ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. عبداله

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام آقا امید خسته نباشی از اطلاع رسانی که راجع به این خودرو داشتید در مورد فنی خودرو بخصوص موتور آن اگر اطلاعی گرفته اید بفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTIN

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      قیمتش خیلی وسوسه کنندس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام آقا عبداله
    چندتا کارشناس ایران خودرو اونجا بودن همشون تاکید میکردن موتور داخل چین بسته شده و قطعات موتور کیفیت بهتری نسبت به ایرانیها داره البته ظاهر موتور نسبت به موتور را نا که اونجا بود یکی ولی کیفیت لاستیکها و پلاستیک ها به کاره رفته توش بهتر بود در ضمن دور کاپوت رو هم کامل عایق زده شده بود اجازه روشن شدن ماشین ندادن که ببینیم صداش چه طور ولی داخل ماشین وقتی داره بسته میشد صدای بیرون هم که خیلی زیاده بود اصلا داخل نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت مهدی خان من تحویل شهریور هستم توی نمایشگاه مسئولین ایران خودرو می گفتن اصلا تاخیر نداره همه خودرو ها آماده است بدون تاخیر میدن دعوت نامه اخر ماه برات میاد در ضمن یکی از کارشناس ها میگفت احتمالا میتونی موقع در یافت دعوت نامه کروز کنترل رو هم اضافه کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      از اطلاع رسانی امید خان خیلی متشکرم لطفا اگه اطلاع دیگری در مورد قیافه ظاهری ماشین دارید و یا عکسی داریید اطاع رسانی کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خواهش میکنم عکس زیاد گرفتم با عکس های تو سایتها فرقی نداره ولی یه بار هم گفتم محافظ پلاستیک دورش خیلی زیاد . ولی ظاهر ماشین خوب واقعا با این پول خیلی خوب چراغهای جلو و کاپوت واقعا زیبا است در کل ماشین استیشن زیبای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام امید جان
      ممنون از اطلاع رسانیتون
      قیافش به شاسی میخوره یا استیشنه
      مشکیش خیلی ناز بود
      خاکستریشو نیاورده بودن؟؟؟
      شماره دادم ادمین حدف کرد
      عکسا و فیلمارو یه جوری برام بفرست…
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آقا امید سلام شما که اچ ۳۰ رو از نزدیک دیدی سانروف داشت یا ایران خودرو ازش زده بود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. عبداله

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام آقا امید ممنون از اطلاع رسانی بنظر شما این یک کراس اوره یا استیشن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    امید خان سلام اگه ممکنه شما که از نزدیک این ماشینو دیدی میشه بفرمایید سانروف داره یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام امیر خان اره سانروف داره همه چیزش تو سایت ایران خودرو زده همان این دو مورد همه داشت که تو سایت نیست
    فرمانش چهار جهت تنظیم میشه
    کلید کنترل تعویض دنده در سارزیر رو داره
    تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
    البته تو سایت نوشته کلید بلوتوث و هندزفیری رو فرمان که نیست
    فقط کلید سیستم صوتی رو فرمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام من چندتا عکس و کاتالوگ از ماشین دارم نمیدونم چطور باید بزار تو سایت یا چگونه میتونم نشو دوستان بدم اگر کسی میدون ممنون میشم راهنمایی کنه
    راست آقا عبدالله کراس آور میشه مثل رنو گپچر یا پژو 2008 ولی این ماشین یه چیزی تو مایه جیلی استیشن یه 6سانتی بلند تر
    راستش خودشو نفهمیدن چیه بین کراس آور و استیشن یه چیزی در دادن ولی قیافه خوبی داره
    بیشتر یه خودرو خانوادگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام حمید جان اخر یه ره پیدا میشه
    یه حواله اچ سی کراس نوک مدادی گذاشته تو سایت دیواره بوشهر قیمت زده 27 یه زنگ بهش بزن ضرر نمیکنی
    نمیدونم چرا این قدر گرونه گرونه ولی شما حتما یه زنگ بزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام حمید جان فقط یه sms بده بگی حمیدی کافیه طرف خودش میفهمه
    من باشه صحبت کردم دوزاریش قوی خودش :-) :-) :-) :-) :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سامی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام کسی میدونه دعوتنامه تحویل مرداد رو کی میدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقا لطفا اگه کسی هست که دعوتنامه مرداد براش اومده یه اطلاعی اینجا برای بقیه هم بذاره ببینیم چی به چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من تحویل مرداد هستم ولی هنوز دعوتنامه نیامده زنگ زدم ایران خودرو گفتند با تاخیر واحتمالا شهریور می آید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امید

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام دوستان ایشالله که زود بیاد تو نمایشگاه شیراز مسئولین ایران خودرو که میگفت تاخیر نداره بعد از دعوت نامه و واریز وجه 10 روزه میاد اگر دعوت نامه آمد مارو بی خبر نزارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسن

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام کسی اطلاع داره رنگ بدنه این ماشین رو ایران میزنه یا بدنه رنگ شده مستقیم از چین میاد؟ اخه رنگ بدنه خودروی های چینی واقعا ضعیفه و نمیشه ماشین رو برد کارواش . رنگش میپره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمید

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من خاکستری تحویل شهریور ثبت نام کردم. تا کی امکان تغییر رنگ هست؟ به نظر شما رنگ سفید بهتره یا خاکستری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام دوست من
      عکسای نمایشگاه شیراز رو امید جان زحمت کشیدن برام فرستادن
      شک نکن خاکستری رنگ قشنگیه
      من خودم تحویل مهر و رنگ خاکستری نوشتم
      تا قبل از دیدن عکسا میخواستم رنگمو عوض کنم ولی به طور کل نظرم برگشت.
      خاکستری خوشگله نگهش دار.
      دوستانی که تحویل مرداد هستن هر وقت دعوت نامه براشون اومد خبر بدن، لطفاااااااااا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید. حمید

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست من
      عکسای نمایشگاه شیراز رو امید جان زحمت کشیدن برام فرستادن
      شک نکن خاکستری رنگ قشنگیه
      من خودم تحویل مهر و رنگ خاکستری نوشتم
      تا قبل از دیدن عکسا میخواستم رنگمو عوض کنم ولی به طور کل نظرم برگشت.
      خاکستری خوشگله نگهش دار.
      دوستانی که تحویل مرداد هستن هر وقت دعوت نامه براشون اومد خبر بدن، لطفاااااااااا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. امید

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام
    حسن جان اینها که تحویل امسال رنگ شده از چین میان این کارشناس ایران خودرو تو نمایشگاه شیراز میگفت کیفیت رنگش رو که من دیدم از کیفیت رنگ ایران خودرو خیلی بهتر بود حال نمیدونم که با کارواش می پر یا نه
    کسی براش دعوتنامه نیامده
    اگر آمده لطفا یه اطلاع رسانی کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مرسی انشاالله که مثل ماشین های کرمان موتور نباشه رنگش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. امیر

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان لطف کنید دعوتنامه اگه براتون اومد اینجا بقیه رو هم خبر دار کنید
    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امید

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من امروز صبح رفتم ایران خودرو و کاتالوگها ماشین اچ سی کراس رو که از نمایشگاه آورده بودم بهشون تحویل دادم . بچه های اونجا هم میگفت تماس داشتیم تهران گفت تاخیر ندارد مرداد ی ها رو تو مرداد میدن
    گفت دعوت نامه از 6-7 به بعد میاد برای همه مردادیها هم زمان میاد
    ما گفتیم خدا کن :-) :-) :-)
    ما که منتظریم اول خبر از بچه های سایت بعد شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عبداله

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام . آبشن های این خودرو را من از نزدیک دیدم طبق همون چیزیه که تو سایت ایران خودرو اومده ولی مسئله اصلی موتور TU5 اونه که اولا معلوم نیست از نوع فرانسوی اون باشه یا نه ثانیا هم اگر باشه آیا قدرت لازم برای وزن۱۲۳۰کیلویی این خودرو با سرنشین و با ردر سربالایی با گرفتن کولر داره یا کم میاره این مهمه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام. اینطور که تو سایت ایران خودرو اومده وزن این ماشین چیزی در حدود 20 کیلو بیشتر از پژو پارسه.lمن پژو پارس با موتور TU5 داشتم و مشکلی تو این مورد که شما گفتید نداشتم و واقعا راضی بودم. به شدت هم کم مصرفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. فرهاد

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    سلام دوستان اچ سی فروشی اقساطی هم داره یا فقط پیش فروش داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عبداله

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام آقا فرهاد اچ ۳۰ کراس فعلا بخاطر استقبال مردم فقط پیش فروش میشود و تا اونجایی که من اطلاع دارم تا اردیبهشت سال آینده پیش فروش شده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (254 ديدگاه)

      ممنونم. یعنی تا سال آینده دیگه فروش نداره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. فرهاد

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اگه از دوستان کسی تصویر از داخل خودرو داره ممنون میشم بزاره. خودرو تحویل ایران البته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. عبداله

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام آقا فرهاد ایران خودرو معمولا به مناسبت های مختلف پیش فروش انجام میده امسال دو مرحله پیش فروش این خودرو را انجام داده و باز هم انجام میده ولی تحویل آن سال بعد است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. عليرضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام . دوستان من ثبت نامی تحویل شهریورم . دعوت نامه باید کی بیاد برام ؟ آیا به دوستانی که تحویل مردادن دعوت نامه اومده ؟ ممنون میشم دوستان اگه اطلاعاتی دارن اعلام کنن . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پوريا

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی می دونه چه جوری می تونیم اپشن های ماشین و بیشتر کنیم مثل کروز اینه تا شو برقی و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عليرضا

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام. من راجع به نصب کروز سوال کردم گفتن نمیشه حتی موقعی که دعوتنامه هم اومد نمیشه فقط بعد از تحویل خودرو از طریق فروشگاههای وابسته به ایرانخودرو میشه اقدام کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. امید

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام دوستان خبری از دعوت نامه نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خیر امید آقا خبری از دعوت نامه نشد ما طبق فرمایش شما امروز منتظر بودیم که نیامد ایران خودرو هم که زنگ زدم گفت قطعا مرداد ماه نمی یاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. عليرضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام .دوستان زنگ زدم ایران خودرو شماره ٠٩۶۴۴٠ بعد واحد فروش داخلی ٢ گفتم دعوت نامه برام نیومده شماره ردیف قرار دادم ازم پرسید و طرح پیگیری برام ارسال کرد و اس ام اسش هم برام اومد و گفت تا ٧٢ ساعت دیگه با شما تماس میگیرن البته هنوز تماس نگرفتن . من فکر میکنم همه دوستان که تحویل مرداد و شهریورن زنگ بزنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امید

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من هم تماس گرفتم
    ارتباطات ایران خودرو گفت یه مقدار تاخیر داره ولی خودرو ها آمده است داخل روند تحویل مشکل ایجاد شده
    احتمالا میخوان نامردی کنن افزایش قیمت بدن
    حمید خان راست گفت که اینها نامرد تر این حرفها هستن
    فعلا باید صبر کرد ما ملت ایران عادت داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سامی

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    منم این ماشین ثبتنام کردم ولی بازم مث همیشه کلاهبرداری ایرانخودرو مشخص شد بازم دارن با پول مردم سرمایه گذاری میکنن و بابت تاخیر فقط سود به خریدار میدن انگار که خریدار خودش چلاق بوده که پولشو بزاره بانک سود بگیره.لطفا کسایی میخوان از این به بعد از ایرانخودرو ماشین بخرن وضعیت ماهارو ببینن و تصمیم درست و منطقی بگیرن….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا