ایران خودروهفته نامه

دنا پلاس توربو اتوماتیک 600 میلیونی، تُحفهٔ جدید آشفته‌بازار خودروی کشور

دربارهٔ وضع این روزهای بازار خودروی کشور هیچ حرفی نمی‌توان زد. مضحک، عجیب، مسخره، با کدام کلمه می‌توان این اوضاع را توصیف کرد؟ آیا به ذهن کسی خطور می‌کرد که روزی چهارچرخه‌های داخلی (حیف از نام خودرو که روی این ارابه‌های مرگ گذاشته شود) قله‌های چند صد میلیون تومانی را یکی پس از دیگری فتح کنند؟ حال در میان این مسابقهٔ قیمت، طی چند روز اخیر تُحفهٔ جدیدی به بازار آمده که همه را ضربه‌فنی کرده است. تحفه‌ای بنام دنا پلاس توربو اتوماتیک که اوج توانایی‌های صنعت به‌اصطلاح خودروسازی کشور پس از نیم‌قرن سابقه محسوب می‌شود.

ایران‌خودرو به‌تازگی اولین نمونه‌های پیش‌فروش شدهٔ این ماشین را با قیمت نهایی ۲۵۲ میلیون تومان به خریداران تحویل داده است که شاید فکر کنید قیمت گزافی برای خودرویی با پلت‌فرم سی سال پیش باشد اما صبر کنید، این تمام ماجرا نیست! قیمت پلاس توربو اتوماتیک در بازار بلافاصله به مرز نیم میلیارد تومان رسید و گویا در حال فتح قلهٔ ۶۰۰ میلیون تومان است! با دیدن این ارقام جز حیرت چه می‌توان کرد؟ آیا احیاناً کسی نمی‌خواهد نظارتی بر این اوضاع مضحک داشته باشد؟ چه توقع بی‌جایی آن‌هم وقتی جناب شیوا، رئیس شورای رقابت می‌فرمایند قیمت‌گذاری خودروهای داخلی منصفانه است!

منصفانه؟! مطمئنید که با معنی این کلمه آشنایی دارید؟ قیمت کارخانه‌ای ۸۰ میلیونی برای تیبایی که ۲۵ میلیون هم برای آن زیاد بود منصفانه است؟ مگر سال‌ها بر طبل توخالی افزایش داخلی‌سازی خودروها نکوفتید که فلان درصد و بَهمان مقدار از این چهارچرخه‌ها کاملاً تولید داخل است و تنها اندکی وابستگی وارداتی دارند؟ پس چه شد که حالا قیمت آن‌ها را با دلار می‌سنجید و تا نرخ دلار بالا می‌رود سریعاً چند دَه میلیون تومان به قیمت این زباله‌های چرخ‌دار اضافه می‌کنید؟

حال ای‌کاش با همین قیمت‌های منصفانه (!) هم فروش فوری نقدی داشتید و خودروها را مثل گذشته نهایتاً یک‌ ماهه به خریداران تحویل می‌دادید. وقتی برای خرید همین چهارچرخه‌های چند صدمیلیونی هزاران شرط مسخره گذاشته‌اید و با قرعه‌کشی و موعد تحویل دو سال بعد آن‌ها را به فروش می‌رسانید، دقیقاً از کدام انصاف صحبت می‌کنید؟ آیا کسی که هم‌اکنون فوراً یک خودروی نو بخواهد، می‌تواند با پرداخت مبلغ منصفانهٔ ۸۰ میلیون تومان ارزان‌ترین خودروی بازار یعنی تیبا را با تحویل یک ‌ماهه خریداری کند یا باید به بازاری با قیمت‌های ساعتی مراجعه کرده و ۱۲۰ میلیون تومان پول بدهد؟

روزگاری اعتراض می‌کردیم که چرا از داشتن خودروهای روز دنیا محروم شده‌ایم و باید به پرایدها و پژوهای بی‌کیفیت و ناامن سه دهه پیش قانع باشیم غافل از اینکه حالا داشتن همین‌ها هم برایمان آرزو شده است؛ اما مسئولان می‌توانند از این موضوع خوشحال باشند زیرا قبلاً مجبور بودند با بهانه‌های واهیِ حمایت از تولید داخل و با استفاده از تعرفه‌های چندین درصدی، دست عمدهٔ اقشار جامعه را از خودروهای وارداتی به‌روز کوتاه کنند اما حالا به لطف نرخ دلار و افزایش افسارگسیختهٔ قیمت‌ها، خودبه‌خود دست مردم از وارداتی‌ها که هیچ، از داخلی‌ها هم کوتاه شد.

وقتی پس از نیم‌قرن هنوز عُرضهٔ تولید آشغال‌هایی مثل پراید و پژو را بدون وابستگی خارجی ندارید، درِ این دو شرکت تولید زباله را گِل بگیرید و بجای آن اجازهٔ واردات خودروهای چند سال کارکردهٔ خارجی را بدهید که با قیمت‌هایی زیر ۱۰ هزار دلار صدها برابر بهتر از این چهارچرخه‌های داخلی هستند. البته که میدانیم «آنچه به جایی نرسد فریاد است».

در پایان هم می‌توانید قیمت تعدادی از چهارچرخه‌های داخلی در بازار را در زمان نگارش این مطلب مشاهده کنید که البته ممکن است در زمان انتشار مطلب چندین میلیون تومان به آن‌ها اضافه شده باشد.

 

قیمت کارخانه

قیمت بازار

پراید ۱۱۱ توقف تولید ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۷۰,۴۰۰,۰۰۰ ۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
تیبا آپشنال ۸۷,۲۰۰,۰۰۰ ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ ۷۷,۸۰۰,۰۰۰ ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا ۷۶,۲۰۰,۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک ۹۴,۴۰۰,۰۰۰ ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۹۰,۶۰۰,۰۰۰ ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۰۳,۴۰۰,۰۰۰ ۲۴۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ ۱۲۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX EF7 ۹۴,۲۰۰,۰۰۰ ۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ SLX ۹۱,۶۰۰,۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس LX ۱۰۵,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ساده ۱۳۸,۳۰۰,۰۰۰ ۲۹۷,۰۰۰,۰۰۰

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. عباس

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام مدتی است که سایت پدال با گوگل کروم بالا نمیاد لطفا پیگیری کنید

    موافقم 14
    مخالفم 30
    1. nikzad

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      طبق گفته مسئولین پدال باید کش مرورگر رو عوض کنید.

      موافقم 15
      مخالفم 4
    2. Malt hill

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      وقتی یک میلیارد شد بازم میایم کامنت می نویسیم.

      موافقم 38
      مخالفم 2
    3. Zonda R

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      هیچ کاری به مضمون ندارم که همه ی دوستان درش استادن
      اما
      واقعا درود بر قلم امیر دهقان عزیز چه شیوا و برنده ….
      الحق که حقوقدان بودن شایستته

      موافقم 53
      مخالفم 4
  2. رضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    باریکلا پدال. دمت گرم حرف دل مردمو زدی.

    موافقم 170
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      ??????‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️???

      پناه میبریم به درگاه ایزَد مَنان ، یا رَب خودت فقط ….

      موافقم 94
      مخالفم 7
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        تا الان چند بار کامنت گذاشتم که ذخیره نشد .
        کوتاه میگم در یک جمله (( لطفاً سانسور نکنید )) .

        کسانی که حق خودتون میدانید که مازاد از نیاز جهت سود خرید میکنید ، باید بدونید بیشعورتر و نفهم‌تر از خودتان ، خودتانید که نمیفهمید داری با این کار فقط ۸۰ میلیون ایرانی را فقیر و فقیرتر میکنی .

        کشور ما در اقتصاد بی‌ثبات و بی‌مسئولِ ، که با این کار مردمی نفهم که در صف خرید می‌ایستند و هر پولی که طلب کنند خودروسازان به آنها میدهند ، یعنی اینکه به سبب همین اِقدام ، گوشت ، مرغ ، نون ، برنج ، املاک و…..گرون میشه .

        پس بدون خودت هم در این کشتی نشستی که به جای بَراَفراشتن بادبان‌ها ، فقط داری با دِرِیل کف کشتی را سوراخ میکنی تا زودتر به اعماق فرو بریم و غرق بشیم .

        لعنت به خانواده و شرف هر کسی که مازاد از نیازش در این شرایط ماشین میخره تا گرون بفروشه ، هرکسی که میخواد باشه ، مهم نیست ? .

        موافقم 140
        مخالفم 5
        1. رضا

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          هی گرونتر میشه خودرو مردم هریس تر میشن مغز پوکیده

          موافقم 49
          مخالفم 1
        2. blackburn

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (182 ديدگاه)

          ولی حیف کاش یه مدل بالاتر میخریدم حداقل _ بی انصافا اختلاف قیمت 800م هستش فقط واسه یه مدل از یه برند اسیایی ولی خوب که چی بازم درس نمیشه مثل اینه بری مواد غذایی بخری فوقش تا کی تا چن ماه بعدش چی دل خوشی موقت

          موافقم 22
          مخالفم 2
        3. nikzad

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (282 ديدگاه)

          دقیقا همینطوره و حرف شما کاملا درسته و علاوه بر اون بنده میخواستم برای تجربه و همچنین لذت داشتن یک وسیله ساخت دست خودم یک ماشین سه چرخ با موتور موتور سیکلت درست کنم.وقتی رفتم قیمت موتور سیکلت های از رده خارج و اسقاطی رو دیدم هوش از سرم پرید و دیگه تقریبا الان منصرف شدم از این کار.اینطور هست که ارزو و هدف های یک جوان مملکت رو به راحتی به باد میدند و باعث پسرفت کشور میشه و این وسط جوان های با انگیزه و خلاق از بین میروند!!!!

          موافقم 33
          مخالفم 1
      2. REZA

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (132 ديدگاه)

        نیازی نیست به ایزد منان پناه ببریم به عقل وشعور خودمون باید پناه ببریم وی سری به خودمون بزنیم خدا شاهده فقط کار دلال بازیهای خود خودرو سازهای داخلیه مگر جمعیت چقدر اضافه شده که بازار بخواد اینقدر تشنه باشه شما چند نفر رو میشناسید که پول نقد واسه قیمتهای نجومی ماشین داده باشه اونایی که خارجی داشتن رفته بالا یه جزئی گذاشتن روش و خرید کردن داخلی هم همینطور ولی مصرف کننده واقعی شاید به 5 درصد هم نباشن که خرید کرده باشن پس عاقل باشیم و گول کاسبان تحریم رو نخوریم

        موافقم 30
        مخالفم 8
    2. MASIHA

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      ? پراید ارزان است ، باید 120 میلیون تومان باشد

      ? نجفی‌منش ، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که اگر قیمت پراید چقدر باشد، مشکل برطرف خواهد شد؟ متذکر شد:

      ?من کمی عقب می‌روم. دلار وقتی هزار تومان بود، پراید چقدر قیمت داشت؟ حدود 6 میلیون تومان، یعنی 6 هزار دلار و هنگامی که دلار به 3200 تومان رسید، پراید 20 میلیون تومان شد و در نتیجه باز هم در محدوده 6 هزار دلار بود. حالا اما پراید چند است؟ 93 میلیون تومان و دلار چقدر قیمت دارد؟ اصلا شما 20 هزار تومان در نظر بگیرید، می‌بینید که پراید باید 120 میلیون تومان باشد و از این روست که بازار خطا نمی‌کند و پراید را می‌خرد چون می‌داند قیمتش کمتر است‌.
      اینم از بهانه های مسئولین.
      حالا شما حقوق دریافتی مردم رو متناسب با قیمت دلار بالا بردی ؟!؟!؟!؟
      اگه میبردی ارزش ادم حساب شدن داشتی

      موافقم 68
      مخالفم 2
      1. nikzad

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        یادمه وقتی سنم کمتر بود یه مجله میخوندم که یه لوتوس رو برای فروش گذاشته بود تقریبا ۳۰۰میلیون(تقریبا سال ۹۴).در همین سال یه فراری ۴۵۸ باز هم حدود ۳۰۰میلیون بود.چند سال بعد یه دستگاه bmw z4 پولش ۸۰۰میلیون بود و پانامرا ۱میلیارد.اما از اون موقع تا الان اوضاع خیلی تغییر کرده و من هر حرفی بزنم دوستان بهش اشاره کردن ولی خواستم یه موضوعی رو بگم:به هیچ وجه به هیچ وجه ماشین های ایرانی توربو دار نخرید که بدبدختتون میکنه.توربو داشتن ماشین های ایرانی یک نوع کپی غلط و اشتباه از خارجی ها بود و کلی دردسر برای ماشینتون درست میکنه و حتی ممکنه موتور بسوزه.چون توربو به ماشین های ایرانی سازگار نیست اصطلاحا ماشین جام میکنه یعنی بر اثر حرارت زیاد سیلندر ها مخفظه سیلندر منبسط میشه و ترکیب بنزین و روغن زیر سیلندر و…در هر صورت به نظر من اصلا ماشین ایرانی توربو دار نخرید!

        موافقم 44
        مخالفم 2
      2. Khan

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (362 ديدگاه)

        یه خبرنگار عقلش نمیرسه همونجا بهشون بگه آیا حقوق کارگر رو مثل دلار شش برابر کردی؟ آیا پول آب و برق و گازت شش برابر شده؟ آیا بنزین و گازوئیلی مصرف میکنی توی فرایند تولید تا تحویل شش برابر شده؟ آیا شما اصلا هزینه تحقیق و طراحی و توسعه داری که بیشتر شده باشه؟ آیا اصلا هزینه تبلیغات داری که شش برابر شده باشه؟ آیا نمیگفتین ماشین هشتاددرصدش داخلیه مگه همه چیزای ایرانی شش برابر شدن؟
        کدوم هزینه خودروسازی شش برابر شده که میخواد ماشینو شش برابر کنه؟
        من نمیدونم این خبرنگارها تماشاگرن یا باید طرفو به چالش بکشن.هرچی زر میزنن اینا هیچی نمیگن

        موافقم 33
        مخالفم 1
      3. Zonda R

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        کی دلار رو گرون کرده؟
        این مهمه

        موافقم 25
        مخالفم 1
    3. Reza

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      صدایی در نیومده پس هنوز مردم جا دارند ???

      موافقم 52
      مخالفم 4
    4. Hadi

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      یکی از یکی اشغال تر…
      مخصوصاً اون دنا پلاس توربو اتومات…
      روآ دوگانه خودمونو حاضر نیستم باش عوض کنم…

      موافقم 27
      مخالفم 2
  3. جنوب

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (315 ديدگاه)

    درباره وضعیت گذشته و حالِ صنعت پرورش زالو در کشور یکی از بهترین مقاله ها و شاید عریضه و گلایه هایی بود که تا حالا خوندم.باشد که کارگر افتد.

    موافقم 80
    مخالفم 2
    1. blackburn

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ای کاش میخریدیم خیلی بد شد میترسم بفروشیم آخرش موتور گازی هم گیرمون نیاد مثل یمن بشیم حوله بپیچیم به خودمون 4 نفری سوار موتور گازی شیم

      موافقم 23
      مخالفم 6
  4. reza s4

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    دمت گرم پدال جان
    هر چند وقت ی بار ی دونه ازینا منتشر کن
    ماشینم قبل ۹۸ فروختم که ی پارس بگیرم ، انقدر هر روز گرون شد تا … ، الان تو این وضع کرونایی رفتم دنبال موتور میگن مدل ۹۰ قیمتش ۹ تومنه
    اگر کسی چیزی از این موتور های مزایده ای تو اصفهان میدونه راهنمایی کنه
    محض اطلاع تو عمرم ن موتور داشتم ن بلدم برونم ن چیزی از قوانین موتور داری در این خاک مقدس به همراه زالوهای منحوس میدونم
    متاسفانه مملکت مارو ی مشت نیم ناموس میگردونن
    بازم مرسی پدال

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. Enzo

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      بجای نیم یه( B ) بزرگه خیلی بزرگ

      موافقم 29
      مخالفم 1
  5. John

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (214 ديدگاه)

    پای منافع شخص اول مملکت در میونه، چرا باید وضع بهتز بشه؟

    موافقم 122
    مخالفم 10
  6. ناشنشاس

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولین باره کامنت میزارم. ممنون که مطلب اعتراضی نوشتید و انتقاد کردید

    موافقم 42
    مخالفم 3
    1. علیرضا

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (88 ديدگاه)

      واقعا این شرایط دیوانه کننده است!

      موافقم 28
      مخالفم 1
  7. OMID

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    دم آقای دهقان گرم عالی بود ?
    چه متن سنگینی (وقتی پس از نیم‌قرن هنوز عُرضهٔ تولید آشغال‌هایی مثل پراید و پژو را بدون وابستگی خارجی ندارید، درِ این دو شرکت تولید زباله را گِل بگیرید و بجای آن اجازهٔ واردات خودروهای چند سال کارکردهٔ خارجی را بدهید که با قیمت‌هایی زیر ۱۰ هزار دلار صدها برابر بهتر از این چهارچرخه‌های داخلی هستند. البته که میدانیم «آنچه به جایی نرسد فریاد است)
    فقط امیدوارم واسه سایت پدال مشکلی پیش نیاد
    در آخر هم یه خسته نباشید گرم به همه دست اندرکاران پدال

    موافقم 108
    مخالفم 1
  8. زیزیگولو

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    هرچقدرم که پول ملی بی ارزش شده باشه بازم این ۶۰۰ میلیون نمی ارزه

    موافقم 107
    مخالفم 4
    1. Elmiraj

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      کار از پول ملی گذشته…
      ۶۰۰ میلیون با دلار ۲۶ هزار تومانی میشه ۲۳ هزار دلار………….
      .
      شما با این پول تو همین عراق جنگ زده میتونی : تویوتا کمری ، راوفور ، هوندا آکورد ، فورد فیوژن ، هیوندای سوناتا ، کیا اوپتیما ، شورولت کروز و…… صفر کیلومتر ۲۰۲۰ بخری…!!!!

      موافقم 91
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        دقیقاً

        موافقم 43
        مخالفم 0
        1. مهدی موتورز

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1195 ديدگاه)

          ای وای بر ما

          موافقم 23
          مخالفم 1
  9. Hamed

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    خیلی زور داره خدایی از پراید 100 میلیونی هم خنده دار تره
    باعث و بانی این وضع رو باید به تیربار ببندن

    موافقم 61
    مخالفم 2
  10. مهدی موتورز

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    واقعا خجالت آوره
    ما بدبختا بجای دیدن ۶۰۰ اسب بخار واژه میلیون و دیدم
    اون جدیده ام (k132) که با موتور ……e۷ تقویت شده و هایپر شارژ ۳۰۰۰cc در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت

    موافقم 39
    مخالفم 1
    1. مهدی موتورز

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      ولی جدای از گرانی
      چرافاش خیلی خوبه
      که جلوشم معلومه از ماستانگ کپی شده

      موافقم 8
      مخالفم 73
  11. sorena330

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (745 ديدگاه)

    چه بخواهیم و چه نخواهیم، در شرایط دو سه سال اخیر، عده‌ای که به رانت اطلاعاتی دسترسی داشتند، در بورس، طلا، دلار و غیره یک شبه مولتی میلاردر شدند، عده‌ای هم زمین‌دار به خصوص در شمال کشور، که تاچند وقت پیش در رویایشان هم معامله‌ی میلیاردی نمی‌دیدند با افزایش ده برابری میلیاردر شدند.
    برای این قشر وابسته به فلان نهاد، بنیاد و قرارگاه و زمین‌دار فرقی نمی‌کند دنا 600 میلیونی بخرند، ملک چند صد میلیاردی بخرند یا … .
    پول بادآورده‌شان را در هر حوزه‌ای وارد می‌کنند و زندگی را برای قشر متوسط سخت‌تر.
    شما از خودرو می گویید من از دارو، اجاره مسکن و خوراک.

    موافقم 43
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      دوست عزیز،میلیارد اون زمین دارِ شمالی با پهن برابری میکنه
      میبینی دیگه:گاری 600 میلیون

      موافقم 28
      مخالفم 1
  12. Dna

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (289 ديدگاه)

    حرف حق

    موافقم 40
    مخالفم 1
  13. Elmiraj

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    حتما یه عده خریدنش که ۶۰۰ میلیون شده…!!!!
    .
    ۶ میلیارد هم بشه باز می‌خرنش….چون ایرانی جماعت دوست داره هر روز از یه سوراخ گزیده بشه…

    موافقم 43
    مخالفم 1
  14. Hussein

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    اون خانومه بود گفت هرکی ناراحته پاشه از ایران بره
    پاشین بریم تنهاشون بزاریم ببینیم میخوان چیکار کنن?

    موافقم 66
    مخالفم 4
    1. مجتبی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      این آب و خاک مال ماست . کجا بریم؟ خودمونو درست کنیم که به هر خفتی تن ندیم

      موافقم 33
      مخالفم 2
  15. SF90 STRADALE

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    دوستان عزیز میخوام اینجا اعتراف کنم که خریت کردم
    یکی از آشناهای نزدیک رفته بود تو طرح قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کرده بود و اسمش در اومد که بره ۲۰۶ صندوق دارشو تحویل بگیره
    به من گفت پول ندارم ، بیا تو پولشو بده برش دار برای خودت تا بعداً سندشو بزنم به نامت
    ما هم هرچی طلا داشتیم فروختیم و یک وام ۵۰ میلیونی هم گرفتیم تا واریز کنیم به حساب ایران خودرو
    رفتیم ماشینو تحویل گرفتیم و به حساب خودمون بُرد کردیم
    خدا شاهده ماشین صفر کیلومتر ، آمپر آبش از وسط میاد بالا ؛ بردمش نمایندگی میگه طبیعیه اشکالی نداره
    پژوها همشون همین جوری هستن
    دنده ۲ ماشین ریپ میزنه و شتابش در حد پیکان
    حالا همه طلاهای خانمم رو فروختم ، خودمو انداختم تو قرض و قسط وام دادن برای چی ؟؟؟؟ برای هیچی
    میخوام بگم خریت شاخ و دُم نداره
    خواهشاً اشتباه منو تکرار نکنید که فقط پشیمونی داره براتون
    ببخشید طولانی شد ولی باید میگفتم حرف دلم رو

    موافقم 62
    مخالفم 4
    1. امیر

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      چه جالب!!!
      اتفاقا یکی از دوستای منم تیپ۵ داره با ۵هزار کارکرد
      دقیقا همونطور ک فرمودید امپر ابش اکثر اوقات بالاست و شتابش دقیقا در حد پرایده و شاید بدتر از پراید!
      مصرف سوختشم ک بیداد میکنه(مثلا تیو۵ یکی از کم مصرف ترین موتورهای ایرانه!)
      جوری ک یه سفر کوتاه رفته بود حسابی شکایت داشت از شتابش….

      موافقم 36
      مخالفم 2
      1. SF90 STRADALE

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        در قسمت مشخصات فنی ماشین گفته شده :
        ۰ تا ۱۰۰ >>>> ۱۱.۴ ثانیه
        نهایت سرعت >>>> ۱۹۳ کیلومتر
        در بهترین حالت شتاب زیر ۱۵ ثانیه نمیتونی بزنی و اگه به سرعت ۱۷۰ کیلومتر برسی باید خوشحال باشی
        میخوام بگم خیلی داغونن ماشین های ایرانی
        ما که ضرر کردیم ، ایشالا دیگران اشتباه منو تکرار نکنن

        موافقم 32
        مخالفم 4
    2. Hussein

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (361 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشین رو پیش یه استادکار خوب (برقی)ببر که دما ماشین رو بیاره پایین یعنی ماشین زود تر فن کنه تا این طور مشکلی برات پیش نیاد این‌گرم کردن واشر میسوزنه و بیشتر قطعات رو فرسوده میکنه
      و درمورد شتاب هم ماشینتو ببر زیر دستگاه یه بار دیگه تنظیم‌موتور انجام بده

      موافقم 27
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      SF90 STRADALE

      دیدم ۲۴۹۳ کامنت گذاشته‌اید ، یعنی علاقه مند و پیگیر اخبار خودرو هستید ، یعنی توقع از انتخاب خودرویی شما در ایران بالاتر از اون شخصی هست که هیچ اطلاعی از چیزی نداره و خودرو را فقط چهار چرخ رَوَنده میدونه .

      کاری ندارم چه کردی تا خودرو بخری !!!
      اما برام جای سئوال هست که اگر نیاز به خودرو داشتی چرا این ماشین صفر را خریدی و یه خودروی کارکرده نخریدی که امتحانش را پس داده و نهایتش میشه با یه کارشناسی عاقلانه در این شرایط ، اقدام به خرید کرد و حتی تمام قطعات مُستهلک هم عوض کنی ، باز بهتر و به صرفه‌تر از خودروی صفر ایرانی امروزی هست .

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. SF90 STRADALE

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        آقا نوید دوست عزیز فقط میتونم بگم اشتباه محض کردم
        خودم یکی از منتقدین سرسخت لگن سازان ایرانی هستم ؛ شاید دوستان قدیمی سایت امثال شما این رو متوجه شده باشین
        البته اصرار زیاد خانواده که هیچ آشنایی با وضع خودرو در ایران ندارن روی تصمیم بنده بی تاثیر نبود
        الآن فقط منتظرم سند بخوره به نامم سریع زیر قیمت ردش کنم بره
        باورم نمیشد ماشین صفر کیلومتر اینقدر داغون و حال به هم زن باشه

        موافقم 14
        مخالفم 1
  16. Mahdi

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تو این مملکت بی درو پیکر هیچ‌ چیز غیر ممکن نیست یه زمان با 600میلیون هر ماشینی که می خواستی تو ایران می شد سوار شد ولی الان باید یه این لگنته 600میلیون بدیم

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      دقیقاً یادم میاد که اولین مازراتی وارداتی گرن‌توریسمو بود و در نمایشگاهی در اصفهان ۷۰۰ میلیون فی خورد که همه میگفتن اَااااااااااا ، یا علی ۷۰۰ میلیون ، کی میخره ، این پول را کی میده و….

      اما امروز میبینیم که دیگر میلیارد شده بچه بازی و حساب کنی ، میبینی الان یه کارمند اگر یه پراید و یه خونه کوچیک داشته باشه ، میلیاردر به حساب میاد .

      این فقط ارزش انسانی ما ایرانی‌هاست که بی‌ارزش شده که دیه مرگ یه ایرانی در حد یه پژو ۲۰۷ هست و … .

      موافقم 24
      مخالفم 4
  17. ♤Angus_812♤

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    ممنون پدال از این مطلب
    ولی گوش ما از این حرفا پره
    هممون میگم گاری ایرانی
    ولی هممون براشون صف میکشیم
    از جمله خود کاربران پدال از خودم تا بقیه

    موافقم 41
    مخالفم 1
  18. GTO

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    سه سال پیش پورشه ماکان صفر بود 627 میلیون تومن.یا خدا.

    موافقم 26
    مخالفم 1
  19. محسن

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    عجب مقاله طوفانی ای.. آفرین خوشم اومد.. اما ای دریغا ای دریغا ای دریغ..

    موافقم 31
    مخالفم 3
  20. blackburn

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    بله من خودم یکی از مخالفین گرانی خودرو هستم کدوم آدمی دوس داره بره یه ماشین خارجی قدیمی مدل پایین یا ایرانی سوار بشه ولی بنز یا بی ام و یا کره ای و ژاپنی جدید سوار نشه؟

    موافقم 19
    مخالفم 2
  21. AMG///

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    هعی
    اما من میگم که کلا از ایرانخودرو و سایپا ماشین نخریم
    مثلا از برند های ایرانی خوب مثل
    ریگان/ کرمان موتور / گروه بهمن / آمیکو ماشین بخریم
    شاید پول بیشتری بدیم اما حداقل میدونیم که ماشیناشون از خودروسازایی مثل ایرانخودرو و سایپا بهترن
    بعضی دوستان میگفتن که ماشین ایرانی نخریم
    خب خیلی ها برای نیازشون ماشین میخوان
    خب اونا چیکار کنن……
    امیدوارم مشکلی برای پدال پیش نیاد.
    (((لطفا سانسور نکنید)))
    من دیگه حرفی ندارم
    یاعلی مدد
    AMG///

    موافقم 7
    مخالفم 22
  22. Madadi

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آفرین پدال به این متنت
    کلی خندیدم با عصبانیت نوشتی مطلب

    موافقم 24
    مخالفم 3
  23. تحت پیگرد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مسیولین ما بی سوادو بی عرضه اند درسته ولی این آدم ها از کجا اومدن از آمریکا وکره مریخ که نیومدن مسئولین همین ماها هستیم که تازه هیچ قدرتی نداریم دنبال سوءاستفاده هستیم برای یک فرغون با کلی شرایط عجیب غریب هفت هشت میلیون ثبت نام میکنند برای اینکه به هموطن بی نواشون دوبرابر بفروشن. برادر به برادر رحم نمی کنه
    همه دلال شدن دنبال پول مفت می گردند هیچ کس دنبال تولید نمیره بعد فقط غر میزنیم اگر یک روز خود ما رئیس جمهور و وزیر و وکیل بشیم ازاینا بدتریم.

    موافقم 17
    مخالفم 10
  24. Mf1

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    حیف توربو

    موافقم 14
    مخالفم 1
  25. Abbas.Lambo

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    آفرین به پدال و آقای دهقان بابت این متن فوق عالی،همش حرف حق بود همش،شما دوستان رو نمیدونم ولی من که کلا قید داشتن ماشین رو زدم،پولشم داشته باشم مرد نیستم بخرم چه ثبت نامی چه بازار آزاد

    موافقم 28
    مخالفم 2
  26. فرهنگ

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ممنون از پدال
    حرف دل مردم رو زدی

    واقعا به عنوان جوان این مملکت بعد از کلی تلاش و سرسخت بودن،الان واقعا بریدم و هر از گاهی فکر خودکشی به سرم میزنه
    چون هرچی تلاش کردم،باز تورم از من جلو تر بود!
    حالا هم فقط نفس میکشیم
    نفس کشیدن ک زندگی نیست

    موافقم 33
    مخالفم 2
  27. Arena

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کسی که با اختیار خودش و با ذوق و شوق ۶۰۰ پول بابت این فرغون ۴ چرخ میده قطعا نه میبینه نه قدرت تشخیص داره که داره چی میخره

    دست اندرکاران دیگه چیزی به نام شرف ندارن ولی ما میتونیم چیزی به اسم شعور داشته باشیم

    از سایت پدال بابت این مطلب ممنونم ?

    موافقم 30
    مخالفم 2
  28. بهراد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    خیلی ممنونم پدال ؛رسانه حرف مخاطبش یعنی مردم رو میزنه بسیار قابل احترامه.
    خود پژو هم نمی تونست پلتفرم 405 رو با بزک و حلزون بعد از 25 سال 24 هزار دلار بفروشه!

    موافقم 24
    مخالفم 2
  29. رامتین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    آخه یعنی چی!! من 31 خرداد امسال النترا 2015 گرفتم 500میلیون! حال این لگن 600میلیون؟! اصلا نمیتونم هضم کنم. گرچه ماشین من هم احتمالا 800 تومن شده اما کسی که 600 برای این میده برام جای سئوال داره! بالاخره همه ماشینهای ایرانی سوار شدیم و میدونیم چجورین. من از ماشینهای ساخت داخل فقط 2008 را میپسندم که یکی از دوستام داره و بارها سوارش شدم. اما آپشن کم داره و کمی هم کم حجمه. حتی دوستمون نگران توربوی ماشینش بود که ساخت خود فرانسه هست. حال این توربوی دنا ساخت مهندسین زبده کروز و ایران خودرو معلومه چی از آب در میاد!

    موافقم 22
    مخالفم 2
  30. حسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (225 ديدگاه)

    علی برکت الله، فقط پول ملی اومده پایین.

    موافقم 19
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا