ایران خودروسوزوکی

ایران‌خودرو تکلیف سوزوکی‌ها را روشن کرد

یکی از کمپانی‌هایی که پس از توافق هسته‌ای بحث همکاری ایران‌خودرو با آن به‌شدت بالا گرفت سوزوکی بود. سوزوکی که در گذشته گرند ویتارای محبوب و کیزاشی نه‌چندان پرطرفدار را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده بود، اکنون می‌خواهد تا با افزایش تنوع در مدل‌هایش، سهم بیشتری از بازار ایران را در اختیار بگیرد. به همین دلیل نیز خودروهای ارزان‌قیمت خود را به ایران فرستاده تا در بازه‌های قیمتی که هم‌اکنون در اختیار چینی‌هاست به رقابت بپردازند. در همین راستا، سایت خبری ایران‌خودرو از عرضه چهار مدل از سوزوکی به همراه قیمت و اطلاعات فنی مختصری از آن‌ها خبر داده است. یکی از این چهار مدل، کیزاشی است که قبلاً نیز حضور نه‌چندان موفقی در خطوط تولید ایران‌خودرو داشت؛ اما سه خودروی دیگر سوئیفت، دیزایر و SX4 نام دارند.

Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
ارزان‌ترین این مدل‌ها، یک سوپر مینی است که سوئیفت نام دارد. سوئیفت که از سال ۲۰۰۰ بر روی خطوط تولید سوزوکی قرار گرفته و اکنون در سومین نسل از حیات خود به سر می‌برد، در سال‌های اخیر دچار چند تغییر کوچک و فیس‌لیفت قرار گرفته و دقیقاً مشخص نیست که کدام‌یک از این مدل‌ها، مدلی خواهد بود که توسط ایران‌خودرو عرضه خواهد شد. بر اساس اعلام ایران‌خودرو، سوئیفت دارای دو گزینه موتور ۱۲۰۰ سی‌سی و ۱۶۰۰ سی‌سی خواهد بود که قدرت آن‌ها به ترتیب ۸۷ و ۱۳۶ اسب‌بخار خواهد بود و حداکثر گشتاور آن‌ها نیز به ۱۱۴ و ۱۶۰ نیوتن‌متر می‌رسد. ایران‌خودرو در مورد سیستم انتقال قدرت سوئیفت اطلاعاتی منتشر نکرده اما در خارج از ایران برای سوئیفت دو گیربکس دستی ۵ و ۶ دنده، یک گیربکس خودکار ۴ دنده و یک گیربکس CVT گزینه‌های قابل انتخاب هستند. لازم به ذکر است که سوئیفت با این موتور ۱۶۰۰ سی‌سی در بازارهای جهانی با نام سوئیفت اسپرت به فروش می‌رسد.

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
اکنون به بحث قیمت سوئیفت می‌رسیم. پس از شما تقاضا می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کرده و دچار هیجان نشوید!‍ ایران‌خودرو قیمت سوئیفت را تنها ۸۰ میلیون تومان اعلام کرده است و البته اعلام نکرده این که قیمت مربوط به کدام تیپ از این خودروست. در نتیجه سوئیفت که قرار است از اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با بازار عرضه گردد، گران‌تر از رقبایی چون هیوندای i20، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و ام‌جی ۳ خواهد بود.

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
البته باید کمی هم خوش‌بین باشیم. سوئیفت دارای نکات مثبت قابل‌توجهی نیز هست. این خودرو موفق شده از موسسه Euro NCAP پنج ستاره کامل را کسب کند و این مسئله از ایمنی بالای این خودرو حکایت دارد. علاوه بر این، سوئیفت خودرویی بسیار کم‌مصرف است و آلایندگی بسیار کمی دارد. همچنین موتور ۱۶۰۰ سی‌سی این خودرو بسیار قدرتمند است و می‌تواند گزینه خوبی برای جوانان باشد.

دومین محصول جدید سوزوکی برای ایران‌خودرو، بسیار مشابه محصول اول است و در واقع یک زیرمجموعه از آن محسوب می‌شود. سوزوکی دی‌زایر (Dzire) مدل صندوقدار سوئیفت است که توسط شریک هندی سوزوکی، یعنی ماروتی، تولید می‌شود. دیزایر از نظر نمای خارجی و تریم داخلی تفاوت‌های کوچکی با سوئیفت دارد. از نظر فنی نیز طبق اعلام ایران‌خودرو، دیزایر با موتور ۱۲۰۰ سی‌سی بهینه شده سوئیفت عرضه می‌شود که توانایی تولید ۹۴ اسب‌بخار و ۱۱۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
اضافه شدن صندوق عقب به سوئیفت چندان نمای دل‌چسبی را ایجاد نکرده است؛ هرچند که ما ایرانی‌ها با دیدن خودروهایی چون پژو ۲۰۶ و ام‌وی‌ام ۳۱۵ صندوقدار، دیگر به این نمای نه‌چندان متناسب عادت کرده‌ایم! دیزایر نیز به‌مانند سوئیفت ۸۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ عرضه خواهد شد.

اما سومین محصول جدید ایران‌خودرو در واقع چندان هم جدید نیست! سوزوکی کیزاشی که در گذشته مدتی بر روی خطوط تولید ایران‌خودرو بود، برای ما چندان نا آشنا نیست. یک سدان سایز متوسط که به ایران آمد تا موفقیت‌های برادرش گرند ویتارا را برای ایران‌خودرو تکرار کند؛ اما در واقع کیزاشی تنها ناکامی پژو ۴۰۷ را برای ایران‌خودرو تکرار کرد و نتوانست از پس رقبای قدرتمند شرقی خود، یعنی تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما برآید. البته ناکامی‌های کیزاشی منحصر به بازار ایران نبود. بلکه این خودرو از هند تا آمریکا با فروش پایین خود، به‌عنوان یک شکست در کارنامه سوزوکی ثبت شد. این فروش پایین به همراه دو فراخوان عمده که به دلیل ایراد در جعبه داشبورد و باک سوخت کیزاشی انجام شد، در نهایت باعث گردید تا سوزوکی عطای این مدل را به لقایش ببخشد و در سال ۲۰۱۴، یعنی تنها ۵ سال پس از آغاز تولیدش، تولید این خودرو را متوقف کرد.

Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
جالب اینجاست که ایران‌خودرو اعلام کرده که قصد دارد در شهریور ۱۳۹۶ یعنی ۳ سال پس از توقف خط تولید کیزاشی، این خودرو را دوباره در ایران عرضه کند و این بار قیمت ۱۲۸ میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته است. این عمل البته چندان عجیب نیست، چرا که تجربه ثابت کرده است که مسئولین خودروسازان ایرانی علاقه‌ای وصف‌ناشدنی به خودروهایی دارند که خط تولید آن‌ها در همه جای جهان متوقف شده و حتی به نوعی کلاسیک به شمار می‌روند! شاید لذتی (بخوانید: سودی) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان دیگر برای مسئولین خودروساز وجود دارد، در هیچ کاری وجود نداشته باشد!

آخرین محصول سوزوکی طبق اعلام ایران‌خودرو، مدل SX4 است. SX4 در سال ۲۰۰۶ بر روی خطوط تولید قرار گرفت و در آن زمان یک هاچ‌بک کلاس C به حساب می‌آمد؛ اما در نسل دوم که از ۲۰۱۳ عرضه شد و با نام SX4 S Cross شناخته می‌شود، تبدیل به یک کراس آور کلاس C گردید. این خودرو از یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که اندکی با موتور سوئیفت اسپرت تفاوت دارد و توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱۵۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
برای SX4 در خارج از ایران گزینه دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ متحرک قابل انتخاب است و دو گیربکس دستی ۵ و ۶ سرعته و یک گیربکس CVT گزینه‌های انتقال قدرت آن به شمار می‌روند که البته معلوم نیست کدام‌یک از آن‌ها توسط ایران‌خودرو انتخاب خواهد شد. این خودرو همچنین موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه Euro NCAP گردیده است. طبق اعلام ایران‌خودرو SX4 از شهریور ۱۳۹۶ به بازار عرضه خواهد شد و ۱۰۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

ایران‌خودرو همچنین اعلام کرده که با فولکس‌واگن و پژو برای تولید محصولات جدید به توافق رسیده است و شرایط عرضه و قیمت‌های این خودروها نیز به زودی اعلام خواهد شد؛ اما با توجه مطالب و اعداد و ارقامی که در این مطلب بیان شد، به نظر می‌رسد که متأسفانه پیش‌بینی‌های کارشناسان در مورد آینده خودروسازی درست بوده و اولاً خودروهای جدیدی که قرارداد آن‌ها پس از توافق هسته‌ای بسته شده باشد، زودتر از یک سال و نیم دیگر وارد بازار نخواهند شد و ثانیاً خودروهای جدیدی که از نظر کیفیت و ایمنی در سطح قابل قبولی باشند، آن‌قدر گران خواهند بود که عملاً قشر متوسط و ضعیف جامعه توانایی خرید آن‌ها را نخواهند داشت و تا زمانی که در نرخ ارز، تعرفه‌های گمرکی، تسهیلات بانکی و شرایط خودروسازان تغییرات عمده‌ای رخ ندهد، این اقشار جامعه تنها می‌توانند امیدوار باشند که پس از چند سال نمونه‌های دست‌دوم تمیز این خودروها را پیدا کنند.

suzuki-iran

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خدایش بهتر از چینی ها نیستن ؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mostafa

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خیر بهتر نیستند
      شما با هفتاد تومن میتونی یک سدان کلاس سی و یا دی بگیری و اگه یکم سر کیسه رو شل کنی یک اس فایو کراس اور با صد و هفتاد اسب بخار و امکانات به مراتب بیشتر با هشتاد تومن میگیری
      کدوم ادم عاقلی میاد بجای یک کراس توربو شارژ قوی و و با امکانات یه هاچبک بگیره
      تازه سوزوکی خودش حال و روز خوشی نداره تو بازار جهانی
      به قول معروف کوری عصا کش کور دگر شود

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شایان رسولی

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همه چی به امکانات فنی نیست که جنس بدنه چینی ها از آلیاژ فلزی درجه 6 هست ولی تو ژاپن خودروسازا حق زدن بدن دیواره کمتر از درجه 3 ندارن و تو مونتاژ ایران هم فرقی نمیکنه ولی ماشین های چینی فقط برای شهر هستند و صرفا برای خوش کردن دل مردم برای دکور های تزیینی با طراحی جدید هر چند قیمت مدل های جدید سوزوکی بالا تخمین زده شده ولی از اشغال های چینی که تو یه سانحه کوچک جون آدمارو بازیچه دست خودش میکنه بهتره چینی ها رو فقط باید با چینی ها مقایسه کرد ولا غیر موافق لایکککککک

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (134 ديدگاه)

          لطفا بدون اطلاعات کافی حرف نزنید. فیلم های تست تصادف خودرو های چینی در اروپا!!!! و اخذ پنج ستاره ایمنی این قاره گویای ایمنی برخی از خودروهای چینی هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      سوزوکی همون موتورسیکلت بزنه خیلی بهتره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. asa

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      Archive KHAN مگه چی گفت ؟ خوب راست میگه دیگه.اقا mostafa که میگی با قیمت پایین میتوان چینی خرید. شما چرا ماشین چینی رو که بعد از یک ماه به لق لق می افترو با ژاپنی مقایسه میکنی ، برای اصباتشم می تونی یک سر به تعمیرگاه ها بزنی. ماها عادت داریم هرچیرو تجربه کردیم و توان استفاده ودیدنشو داریم الکی جایگاه بالا بدیم از اون ور هرچی که تجربه نکردیمو هی بزنیم توسرش. مثالش همین که چون المانی زیاد تر از امریکایی تو ایران پیدا میشه میگیم کلا المانی ها بهترند و هرچی پسوند بد و ایراد هستو به ماشینای امریکایی میدیم که کمتر کسی تجربشون کرده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. asa

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        خیلی خوشحال شدم که سوزوکی داره دوباره میاد ایران ، فقط چون ایرانخودرو واردش میکنه خداکنه گند نزنه به کیفیتش و دقیقا همون اصلشو وارد کنه. خوب چه عیبی داره ماها هم یکم ماشین خوب سوار شیم ، تلسم که نشدیم …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مروت

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          اخوی شما فقط یه سرچ ساده راجع به کیفیت سوزوکی‌های مونتاژ ایران خودرو بکنی دستت میاد که با ماشین ژاپنی مثل تویوتا سر و کار نخواهی داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Leon

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (544 ديدگاه)

          اصبات؟؟تلسم؟؟ شیب؟؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امین

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (134 ديدگاه)

        آخه برادر ناآگاه من وقتی یه چینی از یه ژاپنی قوی تره چرا خودتو به اون را میزنی؟ خودرو های جک مثل موریانه داره تو ایران زیاد میشه چون خودرو های خوبی هستند. در ضمن این سوزوکی ها ژاپنی نیست. تاکید می کنم که ژاپنی نیست. شرکتی در هند اون ها را مونتاژ می کرد که حالا قراره تولید قطعات این خودرو ها برای ایران ادامه پیدا کنه. همین نیسان تینا هم که در ایران عرضه می شه کاره شرکت دانگ فنگ چین هستش. کیا اسپورتیج های داخل ایران و هیوندا های داخل ایران همگی کاره برادران چینی در داخل شرکت دانگ فنگ چین است(به صفحه ویکی پدیا انگلیسی شرکت دانگ فنگ مراجعه کنید)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فواد

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (291 ديدگاه)

          تهدید میکنم تیانا رو وارد این قضیه نکن. برادرم داره ماشینی فوق لوکس فوق بیصدا فووول آپشن خوش شتاب و نرررررررم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (134 ديدگاه)

          فواد جان. خوب تیانا چینی هستش دیگه. چینی با کیفیت. مگه چه ایرادی داره؟چین اون چین قبلی نیست. والله من چینی نیستم (خخخ) که بخوام از اونا طرف داری کنم. ولی با بررسی سایت های شرکت های چینی و کلی تحقیق فهمیدم تمام خودرو های داخل ایران که مونتاژ میشن و یا به اسم کره به فروش میرسن چینی هستند. چیزه عجیبی هستش اما واقعیته.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. آرمااااان

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      به نظر من فکر نکنم بهتر باشن،سوزوکی زیاد تو خودرو سازی پر رنگ نیست ،همون موتور سیکلت بسازه بهتره،از sx4خوشم اومد ولی خیلی قیمتش بالاست،ولی نمیدونم الان بهونشون چیه که دلارو نمیارن پایین،والا همین سوالو ازشون بپرسی میگن اگه بیاریم پایین بیشتر کارخونه ها ورشکسته میشن با توجه به اینکه مواد اولیه ی زیادی با قیمت دلار 3000هزار خریدیم،اونوقت تو این فکر نبودن یه عده آدم مثل ما که تو سه سال پیش یه زمین مسکونی رو فروختیم 100 تومن و خواستیم یه زمین با همون ابعاد یه جای دیگه بخریم عرض سه ماه شد250 تومن و تمام ارزوهامون به باد رفت،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ارش

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیزان کل صنعت خودرو تو دست یه عده خاص هست که تو دولت پست بالای دارن هم سهام خودرو دارن و مطمین باشید که هیچ خودروی خارجی مونتا‍ژ نمیکنن که قیمتش به قیمت محصولات اشغالشون نزدیک باشه اگه همون خودرو خارجی قیمت تمام شده اش 10میلیون تومان باشه میفروشن70و 80میلیون.چون این مسوولان و مدیران خودرو خدا رو نمیشناسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. asa

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        دمت گرم ، موافقم ،لاااااااااااااااااایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. Archi KHAN

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      حالا چرا عصبانی میشن بعضی دوستان عزیز ؟؟!!
      به نظر من اقتصاد ما باید یه اقتصاد باز و جهانی بشه و باشخصه میخوام که همه ی برندها وارد کشور بشن ، حتی تاتا موتورز.
      اون وقت هر شخص نسبت به معیارهای خودش ا اعم از قیمت ، ظاهر و… و بطور کلی نسبت به درک اش از خودرو ، برای خودش انتخاب میکنه.
      انوقتِ که هر کس میتونه ایده آل خودش را پیدا کنه.
      زیاتم حرس نخور …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. SS

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (738 ديدگاه)

    کار طبیعی این ***ها همین هست
    قیمت ها رو فوق العاده بالا اعلام کردن تا مردم به همین لگن ها راضی بشن
    قیمت سوئیفت و دیزایر در صورت تولید با پژو 206 از رده خارج یکسان خواهد بود و چون قصدی برای از رده خارج کردن این ماشین 15 سال پیش رو ندارن، قیمت پرت دادن
    حتی با تعرفه 120 درصدی واردات هم سوئیفت 80 میلیون تموم نمیشه
    اگر قرار است قیمت خودروهای جدید فوق ارزان این باشد، ما ترجیح میدهیم به کمپین خودمان ادامه دهیم، که در این صورت تا یک سال و نیم آینده ایران خودرو و سایپایی وجود نخواهد داشت که بخواهد برای ما قیمت تعیین کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      یعنی آدم باید یه… باشه که بره 80 میلیون بده به این ماشینی که ایرانخودرو قراره مونتاژش کنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mostafa

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خب دوستان ارامش داشته باشید
    با این قیمتا کسی نمیخره
    نه اینکه کسی نخواد بخری
    کسی همچین پولی نداره که به یه هاچبک بده
    ضمن اینکه کیزاشی قبلا هم شکست خورده تازه اون موقع بین نود تا صد و ده بود نه صد و سی
    قیمت گذاری ها افتضاحه
    کی این شرکت ورشکست شه و توسط یه شرکت مثه فولکس واگن یا دیگر شرکت ها خریده شه راحت شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sadegh

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (133 ديدگاه)

    نه ،مثل اینکه قرارنیست پراید وپژوهای تاریخ گذشته کنار برن،،،بجای اینکه جایگزین برای ماشینای پایین رده پیدا کنن،میان اینارومیارن با هشتاد ملیون؟؟!!؟!!فکرجایگزین واسه پایین رده هاباشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. m12421k

      ۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خب اینا پایین ردن دیگه!
      فقط قیمتشون با یه صفر اضافه خورده :)
      نه اما جدن اینا پایین رده و متوسط ان. حالا ایران خودرو میخواد چی کار کنه معلوم نیست. فک نکنم این سویفت بیشتر از میراژ بتونه بفروشه.(واقعا کی میراژ رو با این وضعیت میخره؟ من با اینکه عشق میتسوبیشی ام این میراژ 70 تومن نمیارزه!) حالا این سویفت 80 میخرن؟! من که چشم آب نمی خوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sjs

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دوستان به این مطلب توجه داشته باشن که ما در فضا زندگی میکنیم پس همه چی باید فضایی باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Maysam..laferrari

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      در فضایی تهی از هر گونه انسانیت و به دور از حقیقت و مملو از دزدی و دروغ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ali

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کاش حجم موتور sx4 قوی تر بود :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یعنی این مزحک ترین حرکتی بود که حتی تصورش رو هم نمیکردم ایرانخودرو بزنه اما با این قیمت گذاریش اوج وقاحت خودش رو نشون داد ، یعنی مگه من احمقم اگه ۸۰ میلیون داشته باشم پول بدم به ماشین هایی که ایران خودرو بخواد تولید کنه و کلی هم از روش بزنه ، مگه غیر از اینه که همه میدونن تندر نودهایی که اول ایران خودرو میزد خیلی بهتر از تولیدی های الانشه،خوب دلیلش اینه که هر ماشینی که این ***بزنن بعد یکی دو سال اینقدر از روش می*** که کیفیتش حداقل سی درصد افت میکنه حالا فکرشو بکن اون هم با این قیمتای نجومی،قطعا اگه کسی هشتاد تومن داشته میره پیکانتو یا ام جی اصل وارداتی رو میخره خیالشم راحته که توش دست نبردن و اصله اصله،پس به احتمال زیاد در آینده میشه گفت مردم رو میارن به خرید خودروهای وارداتی مستقیم نه مونتاژ داخل،در مورد قیمت احمقانش هم دیگه فک کنم کسایی که شک داشتن الان دیگه واقعا باورشون شد پراید هزینه تولیدش بیشتر از ۴ و نیم میلیون نیست،واقعا شررررررررررررررم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      داداش قیمت تولید پراید سه 800

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (297 ديدگاه)

    http://www.pedal.ir/%d8%b3%d9%88%d8%b2%d9%88%da%a9%db%8c/%d8%b3%d9%88%d8%b2%d9%88%da%a9%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%b1%db%8c%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c/
    پدال جان فکر میکنی این پست چقدر با حقیقت فاصله داره؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میلاد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    همین انتظار هم از این خودروسازا میرفت .
    الان مدل سویفت که ایرانخودرو قراره از سوزوکی ماروتی هند وارد کنه، از 23 تا 36 میلیون تومن تو خود سایت قیمت زده(قیمت مصرف کننده) …
    http://www.marutisuzuki.com/Maruti-Price.aspx?ModelCode=VT
    و حتی میتونست به جای مدل دی زایر ، مدل ciaz رو وارد کنند که خیلی زیباتر و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. دانیال

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    گرونه واسه ایرانی ها که بیشتر مردم توانایی خرید پراید هم به زور دارن
    گرونه میفهمید حالا فولکس بیاد بنز بیاد تویوتا -پژو بیاد وقتی قیمت واقعیش نباشه باز مردم مجبورن آشغال سوار شن نمیتونن بخرن نمیتونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین . ش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    واقعا ما داریم کجا زندگی می کنیم؟ یعنی این حرفایی که تو سایتها و شبکه های اجتماعی زده میشه رو این مسئولین صنعت ما نمی بینن؟
    اگه نخوایم دیگه این ماشینای دهه 80 و 90 از رده خارج کشورای دیگه که کلی هم از کیفیت اصلیشون پایین تر هست رو بخریم باید چیکار کنیم ؟
    چقدر ما بدبختیم آخه. چرا نمیفهمین که مردم از این کارای شما متنفرن ؟ بازم که همون روشای قبلو در پیش گرفتین آخه.
    چجوریه که همه کشورای شبیه به ما می تونن خودروهای روز رو به قیمت واقعیشون مونتاژ کنن اونوقت شما نمیتونین یا نمیخواین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بنده اگر قصد کنم تا هشتاد تومن برا خودرو خرج کنم حتمن یک دستگاه جک s5 میخرم به قیمت هفتادو یک تومن.مخارج نگهداریش از سوزوکی کمتره، موتور توربو شارژ و مهم تر اینکه به اندازه پولی که خرج کردم سواری میگیرم نه به اندازه نصفش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rezA

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اول سود براشون مهمه.هر اشغالی باشه فرق نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. sia

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آقا با این قیمتهای نجومی عمراً کسی بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. كاله

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بازهم گرانفروشى! در حالیکه بعنوان نمونه قیمت مصرف کننده نهایى مدل ٢٠١۶ سوزوکى SX4 در امارات متحده عربى از ٧٢٠٠٠ تا ٧۵٠٠٠ درهم که معادل ریالى آنها به نرخ ارز آزاد ۶٨١٨۴٠٠٠٠ تا ٧١٠٢۵٠٠٠٠ ریال متغییر است و خودروسازان از ارز مبادله ایى بهرمند هستند چنانچه قیمتهاى برآوردى به واقعیت بپیوندند بازهم اجحافى بزرگ در حق مصرف کنندگان روا داشته مىشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    واقعا که طرز فکر بعضی ها منو کشته آخه ماشین ژاپن را با چین مقایسه می کنید؟پاترول و تویوتا 2f که مال یه قرن پیشه آفرود میبری دیوار صاف بالا میره حالا لند مارک یا ام وی ام را ببر موتورش نسوزه خیلی جای تعجب داره. همون بهتر در مورد پراید نظر بدهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mostafa

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دوست عزیز اسمش روشه
      کراس اوور شهری
      یعنی ماله شهره
      اف رود که نیست
      معلومه با اس فایو نمیشه رفت کوه و بیابون
      ضمن اینکه هر گردی که گردو نیست
      هر ژاپنی با کیفیت نیست
      تو تولیدات کشور ژاپن بد ترین فروش و عملکرد ماله سوزوکی هستش تو بازار جهانی
      تازه سوزوکی که ایران خودرو تولید کنه که دیگه واقعا دیدن داره
      من همون چینی رو که شاید به درد بیابون نخوره رو ترجیح میدم
      شما داری برو لند کروزر و راو۴ بخر
      با قیمت حدود هشتاد تومن این هاچبک شهری نمیصرفه خریدش
      منم ژاپنی دوست دارم ولی نزدیک ترین کراس اوور های ژاپنی بالای صد و چهل هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. reza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    17.2 درصد خودروهای تولیدی مرداد نسبت به ماه قبلش افت کرده وای بحال مردم که اینا تا آخر سال همینطور کار کنن…مطمئنم این خارجکی ها رو هم بزنن بعد شیش ماه کیفیتشون از پراید و اردی میزنه پایینتر و قیمتشون از سوناتا بالاتر…احمق نیستیم 108 تا بدیم به این سوزوکی درحالی که گزینه هایی بهتر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرشاد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    سوئیفت با موتور 1600 سی سی تو سایت سوزوکی 14500 یورو قیمتش هست.یورو هم 3700 تومن که تقریبا میشه 55 میلیون تومن.
    خودروساز های ما اصلا احمق،قبول ولی این ارزش ریاله که پایینه.اگر بیارن 55 تومن هم بدنش هم قشر متوسط نمیتونن بخرن.
    آقا خانه از پای بست ویران است.مگه من در سال 10 هزار یورو درمیارم که خودرو 15 هزار یورویی بتونم بخرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      به قول ***:
      احسنت، احسنت،احسنت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Mohammad Reza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با این قیمتا آدم میره یا رنو فلوئنس دستی یا ام جی یا مزدا دسته دوم و خیلی گزینه های بهترو میگیره.با این قیمتا خودشونو مسخره کردن فقط.همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمد باقری

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نظر من این هست که یک گروهی تشکیل بشه از جوانان علاقه مند اینها در کل دنیا بچرخند ببینن چه خودروهایی از رده خارج شده هستند و سود خوبی توشون هست، به این شرکتهای خودروسازی عظیم در ایران معرف کنن، کی به کیه، یه جورایی برای جوونا هم اشتغال ایجاد میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بهنام

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خدا ریشه ظلم رو بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    با این قیمتا قبرشونو کندن…این قیمتارو دادن مردم فکر کنن قرار نیست ماشین ارزون شه برن بخرن…خواهش میکنم دست نگه دارید…کارد به استخونشون رسیده…نفسای اخرشونه و همینطور تلاش های اخرشون…تا میتونید به این کمپین نه به خودروی صفرو ادامه بدید و منتشر کنید تا این قاتلای پول پرست ورشکست شوند…ایرانی نشون داده هرجا که خواسته با اتحاد و وحدت همگانی به خواسته اش رسیده…خواهشا 80 میلیون پول بی زبون به این آشغالا ندید(آشغاله چون دست ایران خودروست)…یا علی…به امید زندگی بهتر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حامد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    به عهد خود پایبند بمانید و نخرید تا به شما همان احترامی را بگذارند که دیگران به مشتریان خود می‌گذارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Erfan

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    آخه من نمیفهمم چرا بین این همه برند اینا باید صاف برن دست بذارن رو چرت ترین ها؟
    آخه خداوکیلی این چیه؟ خدایا اینجا چه جهنمی بود ما رو خلق کردی آخه قربونت برم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SINA-GERMANY-PORSCHE

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      عرفان جان دلیل اینکارو دقیقا نویسنده بهش اشاره کرده:
      شاید لذتی(بخوانیدسودی!!) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان برای برخی مسیولین وجود دارد…در کار دیگری وجود نداشته باشد!!! افسوس…
      به امید زندگی بهتر…شاد باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. amir

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    قیمت ها که عالی اند من یه کارگر با ماهی 8 میلیون حقوق فکر کنم که خوب باشد!!!!!!!
    بیشتر از این حرف بزنم اعصابم خوردمیشه آخه 80 میلیون با این پول تو امارات bmw سری 5 میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mostafa

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خب حرفت قسمت اخرش حقیقت نداشت
      چون یه سری پنج چهل هزار دلار قیمتشه
      شما چون به تومن قیمت رو بیان کردی باید خدمتت بگم که یه صد و ده بیست باید پیاده شی
      حرفت مثه حرف اون دوستانیه که میگن تو دبی به هجده میلیون کمری میدن
      در صورتی که قیمت کمری از نوزده هزار دلار شروع میشه
      یکمی تحقیق بد نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (255 ديدگاه)

        یعنی شما میگی اقتصاد دبی از ایران تابعیت میکنه و دلار در آنجا هم در دو سال 3 برابر رشد داشته. من که دیگه حرفی ندارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mostafa

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (33 ديدگاه)

          خیر ولی ارزش ریال به صورت جهانی بالت و پایین میشه
          شما چه تو افریقا باشی چه تو اروپا
          ارزش ریال ما وقتی کم بشه فرقی نداره
          شما وقتی تویوتای نوزده هزار دلاری رو هجده میلیون در نظر بگیرید یعنی دلار رو نهصد تومن حساب کردید که …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. amir

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (255 ديدگاه)

        نسبت درهم به دلار 1.2 است اگر میدونین که هیچی اگه نمیدونین ادامه بحث کار بیهوده ایه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سجاد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      کاملا حق با امیر هست،
      ما حق نداریم دلار رو در کشورهای دیگه به تومن تبدیل کنیم و نتیجه بگیریم که قیمت فلان خودرو در آمریکا فلان ملیون تومنه، یعنی اگه دلار فردا از سه تومن بره رو سی هزار تومن قیمت مزدا 3 تو امریکا ده برابر میشه؟ خیر
      قیاس درست به این شکل هست که بگیم قیمت سری پنج در دبی پنجاه هزار دلاره یعنی پنجاه برابر حقوق یک معلم اماراتی که ماهی یک هزار دلار میگیره، و اگه یک معلم ایرانی ماهی یک تومن بگیره بعد پنجاه ماه میتونه جک بگیره، بنابراین درسته که بگیم با قیمت یک جک پنجاه ملیونی ، یک معلم اماراتی میتونه با دلارهاش سری پنج بگیره
      کسی نمیتونه بگه قیمت کمری تو دبی 25ملیونه ولی میتونه بگه هزینه ی خرید تیبا در ایران بابر خرید کمری در دبی است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (255 ديدگاه)

        کاملا حرف شما درست است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. HELL CAT

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    الان کیا اپتیما قیمتش ۲۳درصد کاهش داشته دارن ۱۴۳میدن برم کیزاشی بخرم؟؟! نه واقعا حالا هرچی هم میخواد ماشین کره ای بد باشه مطمئنم از کیزاشی مونتاژی هم کیفیتش خیلی بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. fara

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    دوستان مراقب باشین این یه ترفنده چون مردم منتظرن پس از تحریما خودروهای خوب و ارزون سوار شن .اینا اومدن ا ین حقه رو زدن میخوان کمپین مردمو بشکونن .این قیمتارو میزارن تا مردم هم امید شونو از دست بدن بیان این لگنارو بخرن فردا هم سایپا یه همچین خبری رو منتشر میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (458 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم
      یعنی چیز دیگه ای نمیتونه باشه اونا هدفشون آینه مردم به باز به حول ولا بندازن که مبادادگرون میشه چند سال با این ترفند پول درآوردن ولی دیگهدتمومثشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. امیرحسین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ایرانخودرو و سایپا اشتهایی عجیب در قیمت گذاری دارند و به کمری راضی نیستن!!! و بارها این اشتها رو در مورد پژو 407،نیسان مورانو، سیتروئن c5 نشون دادن
    بنظر من اگر کنکاشی در حدود 100 میلیون قیمت گذاری بشه و عرضه صحیح و منظم داشته باشه گزینه خوبی هست.از نگاه من که یکی دو بار تجربه سوار شدن کیزاشی رو داشتم ماشین بدی نبود.البته در رنج حداکثر 100 میلیون
    سوئیفت اسپرت رو با موتور 1600 و فول آپشن ارایه بدن باز قیمت 80 میلیون میتونه بازار داشته باشه
    ولی تجربه عکس این مطلب رو اثبات کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Masih

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مطمءن باشید این 80 تومن قیمت بدون آپشن این ماشینه و فولشو بالای 100 تومن میفروشن
    کسی هم که بخواد 100 تومن پول بده میره همون النترا و سراتو نیو میخره که هروقت هم خواست بفروشه رو هوا ازش بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. MjM

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    هدف فقط دزدیه…همین…..ادامه تحریم…..فقط مردم باید همت کنن و از مردم کشورهای دیگه یاد بگیرن.خودشون ماشین بی کیفیت با قیمت بالا میدن..میخوان با اسم ماشین خارجی مردمو گول بزنن…..به فرضی که کیفیت بالان و خارجین …خو قیمت اینا مگه واقعیه؟؟!!
    فقط نابودی اینا……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. بنتلی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دیگه چی میشه گفت…دیگه خسته شدم…ی زمانی توی خیابونا پر از بنز و بیوک و شورلت و کادیلاک و رنجرور و بی ام دبلیو و…بود،زمانش زیاد دور نیس…ای کاش شرکتای خارجی خودشون بیان خط تولید بزنن،اونا فک کنم منصف ترن و حتما مدل های ویژه با قیمت ارزون و کیفیت بالا با خودشون میارن(کاری ک توی هند و برزیل انجام میدن)…ما کشور فقیری نیستیم(نفت و گاز)جمعیتمون هم زیاد نیس(هند و چین)ولی…بگذریم میترسم تأیید نشه،خلاصه نذارین این شرایط سخت روی شما اثر بذاره و همیشه شاد باشید و مهربونی کنید(بیشترمردم افسرده هستن و عصبی)من خاک پای همتونم…به امید فردای بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا