ایران خودروایستگاه خبر

فروش هویت برای ثبت‌نام خودرو!

با آغاز طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو بازار خریدوفروش کد ملی در سایت‌های اینترنتی رونق پیدا کرده به‌نحوی‌که مردم در قبال دریافت مبالغی حاضر به ثبت‌نام خودرو با کد ملی خود برای افراد دیگر هستند.


خبرگزاری تسنیم دیروز در این زمینه گزارش داد که پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو در هفته گذشته در حالی انجام شد که در این طرح فروش داشتن گواهینامه و عدم مالکیت خودرو برای متقاضیان ضروری بود، به‌نحوی‌که افراد فاقد این دو شرط به هیچ عنوان امکان خرید خودرو در طرح مذکور را نداشتند.


همین موضوع عاملی شده تا بازار خریدوفروش کد ملی در سایت‌های اینترنتی رونق پیدا کند؛ به‌نحوی‌که مردم در قبال دریافت مبالغی حاضر به ثبت‌نام خودرو با کد ملی خود برای افراد دیگر بودند، در همین حین خبرگزاری «ایسنا» به نقل از رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران اعلام کرد که خرید خودرو با کارت ملی دیگران مخاطره‌آمیز است.

وی همچنین عنوان کرده بود که سازمان‌های ذی‌ربط باید با کسانی که کارت ملی خود را برای ثبت‌نام خودرو اجاره می‌دهند و همچنین سایت‌های منتشرکننده این آگهی‌ها، برخورد کنند ضمن آنکه متقاضیان این موضوع دقت کنند ممکن است از نظر حقوقی دچار مشکل شوند. وی خاطرنشان کرد: ایران‌خودرو در اقدامی هوشمندانه برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها شرط نداشتن خودرو هنگام ثبت‌نام را قرار داد تا خودروها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد، اما سودجویان به دنبال دور زدن این موضوع هستند. موتمنی ادامه داد: اجاره دهندگان کارت ملی باید آگاه باشند که با ارائه وکالت، این امکان را در اختیار شخص متقاضی قرار می‌دهند که ده‌ها سوء‌استفاده دیگر با استفاده از کارت ملی آن‌ها همچون افتتاح حساب، دریافت کارت بازرگانی، فرار مالیاتی و… انجام دهد. وی تأکید کرد: البته بسیار بعید است که افرادی حاضر باشند با کارت ملی فرد دیگری اقدام به ثبت‌نام خودرو و واریز وجه کنند؛ زیرا در آن صورت حتی در صورت اخذ وکالت، سند خودرو به نام دیگری است و ممکن است مشکلات حقوقی بسیاری ایجاد شود، بنابراین هم اجاره دهندگان کارت ملی و هم متقاضیان متوجه مخاطرات احتمالی چنین اقداماتی باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    ما به چجور میتونیم با جماعت پول پرست و احمقی که به هر نحو میخوان پول در بیارن زندگی نکنیم؟ همونایی که شبا توی صف دلار خوابیدن.همونایی که ریختن توی صف خرید ماشین. جنس احتکار کردن. حرص زدن برای خرید بیشتر و بیشتر. حالام این.
    تر و خشک با هم میسوزن. بدبختی اینه. باید پاسوز یه عده بشیم که دارن تیشه به ریشمون میزنن و نابودمون میکنن. دست مام به هیچ جا بند نیس. جالب اینه که از همه طلبکارتر و نالانتر هم همینان.
    ننگ برشما که آبروی ایران و ایرانی رو بردید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Genius

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    سیستم تخصیص کد ملی تو ایران نسبت به جهان غیراستاندارده.ببینید روی تمام کارت های شناسائی بین المللی ما تنها یک مولفه مکانی هویت داریم و اونهم “مکان تولد” یا “Birth Location” هست اما در ایران ما یه محل تولد داریم و یه محل صدور که از قضا در سیکل اداری ما محل صدوره بیشتر هم موردتوجه قرار میگیره و حتی کدملی براساس محل صدور اعطاء میشه درحالیکه ثبت و صدور شناسنامه یک اقدام دفتری است و نشانگر هویت افراد نیست چرا که شما میتونی بری ملکی در نیاورون رو در دفترخونه تورقوزآباد معامله و ثبت و سند کنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اکثر قریب به اتفاق کسایی که اقدام به فروش کدملی خودشون میکنن از سطح پایین جامعه هستن اینو از شروط ایرانخودرو جهت ثبت‌نام خودرو میشه فهمید اما چرا این کار مترود رو انجام میدن دلیل عمده‌اش فقرِ اونم فقر مطلق تغییرات نرخ ارز بلایی سر اکثر مردم آورده که من حداقل از هیچ رفتاری تعجب نمیکم توی این ۷-۸ سال همه چیز این مردم رو گرفتن با تضاد طبقاتی که بوجود آوردن واختلاص‌هایی که کردن ونمایش تجمل و خوشگذرانیهای غیر متعارفشون تو اینستاگرام اول فرهنگ مهربونیو فداکاری که تو مردم ایران زبون زد بود رو نابود کردن و بعد حس تنفر و خشونت مردم نسبت هم رو دیکته کردن و خیلی چیزای دیگه که شما بهتر از بنده میدونید تنها حسی که از دیدن این مدل آگهی‌ها بهم دست میده حس اون بنده خدایی که کلیه‌اش رو آگهی کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1335 ديدگاه)

      توصیف یک کشور بحران زده. عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    *** که همه جای دنیا چطور نون در میارن ، اونوقت تو ایران شناسنامه ناموس آدم هم ، فروشی شده برای سود دلالی بیشتر .
    خاک تو سرمون شده رفته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی مقدم

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (163 ديدگاه)

      خاک تو سر دشمنای این مملکت.خاک تو سر هر کی چش دیدن ایران رو نداره.کجای دنیا دیدین یارو به کشور خودش فحش بده آخه؟شما درست باش من درست باشم همه درست میشن.همین آمریکا دهه سی میلادی سگ و کربه های شهر ها رو مردم میکشتن برا خوردن انقد که اوضاعشون بد بود.نگفتن خاک تو سر آمریکا کشورشون رو ساختن.اولین قدم در راه ساختن کشورمون اعتقاد به این خاکه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    دور از حضور
    هر بلایی سر این ملت بیاد حقشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    شاید بی ربط باشه اما حالا که قیمت دلار کم شد دیگه بهانه قیمت های زیاد خودروسازی چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا