ایران خودروتجربه و آزمایش

دنا تو را به راه می‌خواند: 3000 کیلومتر رانندگی با دنا

درحالی‌که در ابتدای سال ۱۳۹۳ آحاد مختلف کم‌کم از باز شدن فضای سیاسی مذاکرات و کاهش قیمت خودروها ناامید می‌شدند، خبر عرضه “دنا خودروی جدید ایران‌خودرو” به سرعت همه‌جا پیچید و در این میان ملت، مات از جنگ زرگری و گنگی بودند که میان ایران‌خودرو و شورای رقابت در جریان بود. ستیزی که درنهایت با شکست ایران‌خودرو پایان یافت و این آغازی بود بر پایان سناریوی عدم تحویل خودروی دنا!

خودروی دنا
پس از عقب‌نشینی ایران‌خودرو و با تأخیر بسیار، دعوت‌نامه های موعد تحویل تیر و مرداد این خودرو به متقاضیان ارسال شد اما وعده ۱ هفته ای آنان با فراز و نشیب بسیار به یک ماه تأخیر مبدل شد. موعد تحویل خودروی ثبت نامی من، مهرماه بود ولی در کمال تعجب و پس از چند ماه تأخیر، سرانجام در ۲۸ بهمن‌ماه از نمایندگی تماس گرفتند و اعلام کردند که با ۶۰۰ هزار تومان پرداخت اضافه می‌توانم خودرو خود را درسال ۹۳ و با مدل ۹۴ تحویل بگیرم. شرکت همچنین از من خواست فوراً برای انتخاب رنگ به نمایندگی مراجعه کنیم.

خودروی دنا
درباره شیوه انتخابم باید بگویم ابتدا که رنگ قهوه ای روشن با تریم دورنگ را برای دنا انتخاب کردم پشیمان شدم ولی بعدها و به‌محض تحویل گرفتن دنای قهوه ای! از رنگی که انتخاب کردم خوشحال شدم چراکه این رنگ با ظاهر اسپرت خودرو هماهنگ بود. در ۲۶ اسفند برای سؤال راجع زمان تحویل خودرو به نمایندگی زنگ زدم که به یک‌باره گفتند ماشین آماده تحویل است و الآن چندساعتی هست که در پارکینگ خاک می‌خورد! با ذوق و شوق به نمایندگی مذکور مراجعه کردم و خودروی خود را تحویل گرفتم. لازم به ذکر است که چون ماشین قبلیم یک پژو ۲۰۰۰ قدیمی بود و معاینه فنی نداشت با دریغ و حسرت بسیار سفر عیدمان را کنسل کرده بودیم. دنا اما شادی را به خانه ی ما آورد. از اینکه با این ماشین نو می‌توانیم مسافرت بروم خیلی خوشحال بودم. خلاصه وقتی رسیدم خانه (با ۲ بسته شیرینی برای ماشین) مقدمات سفر را آماده کردم.
شبِ سفر شد و من برای اطمینان به امداد خودرو زنگ زدم که بیایند و ماشین را چک کنند. همه‌چیز عالی و مهیا بود. هنگام عزیمت داشتم وسایل را در ماشین می‌گذاشتم که متوجه شدم درب صندوق خیلی بهتر از ۴ درب جانبی و کاپوت باز و بسته می‌شود و این نکته خوبی بود. با دقت مواد ضروری را در عقب صندوق جای می‌دهم چون در سری خودروهای سمند، قابلیت دسترسی از صندلی عقب به صندوق هست. صندوق دنا برای یک خانواده بسیار عالی بود و اشیا مختلف به خوبی در آن جای می‌شدند.

خودروی دنا
یکی از نکته‌های جالب در دنا هنگامی بود که ماشین را برای بار نخست استارت زدم. در کمال تعجب خودرو روشن نشد و علائمی هشداردهنده روی صفحه مانیتور پدیدار شد. وقتی به‌دقت بررسی کردم به این نکته پی بردم که تا مادامی‌که یکی از ۶ درب ماشین باز باشد موتور روشن نمی‌شود. در را که بستم ماشین به‌آرامی استارت خورد و صدای اندک موتور توجهم را جلب می‌کند.
درباره دنا نکاتی وجود دارد. نخست اینکه کلاچ نرم است و پدال گاز نرم‌تر، ترمزهای خوب هم از دیگر ویژگی‌های دنا است که نباید آن را از نظر دور داشت. البته این ماشین به‌واسطه طول و عرض زیاد در سفرهای شهری چندان حس خوبی به مالکش ارائه نمی‌دهد اما در جاده وضع می‌تواند بهتر از شهر باشد. وارد جاده می‌شوم و می‌خواهم کروز کنترل را وارد عمل کنم و آن را روی سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت تنظیم می‌کنم.

خودروی دنا
عملکرد کروز دقیق و عالی است. هرچند دنده‌ها به خوبی جا می‌روند، اما فاصله دنده‌ها نامناسب و زیاد است و متأسفانه به‌واسطه ناهماهنگی دنده ۵ با موتور، در دور موتور ۳۵۰۰، صدای موتور بسیار آزاردهنده می‌شود. در همین حال به‌جایی می‌رسیم برای صبحانه خوردن. مجبوریم توقف کنیم چون موتور ملی خیلی داغ شده است! پس از صرف صبحانه دوباره راه می‌افتیم. این بار کروز کنترل را روی سرعت ۱۱۰ تنظیم می‌کنم. صدای موتور به طرز وحشتناکی هنوز هم زیاد است. در ماشین دوست ما که یک سمند EF7 مدل ۸۸ است همین مشکل وجود دارد و در دنده ۵ کژکاری وجود دارد که به علت عدم هماهنگی میان موتور و جعبه‌دنده است. این یکی از مهم‌ترین نقطه‌ضعف‌های موتور EF7 است. موتوری که به‌اصطلاح ملی است و ساخت ایران.

خودروی دنا
دیگر کروز را خاموش نمی‌کنم و تنها به‌واسطه ی دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سرعت را کم یا زیاد می‌کنم پس از چندی برای کم کردن سرعت در یکی از پیچ‌ها، کروز را از حالتش خارج می‌کنم، دنا فرمانی نرم و هدایت‌پذیری بالایی دارد. بعد از مسیر پیچ‌درپیچ دوباره، راه خلوت و مستقیم است. به بهانه تست ماشین سرعت را به ۱۲۵، سپس به ۱۳۵ و در نهایت به ۱۶۵می‌رسانم. دنا گرچه اخطار می‌دهد اما تعادلش عالی است. البته به‌واسطه ی سرعت باد، هیچ صدایی از موتور به گوش نمی‌رسد. جالب اینکه بعدها فهمیدیم دوربین‌های نامحسوس پلیس، عکس ماشینم را در سرعت ۱۳۲ کیلومتر در ساعت ثبت کرده‌اند!

خودروی دنا
ماشین به‌طور مداوم روی کروز کنترل است که برای ناهار می‌ایستیم. دوباره حرکت می‌کنیم اما این بار ماشین بوق هشدار می‌دهد!!! تعجب می‌کنم و به صفحه آمپرها نگاه می‌کنم، آمپر آب ماشین روی قسمت قرمز است، بلافاصله ماشین را خاموش می‌کنم و روی کاپوت، آب یخ می‌ریزم، سپس ماشین را روشن می‌کنم، مشکل حل شده بود. این هم یک ایراد دیگر از موتور ef7 که موتوری زودجوش است.
دوباره راه می‌افتم. کمی جلوتر در اتوبان یک نفر به من علامت می‌دهد، کنار می‌زنم، او هم کنار میزند، از او می‌پرسم چیزی شده؟ می‌گوید: این دنا است؟ چقدر زیبا است، مانیتور هم دارد و …، بعد هم شروع می‌کند به تمجید و تعریف از ماشین. به هر نحوی شده و به بهانه گرفتن تنقلات از دست آن آقای محترم، خلاص می‌شوم! زمان می‌گذرد و حالا غروب است، چراغ‌های ماشین را روشن می‌کنم. دنا به‌واسطه طراحی خوب چراغ‌هایش، خود را در شب بسیار زیبا نشان می‌دهد.

خودروی دنا
نتیجه‌گیری
در کل خودروی دنا از نظر فنی همان سمند سورن است ولی از لحاظ امکانات، زیبایی و حتی کیفیت در سطحی بالاتر از بقیه ماشین‌های ایرانی قرار دارد. دنا نسبت به قیمت ۴۲ میلیون تومانی‌اش خودروی خوبی است، به‌شرطی که با امکانات بهتر، کیفیت بالاتر و تجهیزات مدرن‌تر تولید شود. این خودرو تا حال ۳۰۰۰ کیلومتر را بی‌هیچ ایرادی سپری کرده و جز چند عیب جزئی مثل شیوه ناجور بسته شدن درها و یا خراب شدن گیره کاپوت مشکل خاصی نداشته است. به‌شخصه، این خودرو را در این قیمت، خودروی ارزشمندی می‌دانم و معتقدم دنا با یک پیشرفت محسوس اما اندک، تجربه نوینی از شرکت ایران‌خودرو است. شرکتی که به ساخت خودروهایی در رده سدان های متوسط شهری علاقه ویژه ای دارد.

خودروی دنا
به امید پیشرفت روزافزون صنعت خودروی ایران.
نویسنده مهمان: محمد کسری خیاطیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲۳ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سر و ته یه کرباسن پول داری ماشین خارجی بخر نه از این اشغالا که یه لامپو کاپوتی عوض میکنن میشه مدل جدید حیف پول که بخوا واسه ماشین ایرانی خرج کنی حیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      حرفتون صحیحه دوست عزیز ولی چه ماشین خارجی با این قیمت سراغ داری بجز چینیا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر حسین

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بالاخره هر خودرو سازی از یه جایی شروع میکنه.
      مشکل اصلی قیمت این خودرو ها برای ایرانی ه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضت

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی در قسمت عقب واقعا طراح بد عمل کرده و نسبت به قسمت جلو که از طراحی عریضی که بر خوردار است قسمت عقب هم به همین شکل باید طراحی می شد و در پهلو ها از خطوطی استفاده کرده که اکثرا خودرو های فرانسوی بدین شکل طراحی می شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    از دوستانی که خودروی آنها موتور ملی دارد تقاضا میکنم معایب و محاسن موتور ملی رو دقیقا بنویسن! من که با خواندن متن بالا خیلی از موتور ملی ناامید شدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اميرحسين

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سلام، من سمند مدل ٩١ موتور ملى دوکانه دارم و ٩٧٠٠٠ تا کارکرده، موتورش عالیه فقط با جعبه دنده همخوانی نداره، ولی باز از موتور ١٨٠٠ قدیمی بهتره، دیسک ترمز و لنتاش فرق میکنن موتور ملیا، مصرف فوق العاده کم، روغن حتما باید 10w40 بریزی، تا حالا که نزدیک صدهزارتا کارکرده خداییش ایرادی نداشته، قبلا هم سمند داشتم ولى این بهتره.البته ناکفته نماند در کل ماشینای ایرانی آشغالن حتی در مقایسه با ام وی ام و لیفان و جک، خداییش ماشینای جینی صرف نظر از افت قیمتشون، از ایرانیا بهترن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. LPLN

      ۲۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      سمند EF7 بنزینی مدل 92 دارم و از صفر هم دست خودم بوده . حدود 37000 تا هم راه رفته ( اتوبان ، جاده کوهستانی و کویری و شهر و جنگل ) تا امروز آمپر از وسط هم بالاتر نرفته هنوز هم درب رادیات رو باز نکردم .
      در مورد صدای موتور توی دنده 5 درسته اگه با سرعت ثابت و مداوم برانید صدا اذیت میکنه .
      سر جمع بنده از این موتور بسیار راضی هستم ولی ایکاش برای دنا توربو شارژ میذاشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. وحید

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مقایسه دنا و لامبورگینی اوراکان
    دنای ایرانخودرو و لامبورگینی اوراکان دو خودروی رویایی و پرقدرت در تمام جهان شناخته می‌شوند. یعنی به نظر نمی‌آید پرقدرت‌تر از این دو خودرو هم در جهان وجود داشته باشد. همانطور که این دو خودرو جزو پرقدرت‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شوند ولی از لحاظ قیمت دنای اصیل و ارزشمند از قیمت بسیار مناسبی نسبت به تجهیزات عالی و منحصر به فرد برخوردار است که لامبورگینی از لحاظ قیمت هم گران‌ترین خودروی جهان است .

    نکته اما یک مقایسه ساده میان مشخصات فنی این دو خودرو نیست بلکه مهم این است که از جنبه‌هایی نظیر زیبایی ، اصالت ، ظرافت ، ایمنی بسیار بالا کدام‌یک پشت حریف را به خاک می‌مالد.

    اصالت دنا
    دنا یکی از پیشرفته ترین خودروهای لوکس و با اصالت در تاریخ خودرو سازی جهان می باشد و تنها خودرویی است که بدون هیچگونه کپی برداری از خودرو های دیگر طراحی و ساخته شده است . در صورتی که در طراحی لامبورگینی ردپایی از کپی برداری طراحان از خودرو سمند دیده می شود . به طور مثال پیچ های نگهدارنده اگزوز لامبورگینی دقیقا مشابه با پیچ های درب قالپاق موتور سمند می باشد که این یکی از نشانه های طراحی بسیار دقیق و بی عیب و نقص سمند می باشد که باعث شده طراحان لامبورگینی از ایده طراحان سمند در خودرو اوراکان استفاده کنند .
    در تست های انجام شده با هر دوی این خودرو نظر شما را به گزارش کارشناس تست می رسانیم .

    اوراکان شاید یک خودرو سوپر اسپرت به نظر برسد ولی از هیچ جهت قابل قیاس با دنا نمی باشد .

    موتور 16 سوپاپ دنا بزرگترین رقیب برای موتور V10 اوراکان می باشد چون عدد 16 خیلی بیشتر از عدد 10 می باشد .

    با توجه به اینکه موتور اوراکان 602 اسب قدرت دارد و دنا 115 اسب در نتیجه اوراکان مصرف سوخت بسیار بالایی دارد و با این قیمت سوخت اصلا خرید اوراکان به صرفه نیست و در این قسمت هم دنا برنده می باشد .

    درست است که اوراکان دارای گیربکس 7 دنده دو کلاچه می باشد ولی در شهر شما بیشتر از دنده 4 و در جاده بیشتر از دنده 5 مورد نیازتان نیست و هزینه تعمیر 2 کلاچ خیلی بیشتر از 1 کلاچ می باشد . پس در اینجا هم باز هم دنا برتری خود را نشان می دهد .

    شتاب اوراکان 3.2 ثانیه ذکر شده که با توجه به تست اینجانب از هر دو خودرو در هنگام شتابگیری اصلا به چشم نمی آید و دنا با شتابی بسیار قابل قبول با موتوی 115 اسب بخاری کاملا جلوی اوراکان قد علم می کند .

    سرعت اوراکان 325 کیلومتر گفته شده که این سرعت با قوانین راهنمایی و رانندگی مقایرت دارد و زمانی که شما نتوانید با سرعت بیشتر از 120 کیلومتر در ساعت حرکت کنید چنین اتومبیلی اصلا عقلانی نیست که خریداری گردد.

    بدنه اوراکان از فیبر کربن ساخته شده است که این مواد در تصادف اصلا استقامت نداشته و این مواد را جهت کم کردن وزن خودرو به کار می برند و این خود نشان دهنده این است که طراحان لامبورگینی برای برطرف کردن مشکل زیادی وزن به این سو هدایت شده اند ولی در دنا با توجه به اینکه بدنه از فولاد بسیار مرغوب و عالی ساخته شده است در تست های تصادفات تمام ستاره های تست را به سینه خود زده و نشان داده که طراحان ما همیشه 10 قدم جلوتر از تمام خودرو سازهای دنیا می باشند .

    با توجه به اینکه ارتفاع اوراکان از سطح زمین بسیار کم می باشد لذا گذشتن از روی دست انداز ها و سرعت گیرهای خیابان ها بسیار مشکل می باشد و ارتفاع دنا طوری طراحی شده است که بسیار مناسب با اینگونه موانع می باشد .
    نمای داخلی اوراکان با توجه به اینکه سوپر اسپرت می باشد و دارای دکمه ها و کلید های بسیاری می باشد که میتواند حواس شما را در هنگام رانندگی پرت کند و این عامل بسیار خطرناک می باشد . در صورتی که در دنا فقط کلید های ضروری برای شما تعبیه شده است .
    روکش صندلی های اوراکان از چرم طبیعی می باشد که این اصلا مناسب و شایسته نیست که حیوانی را بکشیم و از پوستش جهت لذت بردن استفاده کنیم و اینکه صندلی های چرمی عرق میکنند و باعث آزار و اذیت شما می شوند . در صورتی که صندلی دنا از پارچه مرغوب می باشد و اصلا عرق نمی کند و برای تغییر رنگ می توانید از روکش صندلی استفاده کنید .

    اوراکان یک خودرو دو نفره می باشد که این بزرگترین مشکل در این خودرو است که اگر شما بخواهید با خانواده خود به مسافرت و تفریح بروید اصلا جایی برای فرزندان خود ندارید ولی در دنا شما میتوانید 3 نفر جلو و چهار نفر عقب سوار شوید و این موضوع برتری دنا نسبت به لامبورگینی را نشان می دهد .

    در کل با توجه به تست ها و بررسی های انجام شده بر روی این دو خودرو میبینیم که دنا بیشترین برتری را نسبت به لامبورگینی دارد و به این نتیجه میرسیم که اوراکان با قیمت در حدود 240هزار دلار اصلا نمی ارزد و دنا با مبلغی در حدود 50 میلیون تومان واقعا خودرویی خانوادگی و دوست داشتنی می باشد که در تمام دنیا میتواند مورد استفاده قرار گیرد .

    با تشکر از دوست عزیزم آقای مهندس تستچیان که قبول زحمت نموده و با توجه به شباهت بسیار بالای این دو خودرو توانستند با مشقت بسیار این دو خودرو را با هم مقایسه نموده و برتری دنا را نسبت به لامبورگینی به ما نشان دهند .

    (نکته : هرکی هم بگه تستر از شرکت سازنده پول گرفته خیلی …. )

    نویسنده : MINIKOPER

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehrzad

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      یعنی نمیدونم مطلب به این خوبی یه بعضیا دیس لایک میزنن نمیدونم چشونه بگو تو که با خودت مشکل داری چرا میای مطلب میخونی یا اصلا نمیخونه دیس لایک میزنی
      آقا از طرف من لایکککککککککککککککککککک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش دمت گرم حال کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امین

      ۱۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی خیلی باحال بود داداش مخم داشت سوت میکشید این و اون کجا

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. کوروش

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دنا کجا لامبورگینی کجا داداش داری مقایسه بین اسب و الاغ رو میکنی صنعت خودرو سازی اونا کجا صنعت خودرو سازی ما کجا ماشینی که 602 اسب که نوشتین نیرو تولید میکنه رو با ماشینی که 115 اسب نیرو تولید میکنه مقایسه کردید لامبورگینی با ماشین ایرانی اصلا قابل مقایسه نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا کوروش عزیز اگه متن رو کامل و درست بخونی متوجه میشی که طنزه و منظور اینه که نشون بدم شرکت های تولید کننده ایرانی با چه اعتماد به نفسی ماشین تولید می کن و به مردم میفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کامران

      ۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اگه تونستی با 40 تومن یه ماشین 600اسبی که نه یه ماشین250 اسبی اونم تو ایران نه تو هر کشور دیگه ای بخری ما رو هم بی خبر نذار…هر چیزی رو باید با مث خودش مقایسه کرد…بعضیا فقط دارن میان یه ماشینی رو خراب کنن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. SINA-GERMANY-PORSCHE

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      واقعا نفهمیدی شوخیه؟؟؟…پروردگارا خودت ظهور کن…!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. وحید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا کوروش عزیز اگه متن رو کامل و درست بخونی متوجه میشی که طنزه و منظور اینه که نشون بدم شرکت های تولید کننده ایرانی با چه اعتماد به نفسی ماشین تولید می کن و به مردم میفروشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهرداد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شماها چه پدر کشتگی با این ef7دارید رو من نفهمیدم.ما ال ابکس 92 داریم تا حالا هیچ عیبی نداشته 25 هزارتا هم راه رفته.نه جوش آوردن نه اویل ماژول و نه هیچ عیب موتوری دیگه ای.خود ماشین هم فقط یک بار بوقش از کار افتاد که تو سرویس 5000 نمایندگی تعویضش کرد.دنا هم اگر چه. تحول بزرگی نیست ولی قطعا یه پیشرفت محسوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehrzad

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ***
      چه پیشرفتی
      تا حالا از نزدیک دیدی دنا ؟ خیلی افتضاحه
      طراحی داخلش که از سوناتا کپی کردن از نیم رخ که نگو پراید وانت ازش خوشکل تره
      ماشین باید جلوش بدشکن باشه نه مثل اتوبوس صاف باشه که این امر باعث افزایش مصرف سوخت میشه
      اگه بتونن مثل چینی ها کپی بزنن یه تنوعی بشه آره ما الان داریم ماشین 19 سال پیش کره سوار میشیم پراید
      تو نگاه به چینی ها بکن روی رنجرور ایووک(Land wind x7) چه کپی زدن به این میگن تنوع
      نه سایپا که هی چراغ های پراید عوض میکنه میگه خودرو جدید تولید کرده sl111وxl131و132tlو151 :)))))) بس نیست >؟ یا ایرانخودرو تو یه ماشین بگو که ایران خودرو نکرده باشتش وانت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        206!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امین

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      همکارم مدل 90 یا 89 سمند ال ایکس داره تا حالا با اینکه بد هم میرونه هزار ماشالله آخ نگفته موتورش هم EF7هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. وحید

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه یه سرچی توی نت بکنی میبینی که اکثر افرادی که دنا خریدن ناراضی هستن . از همون اول با مشکلات برقی و موتوری مواجه بودن .
    ایران خودرو یک پلت فرم 20 سال پیش رو خریداری کرد موتور که موتور 405 بود اسمشو گذاشت سمند خودرو ملی . آخه این کجای دنیا مرسومه؟ چیزی که اصلا تو توی طراحیش دخالت نکردی و چند تا ماشینو با هم قاطی کردی رو خودرو ملی معرفی کنی ؟
    ایرانخودرو و سایپا فکر میکنن که مردم ایران چیزی نمیدونن ، از دنیا بی خبرن ، هرکاری کنیم فکر میکنن ما درست میگیم .
    ایران خودرو اصلا قبول نداره که دنا همون سمنده . به زور میخواد به مردم بقبولونه که این یه خودرو جدیده .
    آخه آقات خوب کجای این ماشین جدیده .
    هیوندا سوناتا 2007 رو با 2012 مقایسه کنید . خدایی از نظر ظاهری زمین تا آسمون با هم فرق دارند ولی هیوندا نمیگه یه ماشین جدیده . اونوقت ایران خودرو با عوض کردن ظاهر سمند میگه این ماشین خیلی زیاد جدیده .
    موتور EF7 اوایل تولیدش خوب از آب دراومد . ولی سری های بعدی اکثر افرادی که میخریدن با مشکل سرسیلندر مواجه بودن . اینا به جای اینکه بهتر تولید کنن ، بدتر تولید میکنند .
    این آقایی هم که اومده ماشین رو تست کرده اصلا اطلاعات خودرویی نداشته . در ضمن ایشون بعد از مدتها که ماشینشون پژو 2000 عصر تیرکمون شاه سوار میشده و به قول خودش حتی معاینه فنی هم نداشته که بعید میدونم حتی بهش میدادن حالا سوار دنا شده و دنا در مقایسه با اون ماشین قبلیش براش مثل پورشه میمونه . خوب معلومه که ازش تعریف میکنه . اگه ایشون قبل از دناش یه ماشین خوب داشت و بعد سوار دنا میشد اونوقت باید میدیدیم نظرش چیه .

    سایت پدال هم نباید همچین تست های غیر منطقی و بی اصول رو توی سایت قرار بده . ناسلامتی اینجا یه سایت فنی هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      خلاصه بعد از 3سال فعالیت در حوزه خودرو و کلی بحث با اساتید صنعت خودروی ایران، شدیم بی اطلاع خودرویی…
      ای خدا،خودت مارو بیامرز…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. reza

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قبول دارم . باید سوار چند تا ماشین خوب بشی بعد بیای مقایسه کنی . والا منم سوار پیکان بشم بعد بگن پژو پارس سوار شم هزار بار جلوش خم و راست میشم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        داداش گلم من سابقه دور دور کردن با دوج چارجر رو هم دارم.دوما اینکه من پژو داشتم بابام که بنز کپل و اسپورتیج نیو فیس داره و من 100بار اینارو سوار شدم چی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. افشین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوست عزیزم مبارکت باشه ماشین جدیدت ولی ما ایرانی ها همیشه از نظر به روز بودن خودرو چندین سال عقب تریم و همین خودرو دنا و سمند تا چندین سال دیگه با عوض کردن سپر و چراغ و زه و چیزهای الکی تولید میشه و جاده با همین خودرو نوه و نتیجه های ما را فرا خواهد خواند الان دنا همون سمند با موتور ای اف 7 و فقط گلگیرها و کاپوتش عوض

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. افشین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوست عزیزم مبارکت باشه ماشین جدیدت ولی ما ایرانی ها همیشه از نظر به روز بودن خودرو چندین سال عقب تریم و همین خودرو دنا و سمند تا چندین سال دیگه با عوض کردن سپر و چراغ و زه و چیزهای الکی تولید میشه و جاده با همین خودرو نوه و نتیجه های ما را فرا خواهد خواند الان دنا همون سمند با موتور ای اف 7 و فقط گلگیرها و کاپوتش عوض شده و الا ارتقایی در موتور و قسمت های دیگه اش صورت نگرفته همون وزن سنگین همون نا متناسب بودن و عدم هماهنگی یک عیب بزرگ دیگه که من دیدم قسمت جلو خودرو که خیلی جاس خالی گذاشته تا کاپوت دراز بشه و اگه از بغل نگاه کنی فورا متوجه این موضوع میشی در رابطه با آپشن ها هم روی سمند هم میشه این اپشن ها رو خرید و نصب کرد به نظر من خرید ماشین ایرانی هر مدلش اشتباه محضه ولی چه میشه کرد خودروهای ایرانی هم شدن آش کشک خاله که بخوریم و نخوریم پامونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. افشین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هم وطن عزیزم آقا سیاوش خواسته بودید معایب و مزایای موتور ای اف7 رو بگیم من خودم سمند با این موتور رو داشتم از عیب هاش استهلاک بالا که به خاطر بد بودن قطعاته گرم کردن موتور که اگه نفرات داخل خودرو کامل باشه و هوا هو گرم باشه حتما پیش خواهد آمد کمبود و گران بودن لوازم یدکی گران بودن سرویس های معمولی مثل تعویض روغن و….به نظر بنده با این شرایط اگه ما همون موتور اکس یو 7 خیلی کارآییش تو ایران بهتره ارزانی قطعات استهلاک کمتر مکانیک بیشتر یک طوری مثل پیکان هر جایی برید هم مکانیک و هم قطعاتش زیاده عیب هاش هم مصرف بیشتر قدرت کمتر شتاب کمتر البته اینم عرض کنم که بیشتر دوستانی که نظر میگذارن مطمینا خودشون ای اف 7 دارن و با جانب داری نظر میدن انقدر ها هم سرعت و شتابش فرق نداره اگه خواستی تو اپارات درگ این دو موتور رو با هم گذاشتن اینم بگم که اگه از ایران خودرویی ها هم بپرسین میگن ای اف7 نخرین اینو به خودمم گفتن من الان سورن اکس یو7 دارم برادرم هم دو ماهه دنا گرفته باور کنین تو جاده فرودگاه جنگی شهرمون که متروکه شده کورس گذاشتیم اول اون جلو افتاد ولی اخرهای باند نزدیک به هم بودیم از ماشینم خیلی راضیم کم خرج و مطمینه و با خیال راحت میشه باهاش سفر بری هر کدوم رو گرفتی مبارکت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اميرحسين

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      من هر دو نوع سمند رو داشتم، جانب دارى هم نمیکنم، الانم سمند مدل ٩١ موتور ملى دارم، ام وى ام و لیفان رو بهش ترجیح میدم، صدهزارتا باهاش رفتم و بجز موتور، تمامى قطعاتش تعویض شده، خداییش موتورش عالیه، استهلاک دیسک و صفحه خیلى زیاده، قطعاتش کمیابه و قیمتش خدا تومنه ولى خدا وکیلى کیفیتش عالیه، من از موتورش راضیم البته فقط از موتورش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. amir

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما خودمون ef7داریم ،اینکه گفته شده جوش میاره اصلا برای ما اتفاق نیفتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پوریا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنا همراه با بطری آب یخ!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رسول

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    خداییش نمی دونم ما ایرانیا چه ویژگی های منحصربه فردی داریم .همیشه مرغ همسایه غاززززه
    من 2 ماهه دنا خریدم .همزمان با من یکی از دوستانم پارس تندر خرید .اون رفت مشهد .من رفتم شمال .وقتی برگشتیم و امکانات دنا را دید از خریدش پشیمان شد .
    نمی گم خیلی عالیه ولی در سطح وقیمتش خیلی بهتر از چینی هایی مانند جک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اینقد اسم اینا بد در رفته که اگه لامبورگینی هم بسازن مردم می گن آشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir.h

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنا هم مثل بقیه مثل بقیه ماشین های ایرانی دو سه سال اول خوبه ولی بعد اشغال میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. طاها

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا بگید اینه بغلای دنا چطور خودکار جمع میشه وچرا در راننده هی میزنه باز است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدخان

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      طاها عزیز دکمه تنظیم آئینه بغل را 180 درجه بچرخان و مانند دنده به عقب بکش آئینه ها جمع میشود . فکر کنم ایراد برقی داشته باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با دوبار فشار دادن دکمه قفل روی ریموت هم میتونی جمعش کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. حسن

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 3روزه دنا گرفتم داشبورت وزوزوزمیکنه درهای عقب باز نمیشه خدا عاقبتمون بخیر کند انشالاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدخان

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      منم یک ماهه خریدم ایراد جزئی دارد ببر نمایندگی بدون نوبت باید تعمیر و یا تعویض شود من که ازش راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. ایمان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام ما همه ایرانی هستیم و هیچکس بد کشور خودش رو نمیخواد ولی همین دنا و سمند هم مال ایران نیست و کارخانه های تولید خودرو به جای اینکه برن و با سازندگان درجه اول خودرو کار کنن و قدم به قدم پیشرفت کنن متاسفانه با آوردن چندین مهندس و طراح خارجی سمند رو طراحی کردن اونم رو پلتفرم پژو خودرویی که الان از رده خارج محسوب میشه ا همین پراید رو کیا مونتاژ میکرد و حالا ببین به کجا رسیده در حالی که خودرو سازی را چندین سال بعد از ایران شروع کرده موتور ملی ما رو مهندسان خارجی طراحی کردن و تمام قالب هاش خارجیه و ایران این وسط همون طراحی ها رو میاره و تنها کاری که روی اون انجام میده اینه که قطعات اون خودرو رو به چین سفارش میده خوب مسلمه که اون موتور خوب کار نمیکنه یا سایپا با تولید پراید با جان مردم چندین ساله بازی میکنه و هنوزم بعد از این همه سودی که بابت این خودرو برده نا راضیه و میخواد با ادامه تولیدش جمعیت ایران رو کم کنه این صنعت در این کشور از روز اول از پای بست کج بالا رفته و آخرشم سر مردم بیچاره ای که حق انتخاب ندارن خراب میشه واقعا جای تاسف داره که با پرداخت پول بیشتر باید بدترین ماشین ها رو سوار بشیم دوست خوبم که دنا خریدی انشاالله مبارکت باشه فقط اینو میتونم بگم که تو موارد انتخابی که داشتی با این مبلغ بهترین انتخاب رو کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمیدخان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من الان یک ماهه دارمش ماشین خوبو جاداری هست یکی دو تا ایراد داره اونم بخاطر بد مونتاژ کردن خودرو هست رفع میشود امکاناتش حرف نداره و آدم توش احساس راحتی میکند از دوستانی که سوار نشدن میخوام تخریب نکنند اگر میشه منصفانه نقد بشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    من تمام نظرات رو خوندم. به نظر من هم البته ماشینهای کره ای و ژاپنی قابل مقایسه با سمند و دیگر خودرو های وطنی نیستند.و البته باید با تقویت هسته های r & d کارخانه های خودروساری و سرمایه گزاری کیفیت خودروهای وطنی بالا بره . ولی واقعا برای طبقه متوسط و متوسط به پایین همین خودروها هم نعمت بزرگی است.من یک سمند مدل 90 صفر خریدم و به مدت چهار سال و نیم تمام ایران را زیر پا گذاشتم.کیلومتر الان 160 هزار رو نشون میده. هنوز صفحه کلاچ عوض نکردم. دو بار لنت عوض کردم و روغن های لازم. و تسمه تایم. کم سرعت هم نرفتم.همه خانواده شامل همسر و پسر 10 ساله ام در کمال آرامش و راحتی بودیم.البته مشکلاتی معمول تولیدات ایرانی مثل رگلاژ نبودن کامل در ها و بعضی صداهای اضافی البته وجود داشته.ولی برای من مثل خونه ام شده این ماشین. باز هم برای اون دوستی که میگه سوار ماشین خارجی نشدی به خاطر همین این ماشینها به چشمت میاد باید بگم که واقعا ماشینی که با 15 میلیون خریدم خیلی بیش از حد انتظار بود برام.شاید فقط اگر آپشن های استاندارد ماشینهای خارجی رو بهش اضافه کنن و بعضی ایرادات رو هم بگیرن و با احترام بیشتری با مشتری هاشون برخورد کنن و خدمات پس از فروش رو جدی بگیرن. حداقل این ماشینهای چینی بیکیفیت کاسه کزشون رو جمع می کنن و میرن. قدر تولیدات داخلی و عرق کارگران کشورمون رو بدونیم. ببینید تو دنیا چند تا کشور تولید خودرو مثل ما دارن. انشالله با حمایت ما اونها رشد کنن و البته تولید کنندگان هم باید قدر این فرصت درهای بسته و خریداران رو بدونن . و با ارتقا خودروها رضایت مردم رو جلب کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مجید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من الان حدود 10 ماهه این ماشینو خریدم هر روز یه عیبی میکنه خیلی از عیباشو نمایندگی برطرف نمیکنه میگن عادیه من از خریدش پشیمون شدم تا حالا موتورش ایراد پیدا نکرده اما انقدر ایرادای دیگه داره که کلا آدمو از خریدش پشیمون میکنه برادر من هم با من دنا خرید اونم پشیمونه خیلی بی کیفیته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اروین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چقد بحث میکنید اح اح اح،عاقا دنا بهترین ماشین ایرانه،منتهی بعضی چیزاش شانسیه،موتورش هیچ مشکلی نداره،فقط سیستم برقیش مشکل داره که تو هر دنایی یه جوریه،تو بعضی چراغ تو بعضی دیگه امپرا و غیره،بخرید پشیمون نمیشید،موتورش هیچ مشکلی نداره،بازم تاکید میکنم موتورش حیییچ مشکلی نداره،اونایی که میگن داره یا دروغ میگن،یا جز بدشانسترین ادمای رو زمینن….
    تاکید:از لحاظ گیربکسو سوپاپ و لوله هاوو،سیلندهاو جعبه دنده و چه میدونم کل وسایل تو موتور حیچ مشکلی نداره،فقط برقش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۲۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      به قول دوستمون شانسیه اول برید تکیه نزرو نیاز کنید تا خدا یه خوبشو بهتون بده انگار میخواییم بچه دار شیم اگه ایران صنعت خودرو سازی داشت نمیخواس وانت اریسان از ترکیب 3ماشین آردی پژو پارس سمند درست کنه برید بخرید ولی قبلش نزرو نیاز یادتون نره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. حامد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان
    بنده خودم دنا دارم صفر خریدم
    الان نزدیک ١٢٠٠٠کیلومتر باهاش رفتم
    قبلا هم lx سال ٨٣ اولین سری شو گرفتم
    همه نظرات خوندم
    بررسی که این اغا کرده و سایت پدال گذاشته بنظرم غیر اصولی میاد!!!
    از معایب دنا اول میگم بعد محاسن
    ١-صدای خیلی جزیی داخل اتاق انگار سفت همه چی رو نبستن
    ٢- مشکل ECU که شرکت فراخوان داد و باید کل جلو امپر که همش ٢تا پیچ هست
    عوض بشه بیشتر خطا ها برقی مربوط به همین قسمت است
    ٣- صدای دیسک عقب میومد که گارانتی داشت عوض کردم
    ۴-دستگیره یکی از درب ها سفت بود
    ۵-صدای زیاد موتور بین دور موتور ٣٠٠٠/۴٠٠٠
    که ذاتی هست (میگن بخاطر عدم هماهنگی گیربکس و موتور)
    ۶-نداشتن دوربین عقب البته سنسور نمایشگ ر خوب کار میکنه ولی با تاخیر
    اما مزایا:
    خودم قبل ازنا خواهان j5 بودم ولی وقتی سوار جک شدم واقعا منصرف شدم مخصوصا وقتی ک موتور این خودرو دیدم اندازه پراید بود هیییچ فضای زیادی از جلو پنجره و سمت چپ ازاد بود که از لحاظ تصادف و ایمنی افتضاحه
    و داشبورد خیلی صعیف و خشکی داشت و…
    ١-دنا برعکس این ماجراهای j5 بود مخصوصا نرمی اون.
    ٢- تمام امکانات خودرو هایی مانند mvm jac داره حتی بیشتر بجز سانروف
    ٣-سیستم کروز خیلی بهتر از jac عمل میکنه
    4- شتاب ثانویه در حد معقول و خوب در سرعت ١٣٠و دور موتور ۴٠٠٠ب بعد.
    ۵-نرم بودم عالی در سرعت های کم و زیر ٩٠کیلومتر
    ۶-هندلینگ خیلی جذاب (فکر نمیکردم دنا اینجور باشه) و نرم و بی نقص مخصوصا سرعت بالای ١٣٠
    ٧-نور چراغ های جلو باتوجه ب تلسکوپی بودنش از سمندهای قبلی خیییییییلی عالی هست و اصلا تو شب اذیت نمیکنه
    ٨-سیستم تهویه اتومات بدون نقص
    ٩-پر نور بودن led و عمر بهتر نسبت ب مشابه مثjac
    10- کیفیت خیلی بهتر کل مجموعه چراغ جلو نسبت به jac
    jac بعد یکسال کم نور و طلق ان زرد و کدر میشه
    ١١-سیستم تنظیم سرعت برف باکن نسبت ب سرعت(یخورده جزیی دقیق نیست)
    ١٢-چراغ های صفحه جلو امپر روشن یعنی خاموشی نداره مث ماشین های مدل بالا وقتی میری توی طونل فک میکنی اتومات روشن میشن ولی نورش در روز طوری هست که تابلو نیست مدام روشنه
    و…
    درکل من راضیم از امکانات این ماشین باتوجه به بازار ایران و رقیب های هم رده خودش
    البته بگم من تو اتوبان خرم اباد ب ماشین زیاد تند میرم و مدام سرعت روی ١۴٠ب بالاس سر بالایی هم زیاد داره و تاالان سر بالایی هم خوب بوده و کاهش سرعت زیادی نداشتم (بستگی به راننده هم داره)

    (شب که پلیس ها خوابن)

    و در اخر درسته که موتور ef7 داره
    درسته که خیلی ها میگن همون امکانات سمنده
    ولی اگه از اشکالات جزیی که تو زمان گارانتی بالا گفتم میشه حلش کرد
    چشم پوشی کرد
    بنظرم ماشین معقول و درحذ خودش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. شمات

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما.کار زندگی ندارین فقط عیب میزارین .یکم.به.کار بندازین عقل تون رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. یه بنده خدا

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من فقط میخوام یه نکته ای رو یادآوری کنم که حرفهامون رو سر منطق بزنیم.یه کارمند خوبه چه قدر حقوق بگیره خونه پرش 2 میلیون.کاری به تویوتا و بنز و اینها نداشته باشیم چرت ترین کره ای هم که بخوایم بگیم 80 میلیون پول میخواد مثل هیوندا آی 20.خوب یه کارمند چه قدر باید پول دربیاره که بتونه نقد اینارو بخره.اصن نه قسطی هم که بگیریم چهقدر باید قسط بده.کارمندهای عالیمون فوقش بتونن جک جی5 یا دنا بگیرن دیگه(مگه اینکه معجزه بشه یا باباش بمیره ارث بهش برسه وگرنه بیش تر از این نمیشه.)پس همین رو بذاریم رو سرمون و خدا رو شکر کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mahdi

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هنوز تو خرج نیوفتاده ببینی چجور کمرتو میشکنه همون موتور ef7 تو خرج بیوفته میبینی ماشین ملی به چی میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام – امروز 27 دی ماه 94 است و شما این مطلب را در خرداد 94 نوشته اید آیا آیا بعد از گذشت 7 ماه هنوز هم همان نظر را دارید؟ هنوز هم در مجموع دنا را ماشین خوبی میدانید؟ ایراد جدیدی ظهور کرده است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمود

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من هفت هشت ماهه دنا دارم.همون روز اول لاستیک هاش که کویر بودن رو عوض کردم.چون قبلا ریو داشتم اونم لاستیک کویر روش بود آشغال بود.دایم پنچر بود یا بالانس نمیشد.یه کوچولو بدنه ی داخلیش جرجر میکنه درهاشو خودم نزدیک ده باره ریگلاژ کردم بازم صدا میده.دیسکهای عقبش هم گاهی اوقات هنگام دنده عقب قیس قیس میکنه که رفتم نمایندگی گفتن یه ایرادیه که تو هنه ی دنا ها وجود داره قراره مهندسین مشورت کنن بعد فراخوان بدن که بیایم.امکاناتش خوبه بد نیست همین که فعلا مثل پارس وسمند جواد نشده خوبه.موتورش عالیه اصلا نمیفهمی که روشنه واقعا.من در کل راضی ام.داداشم هم اسپورتج داره اونم سوار شدم هر چند وقتی بعد از اون سوارماشین خودم میشم حس,میکنم ترمز دستی رو نخوابوندم یا لاستیک ها پنچره…ولی جدی میگم در کل ماشین خوبیه..بخرین شک نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ali naghash zadeh

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به دوستان سمند سوار
    من سال 89 پس از کلی تحقیق در مورد سمندهای مختلف بالاخره یک ef7 دو گانه سوز گرفتم وبعد ار اببندی درست در مدت 4 سالی که این ماشین رو داشتم انهم در اهواز که گرما به 60 درجه میرسید در جایی بودم که مجبور بودم ماشین را زیر افتاب بگذارم و2
    ساعت کولر روشن در جا ماشین کار میکرد امپر به جای اینکه بالا بیاید پایین میومد.منظور
    مو تور , ‘ef7 تا سال 90 که هنوز حدود 90 در صد قطعاتش المانی بود حرف نداشت و من در مدت 4 سالی که داشتمش به غیر از سرویس های ادواری فقط در یکبار تسمه تایم عوض کردم و حتی یک ریالخرج دیگهای براش پیش نیمد وبه دوستان توصیه میکردم
    که بخرند که چنتا از دوستان خریدند که انها هم از هر نظر راضی بودند و هستند از لحاظ
    قدرت موتور فقط بگم در یک مسافرت به مشهد روی سیستم گاز با 5 سرنشین بزرگ 180 کیلومتر را به راحتی پر میکرد و هنوذ جای گاز خور داشتو امپر حداکثر تا وسط میومد
    این موتور خوب بود ولی بعد که از سال 91 ایران خودرو شروع به دستکاری ان تحت نام موتور ملی نمود روز بروز بدتر شد یعنی اگر الان این موتور بعد از 2000 کیلومتر به مشکل برمیخوره بدلیل دستکاری غیر اصولیوقطات نصب شده ایرانی وچینی بود که روی ان نصب میکنند میباشدوگرنه موتورهای سری 89 و90 حرف نداشتند.والان دو ساله که به یکی از دوستان فروختمش بسیار راضی است.این مطلب رو جهت دوستانی نوشتم که از این موتور ایراد میگیرند.دست ایرانی که برای تغییرات تو این موتور رفت به این روز امتاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا