ایران خودروسوزوکی

ایران‌خودرو تکلیف سوزوکی‌ها را روشن کرد

یکی از کمپانی‌هایی که پس از توافق هسته‌ای بحث همکاری ایران‌خودرو با آن به‌شدت بالا گرفت سوزوکی بود. سوزوکی که در گذشته گرند ویتارای محبوب و کیزاشی نه‌چندان پرطرفدار را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده بود، اکنون می‌خواهد تا با افزایش تنوع در مدل‌هایش، سهم بیشتری از بازار ایران را در اختیار بگیرد. به همین دلیل نیز خودروهای ارزان‌قیمت خود را به ایران فرستاده تا در بازه‌های قیمتی که هم‌اکنون در اختیار چینی‌هاست به رقابت بپردازند. در همین راستا، سایت خبری ایران‌خودرو از عرضه چهار مدل از سوزوکی به همراه قیمت و اطلاعات فنی مختصری از آن‌ها خبر داده است. یکی از این چهار مدل، کیزاشی است که قبلاً نیز حضور نه‌چندان موفقی در خطوط تولید ایران‌خودرو داشت؛ اما سه خودروی دیگر سوئیفت، دیزایر و SX4 نام دارند.

Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
ارزان‌ترین این مدل‌ها، یک سوپر مینی است که سوئیفت نام دارد. سوئیفت که از سال ۲۰۰۰ بر روی خطوط تولید سوزوکی قرار گرفته و اکنون در سومین نسل از حیات خود به سر می‌برد، در سال‌های اخیر دچار چند تغییر کوچک و فیس‌لیفت قرار گرفته و دقیقاً مشخص نیست که کدام‌یک از این مدل‌ها، مدلی خواهد بود که توسط ایران‌خودرو عرضه خواهد شد. بر اساس اعلام ایران‌خودرو، سوئیفت دارای دو گزینه موتور ۱۲۰۰ سی‌سی و ۱۶۰۰ سی‌سی خواهد بود که قدرت آن‌ها به ترتیب ۸۷ و ۱۳۶ اسب‌بخار خواهد بود و حداکثر گشتاور آن‌ها نیز به ۱۱۴ و ۱۶۰ نیوتن‌متر می‌رسد. ایران‌خودرو در مورد سیستم انتقال قدرت سوئیفت اطلاعاتی منتشر نکرده اما در خارج از ایران برای سوئیفت دو گیربکس دستی ۵ و ۶ دنده، یک گیربکس خودکار ۴ دنده و یک گیربکس CVT گزینه‌های قابل انتخاب هستند. لازم به ذکر است که سوئیفت با این موتور ۱۶۰۰ سی‌سی در بازارهای جهانی با نام سوئیفت اسپرت به فروش می‌رسد.

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
اکنون به بحث قیمت سوئیفت می‌رسیم. پس از شما تقاضا می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کرده و دچار هیجان نشوید!‍ ایران‌خودرو قیمت سوئیفت را تنها ۸۰ میلیون تومان اعلام کرده است و البته اعلام نکرده این که قیمت مربوط به کدام تیپ از این خودروست. در نتیجه سوئیفت که قرار است از اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با بازار عرضه گردد، گران‌تر از رقبایی چون هیوندای i20، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و ام‌جی ۳ خواهد بود.

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
البته باید کمی هم خوش‌بین باشیم. سوئیفت دارای نکات مثبت قابل‌توجهی نیز هست. این خودرو موفق شده از موسسه Euro NCAP پنج ستاره کامل را کسب کند و این مسئله از ایمنی بالای این خودرو حکایت دارد. علاوه بر این، سوئیفت خودرویی بسیار کم‌مصرف است و آلایندگی بسیار کمی دارد. همچنین موتور ۱۶۰۰ سی‌سی این خودرو بسیار قدرتمند است و می‌تواند گزینه خوبی برای جوانان باشد.

دومین محصول جدید سوزوکی برای ایران‌خودرو، بسیار مشابه محصول اول است و در واقع یک زیرمجموعه از آن محسوب می‌شود. سوزوکی دی‌زایر (Dzire) مدل صندوقدار سوئیفت است که توسط شریک هندی سوزوکی، یعنی ماروتی، تولید می‌شود. دیزایر از نظر نمای خارجی و تریم داخلی تفاوت‌های کوچکی با سوئیفت دارد. از نظر فنی نیز طبق اعلام ایران‌خودرو، دیزایر با موتور ۱۲۰۰ سی‌سی بهینه شده سوئیفت عرضه می‌شود که توانایی تولید ۹۴ اسب‌بخار و ۱۱۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
اضافه شدن صندوق عقب به سوئیفت چندان نمای دل‌چسبی را ایجاد نکرده است؛ هرچند که ما ایرانی‌ها با دیدن خودروهایی چون پژو ۲۰۶ و ام‌وی‌ام ۳۱۵ صندوقدار، دیگر به این نمای نه‌چندان متناسب عادت کرده‌ایم! دیزایر نیز به‌مانند سوئیفت ۸۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ عرضه خواهد شد.

اما سومین محصول جدید ایران‌خودرو در واقع چندان هم جدید نیست! سوزوکی کیزاشی که در گذشته مدتی بر روی خطوط تولید ایران‌خودرو بود، برای ما چندان نا آشنا نیست. یک سدان سایز متوسط که به ایران آمد تا موفقیت‌های برادرش گرند ویتارا را برای ایران‌خودرو تکرار کند؛ اما در واقع کیزاشی تنها ناکامی پژو ۴۰۷ را برای ایران‌خودرو تکرار کرد و نتوانست از پس رقبای قدرتمند شرقی خود، یعنی تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما برآید. البته ناکامی‌های کیزاشی منحصر به بازار ایران نبود. بلکه این خودرو از هند تا آمریکا با فروش پایین خود، به‌عنوان یک شکست در کارنامه سوزوکی ثبت شد. این فروش پایین به همراه دو فراخوان عمده که به دلیل ایراد در جعبه داشبورد و باک سوخت کیزاشی انجام شد، در نهایت باعث گردید تا سوزوکی عطای این مدل را به لقایش ببخشد و در سال ۲۰۱۴، یعنی تنها ۵ سال پس از آغاز تولیدش، تولید این خودرو را متوقف کرد.

Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
جالب اینجاست که ایران‌خودرو اعلام کرده که قصد دارد در شهریور ۱۳۹۶ یعنی ۳ سال پس از توقف خط تولید کیزاشی، این خودرو را دوباره در ایران عرضه کند و این بار قیمت ۱۲۸ میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته است. این عمل البته چندان عجیب نیست، چرا که تجربه ثابت کرده است که مسئولین خودروسازان ایرانی علاقه‌ای وصف‌ناشدنی به خودروهایی دارند که خط تولید آن‌ها در همه جای جهان متوقف شده و حتی به نوعی کلاسیک به شمار می‌روند! شاید لذتی (بخوانید: سودی) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان دیگر برای مسئولین خودروساز وجود دارد، در هیچ کاری وجود نداشته باشد!

آخرین محصول سوزوکی طبق اعلام ایران‌خودرو، مدل SX4 است. SX4 در سال ۲۰۰۶ بر روی خطوط تولید قرار گرفت و در آن زمان یک هاچ‌بک کلاس C به حساب می‌آمد؛ اما در نسل دوم که از ۲۰۱۳ عرضه شد و با نام SX4 S Cross شناخته می‌شود، تبدیل به یک کراس آور کلاس C گردید. این خودرو از یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که اندکی با موتور سوئیفت اسپرت تفاوت دارد و توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱۵۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
برای SX4 در خارج از ایران گزینه دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ متحرک قابل انتخاب است و دو گیربکس دستی ۵ و ۶ سرعته و یک گیربکس CVT گزینه‌های انتقال قدرت آن به شمار می‌روند که البته معلوم نیست کدام‌یک از آن‌ها توسط ایران‌خودرو انتخاب خواهد شد. این خودرو همچنین موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه Euro NCAP گردیده است. طبق اعلام ایران‌خودرو SX4 از شهریور ۱۳۹۶ به بازار عرضه خواهد شد و ۱۰۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

ایران‌خودرو همچنین اعلام کرده که با فولکس‌واگن و پژو برای تولید محصولات جدید به توافق رسیده است و شرایط عرضه و قیمت‌های این خودروها نیز به زودی اعلام خواهد شد؛ اما با توجه مطالب و اعداد و ارقامی که در این مطلب بیان شد، به نظر می‌رسد که متأسفانه پیش‌بینی‌های کارشناسان در مورد آینده خودروسازی درست بوده و اولاً خودروهای جدیدی که قرارداد آن‌ها پس از توافق هسته‌ای بسته شده باشد، زودتر از یک سال و نیم دیگر وارد بازار نخواهند شد و ثانیاً خودروهای جدیدی که از نظر کیفیت و ایمنی در سطح قابل قبولی باشند، آن‌قدر گران خواهند بود که عملاً قشر متوسط و ضعیف جامعه توانایی خرید آن‌ها را نخواهند داشت و تا زمانی که در نرخ ارز، تعرفه‌های گمرکی، تسهیلات بانکی و شرایط خودروسازان تغییرات عمده‌ای رخ ندهد، این اقشار جامعه تنها می‌توانند امیدوار باشند که پس از چند سال نمونه‌های دست‌دوم تمیز این خودروها را پیدا کنند.

suzuki-iran

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۳۲ دیدگاه‌ها

  1. بنده خدا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.شما دوستان درباره کیفیت و شتاب و ایستایی کیزاشی بی انصافی نکنید. واقع گرا باشین.از تمام چینی ها و کره ای ها بهتره.ولی قیمتش یه خورده بالاست…یعنی باید 110 تومن باشه …البته شما با 118 تومن وقتی النترا میخری والله اگه کیزاشی نخری خیلی بی انصافی….شتاب7.8ثانیه دنده دستی….من اگه به شخصه داشتم به جای خرید چینی و کره ای ژاپنی مونتاژ تحت لیسانس میگرفتم….این صرفا نظر شخصی منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amim

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      گول نخورید کمپین نه به خودرو تا همین خودرو بیاد زیر50

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین . ش

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (28 ديدگاه)

      بنده خدای عزیز ، دوست من ،دِ آخه همین واکنشها و خوشحالی شماست که باعث میشه این شرکتهای زورگوی داخلی به این کاراشون ادامه بدن. به نظر شما ایران خودرو باید بیاد ماشین از رده خارج (کیزاشی) رو بیاره تو ایران مونتاژ کنه ؟ اونم با این قیمت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Salleh

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تا وقتی مردم ماشین آشغال بخوان ماشینه از رده خارج هم تولید میشه، شما همین سوئفت رو با رقبایی مثه پیکانتو i20 MG3 میراژ مقایسه کن تازه با اون کیفیت که ایرانخودرو میزنه و هم از سر ته آپشنا میزنه دیگه حرفی نمی مونه حالا ماشینایی مثه فلوئنس بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. matin

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      سویفت که قرار بود با موتور 1300 زیر 30 میلیون باشه و رقیبه پراید شه چطور این شد 80 میلیون ؟؟؟ باز صد رحمت به میراژ که ارزونتره و i20 که امکاناتش بهتره بین اینها فقط قیمت کیزاشی خوبه ولی فعلا تحریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر.عارف

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (17 ديدگاه)

        ال 90 هم قرار بود جای پیکان باشه زیر 10تومن . ما مردم باید خودمان بفکر خودمان باشیم چون کسی بفکر ما نیست . پس با تنها و بهترین ابزار خودمان یعنی نخریدن باید اوضاع را برای خودرو مساعد کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کیان

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      ایرانخودرو و مالکان اون محکوم به شکست خواهند بود
      اینها براحتی میتونن ماشین روز تولید کنن صادر کنن جلب رضایت کنن اما متاسفانه …

      قضیه اینها مثه همون کسیه که مرغ تخم طلا میذاشت مرغ و کشت تا …
      اینها فک میکنن همچنان میتونن زورکی با خون مردم تو کیسه کردن تخم طلا بردارن دریغ از اینکه مردم و دارن میکشن ودیگه تخم طلایی در کار نیس !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سجاد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      خنده داره!
      80 میلیون تومن برای یک اتومبیل در کلاس 206 اونهم با موتور 1200
      و عرضه در سال 96 . . .
      تا سال 96 دهها مدل دیگه در دنیا عرضه خواهد شد. اما قراره ایرانخودرو مدلی رو عرضه بکنه که همین امروز هم مشخصاتش با قیمتش همخونی نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. فرید

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      ایران خودروکه برای فرداصبح نمیتواندتصمیم بگیره ونوسانات قیمت ارزچطوری قیمت یک خودرورابرای 2سال دیگه اعلام میکنه همان طوری که برای تندر90هم 2سال قبل ازتولیدقیمتی نزدیک به پیکان اعلام کرده بودندولی سرازکجادرآورد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حسين

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سلام
      به نظر من این قیمت ها و مدل ها اعلام شده تا مردم بدونن کاهش قیمتی در کار نیست
      و تحریم خودرو را بشکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        دقیقا
        اینم یه حرکت سیاسی و تعیین شدست که خیال مردم رو به نوعی راحت کنن ولی زهی خیال باطل

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Salleh

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    در کل اینا اگه ماشینایه خوبی بودن پاشون به ایران باز نمیشد :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. YaShar

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      یه سوال برام پیش اومده؟
      گذشته از قیمت و کیفیت تولید ، مگه قرار نبود 30 درصد این محصولات صادر بشن؟ اینا که از همین حالا از رده خارج شده اند(تازه دو سال دیگه به بازار میان)؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. s.class

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    آغا برا من فرقی نمیکنه چی میارن چی مونتاژ میکنن چند قیمت میذارن. من فقط اینو میدونم که کلا خودرو نمیخرم چه محصولات ایران خودرو و سایپا چه وارداتی. خوب چند برابر قیمت واقعی واس چی بخرم
    بخرم.الان دوساله ماشینمو فروختم دوتا تابستان و دو تا زمستونم با دوچرخه و پای پیدا رد کردم یعنی دیگه عادت کردم بدون ماشینم کارم راه بیوفته
    فقط ازتون میخوام تنها به نخریدن خودرو داخلی تا ارزون شدنشون اکتفا نکنید
    مردم ایران باید وقتی رضایت بدن که همه خودروسازای جهان دقیقا با قیمت جهانی خودرو در ایران حضور داشته باشند بدون کمترین هزینه ی گمرک یا هر چیز دیگه ای.
    خودشونم اگه میخوان ثروت ملی ایران حفظ بشه و به جیب بقول خودشون اجنبیا نره با تولید محصولات با کیفیت تر و به قیمت واقعی با بقیه رقابت کنن
    والسلام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    با 80 تومن چرا باید سوئیفت هاچبک و از اون بدتر دیزایر گرفت!! فلوئنس دنده ای بسیار ارجحتره. سوئیفت حداکثر 50 تا 55 بفروشند (موتور 1600) بد نیست. کیزاشی رو بگذارید از اول کنار. sx4 هم قیمت 110 تومن با موتور 115 اسبی مسخرست. نتیجه:
    1- ایران خودرو و مدیرعامل خوش تیپش مردم را … فرض کرده و باید بهش گفت خودتی. تحت هیچ شرایطی خودرو از داخلیها نباید خرید.
    2- بهتره یا چینی بگیریم (برای اینکه این آدمها متوجه بشند که مردم درکشون بالاست) یا خودروی خارجی (کره ای، ژاپنی…) گرفت و یا اصلا نخرید.
    در حال حاضر فلوئنس75- امجی سه 65- اکسنت80 تومن گزینه های بدی نیستند و رنو ساندرو با 40 تومن ماه دیگه میتونه موفق باشه. شاسی بلند هم s5 با قیمت 75 بهترین انتخابه. پس هیچ دلیلی نداره خودروی داخلی گرفت. یعنی بالفرض به همه ما 100 تومن پول بدهند، هیچ گزینه داخلی جذابتر از این موارد ذکر شده وجود نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. جعفر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من بعنوان یک هموطن از شما سایتهای تخصصی خودرو خواهش می کنم حداقل از این به بعد در مورد خیانتهای شرکت‌ها ی خودروسازی مخصوصا این دو شرکت تمامیت خواه ساکت نشینید و حداقل زوایای خیانت آنها را برای مردم روشن کنید تا مردم حداقل در مورد آنها گمراه نشوند.و راه درست را انتخاب کنند. متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت سویفت 1200 در سایت ماروتی هندوستان 500هزار روپیه هست که میشه کمی بیش از 25 میلیون تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    همین حالا با این تورم روز افزون که مسئولین راستگو قول مهارش داده بودن (وعده سر خرمن )
    میشه با 80 تومان سراتو وارداتی 2013 با انبوهی از آپشن ها موتور 157 اسب بخار و مونتاژ و ساخت خود کره خرید با کارکرد 10 تا 20 هزار کیلومتر که برای یک خودروی کره ای آب بندی هم نیست
    ویا سراتو خود سایه بان (سای پای اسبق) که تمام آپشن هاش به یغما رفته اما خوب جز لاستیک و باطریش همه چیش کره ای هست اونم 80 تومان صفرش بازار آزاد
    همجنین با 80 ملیوون که واقعا پول کمی نیست و برای من حقوق بگیر قراردادی جمع کردن این پول بیشتر شبیه یک داستان پرحاشیه س ، میشه مزدا 3 نیو ژاپنب خرید که فقط پوسته سپر و باطریش و شیشه هاش کار بهمن موتوره کم کارکرد مدل 91 اونم 80 ملیون یا تویوتا کرولا 2012 یا کمری 2009 فول glx و سوزوکی ویتارا 1391 تمیز نه یه خودروی کامپکت هندی چینی …ضمنا قیمت چانگان (چنگال) شده 67 ملیون صفر کیلومترش که در نوع خودش افت بسیاری تجربه کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نوید جهرمی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    ینی مخ آدم تاب ورداشته این قدر پول داشته باشه و محصولات ایرانخودرو و سایپا بخره؟
    اینا خداوکیلی از بازار چیزی میفهمن ؟ اصلا از خودرو غیر از اتاق و چهارچرخ تصور دیگه ای دارن؟
    من ک نمیخرم تا میتونم هم اطرافیانم رو آگاه میکنم از کلاه گشادی ک اینا سرمون میزارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهمان

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      چرا بعضی دوستان الکی قیمت ماشین رو بالا میبرن؟؟
      اینجوری میشه که این ها هم طمع میکنن دیگه
      قیمت سوئیفت 25 میلیونه
      مونتاژ داخل با تمام عوارض 34 تا 36 میلیون بسته به آپشن
      یه قرون بیشتر هم نمی ارزه، 50 تومن چیه؟؟
      یا با این قیمت بجای 206 چینیزه شده میدن
      یا برن درشو تخته کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه توهم زده

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        سلام به همه.من دارم اشتباه می بینم یا جدیدا ماشین های داخلی هم تعرفه میخورن؟آخه اگه قرار بود ملت این همه پول داشته باشن که دیگه مشکلی نبود!دوما با این قیمت هایی که این ها زدن مگه ملت دیوانه هستن ماشین های با کیفیت خارجی رو ول کنن بیان از این ماشین ها بگیرن؟ تازه اونا با تعرفه 45 درصد به این قیمت وارد میشن اگه تعرفه رو در نظر نگیریم قیمت اونا خیلی کمتر میشه.مثلا قیمت کمری 2016 با دلار 3200 بدون تعرفه تقریبا 74 ملیون درمیاد! اندازه کمری دو برابر سوییفته!آخ بمیرم این خودرو سازها چقدر بفکر مردمن دارن آخرین تکنولوژی های خو روسازی رو رو محصولاتشون مفت میدن دست ملت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. سعید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    سیاست خودروسازهای داخلی = انتخاب بدترین و ارزانترین خودرو + حذف تمام آپشن ها + تولید با پایین ترین کیفیت + فروش بالاترین قیمت ممکن

    ولی امیدوارم و نزدیک هست اون روز که نشه هر ماشینی رو به هر قیمتی به مردم فروخت و طلبکار هم بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. وحید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ایران‌خودرو قیمت سوئیفت را تنها 80 میلیون تومان اعلام کرده است!!
    به همین خیال باشند حتما مردم می خرند پیش خودشون چی فکر می کنند
    ایشالا تا اردیبهشت 96 دو تا کارخونه ……. ورشکست می شن و دیگه واسه مردم خواب نمی بینند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    قیمت را شرایط بازار تعیین خواهد کرد به نظرم ایران خودرو قیمت ها را نجومی اعلام کرده تا خیال مردم از ماشین های آینده راحت باشد و لگن های فعلی را بخرند ولی به نظر من اگر این ماشین ها با این قیمت عرضه شوند محکوم به شکست هستند و قیمت های واقعی بسیار پایین تر خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. genius

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    تمام این مدلها همین امروزش ماشینهایی از رده خارج و درجه چندم هم برای خود سوزوکی و هم در مقیاس جهانی محسوب میشن دیگه چه برسه به دو تا سه سال آینده که اینها بخوان بیان تو خط تولید ایرانخودرو که این تازه خوشبینانشه اگه مثل وعده وعید سایپاییها سر ساندرو بیش از اینها طول نکشه!تو این مدلها دیزایر از همشون تو ذوق زننده تره و کاملا مشخصه که دست نوازش رفقای چینی و هندی به سرش کشیده شده!این هم در نوع خودش جالبه که ماشینی که سالها تا تولید نهایی فاصله داره از الآن قیمت گذاری شده که خیلی ابهامات رو سبب میشه!!
    اگه بازار اونطوری که ما انتظار داریم باز و جهان شمول بشه مسلما این مدلها خیلی فروغی ندارن ولی اگه باز هم مافیای خودروسازها به الزامات تجارت آزاد بچربه(که محتمل تره!)حداقل تا یه چندسالی دوباره جیب ویرانخودروییها رو پر میکنن مگه مردم همچنان متحد برای ریشه کن این دو غده سرطانی یعنی ویرانخودرو و سایپا ایستادگی کنن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mehdi

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    برید سایت باما تو منطقه ازاد فولکس پاسات با سانروف کروز کنترل و چراغ LED
    60 ملیون،تازه فولکس،فورد ایج 20 هزار کارکرد فول 120 ملیون،خدایی ما اینجا با این قیمتا چی میتونیم بخریم؟مثالش جک جی 5 و ام جی 6 یا سراتو،این حق ماست؟؟؟؟؟حالا هی بگید خودروی ملی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    واقعا محصولات چند سال اخیر سوزوکی و بعضی محصولات میتسوبیشی مثل ASX، آبروی هرچی ماشین ژاپنی رو بردن،ماشین نیستن اینا…حالا فکرش رو بکنید که قراره ایرانخودرو هم بیاد این سوزوکی های ضایع رو مونتاژ کنه و یه دستی توش ببره،دیگه وابیلا! اون هم با این قیمت نجومی(واسه این ماشین ها،یادمه سال 89 بنز C200 هشتاد تومن بود)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان(احسان)

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    انقدر قیمت ها بالاس که نگاه کردن بهشون هم شرم اوره.ای خودروسازان جمع کنید بساطتون رو. انحصارگرایی یه چیزه و حمایت قانونی از انحصار یه چیز دیگه.متاسفانه کشور ما *** مورد دوم رو با تمام قدرت انجام میده.اما یک کشور پیشرفته مثل امریکا و ژاپن انحصارگرایی رو با تولید محصولی خارق العاده که بتونه به طور طبیعی تمام رقبای داخلی و بین المللی رو کنار بزنه دنبال می کنه.
    من نمی دونم تصور اولیه کارافرین هایی که خودروسازی ایران رو بنا کردن چی بوده.بعضیا میگن خدمت به وطن و بعضی دیگه سودجویی در نظر میگیرن. اما قطعا کسایی که بعدا به ناحق صاحب این کارخانه ها شدن چنان خیانتی به خلق کردن که بعد از جنگ جهانی کمتر کسی در دنیا چنین جنایتی رو مشاهده کرده.بجز خیانت و جنایت نمی تونم برای خودروسازی ایران صفتی به کار ببرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شایان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    من برای 5 دقیق تویه سوزوکی نشستم از نشستنم تویه این ارابه آشغال پشیمون شدم اونقدر صدا داره داخلش و افتضاحست حدی نداره حتی خیلی پائینتر از چینی ها دقیقا میتسوبیشی هم همینطوره حتی پائینتر از سوزوکی پدال چاپ کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      شما با 5 دقیقه تو خودرو نشستن باهاش همه کار کردی که نظر بدی ؟
      نظرتون در مورد سیستم گرمایشی خودرو چی بود وسط شهریور ماه؟ خوب بود ؟ ضعیف نبود؟ تو دور موتور پایین لرزش نداشت؟
      ای اقا مهندسین دنیا ما ایرانیا همچین ادمایی هستیم یه کمپانی 3سال طراحی میکنه عزیزان تو 5 دقیقه یه برند رو انالیز میکنن!!!!
      خدایا صبر بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. em

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی فسیل پراید رو به صداتا از این آشغالای 80 تومنی از رده خارج ترجیح میدم ..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد20

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    “شاید لذتی (بخوانید: سودی) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان دیگر برای مسئولین خودروساز وجود دارد، در هیچ کاری وجود نداشته باشد!”

    خخخخخخ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سارا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    وقتی مردم خودرو نخرن ایران خودرویی در سال 96 وجود نخواهد داشت حالا بشینن قیمت چرت رو ماشینای آشغال بزارن …
    گشتن از هر کشوری آشغال ترین ماشین هارو آوردن با قدیمی ترین مدل ها و بیشترین قیمتها
    توی ژاپن تویوتا و هوندا و مزدا و نیسان نبود رفتن با سوزوکی قرارداد بستن که ارزون ترینشون هست و بتونن گرون هم بفروشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارمان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    دوستان ارانخودرو و سایپا کارمندان رو هدف قرار دادن و میخوان با تسهیلات مناسب اجناس داغونشون رو به اون بندگان خدا بدن اطلاع رسانی کنید دیگه نم نم دارن ناک اووت میشن
    وای بر کمفروشان (قران کریم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Maysam..laferrari

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    مردم واسه اینا کوچکترین ارزشی ندارن صرفا منظور من این خودروسازها نیست دیگه بقیشو خودتون برید دوستان پدالی لطف دارن به کامنتای بنده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نرگس

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    قبلا فکر میکردم این مردم کوبا چقد بدبختن که 206 رو 100 میل میخرن اما نمیدونستم که همین فکر رو باید در مورد خودم بکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Maysam..laferrari

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      ببخشید میشه منبع حرفی که زدید رو بدید ؟:))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Arash

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آره دیگه وقتی رقیبی نباشه بگه من این خورو رو مثلا حتا 1 میلیون ارزونتر میسازم فرقون خودرو هم واسه خودش پول سه تا ماشینو میگره یه ماشین میده میگه نمیصرفه!
    البته دوستان اشاره کردن کخ این قیمت تعیین کردنشون مثل بقیه بازی های مسخره شونه و مردم دیگه بازی نمیخورن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sina458

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    پاسخ شجاعانه مقاله نویس عصر ایران به ادعای وزیر صنعت

    آقای وزیر! حد خود را بشناسید و با مردم درست صحبت کنید/ نخریدن خودروهای شما خیانت نیست

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر مطبوعاتی خود سخنانی گفته است که نشان می دهد دولت، هیچ تدبیری برای بهبود وضعیت خودروسازی ندارد و اگر هم مشکلی در این باره وجود دارد، مقصر مردمی هستند که دیگر نمی خواهند خودروهای کم کیفیت و گران داخلی را بخرند.
    وی به جای عذرخواهی از مردم به خاطر اجحاف مستمری که در عرصه خودرو به آنها شده و می شود، به کمپین نخریدن خودرو اشاره کرده و کسانی که در این راستا، خودروی داخلی نمی خرند را “ضدانقلاب” نامیده و آنها را متهم به “خیانت” کرده است.
    او حتی خود را در مقام فتوا نیز تصور کرده و این کار مردم را “حرام” اعلام کرده است!

    در این باره نکاتی چند به طور جدی، قابل ذکر و تذکر است:

    1 – ادبیات اتهامی، از شاخصه های یک طیف سیاسی خاص و تمامیت خواه است که مردم ایران در انتخابات سال 92 ، با رأی شان از آن ادبیات ابراز برائت کردند. با این حال، وزیر دولت تدبیر و امید، مردم ناراضی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی را که سال های سال، تولیدات شان را تحمل کرده اند و اینک بدان اعتراض دارند را با بدترین ادبیات اتهامی می نوازد و آنها را خائن، ضدانقلاب و عامل فعل حرام می خواند!

    بهتر است جناب نعمت زاده یا اثبات کند که خودروسازی های داخلی مترادف با انقلاب هستند تا مخالفت با آنها ضدیت با انقلاب تلقی شود یا از سخن خام و زشتی که گفته، عذرخواهی کند و از این به بعد حد و شأن خود را بشناسد و با ادبیات محترمانه تری با مردم ایران سخن بگوید.

    2 – سخن گفتن از حرام و حلال و فتوا دادن در این باب، صرفاً در حوزه اختیارات مراجع تقلید است که آن هم فقط درباره مقلدان خودشان جاری و ساری است. نعمت زاده، فقط یک وزیر است ، او نه فقیه است و نه مقلدی دارد. بنابر این از کجا و بر چه اساسی، تصمیم عده ای از مردم ایران برای نخریدن خودرو را “حرام” اعلام کرده است؟!

    3 – این که عده ای از مردم ایران می خواهند خودرو نخرند، خیانت نیست.

    خیانت این است که خودروسازان داخلی، همچنان خودروهای از رده خارج که متعلق به قرن گذشته میلادی است را همچنان تولید می کنند و به مردم می فروشند.

    خیانت این است که خودروسازی ایران با حدود نیم قرن سابقه، دست به دامن خودروسازان و قطعه سازان تازه کار چینی شده و با افتخار، محصولات چینی را مونتاژ می کنند و به خلق الله می فروشند!

    خیانت این است که مردم ایران با پولی که در همه جای دنیا می توانند با آن خودروهای روز بخرند، ناچار می شون خودورهایی با کیفیتی به مراتب پایین تر و ناایمن تر بخرند و همیشه حسرت به دل بمانند.

    خیانت این است که با خودروهای تولیدی داخلی، سالانه میلیاردها لیتر بنزین بیشتر مصرف می شود، سرمایه های کشور می سوزد و هوا آلوده تر می شود و مردم سرطان می گیرند و می میرند. شگفت اینجاست که وزیر کهنه کار، هزینه های غیر مستقیم تولیدات داخلی را نمی بیند و می گوید که با تولیدات داخلی، فلان قدر صرفه جویی ارزی داشته ایم.

    خیانت این است که با خودروهای ناایمن داخلی، سالانه هزاران نفر کشته می شوند و این در حالی است که اگر همان تصادفات در همان شرایط ولی با خودروی ایمن تری رخ می داد، بسیاری زنده می ماندند و کودکان پرشماری یتیم نبودند.

    اما بزرگ ترین خیانت، خیانت به عزت و اعتماد بنفس ایرانی هاست ؛ ایرانی هایی که هر روز تولیدات داخلی و خارجی را پیش رویشان دارند و خودآگاه و ناخودآگاه، مقایسه می کنند و محصول خودشان را نازل تر و پایین تر می بینند.

    4 – ادعای حمایت از صنعت خودروسازی دارند. حمایت منطقی از صنایع داخلی، البته گزاره ای قابل قبول است اما حمایت یک چیز است و نازپروردگی چیز دیگر.
    اینان از خودروسازی حمایت نمی کنند بلکه آن را “بد بار آورده اند” و بازی را طوری چیده اند که هیچ خودروی خارجی نتواند با قیمت مناسب به دست مردم برسد و هیچ رقابتی در میان نباشد؛ اسم این رانت و انحصار را هم گذاشته اند حمایت!

    این چه صنعتی است که محصولاتش را پیش پیش می فروشد، به هر قیمتی که خواست عرضه می کند، هر وقت هم که خواست تحویل می دهد، با هر کیفیتی که خواست تولید می کند ولی به اعتراف خود وزیر ، باز هم ضرر می کند؟!
    اگر این همه حمایتی که تا کنون از خودروسازی شده ، متوجه صنعت دیگری مانند نساجی شده بود، الان ایران بزرگ ترین صادر کننده منسوجات جهان بود. از بستنی و لواشک هم اینقدر حمایت شده ، برندهای بستنی و لواشک هم در سطح جهان مال ایران بود!

    حکایت، حکایت صنعت و اشتغالزایی و چیزهایی از این قبیل نیست، حکایت دولتمردان و چاه نفت است.
    آقای نعمت زاده! به جای نمک بر زخم مردم پاشیدن، فکری به حال خودروسازی کشور کنید که ملتی را به ستوه آورده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. یه پسر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    سوئیفت یا دی زایر اگه چهل پنجاه بود خوب بود و الی الان بشخصه اگه قصد داشتم 80 میلیونم رو بریزم تو جوب لیفان 820 می گیرم که سال دیگه همزمان با اینا می آد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. یه پسر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    کیزاشی ماشین خوبیه اما اگه ایرانخودرو قیمتشو به صد میلیون می رسوند که کاملا هم براشون ممکن بود با یه فروش فوق العاده روبرو می شد و اگه خریداران ایران عقل تو کله هاشون بود دیگه هیچ کره ای فروش نمی رفت از الانترا تا سوناتا
    اما حیف که ایرانخودرو ***زرنگی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. AHMADREZA

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    کاشکی تو ایران خودرو تولید نمیشد
    فقط میوردن می فروختنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. aria

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اولا چقدر بدبختیم که ماشین از رده خارج را باید 2 سال دیگه بخریم. چرا الان نه؟ دوما از ایرانخودرو عاجزانه تقاضا داریم بجای تولید خودرو اقدام به تجارت ان بکند(واردات) و سود تولید را از دل و جان میدیم . فقط تولید نکنه. خواهش میکنم تولید نکن. بزرگواری کن تولید نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Amir

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان عزیز قیمت هارو فضایی گفتن که مردمی که در حد ۳۰ تا ۴۰ میلیون پول دارن برن و همین ماشینای بادکرده تو انباراشون رو بخرن.قیمت اصلی این نخواهد بود،مورد بعدی تولید ایرانخودرو ۴۰۰ دستگاه در روز کم شده،پس نشون میده تحریم مردم داره جواب میده،پس باز هم نخرید تا این ۸۰ میلیون بشه ۲۵ میلیون و قیمت واقعیش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا