضمن جواب دوست برلیانسی موتور برلیانس میتسوبیشی است که بهترازموتور tu5 اچ سی است و حداقل یک برند مهم را یدک می کشد قطعا اگه h3o با این مشخصات تو روسیه عرضه شده اینجا ارائه میشود شاید قیمت اش با مراتب بالاتر از 44 برایش در نظر میگرفتند وبا همین شرایط به نظر من اچ سی را در این محدوده قیمت گذاشتن برای اینکه شرایط رقابتی تو این محدوده قیمت زیاد است از جمله محصولات سایپا برلیانس و کرمان موتور که قراراست یک مدل جدید از جیلی را تو این محدوده قیمت عرضه کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عبداله

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    در کشوری که خودروسازی آن در انحصار و رانت ایران خودرو و سایپا میباشد و زمینه رقابت در آن صفر است و تعرفه های گمرکی برای خودروهای وارداتی با کیفیت بیداد میکند شما انتظار معجزه دارید که بتوان با ۴۰میلیون یکی از با کیفیت ترین خودروهای ژاپنی یا اروپایی را صاحب شوید به نرخ دلار طی این چند سال توجه کرده اید از۹۰۰تومان به کجا رسید اینها نان را به نرخ روز میخورند آنهم دلاری پس با این اوصاف رویای خودرو ارزان قیمت مدرن و بروز را باید فراموش کنیم فقط امیدوار باشیم چیزی هم که رونمایی میکنند حداقل کیفیت وایمنی لازم را داشته باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شقایق

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زنگ زدم شرکت ایرانخودرو بهش میگم تو کدوم نمایندگیهاتون میتونم ماشینو ببینم
    میگه هیچ کدوم
    گفتم بالاخره اینجوری که نمیشه باید یه جا ماشینو دید و از کیفیت و … مطمعن شد
    در کمال تعجب گفت هیچ کس ندیده همه از روی عکس و کاتالوگ های تو سایت ثبت نام کردن!!!!!! اونم تا برج ۱ سال بعد!!!!!
    مطمعن بودم اما اطمینانم بیشتر شد کلا ما آدمای خوشحالی هستیم…
    شما دوستان اگه جایی سراغ دارید که میشه رفت دید رو خواهشا معرفی کنید
    از خود شرکت و نمایندگیاش که آبی گرم نمیشه.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مسلام خدمت شقایق عزیز داخل نمایشگاه خودروهای که برگزار میکنند میشه دید مثلا 22 تا 25 تیره ماه نمایشگاه بین‌الملی خودرو شیراز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شقایق

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام ممنون از پاسختون
      شما مطمعن هستید که تو اون نمایشگاه این خودرو رو میارن
      خواهشا اگه اطمینان دارید جواب بدید تا ما برنامه مون رو جور کنیم بیایم
      اونوقت نمایشگاه کجای شیراز هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        http://www.farsfair.ir/NamCal.aspx
        شهرک گلستان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. mohammad-fm480

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بعضی از مردم چقد… بگذریم میخواین 40 تومن پول بدین بابتش میگین از نمای بغل زشته و مثل فرغون های داخلیه و چرخاش کوچیکه و… اخه شما که بابت همون فرغون هایی که میگید دارین اینقد پول میدین یعنی این از اونا بدتره؟؟از ال90 بدتره از206sdبدتره از پارس بدتره؟؟ کدومشون امکانات این ماشینو داره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    40 میلیون شاید برای شمای که پول دارهستید چیز کمی باشد ولی امثال بنده باید نصف زندگی خود را کار کنند تا بتونند پس انداز کنیم اره 44 میلیون زیاد هست برای من و امثال من که از روی ناچاری مجبوریم برای یک خودرو بی هویت چینی بدهیم با اینکه در بازارهای جهانی با همین پول بهترین برند از خودروهای دنیا را می شود خرید اره ظلم است که 44 میلیون برای این داد در ضمن من خودم متقاضی h30 می باشم ولی منصفانه وبی طرف قضاوت کنیم درسته L90 قیافه قابل قبولی ندارد ولی اصل ایمنی و کیفیت این خودرو هست که با سه ستاره ایمنی از سازمانهای اروپای را اخذ کرده و یک برند معتبر اروپای را یدک می کشد و در ضمن شما مطمئن باش اپشن های این H30 شما دارید این جوری به رخ میکشید مثل چیزهای دیگر چینی یک بار مصرف هستنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. عبداله

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    باسلام من یک خواهش از مسئولین این دو شرکت خودرو ساز داخلی دارم ( ایران خودرو و سایپا )و اون اینکه ترا به خدا آبروی صنعت خودرو این کشور را فدای پول نکنید شما مطمئن باشید اگر محصولی با کیفیت ارائه دهید هیچ ایرانی حاضربه خرید خودرو خارجی نمی شود ودر دراز مدت شرکتهای شما دارای پشتوانه قوی مردمی خواهند بود و هیچوقت با کمپین عدم خرید مواجه نمی شوید که مجبور به دادن وام جهت جذب مشتری شوید همیشه به منافع دراز مدت فکرکنید نه مقطعی و گذرا و این مهم حاصل نمیشود مگر اینکه اندیشه خود را تغییر داده و با عملکرد صحیح نام و اعتبارشرکتهای خود را برای همیشه زنده نگه دارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عبداله

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستانی که خودرو h30 کراس خود را در مرداد ماه تحویل میگیرند لطفا تمام موارد این خودرو را اعم از مثبت یا منفی را تو سایت قرار دهند تا سایرین استفاده نمایند بخصوص موارد اصلی مانند قدرت موتوردرشیب تند، همخوانی با گیربکس، گرفتن کولربا ظرفیت کامل سرنشین و بار ، صدای موتور، تعادل خودرو در پیچ ها ، مصرف سوخت در شهر و جاده ووضعیت ترمزها و…
    ان شا الله مبارک باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من رفتم و این ماشین تو نمایشگاه شیراز دیدم
    من رنگ مشکی ثبت نام کردم دیده هام بدون تعصبی می نویسم
    کیفیت قطعات بیرون و موتور خوبه خیلی خوبه
    کیفیت داشبورد تو ذوق میزنه رنگش هم مشکی نیست مثل رنگ داشبورد ال 90
    دنده اتوماتیک 4دنده است ودر حال دستی تا دنده 2می ره رو جا دنده 3 تا دکمه داره 1. اسپرت 2. لغزنده 3.کمک در سرازیر
    فرمانش گفته شده 4 جهت ولی اینقدر شلوغ بود که نتونستم تست کنم
    دو رنگ در نمایشگاه بود یکی مشکی و یه نوک مدادی بخاطر محافظ پلاستیک زیاده دورش اصلا رنگ ها روشنش قشنگ نیست
    جلو پنجرهش استیل نیست از جنس پلاستیک رنگ نقره ای مات
    پیج ولم ضبطش خیلی کوچک بود
    فرمانش هم یکم کوچیک
    در داشبورد که باز کنی میبینی اندازه داشبورد پراید
    کیفیت رنگش واقعا خوب بود
    4تا کیسه هوا داشت درب هاش خیلی خوب باز بسته میشدن کیفیت مونتاژ خوب بود
    من خودم انتظارش نداشتم یکم بخاطر داشبوردش تو ذوقم خورد
    ولی کارشناس اونجا میگفت ماشین حرف نداره رانندگی ش عالیه
    گفتن قیمتش 44900
    اگر سئوال باشه در خدمتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آقا امید سلام
      اصلا تو ثبت نام رنگ نوک مدادی نداشت
      رنگای تیرش مشکی بود و خاکستری متالیک
      بعد میومد نقره ای – نارنجی – سفید …
      من تو عکسای نمایشگاه این ماشینو دیدم . مشکی که خیلی ناز بود اما یه رنگ دیگه هم داشت مثه قهوه ای پررنگ (اگه اشتباه نکرده باشم) به نظر تو درست دیدم….
      نکنه اون رنگی که من دیدم خاکستری بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      قد و پاش چطور بود آیا مثه تو عکسا به شاسی میخوره؟

      ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۲۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (25 ديدگاه)

        امید جان شمارمو دادم که اگه عکس یا فیلمی ازش گرفتی برام تلگرام کنی
        اما نمیدونم چرا ادمین پاکش کرده؟؟؟؟؟؟؟
        اگه راه دیگه ای میدونی برام سند کن
        [انتشار شماره تماس شخصی و ایمیل در فضای عمومی سایت مجاز نمی باشد. لطفا ارتباطات خصوصی را از طریق قسمت کاربری انجام دهید. با سپاس]

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید

          ۲۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (25 ديدگاه)

          ادمین عزیز شما که تمام نظرات منو تیکه تیکه میکنی بگو چجوری با امید در ارتباط باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          راهنمایی کن دیگه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام اقا امید قیمتش گفتن 44900 یا 43900 اخه موقع ثبت نام درتاریخ 5/2. قیمت اولیه در حدود 44 اعلام کردن ؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. امید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اونجا ماشین پژو 208 و301 و2008 هم دیدم گفته شد همش سال 97 قرار بیاد تو بازار
    2008 واقعا عالی بود ولی اصلا شاسی بلند نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام کدام تحویل من تحویل مرداد را ثبت نام کردم
    ولی هنوز برام دعوتنانه نیامده فکر کنم با تاخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام دوست من
      احتمالا دعوت نامه اواسط برج 5 برات بیاد
      ولی خدا وکیلی ماشینو گرفتی بیا تو همین سایت از معایب و محاسنش برامون بنویس…
      قول بده ، ما بی صبرانه منتظریم
      ان شاالله که مبارکت باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا