ایران خودرو

داستان ادامه دار دنا و عرضه در تابستان

سه سال پیش که دنا توسط ایران خودرو به عنوان پرچم‌دار محصولات سری سمند معرفی شد، سریال ادامه دار وعده و وعید و خلف وعده نیز طبق معمول آغاز شد.
این وعده‌ها را نیز باید به خیل عظیمی از وعده‌های تبلیغاتی و تاریخ مصرف دار مدیران خودرویی کشور بیافزاییم. زیرا تاکنون بارها زمان عرضه این خودرو اعلام و سپس زمان دیگری جانشین آن شده است. در حالی که آخرین قرارها به عرضه دنا تا پایان سال ۹۲ اشاره می‌کرد، تأخیر دوباره، این عرضه را تبدیل به ثبت نام کرده و قرارها برای عرضه به تابستان سال بعد کشیده شده است. این در حالیست که هنوز طرح بسیاری از قسمت‌ها از جمله داشبورد این خودرو، نهایی نشده‌اند.

IKCO DENA
دنا، فیس لیفت سمند
دنا محصولی فیس لیفت از سمند است که حتی در زمان رونمایی هم منتقدان زیادی داشت. با گذاشتن تصویر این خودرو در کنار خودروهای روز دنیا، به عمق عقب ماندگی طراحی و تکنولوژی آن بیشتر پی خواهید برد. نکته مهم‌تر قیمت آن است که سه سال پیش بین ۱۸ تا ۲۵ میلیون تومان اعلام شده بود. اما اکنون برآورد قیمتی غیر رسمی آن نزدیک ۵۰ میلیون تومان است که برای یک سمند بهسازی شده، بسیار گزاف خواهد بود و حتی موفقیت‌های کمرنگ سورن را نمی‌تواند تکرار نماید.

دنا، فیس لیفت سمند
دنا قرار است با موتورهای ۱.۷ لیتری و ۲ لیتری با استاندارد یورو ۴ به بازار عرضه شود. موتور ۲ لیتری از خانواده XUM تنها ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قدیمی ۸ سوپاپ باید وزن ۱۲۳۵ کیلویی خالص خودرو را به حرکت درآورد. بنابراین کند بودن آن طبیعی است. شتاب صفر تا صد اعلامی، ۱۱.۲ ثانیه است. انتقال نیرو هم از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی BE3 صورت می‌گیرد. پس انتظار خاصی از این مدل نباید داشت. موتور ۱.۷ لیتری EF7 معروف، دومین پیشرانه قابل انتخاب است. برخلاف انتظار و گفته‌های پیشین، فعلاً خبری از پیشرانه توربوی ۱۵۰ اسبی نیست و موتور مذبور در ورژن بنزینی ۱۱۴ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌نماید. این موتور ۱۶ سوپاپ شتاب صفر تا صد ۱۲ ثانیه‌ای را در کارنامه دارد که این نشان از ضعف آن یا عدم هماهنگی با گیربکس BE3 در برابر برادر کم قدرت‌تر ۲ لیتری خود دارد. حداکثر سرعت هر دو مدل، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

دنا، فیس لیفت سمند
امکانات رفاهی آن شامل تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی و اتوماتیک، سیستم کمک پارک عقب، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش بزرگ لمسی، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، صندلیهای برقی جلو در ۸ جهت، کامپیوتر سفر، صندلی‌های عقب تاشو، زیر آرنجی جلو و عقب، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، رینگ اسپرت آلومینیومی، قابلیت تنظیم نور و زاویه چراغ‌های جلو و … می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳۵ دیدگاه‌ها

  1. IS27

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    درود بر همه

    عذر میخوام ولی بعضیا مثه ندید پدیدا سریع میرن از این میخرن که

    بگن…………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. salar

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      وای به اون کسی که این ماشین بخره . ننگت باد ایرانخودرو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Fox

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا حیف اون پولتون نیست که با زحمت در آوردین می خواین بدین بابت این آشغالهای داخلی!!!!
    نخرییییینننن این آشغالهارو از این آشغال سازها!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    اینا دیگه کیی هستند…
    .
    چراغ سمندی که 5 میلیون هم ارزش نداره رو عوض میکن … بعد میخوان 50 میلیون بکنن تو پاچه ملت.
    *********************************************************************
    به قول جرمی کلارکسون … انگار ماشینو دادن به سگشون تا طراحیش بکنه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mersedes

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    پولی که جای این ماشین میدین بدین جا گاری بهتره 50 میلیووووووووووون بابا کمرک رو بر دارین بفهمیم ماشین یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی نیوز

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    چرا باید به بدنه سمند 50 ملیون پول بدیم خودرو های داخلی خوب نیستم از ناجاریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ولی انصافا داشبورد قشنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرسدس

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      انصافا هنوز نفهمیدی این واقعی نیس گرافیکه؟!
      اینا اگه می تونستن همچین داشبوردی رو بزنن الان یکی زیبا ترین آپ ترین و بهترین ماشین های ایرانی رو داشتیم نه آشغال رو!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داریوش

        ۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        مهم محکمی و قطعات داخلشه که بهترین نوعه ………برادرمون چییییییین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. سارا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    موتور 8 سوپاپ تو سال 2014 خیلی خوبه که ! الآن اینا دارن خودرو های عتیقه رو شبیه سازی میکنن ! واسه موزه های کشور های دیگه ! مگه بده ؟ موتور 8 سوپاپ چجوری یورو 4 گرفته ؟ دروغگو های آشغال ساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (88 ديدگاه)

      دوست عزیز چه ارتباطی بین تعداد سوپاپ و استاندارد آلایندگی هست؟
      میشه یه کم توضیح بدین شما که گویا خیلی هم بلدین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سارا

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (42 ديدگاه)

        یه موتور چهار سیلندر که از تکنولوژی قدیمی و تعداد دو سوپاپ به ازای هر سیلندر بهره میبره هیچ وقت نمیتونه به صورت بهینه سوخت رو تبدیل به انرژی کنه و احتراق کامل انجام نمیشه (در حد تکنولوژی های نسل های بعدش ) … این یکی از هزاران نقص این موتور هست وگرنه هیچ کشوری این همه هزینه صرف توسعه تکنولوژی موتور خودرو نمیکرد … همون ماشین های قدیمیشون یورو 6 میگرفتن !…………….. بعد میزان آلایندگی که این خودرو ها دارن رو برو شما اندازه بگیر به عنوان یک کار تحقیقاتی ببین یورو 2 هم پاس میکنن چه برسه به یورو 4

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (88 ديدگاه)

          جناب چرا تفره میرین بحث مکانیزم احتراق و اینها جدای از 8 سوپاپ و 16 سوپاپ هست.تعداد سوپاپ هیچ ارتباطی به میزان تولید گازهای سمی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالب ترین قسمت امکانات رفاهیه که 10سال پیشتر جزو ضروریات ماشین های برندهای مختلف بوده. . . . .آخه دوباره با چه رویی میخوان موتور 405 و206 رو تو این بدنه اون بدنه بذارند و بدن مردم . . . . . . واقعا واقعا یعنی واقعا . . . . . . . . . . . شورشو در آوردند. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ho

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یکی نیست بگه آخه لامسب خسته شدیم از این موتور های قدیمی و فیس لیف های الکی و گول زدن مردم ……….. من موندم خودشون از این همه تکرار خسته نشدن ………. یه کم از این خارجی ها یاد بگیرید ……… بعد میگن چرا ایران تو صنعت خودرو رشد نداره و نمیکنه….. فرض کن تو فیلم سریع و خشن از این ماشین های ایرانی استفاده میکردن اول این که کل بازیگرای فیلم میمردن ….. دوم اینکه آبروی کارگردان فیلم میرفت و سوم اینکه گند میزد تو فیلم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یه پسل باهوش

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    لیفان 620 همه ی این اتاشغالا رو داره تازه ده میلیونم می ذاری تو جیبت

    من که هیچ وقت دوس ندارم رو جلو پنجره ماشینم کله ی اسب باشه

    مگه بزنم تو کار مسافرکشی :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داریوش

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مهم اینه که بدونیم و میدونیم که فاصله مون با کشورهای نه جندان پیشرفته توی ساخت خودرو خیللللللللی زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهریار

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      درسته ویران خودرو آشغال سازه اما خدایش منم اصلا دوست ندارم جلوی پنجره ماشینم آرم شبکه 3 (لیفان) باشه!!!!!
      فقط درورد بر تویوتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حامد MASERATI GT

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    فردا پیش فروشش شروع میشه و فکر کنم تو همون یک ساعت اول ظرفیتش پر بشه . واقعا متاسسفم ………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جالب اینه که این آقایون به ویرون میگن مضحک اینم سندش :
    http://www.saipanews.com/view-4355.html
    من برم اسید بخورم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانشجوی مملکت

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (113 ديدگاه)

      اقا چرا توهین می کنید این ویرون که از تیبا که بهتر نیست البته من جیز گفتم ولی شما باور نکید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. mohsen610

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با سلام در یک کلام ما خودروساز نیستیم!!(دنبال خودروساز شدن نیستیم!چون با همین خودروهای عهد بوق هدفمون وسودمون حاصل میشود) بعد از 40 واندی سال یاد نگرفتیم مونتاژر خوبی بشویم خودروساز پیشکششون. دنا تنها با موتور توربو150 اس… بدرد بخور بود تازه اگر با موتورef7(به قول یکی از تعمیر کارای ایران خودروefسرطان)مشکل روغن ریزی پیدا نمیکرد!وقتی با114 اونجور میشد با150 خدا میدونه چی بشه!!من خودم تصمیم داشتم پارس بفروشم دنای 150 بخرم که با این اوضاع کاملا ناامید شدم.اگرتوجه کرده باشید تو سایت ایران خودرو عکسای داخل خودرو حذف شده واقعا جای سوال و!!!!!!!!داره که وقتی خودرو داخلش طراحی نشده اولا چرا تصاویر کامپیوتری میدن بیرون ثانیا چجور پیشفروش میکنند!!!؟؟از نویسنده مقاله باید تشکر کرد به خاطرواقع گرایی ایشان. وزن1235باموتور105 که چیز تازه ای از اب درنمیادتصور کن پارسelxشتاب بسیار بهتری داره با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سورن

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا من قبول دارم که ایران خودرو داره مسخره بازی در میاره و فقط مدل چراغ ماشیناشو عوض میکنه اما این بدبخت هر غلطی میکنه شما ازش نقد میکنین بابا اینجا ایرانه همین کارای کم اهمیت خودش خیلیه
    حالا چرا از موتورش اینقدر نقد می کنید:
    موتور تی یو 5 میزاره میگین زور نداره
    موتور ای اف 7 میزاره میگین طراحیش مزخرفه
    موتور ایکس یو 7 میزاره میگین قدیمیه و 8 سوپاپ داره
    آخه یه خورده انصاف ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. hosein

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام با این که این ماشین 8 سوپاپ هست و لی قوی تر، پرشتاب تر و کم مصرف تر ا ز موتور سورن elx با موتور ef7 16 سوپاپ هست وهم ماشین زیبایی چون من به شخصه از نزدیک دیدم.به نظر از لحاظ قیافه و کیفیت ساخت قطعات بدنه چراغ و قطعات داخلی و طراحی بهتر از مگان بوده و این ماشین قراره با گیربکس اتوماتیک هم ارائه بشه و رقیبی برای مگان.البته می دونم ماشین های ایرانی از لحاظ قیمتی گرون هست و کیفیتی کمی رو در مقابل پول می دهند ولی اگه واقع گرانه نگاه کنیم می بینیم بیش تر ما متاسفانه مجبوریم ماشین ایرانی سوار شویم حالا به دلایل زیاد و متاسفانه این ماشین به دلیل تحریم های خودروتولیدش به عقب افتاد.ولی این خودرو اگر اونطور که گفتند باشه می تونه رقیب جدی برای مگان باشه. اینم عکس های از نمای داخلی واقعی با داشبورد نهایی و ساخته شده این ماشین
    http://www.persiankhodro.com/khodronameh/show_news_r_images/1393/7571/%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%9F

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      مگان!!!!!!چیه که دنا چی باشه
      مگان خودش موقعه رفتنشه
      این سمنده دنا هم اشغالی بیش نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hossein

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اقاhosein منم ثبت نام کردم ..موندم انصراف بدم یا نه… ….یه ایمیل میزنید بیزحمت شمارتو بدی این ایمیلمه:pary_kocholo_1370@yahoo.com

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سجاد

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا دیگه کی اند !!! دمشون گرم چی ساختن! کم مونده درهاش رو به بالا باز بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد اشتری

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان، اگه یادتون باشه ایران خودرو از 2 سال پیش وعده عرضه دنا رو با امکانات به روز و موتور توربو داده بود که بعد از به گند کیشده شدن موتور ای اف 7 دوباره رفت سراغ موتور 405 . واقعا نمی دونم چی بگم در هر حالا امید وارم مردم این ماشین رو نخرن تا کمی هم احترام به مشتری رو یاد بگیرن. این همه میگن ماشین های چینی بی کیفیت هستن خداییش میشه این دنا رو با لیفان 620 مقایسه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    دورود
    همه چیز دست مردم هست
    وقتی یه دزد رو به خونشون راه میدن همینه دیگه
    چه برسه به خودرو ساز شدن این دزد
    جز تاسف کار دیگه ای نمیشه کرد
    بارها این موضوع رو گفتم بازهم میگم تا موثر واقع بشه (تحریم کنید)
    سپاسگذارم
    مهدی
    فرزند کوروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. reza

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان جای تعجب داره که ایران خودرو درست موقع پیش فروش این به اصطلاح خودرو تصاویر فضای داخلی خودرو از سایتش حذف کرده از کسایی که وسوسه شدن که این ماشینو پیش خرید کنن توصیه می کنم بیشتر احتیاط کنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. دانشجوی مملکت

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بازهم کپی برداری 1 داخل سوناتا 2 نما خارجی از جلو میستو بیشی 3 شاسی سمند با شرمندگی ایران خودرو دیگر راه تورا نمی خواند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ایران

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    تمامی نظرها رو خوندم و بعد دارم این نظر رو میدم دوباره میگم این نظر بنده است.
    دوستان انتقاد و عیب و ایراد گیری از یه محصول باعث این نمیشه که اون شرکت سازنده محصولاتشو با کیفیت تر و قابل مقایسه تر با محصولات جهانی بده به بازار
    با خواندن این دیدگاه ها حس کردم که دیدگاه کلی آدم با استعداد و کار بلد رو دارم میخوانم پس جای عیب و ایراد گرفتن بسم الله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mahmood

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با این روند پیشرفت فکر کنم وقتی مردم تانزانیا بتونن تو اورانوسزندگی کنن ما هم یه سمند تو مایه های نیسانgtrدرست کنیم به امید انکه تا اون روز دنیا تموم نشه تا مردم ایران این روز زیبا رو ببینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هادی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فقط موندم توی طرح جلو پنجره و چراغای جلو که چرا چپکیه اینو دیگه از کجاشون در اوردن فک کنم می خواستن متفاوت باشه !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. داریوش

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدا وکیلی از چند تا طراح موتور و بدنه از شرکتهایی که در دنیا حرف برای گفتن دارن دعوت کنید و پول بهشون بدید تا مد روز دنیا رو توی کارخانجات ما پیاده کنن . دیگه خسته شدیم هر روز سمند رو یه شکل میکنید میگید ماشین جدیده ما که آبشن جدیدی توشون نمیبینیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. داریوش

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    الان وقت خوبیه که از ورشکستگی شرکتهای مهم دنیا حد اکثر استفاده رو ببریماز مهندسین خوبشون استفاده کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. داریوش

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حالا وقت خوبی که از مهندسین واقعی که در شرکتهای رو به ورشکستگی به دلیل بهران مالی در جهاناستفاده کنیم تا لااقل بتونیم ماشین سوار شیم نه …….. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. داریوش

    ۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هر ماشینی رو که میخواهید ماندگار شود فقط آن را به ما بسپارید …….ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیرقاسمی

    ۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نمای جو وعقب کپی یک محصول شولت هست الان به یاد ندارم کدام بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مزاحم

    ۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که از دنا خیلى خوشم اومده،فقط پولش رو ندارم،شماهم یه کم حمایت کنید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علیقاراشی

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از مدیران شرکتهای خودروساز میپرسم؟ خودشون هم این ماشینارو سوار میشن یا…؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا