دربارهٔ وضع این روزهای بازار خودروی کشور هیچ حرفی نمیتوان زد. مضحک، عجیب، مسخره، با کدام کلمه میتوان این اوضاع را توصیف کرد؟ آیا به ذهن کسی خطور میکرد که روزی چهارچرخههای داخلی (حیف از نام خودرو که روی این ارابههای مرگ گذاشته شود) قلههای چند صد میلیون تومانی را یکی پس از دیگری فتح کنند؟ حال در میان این مسابقهٔ قیمت، طی چند روز اخیر تُحفهٔ جدیدی به بازار آمده که همه را ضربهفنی کرده است. تحفهای بنام دنا پلاس توربو اتوماتیک که اوج تواناییهای صنعت بهاصطلاح خودروسازی کشور پس از نیمقرن سابقه محسوب میشود.
ایرانخودرو بهتازگی اولین نمونههای پیشفروش شدهٔ این ماشین را با قیمت نهایی ۲۵۲ میلیون تومان به خریداران تحویل داده است که شاید فکر کنید قیمت گزافی برای خودرویی با پلتفرم سی سال پیش باشد اما صبر کنید، این تمام ماجرا نیست! قیمت پلاس توربو اتوماتیک در بازار بلافاصله به مرز نیم میلیارد تومان رسید و گویا در حال فتح قلهٔ ۶۰۰ میلیون تومان است! با دیدن این ارقام جز حیرت چه میتوان کرد؟ آیا احیاناً کسی نمیخواهد نظارتی بر این اوضاع مضحک داشته باشد؟ چه توقع بیجایی آنهم وقتی جناب شیوا، رئیس شورای رقابت میفرمایند قیمتگذاری خودروهای داخلی منصفانه است!
منصفانه؟! مطمئنید که با معنی این کلمه آشنایی دارید؟ قیمت کارخانهای ۸۰ میلیونی برای تیبایی که ۲۵ میلیون هم برای آن زیاد بود منصفانه است؟ مگر سالها بر طبل توخالی افزایش داخلیسازی خودروها نکوفتید که فلان درصد و بَهمان مقدار از این چهارچرخهها کاملاً تولید داخل است و تنها اندکی وابستگی وارداتی دارند؟ پس چه شد که حالا قیمت آنها را با دلار میسنجید و تا نرخ دلار بالا میرود سریعاً چند دَه میلیون تومان به قیمت این زبالههای چرخدار اضافه میکنید؟
حال ایکاش با همین قیمتهای منصفانه (!) هم فروش فوری نقدی داشتید و خودروها را مثل گذشته نهایتاً یک ماهه به خریداران تحویل میدادید. وقتی برای خرید همین چهارچرخههای چند صدمیلیونی هزاران شرط مسخره گذاشتهاید و با قرعهکشی و موعد تحویل دو سال بعد آنها را به فروش میرسانید، دقیقاً از کدام انصاف صحبت میکنید؟ آیا کسی که هماکنون فوراً یک خودروی نو بخواهد، میتواند با پرداخت مبلغ منصفانهٔ ۸۰ میلیون تومان ارزانترین خودروی بازار یعنی تیبا را با تحویل یک ماهه خریداری کند یا باید به بازاری با قیمتهای ساعتی مراجعه کرده و ۱۲۰ میلیون تومان پول بدهد؟
روزگاری اعتراض میکردیم که چرا از داشتن خودروهای روز دنیا محروم شدهایم و باید به پرایدها و پژوهای بیکیفیت و ناامن سه دهه پیش قانع باشیم غافل از اینکه حالا داشتن همینها هم برایمان آرزو شده است؛ اما مسئولان میتوانند از این موضوع خوشحال باشند زیرا قبلاً مجبور بودند با بهانههای واهیِ حمایت از تولید داخل و با استفاده از تعرفههای چندین درصدی، دست عمدهٔ اقشار جامعه را از خودروهای وارداتی بهروز کوتاه کنند اما حالا به لطف نرخ دلار و افزایش افسارگسیختهٔ قیمتها، خودبهخود دست مردم از وارداتیها که هیچ، از داخلیها هم کوتاه شد.
وقتی پس از نیمقرن هنوز عُرضهٔ تولید آشغالهایی مثل پراید و پژو را بدون وابستگی خارجی ندارید، درِ این دو شرکت تولید زباله را گِل بگیرید و بجای آن اجازهٔ واردات خودروهای چند سال کارکردهٔ خارجی را بدهید که با قیمتهایی زیر ۱۰ هزار دلار صدها برابر بهتر از این چهارچرخههای داخلی هستند. البته که میدانیم «آنچه به جایی نرسد فریاد است».
در پایان هم میتوانید قیمت تعدادی از چهارچرخههای داخلی در بازار را در زمان نگارش این مطلب مشاهده کنید که البته ممکن است در زمان انتشار مطلب چندین میلیون تومان به آنها اضافه شده باشد.
قیمت کارخانه | قیمت بازار | |
پراید ۱۱۱ | توقف تولید | ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا | ۷۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا آپشنال | ۸۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۷۷,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا | ۷۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک | ۹۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۹۰,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۱۰۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | ۱۲۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند LX EF7 | ۹۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۴۰۵ SLX | ۹۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس LX | ۱۰۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس ساده | ۱۳۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۹۷,۰۰۰,۰۰۰ |
عباس
۲۲ شهریور ۱۳۹۹با سلام مدتی است که سایت پدال با گوگل کروم بالا نمیاد لطفا پیگیری کنید
nikzad
۲۲ شهریور ۱۳۹۹طبق گفته مسئولین پدال باید کش مرورگر رو عوض کنید.
Malt hill
۲۲ شهریور ۱۳۹۹وقتی یک میلیارد شد بازم میایم کامنت می نویسیم.
Zonda R
۲۲ شهریور ۱۳۹۹هیچ کاری به مضمون ندارم که همه ی دوستان درش استادن
اما
واقعا درود بر قلم امیر دهقان عزیز چه شیوا و برنده ….
الحق که حقوقدان بودن شایستته
رضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹باریکلا پدال. دمت گرم حرف دل مردمو زدی.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۳۹۹??????♂️?♂️?♂️?♂️???
پناه میبریم به درگاه ایزَد مَنان ، یا رَب خودت فقط ….
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۳۹۹تا الان چند بار کامنت گذاشتم که ذخیره نشد .
کوتاه میگم در یک جمله (( لطفاً سانسور نکنید )) .
کسانی که حق خودتون میدانید که مازاد از نیاز جهت سود خرید میکنید ، باید بدونید بیشعورتر و نفهمتر از خودتان ، خودتانید که نمیفهمید داری با این کار فقط ۸۰ میلیون ایرانی را فقیر و فقیرتر میکنی .
کشور ما در اقتصاد بیثبات و بیمسئولِ ، که با این کار مردمی نفهم که در صف خرید میایستند و هر پولی که طلب کنند خودروسازان به آنها میدهند ، یعنی اینکه به سبب همین اِقدام ، گوشت ، مرغ ، نون ، برنج ، املاک و…..گرون میشه .
پس بدون خودت هم در این کشتی نشستی که به جای بَراَفراشتن بادبانها ، فقط داری با دِرِیل کف کشتی را سوراخ میکنی تا زودتر به اعماق فرو بریم و غرق بشیم .
لعنت به خانواده و شرف هر کسی که مازاد از نیازش در این شرایط ماشین میخره تا گرون بفروشه ، هرکسی که میخواد باشه ، مهم نیست ? .
رضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹هی گرونتر میشه خودرو مردم هریس تر میشن مغز پوکیده
blackburn
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ولی حیف کاش یه مدل بالاتر میخریدم حداقل _ بی انصافا اختلاف قیمت 800م هستش فقط واسه یه مدل از یه برند اسیایی ولی خوب که چی بازم درس نمیشه مثل اینه بری مواد غذایی بخری فوقش تا کی تا چن ماه بعدش چی دل خوشی موقت
nikzad
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دقیقا همینطوره و حرف شما کاملا درسته و علاوه بر اون بنده میخواستم برای تجربه و همچنین لذت داشتن یک وسیله ساخت دست خودم یک ماشین سه چرخ با موتور موتور سیکلت درست کنم.وقتی رفتم قیمت موتور سیکلت های از رده خارج و اسقاطی رو دیدم هوش از سرم پرید و دیگه تقریبا الان منصرف شدم از این کار.اینطور هست که ارزو و هدف های یک جوان مملکت رو به راحتی به باد میدند و باعث پسرفت کشور میشه و این وسط جوان های با انگیزه و خلاق از بین میروند!!!!
REZA
۲۲ شهریور ۱۳۹۹نیازی نیست به ایزد منان پناه ببریم به عقل وشعور خودمون باید پناه ببریم وی سری به خودمون بزنیم خدا شاهده فقط کار دلال بازیهای خود خودرو سازهای داخلیه مگر جمعیت چقدر اضافه شده که بازار بخواد اینقدر تشنه باشه شما چند نفر رو میشناسید که پول نقد واسه قیمتهای نجومی ماشین داده باشه اونایی که خارجی داشتن رفته بالا یه جزئی گذاشتن روش و خرید کردن داخلی هم همینطور ولی مصرف کننده واقعی شاید به 5 درصد هم نباشن که خرید کرده باشن پس عاقل باشیم و گول کاسبان تحریم رو نخوریم
MASIHA
۲۲ شهریور ۱۳۹۹? پراید ارزان است ، باید 120 میلیون تومان باشد
? نجفیمنش ، رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی در پاسخ به این پرسش که اگر قیمت پراید چقدر باشد، مشکل برطرف خواهد شد؟ متذکر شد:
?من کمی عقب میروم. دلار وقتی هزار تومان بود، پراید چقدر قیمت داشت؟ حدود 6 میلیون تومان، یعنی 6 هزار دلار و هنگامی که دلار به 3200 تومان رسید، پراید 20 میلیون تومان شد و در نتیجه باز هم در محدوده 6 هزار دلار بود. حالا اما پراید چند است؟ 93 میلیون تومان و دلار چقدر قیمت دارد؟ اصلا شما 20 هزار تومان در نظر بگیرید، میبینید که پراید باید 120 میلیون تومان باشد و از این روست که بازار خطا نمیکند و پراید را میخرد چون میداند قیمتش کمتر است.
اینم از بهانه های مسئولین.
حالا شما حقوق دریافتی مردم رو متناسب با قیمت دلار بالا بردی ؟!؟!؟!؟
اگه میبردی ارزش ادم حساب شدن داشتی
nikzad
۲۲ شهریور ۱۳۹۹یادمه وقتی سنم کمتر بود یه مجله میخوندم که یه لوتوس رو برای فروش گذاشته بود تقریبا ۳۰۰میلیون(تقریبا سال ۹۴).در همین سال یه فراری ۴۵۸ باز هم حدود ۳۰۰میلیون بود.چند سال بعد یه دستگاه bmw z4 پولش ۸۰۰میلیون بود و پانامرا ۱میلیارد.اما از اون موقع تا الان اوضاع خیلی تغییر کرده و من هر حرفی بزنم دوستان بهش اشاره کردن ولی خواستم یه موضوعی رو بگم:به هیچ وجه به هیچ وجه ماشین های ایرانی توربو دار نخرید که بدبدختتون میکنه.توربو داشتن ماشین های ایرانی یک نوع کپی غلط و اشتباه از خارجی ها بود و کلی دردسر برای ماشینتون درست میکنه و حتی ممکنه موتور بسوزه.چون توربو به ماشین های ایرانی سازگار نیست اصطلاحا ماشین جام میکنه یعنی بر اثر حرارت زیاد سیلندر ها مخفظه سیلندر منبسط میشه و ترکیب بنزین و روغن زیر سیلندر و…در هر صورت به نظر من اصلا ماشین ایرانی توربو دار نخرید!
Khan
۲۲ شهریور ۱۳۹۹یه خبرنگار عقلش نمیرسه همونجا بهشون بگه آیا حقوق کارگر رو مثل دلار شش برابر کردی؟ آیا پول آب و برق و گازت شش برابر شده؟ آیا بنزین و گازوئیلی مصرف میکنی توی فرایند تولید تا تحویل شش برابر شده؟ آیا شما اصلا هزینه تحقیق و طراحی و توسعه داری که بیشتر شده باشه؟ آیا اصلا هزینه تبلیغات داری که شش برابر شده باشه؟ آیا نمیگفتین ماشین هشتاددرصدش داخلیه مگه همه چیزای ایرانی شش برابر شدن؟
کدوم هزینه خودروسازی شش برابر شده که میخواد ماشینو شش برابر کنه؟
من نمیدونم این خبرنگارها تماشاگرن یا باید طرفو به چالش بکشن.هرچی زر میزنن اینا هیچی نمیگن
Zonda R
۲۲ شهریور ۱۳۹۹کی دلار رو گرون کرده؟
این مهمه
Reza
۲۲ شهریور ۱۳۹۹صدایی در نیومده پس هنوز مردم جا دارند ???
Hadi
۲۲ شهریور ۱۳۹۹یکی از یکی اشغال تر…
مخصوصاً اون دنا پلاس توربو اتومات…
روآ دوگانه خودمونو حاضر نیستم باش عوض کنم…
جنوب
۲۲ شهریور ۱۳۹۹درباره وضعیت گذشته و حالِ صنعت پرورش زالو در کشور یکی از بهترین مقاله ها و شاید عریضه و گلایه هایی بود که تا حالا خوندم.باشد که کارگر افتد.
blackburn
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ای کاش میخریدیم خیلی بد شد میترسم بفروشیم آخرش موتور گازی هم گیرمون نیاد مثل یمن بشیم حوله بپیچیم به خودمون 4 نفری سوار موتور گازی شیم
reza s4
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دمت گرم پدال جان
هر چند وقت ی بار ی دونه ازینا منتشر کن
ماشینم قبل ۹۸ فروختم که ی پارس بگیرم ، انقدر هر روز گرون شد تا … ، الان تو این وضع کرونایی رفتم دنبال موتور میگن مدل ۹۰ قیمتش ۹ تومنه
اگر کسی چیزی از این موتور های مزایده ای تو اصفهان میدونه راهنمایی کنه
محض اطلاع تو عمرم ن موتور داشتم ن بلدم برونم ن چیزی از قوانین موتور داری در این خاک مقدس به همراه زالوهای منحوس میدونم
متاسفانه مملکت مارو ی مشت نیم ناموس میگردونن
بازم مرسی پدال
Enzo
۲۲ شهریور ۱۳۹۹بجای نیم یه( B ) بزرگه خیلی بزرگ
John
۲۲ شهریور ۱۳۹۹پای منافع شخص اول مملکت در میونه، چرا باید وضع بهتز بشه؟
ناشنشاس
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اولین باره کامنت میزارم. ممنون که مطلب اعتراضی نوشتید و انتقاد کردید
علیرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹واقعا این شرایط دیوانه کننده است!
OMID
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دم آقای دهقان گرم عالی بود ?
چه متن سنگینی (وقتی پس از نیمقرن هنوز عُرضهٔ تولید آشغالهایی مثل پراید و پژو را بدون وابستگی خارجی ندارید، درِ این دو شرکت تولید زباله را گِل بگیرید و بجای آن اجازهٔ واردات خودروهای چند سال کارکردهٔ خارجی را بدهید که با قیمتهایی زیر ۱۰ هزار دلار صدها برابر بهتر از این چهارچرخههای داخلی هستند. البته که میدانیم «آنچه به جایی نرسد فریاد است)
فقط امیدوارم واسه سایت پدال مشکلی پیش نیاد
در آخر هم یه خسته نباشید گرم به همه دست اندرکاران پدال
زیزیگولو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹هرچقدرم که پول ملی بی ارزش شده باشه بازم این ۶۰۰ میلیون نمی ارزه
Elmiraj
۲۲ شهریور ۱۳۹۹کار از پول ملی گذشته…
۶۰۰ میلیون با دلار ۲۶ هزار تومانی میشه ۲۳ هزار دلار………….
.
شما با این پول تو همین عراق جنگ زده میتونی : تویوتا کمری ، راوفور ، هوندا آکورد ، فورد فیوژن ، هیوندای سوناتا ، کیا اوپتیما ، شورولت کروز و…… صفر کیلومتر ۲۰۲۰ بخری…!!!!
زیزیگولو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دقیقاً
مهدی موتورز
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ای وای بر ما
Hamed
۲۲ شهریور ۱۳۹۹خیلی زور داره خدایی از پراید 100 میلیونی هم خنده دار تره
باعث و بانی این وضع رو باید به تیربار ببندن
مهدی موتورز
۲۲ شهریور ۱۳۹۹واقعا خجالت آوره
ما بدبختا بجای دیدن ۶۰۰ اسب بخار واژه میلیون و دیدم
اون جدیده ام (k132) که با موتور ……e۷ تقویت شده و هایپر شارژ ۳۰۰۰cc در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت
مهدی موتورز
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ولی جدای از گرانی
چرافاش خیلی خوبه
که جلوشم معلومه از ماستانگ کپی شده
sorena330
۲۲ شهریور ۱۳۹۹چه بخواهیم و چه نخواهیم، در شرایط دو سه سال اخیر، عدهای که به رانت اطلاعاتی دسترسی داشتند، در بورس، طلا، دلار و غیره یک شبه مولتی میلاردر شدند، عدهای هم زمیندار به خصوص در شمال کشور، که تاچند وقت پیش در رویایشان هم معاملهی میلیاردی نمیدیدند با افزایش ده برابری میلیاردر شدند.
برای این قشر وابسته به فلان نهاد، بنیاد و قرارگاه و زمیندار فرقی نمیکند دنا 600 میلیونی بخرند، ملک چند صد میلیاردی بخرند یا … .
پول بادآوردهشان را در هر حوزهای وارد میکنند و زندگی را برای قشر متوسط سختتر.
شما از خودرو می گویید من از دارو، اجاره مسکن و خوراک.
محمدرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز،میلیارد اون زمین دارِ شمالی با پهن برابری میکنه
میبینی دیگه:گاری 600 میلیون
Dna
۲۲ شهریور ۱۳۹۹حرف حق
Elmiraj
۲۲ شهریور ۱۳۹۹حتما یه عده خریدنش که ۶۰۰ میلیون شده…!!!!
.
۶ میلیارد هم بشه باز میخرنش….چون ایرانی جماعت دوست داره هر روز از یه سوراخ گزیده بشه…
Hussein
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اون خانومه بود گفت هرکی ناراحته پاشه از ایران بره
پاشین بریم تنهاشون بزاریم ببینیم میخوان چیکار کنن?
مجتبی
۲۲ شهریور ۱۳۹۹این آب و خاک مال ماست . کجا بریم؟ خودمونو درست کنیم که به هر خفتی تن ندیم
SF90 STRADALE
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دوستان عزیز میخوام اینجا اعتراف کنم که خریت کردم
یکی از آشناهای نزدیک رفته بود تو طرح قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کرده بود و اسمش در اومد که بره ۲۰۶ صندوق دارشو تحویل بگیره
به من گفت پول ندارم ، بیا تو پولشو بده برش دار برای خودت تا بعداً سندشو بزنم به نامت
ما هم هرچی طلا داشتیم فروختیم و یک وام ۵۰ میلیونی هم گرفتیم تا واریز کنیم به حساب ایران خودرو
رفتیم ماشینو تحویل گرفتیم و به حساب خودمون بُرد کردیم
خدا شاهده ماشین صفر کیلومتر ، آمپر آبش از وسط میاد بالا ؛ بردمش نمایندگی میگه طبیعیه اشکالی نداره
پژوها همشون همین جوری هستن
دنده ۲ ماشین ریپ میزنه و شتابش در حد پیکان
حالا همه طلاهای خانمم رو فروختم ، خودمو انداختم تو قرض و قسط وام دادن برای چی ؟؟؟؟ برای هیچی
میخوام بگم خریت شاخ و دُم نداره
خواهشاً اشتباه منو تکرار نکنید که فقط پشیمونی داره براتون
ببخشید طولانی شد ولی باید میگفتم حرف دلم رو
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۹چه جالب!!!
اتفاقا یکی از دوستای منم تیپ۵ داره با ۵هزار کارکرد
دقیقا همونطور ک فرمودید امپر ابش اکثر اوقات بالاست و شتابش دقیقا در حد پرایده و شاید بدتر از پراید!
مصرف سوختشم ک بیداد میکنه(مثلا تیو۵ یکی از کم مصرف ترین موتورهای ایرانه!)
جوری ک یه سفر کوتاه رفته بود حسابی شکایت داشت از شتابش….
SF90 STRADALE
۲۲ شهریور ۱۳۹۹در قسمت مشخصات فنی ماشین گفته شده :
۰ تا ۱۰۰ >>>> ۱۱.۴ ثانیه
نهایت سرعت >>>> ۱۹۳ کیلومتر
در بهترین حالت شتاب زیر ۱۵ ثانیه نمیتونی بزنی و اگه به سرعت ۱۷۰ کیلومتر برسی باید خوشحال باشی
میخوام بگم خیلی داغونن ماشین های ایرانی
ما که ضرر کردیم ، ایشالا دیگران اشتباه منو تکرار نکنن
Hussein
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز ماشین رو پیش یه استادکار خوب (برقی)ببر که دما ماشین رو بیاره پایین یعنی ماشین زود تر فن کنه تا این طور مشکلی برات پیش نیاد اینگرم کردن واشر میسوزنه و بیشتر قطعات رو فرسوده میکنه
و درمورد شتاب هم ماشینتو ببر زیر دستگاه یه بار دیگه تنظیمموتور انجام بده
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۳۹۹SF90 STRADALE
دیدم ۲۴۹۳ کامنت گذاشتهاید ، یعنی علاقه مند و پیگیر اخبار خودرو هستید ، یعنی توقع از انتخاب خودرویی شما در ایران بالاتر از اون شخصی هست که هیچ اطلاعی از چیزی نداره و خودرو را فقط چهار چرخ رَوَنده میدونه .
کاری ندارم چه کردی تا خودرو بخری !!!
اما برام جای سئوال هست که اگر نیاز به خودرو داشتی چرا این ماشین صفر را خریدی و یه خودروی کارکرده نخریدی که امتحانش را پس داده و نهایتش میشه با یه کارشناسی عاقلانه در این شرایط ، اقدام به خرید کرد و حتی تمام قطعات مُستهلک هم عوض کنی ، باز بهتر و به صرفهتر از خودروی صفر ایرانی امروزی هست .
SF90 STRADALE
۲۲ شهریور ۱۳۹۹آقا نوید دوست عزیز فقط میتونم بگم اشتباه محض کردم
خودم یکی از منتقدین سرسخت لگن سازان ایرانی هستم ؛ شاید دوستان قدیمی سایت امثال شما این رو متوجه شده باشین
البته اصرار زیاد خانواده که هیچ آشنایی با وضع خودرو در ایران ندارن روی تصمیم بنده بی تاثیر نبود
الآن فقط منتظرم سند بخوره به نامم سریع زیر قیمت ردش کنم بره
باورم نمیشد ماشین صفر کیلومتر اینقدر داغون و حال به هم زن باشه
Mahdi
۲۲ شهریور ۱۳۹۹تو این مملکت بی درو پیکر هیچ چیز غیر ممکن نیست یه زمان با 600میلیون هر ماشینی که می خواستی تو ایران می شد سوار شد ولی الان باید یه این لگنته 600میلیون بدیم
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۳۹۹دقیقاً یادم میاد که اولین مازراتی وارداتی گرنتوریسمو بود و در نمایشگاهی در اصفهان ۷۰۰ میلیون فی خورد که همه میگفتن اَااااااااااا ، یا علی ۷۰۰ میلیون ، کی میخره ، این پول را کی میده و….
اما امروز میبینیم که دیگر میلیارد شده بچه بازی و حساب کنی ، میبینی الان یه کارمند اگر یه پراید و یه خونه کوچیک داشته باشه ، میلیاردر به حساب میاد .
این فقط ارزش انسانی ما ایرانیهاست که بیارزش شده که دیه مرگ یه ایرانی در حد یه پژو ۲۰۷ هست و … .
♤Angus_812♤
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ممنون پدال از این مطلب
ولی گوش ما از این حرفا پره
هممون میگم گاری ایرانی
ولی هممون براشون صف میکشیم
از جمله خود کاربران پدال از خودم تا بقیه
GTO
۲۲ شهریور ۱۳۹۹سه سال پیش پورشه ماکان صفر بود 627 میلیون تومن.یا خدا.
محسن
۲۲ شهریور ۱۳۹۹عجب مقاله طوفانی ای.. آفرین خوشم اومد.. اما ای دریغا ای دریغا ای دریغ..
blackburn
۲۲ شهریور ۱۳۹۹بله من خودم یکی از مخالفین گرانی خودرو هستم کدوم آدمی دوس داره بره یه ماشین خارجی قدیمی مدل پایین یا ایرانی سوار بشه ولی بنز یا بی ام و یا کره ای و ژاپنی جدید سوار نشه؟
AMG///
۲۲ شهریور ۱۳۹۹هعی
اما من میگم که کلا از ایرانخودرو و سایپا ماشین نخریم
مثلا از برند های ایرانی خوب مثل
ریگان/ کرمان موتور / گروه بهمن / آمیکو ماشین بخریم
شاید پول بیشتری بدیم اما حداقل میدونیم که ماشیناشون از خودروسازایی مثل ایرانخودرو و سایپا بهترن
بعضی دوستان میگفتن که ماشین ایرانی نخریم
خب خیلی ها برای نیازشون ماشین میخوان
خب اونا چیکار کنن……
امیدوارم مشکلی برای پدال پیش نیاد.
(((لطفا سانسور نکنید)))
من دیگه حرفی ندارم
یاعلی مدد
AMG///
Madadi
۲۲ شهریور ۱۳۹۹آفرین پدال به این متنت
کلی خندیدم با عصبانیت نوشتی مطلب
تحت پیگرد
۲۲ شهریور ۱۳۹۹مسیولین ما بی سوادو بی عرضه اند درسته ولی این آدم ها از کجا اومدن از آمریکا وکره مریخ که نیومدن مسئولین همین ماها هستیم که تازه هیچ قدرتی نداریم دنبال سوءاستفاده هستیم برای یک فرغون با کلی شرایط عجیب غریب هفت هشت میلیون ثبت نام میکنند برای اینکه به هموطن بی نواشون دوبرابر بفروشن. برادر به برادر رحم نمی کنه
همه دلال شدن دنبال پول مفت می گردند هیچ کس دنبال تولید نمیره بعد فقط غر میزنیم اگر یک روز خود ما رئیس جمهور و وزیر و وکیل بشیم ازاینا بدتریم.
Mf1
۲۲ شهریور ۱۳۹۹حیف توربو
Abbas.Lambo
۲۲ شهریور ۱۳۹۹آفرین به پدال و آقای دهقان بابت این متن فوق عالی،همش حرف حق بود همش،شما دوستان رو نمیدونم ولی من که کلا قید داشتن ماشین رو زدم،پولشم داشته باشم مرد نیستم بخرم چه ثبت نامی چه بازار آزاد
فرهنگ
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ممنون از پدال
حرف دل مردم رو زدی
واقعا به عنوان جوان این مملکت بعد از کلی تلاش و سرسخت بودن،الان واقعا بریدم و هر از گاهی فکر خودکشی به سرم میزنه
چون هرچی تلاش کردم،باز تورم از من جلو تر بود!
حالا هم فقط نفس میکشیم
نفس کشیدن ک زندگی نیست
Arena
۲۲ شهریور ۱۳۹۹کسی که با اختیار خودش و با ذوق و شوق ۶۰۰ پول بابت این فرغون ۴ چرخ میده قطعا نه میبینه نه قدرت تشخیص داره که داره چی میخره
دست اندرکاران دیگه چیزی به نام شرف ندارن ولی ما میتونیم چیزی به اسم شعور داشته باشیم
از سایت پدال بابت این مطلب ممنونم ?
بهراد
۲۲ شهریور ۱۳۹۹خیلی ممنونم پدال ؛رسانه حرف مخاطبش یعنی مردم رو میزنه بسیار قابل احترامه.
خود پژو هم نمی تونست پلتفرم 405 رو با بزک و حلزون بعد از 25 سال 24 هزار دلار بفروشه!
رامتین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹آخه یعنی چی!! من 31 خرداد امسال النترا 2015 گرفتم 500میلیون! حال این لگن 600میلیون؟! اصلا نمیتونم هضم کنم. گرچه ماشین من هم احتمالا 800 تومن شده اما کسی که 600 برای این میده برام جای سئوال داره! بالاخره همه ماشینهای ایرانی سوار شدیم و میدونیم چجورین. من از ماشینهای ساخت داخل فقط 2008 را میپسندم که یکی از دوستام داره و بارها سوارش شدم. اما آپشن کم داره و کمی هم کم حجمه. حتی دوستمون نگران توربوی ماشینش بود که ساخت خود فرانسه هست. حال این توربوی دنا ساخت مهندسین زبده کروز و ایران خودرو معلومه چی از آب در میاد!
حسین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹علی برکت الله، فقط پول ملی اومده پایین.