ایران خودروایستگاه خبر

رانا و تولد در بهار با قیمت 15 میلیونی

مدیر عامل ایران خودرو از تولید انبوه و عرضه خودرو رانا در بهار امسال خبر داد و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو این افتخار را دارد که در سه ماهه اول این سال دومین خودرو با نشان ایرانی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

runna
مراسم رونمایی از رانا

وی قیمت خودرو رانا را کمتر از ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی بالایی برخوردار است. پیش از این قیمت رانا کمتر از ۱۱ میلیون و سپس کمتر از ۱۳ میلیون عنوان شده بود و ممکن است قیمت ۱۵ میلیونی هم وعده ای بیش نباشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از دیگر مزایای خودرو رانا را توسعه یک پلتفرم جدید (منظور پلاتفرم پژو ۲۰۶ صندوقدار است) برای ایران خودرو درتوسعه صادرات، دستیابی به استاندارد ایمنی سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ و مجهز به کیسه هوای سرنشین و راننده و ترمز ضد قفل عنوان کرد و اظهارداشت: این خودرو در جهت عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی درکلاس ابعادی C و به صورت چهار در سدان صندوقدار تولید می شود. مهندس نجم الدین تأکید کرد: این خودرو با دونوع موتور کم مصرف تی یو۵ و ای اف ۷ به بازار عرضه می شود و موتور دیزل ملی درسال ۹۲ روی رانا نصب خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان ساخت: برنامه تولید خودرو رانا در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه است که این میزان تا سقف ۲۰۰ هزار دستگاه درسال قابل افزایش است. نجم الدین، مهمترین بازار صادراتی رانا را بازارهای هدف منطقه خاورمیانه، روسیه، ترکیه، آفریقا و امریکای جنوبی عنوان کرد. درست در زمان رونمایی رانا، مدیر عامل سابق ایران خودرو و پدر معنوی رانا از این شرکت کنار گذاشته شد. رانا هم با روی کار آمدن نجم الدین به عنوان یک خودروی بدون توجیه ساخت، از برنامه ایران خودرو کنار رفته بود. اما اکنون همین مدیر به دفاع از آن می پردازد!
درسال گذشته ۵۲ دستگاه رانا به صورت آزمایشی تولید شده است.

منبع: روزنامه ایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا اینا یا ملت رو …. گیر آوردن که هر چند وقت یه خودروی ملی رو میکنن میگن فلان قیمته که بعد دو برابر قیمت میدن دست مردم ای وای از دست اینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پژمان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا” متاسفم!چرا طراحان ایرانی فقط روی چراغهای خودرو تمرکز میکنن؟! آیا این دانشو ندارن لااقل یه طراحی خوب بدنه از خودشون نشون بدن ؟!جالب اینه که یه محصول که وارد بازار ایران میشه در طول سالها فقط وفقط چراغهای ماشین عوض میشه یا موتورشو روی این و اون میذارن !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بیگلی بیگلی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ذستشون درد نکنه با این طراحی شون درب هاش که ماله 206 خدا میدونه بقیه اش چیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammad h

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های ایرانی اصلا کیفیت ندارن/ فقط بلدان خوب پول بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باهمه موافقم راناتمام قطعاتش برا206وی8هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mehdi

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا خدا وکیلی این دیگه چیه اگه بچه شب تو خیابون ببینش از ترس میمیره یا شک نکن خواب بد میبینه و خودشو خیس میکنه.انگار پیرزنیه که پنج صبح از خواب بیدارش کردی و عصبانیه.بابا خجالت بکشید هر کی که یه کامپیوتر و لبتاب ولیسانس داره که نمیتونه طراحی کنه.شخصیت طراحش از وجنات طراحیش و شمایل خودرو کاملا پیداست.نبوغ بی حد و حصر!!!.خجالت بکشید این چه طراحیه؟؟!!!! بابا تا کی به ما توهین میکنید؟بابا سلیقه افریقاییها که تو طراحی بهتره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mustang Shelby

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    منم با بچه ها موافقم ای کاش بیشتر رو طراحیش کار میکردن اگه من بودم بیشتر روش کار میکردم و یه طرح بیاد ماندنی میکشیدم که سال های سال دوام داشته باشه مثلا طرح نیسان پاترول مال دهه 80 ولی هنوز که هنوزه طرحش قشنگه تازگی داره ولی الان این ماشین یه 2 سال 3 سال از اومدنش بگذره دیگه همه نگاگشم نمیکنن البته همچین لگنی نگاه کردنم نداره باز اگه یه برو رویی داشت اونوقت یه چیزی میشد.
    کاشکی در عقب ماشین با در 405 عوض میکردن که حداقل
    از اون طرح 206 بودنش یکم میومد بیرون اصلا چرا روی پلت فرم 405 این ماشین پیاده نکردن 405 که بدنش خوش فرم تره تا 206 صندقدار پژو 206 صندوقدار عین خربزه میمونه که از 2 طرف کشش دادن :D واقعا بد فرم شده 100% رحمت به هاچ بکش که باز قابل تحمل تره :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد حسین جمالپور

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه این همه هزینه گمرک ومالیات نگیرن باهمون 15میلیون اروپا ماشینهای شیک تر و(ازهمه مهمتر )امن تر به ما میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir 1994

    ۲۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه سیستم تعلیق عقب هم مثل 206 sd باشه واعقعا ننگه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. میثم

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من مشکل از طراح بدبخت نیست من خودم طراحم مکس راینو و غیره …
    فقط به نام طراح داره تمام میشه بدبخت ها امکاناتش رو ندارند. رییاه نباشه من یه طرح تخیلی که بزنم خیلی خیلی بهتر از این ها میشه …
    مشکل طراحی اولیه نیست مشکل بعد از طرح اولیه هست…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mahsa

    ۲۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی چی؟؟؟؟ این که همین 206 صندوق داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدجواد

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    آره,می بینم قراره با قیمت پایین 15 میلیون بیاد.فعلا که بدون اپشنش 30 میلیونه دیگه کم مونده رانا بدون صندوق هم باقیمت 45 میلیون عرضه کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یه پسل باهوش

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    هی خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدي

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رانا 15 ملیونی در عرض کمتر از یک سال شد دو برابر، 30 ملیون سال بعد چند میشه معلوم نیست البته اشکال از خودمونه هر گاری با هر قیمتی که از این شرکت ویران خودرو میاد پیییش خرید!!! می کنیم بعدش کلی هم زوق می کنیم سر شرکتو کلاه گذاشتیم دریغ از این که تا نوک انگشتای پامونم هم تو کلاهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیرحسین

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینقدر بدبین نباشید بابا حداقل قیافش از 206SD بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا