ایران خودرو

فوتون تونلند یا پیک آپ جدید ایران خودرو دیزل

در کنار وانتهای تندر و روآ که تا پایان سال و یا اوایل سال آینده در سبد تولیدات گروه ایران خودرو قرار می گیرند، وانت پیک آپ نیز بعنوان سومین خودروی باری سبک این مجموعه از نیمه دوم سال جاری به تولید خواهد رسید.

اولین آگهی پیک آپ ایران خودرو دیزل در روزنامه جام جم
اولین آگهی پیک آپ ایران خودرو دیزل

در اولین تبلیغ منتشر شده از این وانت جدید، نشان اسب ایران خودرو بروی جلوپنجره آن به چشم می خورد. حال این سوال پیش می آید که پیک آپ یک خودروی ملی جدید تحت لیسانس و برند ایران خودرو است؟  در مورد این خودرو و مشخصات آن هیچ اطلاعاتی تا این لحظه در سایت ایران خودرو یا ایران خودرو دیزل منتشر نشده است. اما شاید زیاد هم احتیاج به جستجو نباشد. این خودرو از تولیدات کشور هم پیمان ما یعنی چین است. نام آن هم فوتون تونلند (foton tunland L) است.

فوتون تونلند 2012
فوتون تونلند ۲۰۱۲

کامیونت فوتون و دستگاههای کشاورزی آن پیشتر در بازار ایران عرضه شده اند. پیک آپ فوتون تونلند با ظرفیت حمل بار یک تن و کشیدن بار ۲ تا ۲.۲۵ تن بصورت تریلر و در انواع تک و دو کابین و همچنین تک یا جفت دیفرانسیل طراحی شده است. موتور انواع دو کابین ۴ سیلندر خطی دیزلی با حجم ۲.۷۷ لیتر  است که توان مناسب ۱۶۰ اسب بخار را در دور موتور ۳۶۰۰ و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را در دورهای بین ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تولید می نماید. البته یک موتور ضعیفتر ۱۲۸ اسبی دیزلی نیز از این خودرو وجود دارد.

ابعاد انواع دو کابین ۵.۳۱×۱.۸۸×۱.۸۷ متر و فاصله محورهای جلو و عقب هم ۳.۱ متر می باشد. وزن فوتون تونلند ۱۸۶۰ کیلوگرم در نوع دو کابین و ۱۷۷۰ کیلوگرم در نوع تک کابین است. حداکثر سرعت این پیک آپ هم ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

کابین و داشبورد فوتون تونلند
کابین و داشبورد فوتون تونلند، پیک آپ ایران خودرو

فوتون تونلند در اصل مجهز به ترمز ABS+EBD و دو کیسه هوا می باشد. در مجموع بنظر می رسد فوتون تونلند یا ایران خودرو پیک آپ، انتخاب مناسبی برای رقابت با وانت کاپرا، دیگر محصول چینی حاضر در بازار بارکش های سبک ایران باشد. مخصوصا انواع دو دیفرانسیل آن که در خارج از جاده، عملکرد مطلوبی را به نمایش می گذارد.

foton tunland L side
foton tunland L
2012 Foton Tunland L rear
Foton Tunland L
2012 foton tunland L
foton tunland L

وانت یا پیک آپ ایران خودرو دیزل با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه و در دو نوع دیزلی و بنزینی و با قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون تومان تولید خواهد شد. حال که ناچار به رو آوردن به محصولات چینی بجای وانتهای معتبر و معروف هستیم، امیدواریم این محصول و محصولات مشابه با کیفیت مناسبی به دست مصرف کنندگان و خریداران برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام یه سوال داشتم الان این ماشین قیمت صفر خشکش اون هم گازوییلی چند تومنه
    نقدی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. صالح

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به قول دوستمون وقتی سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده یکی باشه دیگه چه انتظاری میشه داشت.میخوای بری شکایت خدا پیش پیغمبر بکنی.واقعا صنعت مسخره ای داریم ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست خدا بهمون رحم کنه اینهمه پول باید بدی به یک ماشین در حالیکه تو کشورهای همسایه خودمون قیمتشون خیلی پایینتره مردمم که ماشین ندیده تا یک ماشین جدید میاد نگاه به قیمت نکرده برای دلال بازی صف میکشن چرا باید یک کشوری مثل ایران اینجوری باشه ال نود قرار بود هشت تومان باشه شد چهل تومانه ما خودمون دستی دستی ارزش پول خودمون را میاریم پایین و لطمه به اقتصاد میزنیم دودشم تو چشم خودمون میره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا