ایران خودروتجربه و آزمایش

دنا تو را به راه می‌خواند: 3000 کیلومتر رانندگی با دنا

درحالی‌که در ابتدای سال ۱۳۹۳ آحاد مختلف کم‌کم از باز شدن فضای سیاسی مذاکرات و کاهش قیمت خودروها ناامید می‌شدند، خبر عرضه “دنا خودروی جدید ایران‌خودرو” به سرعت همه‌جا پیچید و در این میان ملت، مات از جنگ زرگری و گنگی بودند که میان ایران‌خودرو و شورای رقابت در جریان بود. ستیزی که درنهایت با شکست ایران‌خودرو پایان یافت و این آغازی بود بر پایان سناریوی عدم تحویل خودروی دنا!

خودروی دنا
پس از عقب‌نشینی ایران‌خودرو و با تأخیر بسیار، دعوت‌نامه های موعد تحویل تیر و مرداد این خودرو به متقاضیان ارسال شد اما وعده ۱ هفته ای آنان با فراز و نشیب بسیار به یک ماه تأخیر مبدل شد. موعد تحویل خودروی ثبت نامی من، مهرماه بود ولی در کمال تعجب و پس از چند ماه تأخیر، سرانجام در ۲۸ بهمن‌ماه از نمایندگی تماس گرفتند و اعلام کردند که با ۶۰۰ هزار تومان پرداخت اضافه می‌توانم خودرو خود را درسال ۹۳ و با مدل ۹۴ تحویل بگیرم. شرکت همچنین از من خواست فوراً برای انتخاب رنگ به نمایندگی مراجعه کنیم.

خودروی دنا
درباره شیوه انتخابم باید بگویم ابتدا که رنگ قهوه ای روشن با تریم دورنگ را برای دنا انتخاب کردم پشیمان شدم ولی بعدها و به‌محض تحویل گرفتن دنای قهوه ای! از رنگی که انتخاب کردم خوشحال شدم چراکه این رنگ با ظاهر اسپرت خودرو هماهنگ بود. در ۲۶ اسفند برای سؤال راجع زمان تحویل خودرو به نمایندگی زنگ زدم که به یک‌باره گفتند ماشین آماده تحویل است و الآن چندساعتی هست که در پارکینگ خاک می‌خورد! با ذوق و شوق به نمایندگی مذکور مراجعه کردم و خودروی خود را تحویل گرفتم. لازم به ذکر است که چون ماشین قبلیم یک پژو ۲۰۰۰ قدیمی بود و معاینه فنی نداشت با دریغ و حسرت بسیار سفر عیدمان را کنسل کرده بودیم. دنا اما شادی را به خانه ی ما آورد. از اینکه با این ماشین نو می‌توانیم مسافرت بروم خیلی خوشحال بودم. خلاصه وقتی رسیدم خانه (با ۲ بسته شیرینی برای ماشین) مقدمات سفر را آماده کردم.
شبِ سفر شد و من برای اطمینان به امداد خودرو زنگ زدم که بیایند و ماشین را چک کنند. همه‌چیز عالی و مهیا بود. هنگام عزیمت داشتم وسایل را در ماشین می‌گذاشتم که متوجه شدم درب صندوق خیلی بهتر از ۴ درب جانبی و کاپوت باز و بسته می‌شود و این نکته خوبی بود. با دقت مواد ضروری را در عقب صندوق جای می‌دهم چون در سری خودروهای سمند، قابلیت دسترسی از صندلی عقب به صندوق هست. صندوق دنا برای یک خانواده بسیار عالی بود و اشیا مختلف به خوبی در آن جای می‌شدند.

خودروی دنا
یکی از نکته‌های جالب در دنا هنگامی بود که ماشین را برای بار نخست استارت زدم. در کمال تعجب خودرو روشن نشد و علائمی هشداردهنده روی صفحه مانیتور پدیدار شد. وقتی به‌دقت بررسی کردم به این نکته پی بردم که تا مادامی‌که یکی از ۶ درب ماشین باز باشد موتور روشن نمی‌شود. در را که بستم ماشین به‌آرامی استارت خورد و صدای اندک موتور توجهم را جلب می‌کند.
درباره دنا نکاتی وجود دارد. نخست اینکه کلاچ نرم است و پدال گاز نرم‌تر، ترمزهای خوب هم از دیگر ویژگی‌های دنا است که نباید آن را از نظر دور داشت. البته این ماشین به‌واسطه طول و عرض زیاد در سفرهای شهری چندان حس خوبی به مالکش ارائه نمی‌دهد اما در جاده وضع می‌تواند بهتر از شهر باشد. وارد جاده می‌شوم و می‌خواهم کروز کنترل را وارد عمل کنم و آن را روی سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت تنظیم می‌کنم.

خودروی دنا
عملکرد کروز دقیق و عالی است. هرچند دنده‌ها به خوبی جا می‌روند، اما فاصله دنده‌ها نامناسب و زیاد است و متأسفانه به‌واسطه ناهماهنگی دنده ۵ با موتور، در دور موتور ۳۵۰۰، صدای موتور بسیار آزاردهنده می‌شود. در همین حال به‌جایی می‌رسیم برای صبحانه خوردن. مجبوریم توقف کنیم چون موتور ملی خیلی داغ شده است! پس از صرف صبحانه دوباره راه می‌افتیم. این بار کروز کنترل را روی سرعت ۱۱۰ تنظیم می‌کنم. صدای موتور به طرز وحشتناکی هنوز هم زیاد است. در ماشین دوست ما که یک سمند EF7 مدل ۸۸ است همین مشکل وجود دارد و در دنده ۵ کژکاری وجود دارد که به علت عدم هماهنگی میان موتور و جعبه‌دنده است. این یکی از مهم‌ترین نقطه‌ضعف‌های موتور EF7 است. موتوری که به‌اصطلاح ملی است و ساخت ایران.

خودروی دنا
دیگر کروز را خاموش نمی‌کنم و تنها به‌واسطه ی دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سرعت را کم یا زیاد می‌کنم پس از چندی برای کم کردن سرعت در یکی از پیچ‌ها، کروز را از حالتش خارج می‌کنم، دنا فرمانی نرم و هدایت‌پذیری بالایی دارد. بعد از مسیر پیچ‌درپیچ دوباره، راه خلوت و مستقیم است. به بهانه تست ماشین سرعت را به ۱۲۵، سپس به ۱۳۵ و در نهایت به ۱۶۵می‌رسانم. دنا گرچه اخطار می‌دهد اما تعادلش عالی است. البته به‌واسطه ی سرعت باد، هیچ صدایی از موتور به گوش نمی‌رسد. جالب اینکه بعدها فهمیدیم دوربین‌های نامحسوس پلیس، عکس ماشینم را در سرعت ۱۳۲ کیلومتر در ساعت ثبت کرده‌اند!

خودروی دنا
ماشین به‌طور مداوم روی کروز کنترل است که برای ناهار می‌ایستیم. دوباره حرکت می‌کنیم اما این بار ماشین بوق هشدار می‌دهد!!! تعجب می‌کنم و به صفحه آمپرها نگاه می‌کنم، آمپر آب ماشین روی قسمت قرمز است، بلافاصله ماشین را خاموش می‌کنم و روی کاپوت، آب یخ می‌ریزم، سپس ماشین را روشن می‌کنم، مشکل حل شده بود. این هم یک ایراد دیگر از موتور ef7 که موتوری زودجوش است.
دوباره راه می‌افتم. کمی جلوتر در اتوبان یک نفر به من علامت می‌دهد، کنار می‌زنم، او هم کنار میزند، از او می‌پرسم چیزی شده؟ می‌گوید: این دنا است؟ چقدر زیبا است، مانیتور هم دارد و …، بعد هم شروع می‌کند به تمجید و تعریف از ماشین. به هر نحوی شده و به بهانه گرفتن تنقلات از دست آن آقای محترم، خلاص می‌شوم! زمان می‌گذرد و حالا غروب است، چراغ‌های ماشین را روشن می‌کنم. دنا به‌واسطه طراحی خوب چراغ‌هایش، خود را در شب بسیار زیبا نشان می‌دهد.

خودروی دنا
نتیجه‌گیری
در کل خودروی دنا از نظر فنی همان سمند سورن است ولی از لحاظ امکانات، زیبایی و حتی کیفیت در سطحی بالاتر از بقیه ماشین‌های ایرانی قرار دارد. دنا نسبت به قیمت ۴۲ میلیون تومانی‌اش خودروی خوبی است، به‌شرطی که با امکانات بهتر، کیفیت بالاتر و تجهیزات مدرن‌تر تولید شود. این خودرو تا حال ۳۰۰۰ کیلومتر را بی‌هیچ ایرادی سپری کرده و جز چند عیب جزئی مثل شیوه ناجور بسته شدن درها و یا خراب شدن گیره کاپوت مشکل خاصی نداشته است. به‌شخصه، این خودرو را در این قیمت، خودروی ارزشمندی می‌دانم و معتقدم دنا با یک پیشرفت محسوس اما اندک، تجربه نوینی از شرکت ایران‌خودرو است. شرکتی که به ساخت خودروهایی در رده سدان های متوسط شهری علاقه ویژه ای دارد.

خودروی دنا
به امید پیشرفت روزافزون صنعت خودروی ایران.
نویسنده مهمان: محمد کسری خیاطیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲۳ دیدگاه‌ها

  1. GT-R'

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    آقای نویسنده چون ماشین قبلی شما 405 بوده این ماشین جذبت کرده اگه سوار پارس اتاق جدید بشی می فهمی دوتاشون یه لگنن،فقط دنا رنگ و روش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ماشین به‌طور مداوم روی کروز کنترل است که برای ناهار می‌ایستیم. دوباره حرکت می‌کنیم اما این بار ماشین بوق هشدار می‌دهد!!! تعجب می‌کنم و به صفحه آمپرها نگاه می‌کنم، آمپر آب ماشین روی قسمت قرمز است!!!!
      42 میلیون پول دادی بعد امپر ماشین میاد رو قسمت قرمز رنگ!!! اونم بدون هیچ فشاری!!!
      من موندم میخوان توربو بزارن رو این موتور چی میخواد بشه؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      خوشبختانه سعادت روندن این ماشین هارو هم داشتم…که متاسفانه باید بگم که دنا خیلی بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    دنا خوب هست ولی ازنظرکیفیت وقدرت موتور واستهلاک و…رنو تندر 90بهتره..یه دستی سرو رو تند بکشیم توپ میشه
    درسته امکانات تندر خیلی کمه وتوپیچها تعادل خوبی نداره وصدای موتور تواتاق زیاد میاد ویا طراحی داخلی خوبی نداره ولی خاصیتای خوب تندرخیلی خیلی بیشترازچندتا خاصیت بدش هست ..منکه واقعا تندر90روقبولش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضوان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من یه خصوصیت خوب تندر رو بگم اونم اینه که صدای موتور اصلا داخل نمیاد به نظرم شما تندری رو که داری یه بازبینی بکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد.س.61

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        ما دو تا تندر یکی ایرانخودرو و یکی پارس خودرو داریم هر دو از 90 که سرعت میره بالا مغزت رو میخورن از بس صدا میاد تو به گمانم شما زیر 90 میدونی در ضمن یکیش وارداتی و سری اول هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمدMOHAMMAD

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (232 ديدگاه)

        بله درسته تندر90 خودروی بسیار بیصدا و آرامی است ولی سری اولی که ایران تندر90 را شروع به مونتاژ کرد کمی بی تجربه بود که همین کار باعث شد تا بعضی از تندر90 های سری اول صدای بیشتری به داخل اتاق ماشین نفوذ کند ولی بعدها این مشکل برطرف شد در ضمن اصلا تندر90 را با این ماشین مقایسه نکنید که این ماشین از نظر کیفیت و….. حرفی برای گفتن ندارد و برای سرگرمی صاحب ماشین در تعمیر گاه ساخته شده است سمنده بزک شده است

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سيروس

          ۸ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (49 ديدگاه)

          اگه بخوای به این پول بدی یه جک جی 5 میگیری با همین پول یکم بیشتر بعد میفهمی معنی سواری و تیپ و سر پیچ و چمیدونم اینا چیه
          برین تحقیق کنین ببینین ال 90 رو میزاره تو جیبش هم تو سواریش هم قیافش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کسی می خواد ماشین ایرانی بگیره بهتره بجای ماشین های جدید یدونه پارس یا سمند مدل86-89 تمیز که البته زیاد کار نکرده باشه و دست راندده خوبی بوده باشه بخره.با تجربیاتی که ا ز ماشین های 90 به بعد دارم توصیه می کنم خیلی مراقب ماشینتون باشید وگرنه جیبتون رو مثل جاروبرقی خالی میکنه.واقعا تو خرید ماشین دقت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مدتهاست یه پارس نقره ای 84 دارم و راضی ام.
      بی خرج و دردسر. مصرف توی جاده 6/5 و تو شهر 8. بهترین ماشینای تولید ایران مربوط به سالهای 84 و 85 میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهنام

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    […]محضه با وجود ماشین برلیانس H330 با قیمت 43 میلیون با اون زیبای و موتور بی دردسر بری دنا بخری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      من خودم یه چند تای ماشین داخلی و وارداتی و چینی دو رو برم هست یه دونه ولیکس هم دارم که خیلی راضی هستم ازش ولی دلیل نمیشه بیام به مردم لقب احمق بدم چون فکر میکنم کار من درسته و اونا اشتباه فکر میکنن یه کم روی نحوه بیابون دقت کنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      برلیانس که حتی یه چراغ مه شکن و یه قفل مرکزی نداره رو با43تومن اونم با موتور1600(اگر درست گفته باشم)43تومن به پاش پول میدید؟شما دیگه کی هستین به خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sky watcher

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    ایشالا که چرخش براتون بچرخه
    ولی آقای نویسنده همین ماشین یا بهتر بگم این موتور بعد ۱۵ تا ۲۰ هزارتا وقتی هم که گارانتیش تموم شده باشده چنان اشکی ازت در بیاره …
    تجربه سه تا موتورef7 رو دارن که میگم خدا بهت پول و اعصاب و وقت بده که بتونی از پسش بر بیای …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      ممنونم که انقدر برای من دلسوزید،اما فکر کنم اونقدرخوب از ماشین مراقبت میکنم که مشکلی پیدا نکنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رامین GT-R

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من پارس داشبور جدید خریدم با کلی انگیزه که وقتی پارس قبلیم که مدل 82 بود اونقد خوب بود این دیگه از اون بهتر ماشین تو این 2 ماه اینقد کلافم کرده و ازش بدم اومده که با همون پول رفتم مزدا 323 خریدم و بعد هم یه ماکسیما تمام رنگ ……. ( سگ زرد داداش شغاله ) دنا هم یه آشغال مث بقیشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حامد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    قلم خوبی داری..ی نکته هم اینکه وقتی ماشینت داغ میکنه خاموش نکن. نکته بعدی اینکه با ۳۰۰۰تا راه رفتن به نظرم قضاوت زوده.ی سوال هم که دارم اینکه معلم انشا بودی شما؟
    ایشالا از ماشین جدیدت بی دردسر لذت ببری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    حالا تو بیا منو بخور!!!!

    تو این قیمت خوبه دیگه!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کشته ی قرآن جلوی ماشینتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منظور؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mgb

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      منظورتون از این حرف چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. interceptor

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    من 206 وی 8 خریدم خیلی هم راضیم، واقعا موتور بی صدا و نرم و خوبیه و کاملا با گیربکسش هماهنگی داره، دنده هاش ضرایت خوبی دارن و فاصله زیادی ندارن ، زیادم پول ندادن 35 تومن نیمه فول، بهتر از 42 میلیونه که بدی دنا با موتور ef7 مشکل دار با این گیربکسش، تنها مشکلش فقط این اتوریگلاژ بودن کلاج هست که خوب عمل نمی کنه و از بالا ول می کنهو بعضی وقتا باید دنده رو به زور جا بزنی که به مرور برنجی هاش مرخص می شن ولی انتخاب بهتری نداشتم، حداقل مهندسیش مشکلی نداره و مال فرانسه ست هر چند قطعات دیگه اون قصعات اصلی نیست و آپشن هم زیاد نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      فراموش کردی بگی صندلی عقبش جای نشستن تا 12 سال رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        بله متاسفانه اینجوری هست منم تایید میکنم این فضای تنگ عقب رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سه سالی وی 8 داشتم. ضعف 206 های 1600 فقط تنبلی دنده یک و دو ش هست. البته این به وتور tu5 مربوطه که چون تو دورهای پایین گشتاور خیلی کمی داره، تو طراحی گیر بکس مجبور شدن نسبت رو بالا در نظر بگیرن تا ماشین راه اندازی قابل قبولی داشته باشه. هر چند که هنوزم از پراید جا میمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. آبين

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوست عزیز سمند و پژو پارس و 405 همشون یه اشغالن من ده ساله هر سه این نوع ماشینها رو داشتم همشون ببخشید به قول عامیانه حرومزاده هستند چون شاسی و اتاق و سیستم تعلیق و موتور و گیربکس همشون از جاهای مختلف سربندی و به دست کمپانی نامعتبر ی به نام ایران خودرو که رضایت مشتری کوچکترین ارزشی براش نداره سربندی و مونتاژ شده اند با راندمان پایین موتور و مصرف سوخت بالا اگه سوار یه ماشین اروپایی حتی از نوع درجه 2 شده باشی میبنی که اصالت یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ماشین به این نازی وجود داره !؟

    ایراد میگری.اگه جرئت دارین بیاین نظام آباد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حامد.س.61

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    ماشینتون گرم کرد خاموش نکنین سعی کنید از فن بخاری روی دور تند استفاده کنین البته حتما توقف کنید…در ضمن روی کاپوت دو بار دیگه آب بریزی رنگ قهوه ای زیباش خراب میشه ها اونم با اون شوک حرارتی که شما بهش میدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با 40 میلیون ، 1 میلیونم بده پنکه برقی بخر ببند جلو کاپوت تا خنک شه ماشین عزیز ملی مون. لعنت به خودرو ساز داخلی. با این پول ها از شرق تا غرب دنیا میشه یک ماشین عالی سوار شد ولی ما مجبوریم به چی بگیم خوب؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سعداله

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تواون رنج قیمت قاعدتآ H330 درسته محصول چین ولی کیفیتش بواسطه این که شریک بی ام وی آلمان بهتره وماشین ایده عالی با6000 کیلومترکارکردهنوزمشکلی نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اقا من اصلا سر درنمیارم…چراایران خودرو اصولا همیشه بوق ماشیناش رو رودسته راهنمامیزاره نه روفرمون؟؟؟؟؟؟ الان رو دنا هم همین مشکل هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      این مشکل نیست یک حسنه
      حتما باید برا بوق زدن دستتو از رو فرمون بیاری رو وسط فرمون بوق بزنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. sjs

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    همه چی به زور کنار هم چیده شده سایز چرخها به ماشین نمیخوره جلو و عقبش ربطی بهم ندارن از نمای پشت زیبایی نداره از از نمای پهلو که به چراغهای جلو نگاه میکنی یه طلغ روش کشیده شده خلاصه از سر وا کردن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شهریار

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    گیره کاپوت خراب میشه تو 3000 کیلومتر زود جوش میاره اینا مشکل خاصی تو سه هزار تا نیست یکی از دراش مشکل داشته باشه روشن نمیشه اینم اپشن واسه ما گذاشتن چه هوشی دارن من خودم لیفان 620 دارم 25000 کارکرده هیچ مشکلی نداشته تو ترافیک های شلوغ با هوای گرم جوش نیاورده از دنا هم با کیفیت تره البته به جز ادوات داخلیش ولی فقط کافیه پاتو روی گاز بزاری میگه چشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      جالب بود زیگماجان .. دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. جهانکیر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درجاده داشتم میرفتم که یکی گفت این دنای تواز بنزوبی ام و2014قشنگتره گفتم چشم توزیبا میبینه برای نامه عاشقانه نوشتن خوبی همون پژو2000ات دوسه تومن خرجش میکردی ازین اشغال بهتربوددیگه نمی خواست 30 تومن بزاری روپولت یه ماشین بی پدر ومادر سوار شی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. yadostad

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از اینکه توی 3000 کیلومتر ماشینت جوش میاره و هزارتا عیب دیگه و روشن نشدن ماشین رو بخاطر باز بودن درش اپشن میدونی برات متاسفم 42 میلیون چرا هزینه کردی 400 هزار تومن میدادی یه گاری میخریدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان تندرسوارباتمام احترام بایدعرض کنم تندر خودروی خوش ساخت باکیفیت خوبیه اماعیوب بزرگی داره که نمیتوان انکارکردازجمله هندلینگ پایین امکانات کم شکل ظاهری زشت که نمیتوان ازانها بسادگی گذشت ودردرازمدت صاحب تندرنیازبه تعویض ان میبینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نام شما (ضروری): رضا

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر…یعنی اگر دنا بخریم همیشه باید یه تانکر آب با یخ دنبالمون باشه. پیشنهاد می دم به ایران خودرو که یه کاروان طراحی کنه که داخلش آب و یخ برای خنک کردن موتور ملی به اندازه کافی باشه مخصوصا برای مسافرت های طولانی و روزهای تابستونی گرم. مثلا ساعت 2 تا 8 بعدالظهر مردادماه در اتوبان تهران – قم- کاشان- اصفهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ابوالفضل

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من نمیدونم نظر دوستان چیه ولی من اصلا نمیتونم با قیافه این ماشین کنار بیام مثل یه جراحی زیبایی نا موزونی روی سمنده از یه زاویه نگاه میکنی ماشین قشنگی به نظر میاد از یه زاویه دیگه قناص.در کل ماشین ناهماهنگیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط زانتیاااااااااااااااااااااااااااااا
    […]شرف داره به کل ماشینای چینی و ایرانیو …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      فقط به پا تصادف نکنی عزیزم چون مستقیم به اخرت واصل میشی
      زانتیا یکی از نا امن ترین خودروهای ایرانه. اگه باور نمیکنین کافیه یه سرچ رو گوگل بکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محمد

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا ماشین خوبیه
    من الان ۷۴۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم و ماشین هیچ مشکل فنی نداشته
    تنها ایرادش میتونه صدای توی کابین باشه اونم تو سرعت بالا
    درضمن سرعت ۱۹۵ کیلومتر رو باهاش پر کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینم مثل بقیه ی ماشینآی داخلی خطای کیلو متر داره یا نه؟
    دوست من به طور مداوم و حدود 60 دقیقه با سمند ef7 دویست تا رفت موتورش جوش نیاورد .واقعا عجیب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چه جا و جاده ای تو این مملکت هست که میشه یکساعت با200 کیلومتر مداوم رانندگی کرد؟؟؟؟؟
      احتمالا آلمان بوده!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. کمال

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا مبارکه.واقعا برای کسیکه دقیقا در شرایط شما قرار میگرفت که با بودجه حدود 45 تومن بین گزینه های موجود وطنی و یا چینی یه خودرو پیدا کند (صفر کیلومتر) مطمینا بهترین گزینه دنا یا پارس tu5 بود.از انجاییکه قیافه پژوهای ایرانی تکراری شده و ما ملتی تنوع طلبیم و یه تولید جدید با قیافه جدید جذابتر است و دور ماشینهای چینی تو این رنج قیمتو کلا خط بکش یعنی با بیست سی تومن بالاتر میتوان یه انتخاب معقول چینی مثل ام جی یا جیلی کرد..پس گزینه دنا مناسب بوده و تجربه مملکت ما نشون داده همیشه اولین سری تولید علیرغم گزاف گوییها پشت سرش خوب از آب در میاد..مبارکتان باشد ..لذت ببرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عزیزی - شیراز

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اقای این حرف شما را که سری اول زیاد روش کار می شه کاملا قبول دارم
      من الان سمند 81 دار یعنی اولین سری های خودروی سمند ایران خودور الان بعد از 13 سال کارکرد هنوز به هیچ ماشین چینی عوض نمیکنم
      الان قصد خرید خودرو حدود 42 میلیون رو دارم که احتمالا زیاد این سمند نگه می دارم چون هر جا برای تعمیرات یا تعویض بدنه یا موتور رفتم از کیفیت ساخت قطعات تعریف کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی من خیلی به ماشینا علاقه دارم میخوام ببینم دنا چجور ماشینی هست هر کسی دنا رو واقعا تجربه کرده بگه لطفا ممنون میشم کمکم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امید

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی . من تجربه سواری با دنا رو ندارم . ولی حدود یک سال یه سورن ef7مدل 93 داشتم . بدون غرض خدمتتون عرض میکنم ، مشکل اصلی تولیدات داخلی در قسمت مونتاژ هستش . من شاید در این مدت بیش از 20 مرتبه برای مشکلات مختلف که عموما مربوط به مونتاژ خودرو بود به تعمیرگاه مرکزی مراجعه کردم و این مسئله انقدر منو اذیت کرد که این خودرو رو فروختم . من کسی نیستم که بخوام نظری بدم ولی این تجربه منه که از خودرو های اطرافیانم دیدم :
    اگه دنبال یه خودرو کم یا بی درد سر میگردین که زیاد بخاطرش تعمیرگاه نرید ، ال 90 مناسبه ولی اگه دنبال یه خودرو مدل 92 به بالا میگردین که از سواریش لذت ببرین ولی رضایت به تعمیرگاه رفتن نسبتا زیاد میدید ، سورن و از اون بهتر ، دنا
    البته این نظر شخصیه من برای خرید یه خودروی مونتاژ وطنیه .
    این نکته رو اضافه کنم ، پژو جات های مدل 83 و 84 اگه یه دستی بهشون بکشین ، از صدتای خودروهای داخلی مدل 90 به بالا عالیتر هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سینا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چنان بعضی ها میگن پارس اتاق جدید که ادم یا لکسس ls یا بی ام و سری هفت میفته هون پارس همون آشغال همیشگیه فقط دو تا کیسه هوا با یه بولوتوث چپوندن توش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا