ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نظر من اینه که ال 90 خیلی خوشگل تر و بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام آقا امید سود تاخیر 12درصد بعلاوه سودمشارکتی که 21درصد هست میباشد که جمعا ۳۳ درصد میشود.موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    امروز نمایشگاه خودرو مشهد افتتاح میشه از دوستانی که اونجا تشریف میبرند لطفا هر کی میتونه از همه جای اچ ۳۰ عکس بگیره بفرسته برای بقیه ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام
    دعوتنامه برای تحویل مرداد ی آمده یا نه؟
    اگر کسی گرفت یه خبر بده ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آقا تکلیف چیه
    دعوتنامه برا کسی اومده یا نه
    چرا کسی چیزی نمیگه؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عبداله

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام این خودرو در دو مرحله پیش فروش شده و در مناسبت های آینده باز هم پیش فروش میشه ولی بنظر من دوستانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند صبر کنند ببینند کسانی که در الویت هستند پس از تحویل از آن راضیند یا نه. بقول معروف امتحانشو پس بده بعد ثبت نام کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان خصوصا حمید خان
    من امروز صبح رفتم ایران خودرو خانم زنگ زده تهران گفت تاخیر از این حرفها خیلی بیشتر نمیدونم چی گفت که خانم گفت 3 ماه تاخیر تازه خوش ببنانش
    بعدشم رفتم سایپا گفت ثبت نام چانگان s35 داره با 2میلیون تخفیف و تحویل مهر و آبان
    تازه یه 1500 سود پولت میشه که در کل ماشین یه 60 در میاد تازه تاخیر نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام،بعدش کجا رفتی؟ تو دله مردمو خالی کردن کار خوبیه،آفرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      امید جون من تو واتساپ بهت گفتم
      دیروز من چانگان رو تو شرکت سوار شدم خیلی از امکاناتشو کم کردن
      به نظرم صبر کن تا اج 30 بیاد ضرر نمیکنی
      کولر چانگان تو حالت درجا جون نداشت جه برسه تو فشار!!!
      گیربکس اچ30 خیلی از جانگان سرتره
      مانیتور و سیستم سرمایش اتوماتم ازش حذف شده
      من یه رفیق دارم بهش میگم بره نمایشگاه مشهد تحقیق کنه
      هر کی یه حرفی میزنه ولی ما که تا حالا صبر کردیم یکم دیگه هم منتظر میمونیم انشاالله که نتیجه خوب باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ببخشید ولی مثل اینکه این چانگان سایپا هم یه سری مشکلات داره
    ظاهرش خیلی خوبه
    ولی رانندگی اتوماتیکش تک حالت است
    کولر دیجیتال نیست
    مانیتور هم نداره
    یه همسایه داریم که سوارشو داره میگه اتاقش زود به صدا افتاده
    خلاصه ببخشید قصد نامید کردن کسی نداشتم ولی این خانم تو ایران خودرو خیلی بعد ضد حال زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان اگر کسی رفت نمایشگاه مشهد حتما پرس پی جور بشه ببینه تو این کارخانه خراب شده ایران خودرو چه خبره این ماشین چقدر تاخیر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان اونی که تحویل مرداد هستن یه زنگ بزن شماره 09644 داخلی 2 ردیف قرارداد بخونن تا بینیم چه جواب میدن
    یکم گرفتنش سخت ولی جواب میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان منتظر مهدی فاطمه
    اونای که تحویل برج مرداد هستن ردیف قرارداد رو بزار تو سایت حمید جان یه آشنا تو ایران خودرو پیدا کرده که میتوان بهتون بگه وضعیت تحویل خودرو توی چه مراحلی
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    امید جان از طرف ما( منتظران مهدی) به حمید سلام برسون .و بگو : به اون اشنایی که تو ایرانخودرو هستش سلام مارو هم برسونه اخه باسش زحمت میشه ما نمیخوایم اذیتش کنیم موقعیت شغلیش به خطر بیافته !!!!!!!!

    ماهم که از پشت کوه اومدیم؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آقا علیرضا خان مسخره نکن
    تو نمایندگی یکی رو پیدا کردم امروز بهش زنگ زدم گفت ردیف قرارداد رو بهم بده
    پس یکی از کسانی که برج 5 هستن ردیف قردادشو بزاره ببینم یارو میتونه کاری بکنه یانه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اگه شما ها که تو سایت هستید یک سوم امید دلسوزی و پیگیری میکردید الان وضع اینجوری نبود…
    برج 5 داره تموم میشه هنوز هیچ خبری نیس
    بعد یکی که داره از سر دلسوزی پیگیری و اطلاع رسانی میکنه رو مسخره میکنید…
    موندم ما چجور آدمایی هستیم…
    هرچی سرمون بیاد حقمونه…
    یکم بخودتون بیاید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    کسی های که تحویل مرداد هستن میتوان ردیف قرارداد شون بزار تو سایت حمید جان یه نفر تو ایران خودرو پیدا کرده که میتوان بهتون بگه وضعیت تحویل خودرو تو چه مرحله ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    علیرضا خان نمیدونم از کجا آمدی ولی اگر حتی تو یه نمایندگی هم آشنا داشته باشی به راحتی میتوان وضعیت خودرو تو رسیدگی کنن اگر بخوان
    مثل اینکه ماشین اولت که می گیری من تا حال 4 بار چوب این ایران خودرو به تنم خورد
    البته 3 قبلی اصلا تاخیر نداشت بجز پارس سال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام حمید جان به دل نگیر همه جور آدام پیدا میشه من معذرت میخوام
    ایشالله همیشه زنده موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فکر کنم همون اتفاقی که واسه ماشین دنا افتاد واسه اینم می افته.!!! با تاخیر میاد و قیمت رو میبرن بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام حسن جان
    تاخیر که معلوم نیست ولی
    قیمت مثل اینکه تغییر نمی کنه آخه مدیر فروش ایران خودرو تو حاشیه نمایشگاه مشهد دوباره قیمت های محصولات جدید ایران خودرو رو اعلام کرده که اچ سی گراس گفته حدود 44 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوست عزیز علاوه بر قیمت نهایش که 44 اعلام کرده همچنین مدیر فروش ایران خودرو گفته همه حواله های h30 را در خرداد ماه ثبت نام نکرده بخاطر جلوگیری بازار سیاه از فروش حواله بلکه یک تعداد ازسهمیه ها راکه در شهریور ماه عرضه میشوند به صورت نقدی یا اقساطی گزاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حمید

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    عمرا که اقساط بدن با این پیش فروش خوب . ما که سه ماه پیش ثبت نام کردین هنوز دعوت نامه هم نیومده . به ایران خودرو هم زنگ میزنیم میگن معلوم نیست کی بیاد . اشتباه کردم به ایران خودرو اعتماد کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hamd

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام علت تاخیر صدور وارسال حواله های مرداد ماه چیست؟در صورتیکه مطلع در ایران خودرو آگاهی دارند اطلاع رسانی فرمایند خودروی h30 cross تحویلی مرداد کی فاکتور خواهد شد؟ مرداد داره تما میشه
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمید

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    علت تاخیر بی لیاقتی ایران خودروست . من امروز زنگ زدم میگه باید 48 ساعت دیگه تماس بگیری تا پیگیریش کنیم . فقط تو فکر پول گرفتن از مردم هستند موقع عمل که میشه هیچکس پاسخگو نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با توجه به تحقیقات از نمایندگی مرکزی وبا عنایت به صحبت های مدیر فروش. اقای مصطفی خان کرمی که در حاشیه نمایشگاه مشهد اعلام کردنند (((با توجه به 26000 پیش فروش این خودرو قیمت را در حدود 44 میلیون واز شهریور ماه به خیابانها میاید)) حتمأ از 10 شهریور دعوت نامه ها صادر میشه تا ودیعه دوم که در مرحله دوم اعلام کردند را دریافت کنند
    ((در نمایشگاه خودرو مشهد چه گذشت)))را سرچ کنید تو ضیح دادنند
    … بازهم سوء استفاده از مردم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ممنون علیرضا خان از اطلاع رسانی
    دوستانی که دعوتنامه براشون میاد یه اطلاع بدن ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دوستان اینا همش حرفه . میخوان دل مردم رو خوش کنن . اینجوری که بوش می یاد تا مهر ماه ماشین تحویل داده نمیشه . با ایران خودرو تماس گرفتم گفتن تو مونتاژ به مشکل برخوردیم و تاخیر خیلی بیشتر میشه. برای سود تاخیر هم میگفت تا زمانی که دعوت نامه صادر نشده همون 21% سود میدن و اگه اون زمانی که تو دعوت نامه نوشته تاریخ تحویل مثلا 30 روز تاخیر داشته باشه اون موقع سود تاخیر بهتون میدن . یعنی اگه 20 شهریور دعوت نامه صادر بشه و تحویل یک ماهه باشه هیچ سود اضافی به حواله ما تعلق نمیگیره حتی اگه آخر مهر ماشین رو تحویل بدن. دوستان اینو پیگیری کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. پدرام

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (493 ديدگاه)

    مردم ایران زمین

    لطفا برای جانتان ارزش قایل بشید و به ایمنی خودرو اهمیتی بیشتر از آپشن بدهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ردیف قرارداد من 9095039 هست تحویل مرداد ولی هنوز خبری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حمید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    اول اینکه از دعوتنامه ها خبری نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دوم اینکه به یه مطلب جالب برخوردم
    اینکه تمامی محصولاتی که ایرانخودرو تو سبد تولید گذاشته(پژو 208-2008-207 سدان-پژو 508 و 301) همگی داره تو شرکت دنگ فنگ چین تولید میشه!!!!!!!!!!!!!
    در اصل ایرانخودرو با شرکت دنگ فنگ قرارداد بسته نه با پژو سیتروئن!
    البته ناگفته نمونه دنگ فنگ یکی از بزرگترین سهامداران شرکت سیتروئن هستش…
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حمید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    آقا حمید چنیدن ساله که خودروهای پژو و سیتروئن در چین ساخته میشه . کلا شرکت پژو یه شرکت ورشکستست که هیچ جای اروپا ماشیناش فروش نمیرن و مجبورن قالب کشورهای آسیایی بکننش
    پس بهتره به جای 60 میلیون مارک پژو 301 چینی ، همون دانگ فنگ 45 میلیونی چینی رو بخریم
    البته اگه بهمون بدنش الان که مرداد تمام شد و هیچ خبری از دعوت نامه ها نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام،راجع به این مطلبی که فرمودید،بدون هیچ تعصبی باید بگم خود من همین ماه پیش غرب آلمان بودم و برام واقعا جای تعجب داشت تعداد ماشین های فرانسوی ای که اونجا میدیدم چون همیشه تصورم این بود که آلمانیا آئودی و بنز و بی ام دابلیو سوار میشن بیشتر ولی حتی اونجام این برندها گرون محسوب میشن گرچه ولکس ویگن زیاد بود ولی در کنار اونا پژو و رنو بسیار بود. حتی با اتوبوس که از لورکوزن به سمت پاریس میرفتم این برندها تو بلژیک و خود فرانسه هم زیاد بود.
      راجع به ساخت در چین بله معلومه “او ای ام” یه مسئله حل شده است تو دنیا مخصوصا چین، اکثر برندها تو چین هم تولید میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا