ایران خودروایستگاه خبرسایپا

قیمت جدید خودروهای داخلی (91.11.21)

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مهر، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیوه جدید قیمت گذاری خودرو با مصوبه دولت گفت: قیمتهای رسمی خودرو در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ثبت خواهد شد و مردم می توانند به آن رجوع کنند.

در قیمت‌گذاری جدید شرکت‌های خودروساز که به تصویب سازمان حمایت رسید قیمت جدید خودروسازان در حالی افزایش نجومی را تجربه می‌کند که تعداد زیادی از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو باید خودروی خود را با قیمت مصوب روز از شرکت‌های خودروساز تحویل بگیرند.

میلیون تومان مدل میلیون تومان مدل
۳۱.۷ پژو پارس دوگانه‌سوز ۱۶.۱۵ سایپا ۱۴۱ مدل SX
۳۲.۵ رانا ۱۷.۸۰ سایپا ۱۱۱ مدل EX
۱۹.۷۹ تیبا ۱۷.۲۰ سایپا ۱۱۱ مدل SX
۳۶ تندر ۹۰ پارس خودرو ۱۷.۵۵ سایپا ۱۳۲ مدل EX
۳۶ تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو ۱۶.۹۵ سایپا ۱۳۲ مدل SX
۳۲.۵ تندر ۹۰ مدل E1 ایران خودرو ۱۶.۱۰ سایپا ۱۳۲ مدل SL
۳۵.۵ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۶.۷۰ سایپا ۱۳۲ مدل LE
۴۲.۵ پژو ۲۰۶ تیپ ۶ ۱۶.۷۵ سایپا ۱۳۱ مدل SX
۳۲ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۷.۳۵ سایپا ۱۳۱ مدل EX
۳۷.۵ پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V2 ۱۶.۵۰ سایپا ۱۳۱ مدل LE
۴۳ پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V9 ۱۵.۷۰ سایپا ۱۳۱ مدل SL
۳۶ پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V8 ۲۵.۰۰ پژو ۴۰۵ دوگانه سوز
۴۹.۵ پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک ۲۳.۰۰ پژو ۴۰۵ بنزینی GLX
۳۰ سمند سورن ELX ۲۶.۰۰ پژو ۴۰۵ بنزینی SLX
۳۱.۵ سمند سورن ELX-EF7 ۱۰.۳۰ وانت باردو بنزینی
۲۶.۵ سمند LX سال دوگانه‌سوز ۳۰.۰۰ پژو پارس سال
۲۶.۵ سمند LX سال بنزینی ۴۰.۳۰ پژو پارس اتوماتیک
۲۷.۵ سمند LX پایه گازسوز ۳۳.۵۰ پژو پارس LX
۲۱.۸ سمند SE ۳۷.۷۰ پژو پارس ELX

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۸۷ دیدگاه‌ها

  1. میلاذ

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینا که میگفتند 90 درصد تولید قطعات پراید و 405 وسمند داخلیه . پس چیجوری دلار روشون تاثیر گذاشته
    با خودشون گفتن اب که گلادالوده ما چرا ماهی نگیریم
    مردم هم که بلانصبت جمع احمق ، میخرن دیگه میخرن
    حالا تو بگو پراید 50 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من مردم ماشین نخرند که دولت ماشین ها را مجبور شود مثل قبل به کشورهای سوریه و عراق مجانی بدهند ان موقع قیمت ها پایین میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      منم همین نظر رو دارم و پس از اطلاع از اینکه تنی چند از دوستانم چند ماه پیش اقدام به سمت نام کردندی! به شدت برایشان تاختم! ندا آمد ای فرید در این وانفسای گرانی و افت ارزش پول از طریق خرید و فروش این تیپی ریالی چند همی گرد خواهیم آورد لذا تن به این ذلت دادیم بنده هم با اعصابی خورد گریبان همی چاک دادندی و سر به جاده مخصوص گذاشتندی
      از ماست که بر ماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    به نظر من … این نامردها بازهم قیمتها رو از اینی که الا ن هست بالاتر میکشن!!!

    آخه قیمت بازار آزاد بالاتر از قیمت مصوب هستش و به این بهانه بازهم قیمتها رو میبرن بالا …

    این نامردها به پراید 100 میلیونی هم راضی نمیشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saman

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با توجه به گرانی خودروی پراید
    ازاین پس به جای مهریه دختر خانمها
    میگن چند حلب پرایدومقدار 1391قطعه چینی به نرخ روزویه میلنگ ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohammad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیایم یه کوچولو حساب و کتاب کنیم : اگه هر روز ۲ بار از آژانس یا دربست استفاده کنیم مبلغی به طور میانگین ۱۰ هزار تومن می‌‌پردازیم که در ماه می‌شه ۳۰۰ هزار تومن و تو یک سال می‌شه ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومن و به مدت ۱۰ سال می‌شه !!!!!!! ۳۶ میلیون تومن . فکر کنم اگه یک سری از جنبه‌ها رو مثل پول بنزین ، خرابی‌ قطعات و تصادف و خیلی‌ چیزی دیگرو در نظر بگیریم بهتراز این هست که تو این شرایط خودرو خریداری کنیم به طوری که حداقل قیمتش ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومن بیشتر از قیمت واقعیش هستش و با کیفیت و خدمات بسیار ضعیف نمایندگیها . البته این در کلی‌‌ترین حالت هستش که یکی‌ قرار باشه هر روز ۲ بر از آژانس یا دربست استفاده کنه ( با وجود سیستم حمل و نقل عمومی مثل مترو ، اتوبوس و تاکسی ) پیشنهاد من این نیست که کسی‌ ماشین نخره اونم به مدت ۱۰ سال !!!!!! ولی‌ به نظرم تو شرایطی که خودروسازان عزیز کشورمون دارن در نهایت بی‌ انصافی !!!! به مردم خدمات ارائه میدن ، ما میتونیم مدتی‌ صبر کنیم و خودرو نخریم تا قیمت خودروها به مقدار واقعی‌ خودش برسه تا هم بضاعت مالیش برا بقیه فراهم بشه هم کیفیت محصولات بالاتر بره تا به امید اینکه خودرو سازها به حقوق مردم احترام بزارن

    و من الله توفیق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن آبادان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بابا شما هی میگید نخرید نخرید این قیمت ها دیگه حتی نمیتونیم با ماشین عکس بگیریم خریدن پیش کش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza.m

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حمایت از مصرف کننده,عجب واژه نامحنوسى

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ef7

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه دوچرخه پیش خرید کرم ،ایشالا همین هفته تحویل میدن.سوختشم تو 100 کیلو متر 2 تا کلوچه ی نادی با یه نوشابه زمزم هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایمان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقایون نخرید , ماشین نخرید تا بخور تو سرشون مجبور شن با همون قیمت قبل تحویل بازار بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohammad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اهای مردم از من میشنوید چند روزی دندون رو جیگر بذارید تا شاید نمایندگی ها مجبور بشن که ماشین هاشونو با قیمت پایین تری به ما بدهند ! به نظر من دولت باید یه فکری به حال کاهش قیمت ماشین بکند تا دوباره قیمت ماشین افزایش پیدا نکنه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohammad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (118 ديدگاه)

    مردم عزیز چند روزی تحمل کنید تا شاید مدیر عامل صنعت خودرو یه فکری به حال کاهش قیمت ماشین هاشون بکنن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amir

    ۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هموطنان… نخرید و نخرید!! و به فرزتدانتان و بعد از انها نوه هایتان و همین جور نویره و نتیجه و ندیده…!!! بگویید نخرند تا شاید انشاالله در 500 سال اینده قیمتها به روال قبل برگشته و پس از ان مومیایی شما را داخل مثلا یه پراید!!! گذاشته و حالش را ببرید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عباس جیگر

    ۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مبارکه شما بگید گرون نکنند ارزون پیشکش با این وضعیت من تصمیم گرفتم واسه مسافرت پیاده برم اینجوری احتمالمرگم کمتره…..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. كامران

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من خودم داخل ایران خودرو هستم. از نظر نقدینگی حسابی اوضاع خرابه. این ماشینهای بیرون هم بین دلالها معامله میشه. اگر مردم عامه لطف کنن و دست از خریت خرید ماشین بردارن اینها مجبورند که قیمت رو به گفته رئیس هیئت مدیره صنایع پایین بیارند. لطفا اطلاع رسانی کنید تا مردم دست از خرید و تعویض ماشین تا برج 2 سال آینده بردارند. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجيد

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    نقل از افکار نیوز
    پراید ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۲ و… میلیون. باورمان نمی‌شد روزی پراید را به‌قیمت بروزترین خودروهای جهان بخریم. پرایدی که تا سال گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان زیر قیمت کارخانه در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد امروز شده معیار و مبنای قیمت خودرو در بازار. سر هر کوی برزن و در هر جمع بالای یک نفر! که بنشینی قیمت پراید شده نقل محفلشان. چه داستانی شده این بازار مکاره خودرو. بحث فقط پراید نیست. این روزها خودرو جای مسکن و طلا و ارز را گرفته. هرچند مسکن و طلا و سکه و ارز هنوز هم از تب و تاب نیفتاده‌اند و جولان می‌دهند. در این بازار مکاره تنها حقوق مصرف‌ کنندگان است که به فراموشی سپرده شده و کسی از آن یادی نمی‌کند. گویی اصلاً مصرف کننده در این اقتصاد هیچ سهم و نقشی جز پذیرفتن خواست تولید کننده و توزیع کننده ندارد. مصرف کننده ایرانی با شرایط جدید مجبور است خودرویی همچون پراید را که دیگر حتی در کلاس‌های مختلف خودروی دنیا جای ندارد و حاضر نیستند جانشان را در این خودرو به‌خطر بیندازند در ایران به‌قیمت بروزترین خودروهای جهان خریداری کند.

    پراید که پیش از این با قیمتی حدود ۱۱ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شد هم‌اکنون با جهش قیمتی و البته بدون هیچ ضابطه‌ منطقی به مرز ۲۰ میلیون تومان رسیده، به‌هرحال بد نیست با بررسی وضعیت درآمدی خانواده‌ها در سایر کشورها و مقایسه آن با کشور خودمان ضمن ارزیابی میزان تلاش شرکت‌های خودروساز در ایجاد رضایت‌مندی تمام خریداران؛ ببینم با پول پراید ۲۰ میلیونی که در حال حاضر عجیب در بازار ایران جولان می‌دهد چه خودروهایی می‌توانستیم بخریم.

    مقایسه قیمت و ویژگی‌ها و آپشن‌های فقط تعداد اندکی از خودروهای خارجی با آنچه ما در کشورمان به‌عنوان خودرو دست مصرف کنندگان‌مان می‌دهیم خالی از لطف نیست.

    هیوندای سانتافه در کلاس خودروهای اس‌یووی (شاسی بلند)، لوکس و با بروزترین سیستم سوخت رسانی و امتیازات بسیار دیگر در اروپا با قیمتی معادل ۲۰ هزار و ۹۹۵ دلار عرضه می‌شود که بر مبنای ارز مبادله ای حدود ۵۰ میلیون تومان می‌شود. اگر میزان حقوق دریافتی افراد را ملاک مقایسه قرار دهیم در بدترین شرایط و برای ضعیف‌ترین قشر جامعه و کسانی که کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند معادل ۶ تا ۸ ماه حقوق دریافتی مصرف کنندگان اروپایی. همین خودرو در کشور خودمان در شرایط موجود حداقل با قیمتی معدل ۱۸۰ میلیون تومان یعنی معادل ۱۸۰ ماه حقوق اقشار متوسط جامعه به‌فروش می‌رسد.

    تویوتا به‌عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین و بروزترین خودروسازان جهان خودروی کمری Camry خود را به‌عنوان خودروی در کلاس A و B با ویژگی‌های خاص و امکانات بخصوص به‌قیمت ۲۲هزار و ۲۳۵ دلاری در جهان عرضه می‌کند. این خودرو قدرت ۲.۵ لیتری و موتور الکتریکی آن ۲۰۰ اسب بخار دارد و قادر است صفر تا ۱۰۰ را در ۷.۶ ثانیه طی کند. کمری در ایران هم‌اکنون بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

    تویوتای یاریس در کلاس خودروهای کلاس C با بروزترین سیستم سوخت رسانی، ایمنی یورو۵ و به‌عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان با قیمت ۱۴ هزار و ۹۹۵ دلار به مصرف کنندگان دنیا البته غیر از مصرف کنندگان ایرانی عرضه می‌شود که بر مبنای ارز مبادله‌ای ۲۴۵۰ تومانی در کشور ما ۳۶ میلیون تومان می‌شود.

    محصول سورنتوی کیا موتور به‌عنوان خودروی در کلاس A، و جزو خودروهای اس‌یووی (شاسی بلند) در بازارهای جهانی با قیمت ۲۳ هزار و ۱۵۰ دلار، یا اسپورتیج با همان ویژگی‌ها ۴ سیلندر و ۲۴ سوپاپ با حجم موتور ۲۴۰۰ سی‌سی و ۱۷۰ اسب بخار ۱۵ هزار و ۴۰۰ دلار، اپتیما ۲۱ هزار و ۳۵۰ دلار و ریو ۱۳ هزار و ۶۰۰ دلار در بازار عرضه می‌شوند.

    سوزوکی مدل ۲۰۱۳ با قیمت ۱۳ هزار و ۹۹۰ دلار، گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت ۵.۳ لیتری، چری مدل J۱ دارای ۴ سیلندر، ۱۳۰۰ سی‌سی، گیربکس دستی سوخت ۶.۷ با قیمت ۱۰ هزار و ۹۹۰ دلار و… .

    مقایسه کنید این قیمت‌ها را با قیمت خودروها در کشور خودمان آن‌هم با این ویژگی و مشخصات و کیفیتی که همه آن را به‌خوبی لمس می‌کنیم.

    پراید، کلاس C، امکانات (گاز، ترمز، کلاچ، … فرمان)، پشت سر گذاشته تمام تست‌های ایمنی و کیفیت بروز جهان! در مدلهای مختلف!! قیمت عرضه شده ۱۷ تا ۱۹ میلیون تومان!! معادل درآمد ۲۰ تا ۲۵ ماه حقوق کارمندان!

    پژو ۲۰۶ خودروی سال ۱۹۹۸ فرانسه، قیمت در ایران ۳۲ تا ۵۲میلیون تومان، بسته به مدل من‌درآوردی ایران خودرو، معادل متوسط …ماه درآمد ایرانیان. (جای خالی را خودتان پر کنید).

    پژو ۴۰۵، خودروی منسوخ‌شده سال ۱۹۸۸ شرکت pSA (پژو و سیتروئن) فرانسه، قیمت در ایران ۲۳ میلیون تومان!

    پژو پارس، خوش‌تیپ‌شده ۴۰۵، قیمت ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان!

    تندر ۹۰، خودروی در کلاس C، با امکانات ویژه‌ای مثل (گاز، ترمز، کلاچ، مهمتر از همه فرمان …)، ظاهری امروزی! داخل اتاق بسیار شیک و بروز مطابق خواست و نیاز مصرف کننده از بهترین پلاستیک‌های آب‌شده داخلی! قیمت برای مصرف کننده ایرانی ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان!

    رانا، خودروی ترکیبی، موتور ۲۰۶، بدنه ۲۰۶ اس‌دی تغییریافته! و مهمتر از همه با آرم سمند (اسب تیزروی ایران خودرو)! با تمام امکانات لازم برای رانندگی! قیمت ۳۲ تا ۳۵ میلیون تومان!

    تیبا، زیبای ایرانی! ظاهری کاملاً بروزشده! کلاس C، موتور ریو، بدنه؟؟! قیمت ۲۲ میلیون تومان!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اهورا

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردم عزیز ما اگه یک مقدار برای خودشون ارزش قایل بشن فقط 4 ماه این اشغال ماشینا رو نخرند نه تنها شرکت های خودرو سازی ورشکست میشند بلکه قیمت ها هم به شدت کاهش پیدا میکنه اما چکنیم با این چشم و هم چشمیها…………….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا یه خبر بد !! قیمت بازار آزاد زیاد شده و باز هم از قیمت مصوب داره فاصله میگیره. یا ابوالفضل. بازم « کارشناسان » سازمان «حمایت از تولید کننده و دلالان» جلسه میگیرن و برای اینکه « قیمت کارخونه به بازار نزدیک بشه و پول تو جیب دلالها نره !!!» اقدام به افزایش قیمت مصوب میکنن. حالا ببین کی گفتم. لامصب مملکت نیست که .آخرته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یا ایها الذین آمنوا.فاذا نودی لثبت نام ایران خودرو فاسرعوا الی ثبت نام و ذرو الشک.ذلک خیر لکم ان کنتم تعلمون.
    ای کسانیکه که ایمان آوردید( به وضع بی در و پیکر صنعت خودرو سازی مملکت) پس هنگامی که به ثبت نام ایران خودرو فرا خوانده شدید پس بشتابید به سوی ثبت نام و شک را رها کنید.اینکار برای شما بهتر است اگر بدانید.
    استغفراله – استغفراله – استغفراله.
    فقط همین کم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کماندار

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    ما که دیگه ماشین نمیخریم….با همینا که داریم سر میکنیم!!!
    اگرم کسی خواست بخره نو نخره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sani

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیمت فقط گوشه ای از عمق فاجعه است . بحث کیفیت و نحوه تولید و تست ایمنی آن هم بکنار . در مورد کالاهای مصرفی با دوامی مثل خودرو آنچه مهم به نظر می رسد خدمات بعد از فروش است .نکته مهمی که اگر وارد مقوله مقایسه آن شویم باید از خجالت روی سرخ کنیم و قطره قطره آب شویم . فقط می توان گفت به حال ما مصرف کننده ایرانی باید تاسف خوردو گریست
    لعنت بر…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امير

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پرایدم مگه قطعاتش وارد میشه؟ پس این خودروسازا این همه پول از دولت میگیرن چیکار میکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداکنه تمام کارخونه ماشین هاشون آتیش بگیره مردم ازدستشان راحت بشن اقامشین نخریداینوهرجامیریدجاربزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. amir

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از منبع شنیدم که 100% پراید در داخل تولید میشود فقط پول مواد است که به دلار حساب می شود و خودرو های دیگر همچون سمند و رانا و… خیلی از قطعات داخلی هستند واقعا عجیبه یه با این قیمتا ماشین میخرن و دولت رو تشویق به تشدید این قیمتا می کنند دولت مردم رو به مرگ گرفت تا به تب راضی بشوند

    فقط خدا رحم کنه درآینده با این نوع حمایت از مصرف کننده چی به سرمون میاد
    فکر کنم به پراید باید تا چند وقت دیگه بگیم پرایدو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امین

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 بزودی میشود 19 ملیون تومان …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مردم عزیر شما را به خدا نخرید …نه فقط ماشین ,بلکه پسته شب عید رو هم نخرید …باید یاد بگیریم که خودمون به گران فروشی مقابله کنیم .والله دست دولت مردن تو این گرونیها کاملا آشکاره …پس خودمون به داد خودمون برسیم …انشا الله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. arash

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یک خبری از جایی شنیدم که بعد عید نه تنها ماشین بلکه تمامی وسایل نصف قیمت میشه.به تظرم هرکی میخواد ماشین بخره 1 ماه صبر کنه قطعا ارزون تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۵ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دنبال جایی میگشتم که بتونم یه ماشین با قیمت مناسب و متناسب با حقوق کارمندی خودم بخرم. خیلی گشتم و سرانجام رسیدم به این سایت. خدایی قیمتهاش خیلی مناسبه.
      http://www.bazidan.com/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجيد

        ۶ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (124 ديدگاه)

        دمت گرم داداش . خیلی خندیدم.اخر و عاقبتمون همینه دیگه دی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. dada

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا میگین ماشین نخرن مگه نمیدونید میخوان عیدانه بدن همه رو سرمایه دار کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. عیسی

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وقتی خودروهای داخلی و خارجی یکدفه روند سعودی تا سقف 75 درصد داشت کسی نگفت که ای مسئول خودرو ساز یا ای دولت چرا تا 75 درصد افزایش !! ولی وقتی چن روز پیش قیمت برخی از خودروها 4درصد کاهش یافت رسانه های ایران فوری بازتاب کردند که قیمت خودرو ها کاهش یافت !!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    با اجرای تبصره حمایتی از یوان چین و خارج کردن فرمالیته دلار از گردش مالی و حساب های lc برای وارد کنندگان و تجار موج جدید گرانی بزودی از راه میرسه پیشاپیش مبارک ملت شریف باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. هادی

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    این ارامشی که داره میاد برا قبله طوفانه

    وقتی بازار کامپیوتر خراب شد همه بهم میگفتن هیچ چی نخرید انصافا بچه همکاری کردن همه خریداشون رو کم کردن قیمت یه خورده ثابت موند ولی کسی باز نخرید به خیال اینکه کاری که کردیم جواب داد و به حرفمون گوش کردن ولی بعده یه مدت نه تنها قیمت پایین نیومد بلکه به صورت وحشتناکی افزایش چند براری پیدا کرد جوری که خودمون هم بخوایم چیزی نمیتونیم بخریم

    حالا داریم حسرت ارمش قبل طوفان رو میخوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا