ایران خودرو

مشخصات سمند ال ایکس سال LX

سمند سال که به سمند ۸۵ هم معروف است ،  در راستای ارتقاء هر چه بیش تر نام  LX با تحولاتی بیش تر به بازار عرضه و جایگزین  LX شد . تغییرات ایجاد شده در سمند سال نسبت به ال ایکس را از طراحی داخلی شروع می کنیم . سطح کیفی موارد استفاده شده در داشبورد خودرو افزایش یافته اند و در آن از موکتهای کف طرح تافتینگ، کفپوشهای فرشی و داشبورد طرح  SLUSH MOULDING استفاده شده است . در این مدل پمپ بنزین به داخل باک منتقل شده و دیگر صداهای اضافی به اتاق منتقل نمی شوند . با استفاده از سیستم پخش  Alpine به جای سیستم پخش قبلی سمند ال ایکس کیفیت سیستم صوتی این خودرو با استفاده از ۴ بلند گو افزایش یافته و علاوه بر این موارد کارآیی سیستم هشدار دهنده خودرو و عملکرد سنسور های عقب بهبود یافته اند . مکانیزم تنظیم الکتریکی صندلی های جلو هم با کاهش صدای تغییرات و افزایش سرعت و در کل بهبود این عملکرد ها شرایط بهتری را به وجود آورده اند .

دو معضل بزرگ ال ایکس در سمند سال مورد بررسی و ارتقاء قرار گرفته اند . ترمز ها از نظر قدرت و عملکرد ارتقاء نسبی پیدا کرده اند ، در سیستم تعلیق خودرو نیز برای عملکرد بهتر و نرم تر شاهد تغییراتی هستیم و شلنگ های سوخت رسانی تغییر یافته اند .

samandlx-88

از جمله تغییرات دیگری که در بخش داخلی خودرو می توان به آن ها اشاره کرد ، همرنگ شدن کمربند های ایمنی با تجهیزات رفاهی داخلی خودرو و نرم تر شدن موارد مورد استفاده در داشبورد جدید سمند سال هستند .
در طراحی خارجی این خودرو  لنز عدسی ها در چراغ جلو حذف شده اند اما این تغییر آن چنان که باید تفاوت خاصی در دید بیننده ایجاد نمی کند . جلوپنجره جدید سمند سال طراحی به روز تر و متفاوت تری را نسبت به ال ایکس نشان می دهد اما همچنان از نظر طراحان خودرو در ایران این رویه جذابیت های نمای جلو سمند ال ایکس را از بین برده است . سپر و چراغ های عقب نیز تغییراتی در جهت بهبود طراحی فنی بوده اند .
رینگ های ۵ پره جایگزین رینگ های قبلی ال ایکس شده اند و نمایی متفاوت از کناره ها را بوجود آورده اند . ستون درب ها تقویت شده اند و درب های جلو به سیستم خود بستگی که باعث بسته شدن راحت تر درب ها می شوند مجهز شده اند .
موتور ملی  نیز یکی از انواع موتورهای قابل انتخاب برای این خودرو است. موتور ملی با کد EF7 دارای حجم موتور ‌۷/۱ لیتری و تنفس طبیعی، با ‌۱۰۰سی‌سی حجم موتور کمتر نسبت به موتور حال حاضر سمند که طراحی گروه psa فرانسه است، در حالت کار با بنزین ‌۲۰ درصد و در حالت استفاده از گاز حتیاز موتور کنونی سمند بنزین‌سوز توان بیشتری دارد.

samand lxدستیابی به منحنی گشتاور مطلوب‌تر با حداکثر گشتاور شش درصد بیشتر ازموتور کنونی سمند در حالت بنزین‌سوز، از جمله مشخصات این موتور است. همچنین حداکثر افت توان در حالت گاز سوز بودن نسبت به بنزین شش درصد استکه از نظر راننده آن چنان محسوس نیست . در حالی که این میزان برای موتورهای موجود ‌۱۱ تا ‌۱۵ درصد گزارش شده است.

samand-lx

عدم نیاز به تعمیرات اساسی موتور تا ۲۵۰ هزار کیلومتر و تعویض شمع تا بیشاز ۲۰ هزار کیلومتر ضمن عمر بالای روغن بیش از ۱۲ هزار کیلومتر نیز از دیگرامتیازات این موتور است . اما مهم ترین نکته ای که EF7 را دوست داشتنی تر از موتور فعلی سمند می کند کاهش مصرف سوخت تا ۳۰ درصد و افزایش قدرت به میزان ۱۷ اسب بخار است .

برگرفته از سایت: p30city.net

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵۲ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان و اساتید محترم…من یه سمند ال ایکس مدل 87 دارم و تازه گرفتم و ماشینم 100 تا کارکرد داره به چند تا تعمیرگاه که نشون دادم همه تعریف کردن و در نهایت خریدمش…دوستانی که این ماشین رو دارن در مورد معایب و هزینه های نگهداری و پیشنهاد و نکته ای اگر دارن خوشحال میشم بشنوم..من 4 سال پراید 91 داشتم ولی در مورد موتور 405 که روی این ماشینم هست یکم اضطراب دارم هم از سرسیلند و واشار هم از اینکه زود به زود خرج رو دستم بزاره…ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (46 ديدگاه)

      فقط هر دو ماه یکبار آب رادیات را چک کن. زیا هم پُرش نکن ، سعی کن همیشه حدود نیم وجب سرش خالی باشه وگرنه درب رادیات خراب میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهرداد

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه سمند مالتی پلکس تیر 94 دارم از همون ابتدا آمپرش توی سربالایی ها از وسط بالاتر میره دیگه داره دیوونم میکنه هرجا میرم میگن طبیعیه توی اینترنت هم دیدم خیلی از مالتی پلکس ها همینجورین بهشون فشار بیاری تا خط دوم بعد از وسط هم میرسه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم کسی به مشکل مشابهی برخوده میدونید راهش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (46 ديدگاه)

      بله این مسأله طبیعی است و مشکل از خطای آمپر می باشد که دمای واقعی را اشتباه نشان میده یعنی اگر همون موقع که آمپر بالاست دیاگ بزنی متوجه میشی که داره اشتباه نشون میده. خودم حدود دو ماه پیش اطلاعیه اش را در ایرانخودرو دیدم که نوشته بود به زودی شرکت سازندۀ آمپر سمند مالتی پلکس این مشکل را حل خواهد کرد و به مشتریان اطمینان داده بود خطری برای ماشین رخ نخواهد داد. چند روز پیش در کانال تلگرام دنده شش دیدم که فراخوان اصلاح آمپر سمند به وسیلۀ آپدیت برنامه کامپیوترش آمده و شما باید به نمایندگی مراجعه کنی و کامپیوتر سمندت را آپدیت کنی. من هنوز فرصت مراجعه پیدا نکردم و اگر رفتم حتما نتیجه را همینجا میذارم. اصلا نگران نباش مشکلی پیش نمیاد. فقط هر دو ماه آب ماشینت را چک کن و هروقت هم روغن عوض میکنی حتما فیلتر روغن را هم عوض کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرداد

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ممنونم مصطفی جان از راهنماییت خیالم کمی راحت شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سجاد

        ۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام داش همون دیاگ هم اشتباه نشون میده دمارو دمای اب اصلی حدود 6 درجه کمتر از دیاگه امتحان کردم با دما سنج اصلی اندازه بزن میفهمی منظورمو با ارزوی موفقیت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. H

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    سمند مدل ٨١ اگه تمیز باشه ارزش خرید داره ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. 75

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخوام یه سمند که مدلش ٨١ هست بخرم فکنم ال اکس هست اگه ماشین سرحال باشه ارزش خرید داره اگه راهنمای کنید ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سمند مدل 81 ال ایکس نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که سمند دارن آیا همشون موقعی که در حال توقف فرمان را می چرخانیم فرمان لرزش داره یا این ایراد قابل رفع است؟ نمایندگی میگه همۀ سمندها اینجوری هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سید محمد

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همه ماشین های هیدرولیک وقتی درجا میچرخن اینجوریه بخصوص روی سطوح صاف و سیقلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .
    امروز سمند ال ایکس مدل ۹۶ تحویل فوری گرفتم .
    بنا به دلایلی مجبور بودم اینجوری ماشینو بخرم چون هم شرایط خرید و تحویل خوب بود ۳۶ ماهه ماهی ۶۵۰ تومن ۳ سال بیمه بدنه هم داره .
    خلاصه گفتن ماشین رو راننده خود ایرانخودرو میاره در خونه تحویل میده . آورد ماشینو انگار ۱ ماه زیر بارون بوده ماشین خیلی افتضاح بود . گفتم اشکال نداره پار کینگهای ایران خوردرو رو بازن اکثرا .
    نشستیم تو ماشین اولین چیزی که مثل تیر تو چشمام بود ایر بگ روی داشبورد بود که انگار با زور جا زدنش کج و کوله افتضاح بود . روشن کردیم هر چند ثانیه ماشین ریپ کوچیکی میزد . روی موتور هم قسمت فیلتر هوا کمی روغنی بود . از همه بدتر چفت و جور نبودن درای ماشین بود صندوق کاپوت که واقعا از ۵۰۰ متری مشخص بود .
    دنده عقب با زور جا میره یه صدایی میده انگار سنگ آسیابه .

    خلاصه که فعلا پلاک نداره تا پلاکش بیاد ببرم بیرون ببینم این هندونه در بسته قرمزه یا خیار .

    پراید ۸۳ بی رنگ داشتم چه پرایدی ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیروس

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..سیروس هستم و اولین باره میخوام سمند بخرم و سوار شم چون یه ماشین خانوادگی هس اما موندم صفر بخرم یا دسته دو و چه نمونه ایش رو بگیرم..خواهش میکنم راهنماییم کنین ممنون میشم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نو نخر..دست دوم که بخری میدونی امتحانشو پس داده..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رضا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان میخوام سمند بگیرم ال ایکس سال بگیرم یا ef7?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه، لطفا اگر کسی در مورد اینکه سمند ال اکس Ef7 بنزینی با داشبورد جدید کی وارد بازار خواهد شد، اطلاعای داره، یه ندایی به بنده هم بده، واقعا دنبالشم، یه سوال دیگه هم اینکه آیا اصلا سمند Ef7 ماشین قابلی هست یا نه؟ از این جهت میپرسم که من پژو 405 اس ال اکس TU5 داشتم و تندر 90، میخوام بدونم سمند در برابر تندر و اس ال اکس چجور ماشینیه. اگه کسی میتونه کمکم کنه لطفا، ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مصطفی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با عرض سلام
    سه ماه پیش توی همین سایت راجع به لرزش فرمان سمند سوال پرسیده بودم که دوستی با نام سید محمد پاسخم را داده بود. میخواستم بگم متوجه شدم این مشکل بخاطر نو بودن لاستیک ماشین بوده و الان که حدود 20 هزارتا با ماشین کار کردم و لاستیکش ساییده شده این مشکل کاملا برطرف شده و حتی در سطوح صاف نیز به ندرت دچار لرزش میشه. با تشکر از جناب سید محمد و همچنین تمام دوستانی که بجای پاسخ دادن فقط رأی منفی میدن!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. خریدارسمند ال ایکس سال

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دوستان عزیز کسی سمند ال ایکس سال مدل 93 به بالا داره لطف کنه در مورد کیفیت خودرو و مصرف بنزینش بگه خیلی ممنون میشم چون میخوام ثبت نام کنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرزانه

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سمند ال ایکس 92 دارم اون اقایی که نوشته بود 405 و ال نود داره سمند چون از ال نود سنگینتره شتاب کمتری داره ولی من چون ال نود سوار شدم توی سمند احساس امنیت بیشتری دارم و فکر میکنم بخاطر وزن سنگینش باشه ولی سمند زود به سروصدا می افته ولی درکل من خیلی دوسش دارم ولی دنبال کیفیت توی ماشین ایرانی نباشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مصطفی

    ۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جناب خریدار سمند
    من پارسال یه سمند صفر ال ایکس سال (موتور پژو) گرفتم. تا حالا که بیست هزارتا کار کرده خدارو شکر مشکلی نداشته. نه به صدا افتاده و نه خرابی داشته. فقط چند روز پیش یکی از لامپهای مه شکن جلوش سوخت آخه من همیشه در روز چراغهای مه شکن را روشن میذارم. در این یه سال هم که استفاده داشتم مخصوصا توی جاده بسیار خنگ عمل میکنه!!! یعنی اصلا فرق سربالایی و سرپایینی را تشخیص نمیده و در هر دوجا خیلی چابک است. صندلیها خیلی راحت و غیر قابل قیاس با 405 است. صدای موتور هم کم است. کامپیوتر سفری که روی سمند سال گذاشتن خیلی کاربردی است. مصرفش در شهر 9 و نیم و در جاده 7 و نیم است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خریدارسمند ال ایکس سال

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      آقا مصطفی با تشکر از پاسخ و راهنمایی جنابعالی ، می خواستم نظرتون رو در مورد دنده ها و کلاچ ماشینتون بپرسم ، که نرمه یا سفته و چه روغنی برای موتورسمندتون استفاده می کنی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (46 ديدگاه)

        کلاچ ماشین از همون روز اول خیلی نرم بود (البته ماشین قبلی من روآ سال بود) اما دنده خیر. بعضی وقتها دنده یک راحت جا نمی رفت و گاهی مجبور میشدم با دنده دو حرکت را شروع کنم. اما از حدود کیلومتر 5 هزار این مشکل برطرف شد و الان دنده اش به راحتی جا میره. البته ناگفته نماند خودم هم به تعویض دنده اش زیاد وارد نبودم و مثل دندۀ روآ عوضش میکردم اما بعدها متوجه شدم دنده های سمند خیلی نزدیکتر به همدیگه است و این آگاهی باعث شد خیلی راحتتر دنده را عوض کنم که باید قلقش دستت بیاد. مثلا در روآ برای رفتن به دنده یک باید دنده را کاملا به سمت چپ ببری و سپس به جهت بالا حرکتش بدی اما در سمند فقط کافی است دنده را به شکل متمایل به چپ به سمت بالا ببری و دیگر لازم نیست دنده را کاملا به چپ منحرف کنی. و همچنین سایر دنده ها. در ضمن من در کیلومتر هزار ، هم روغن ماشین و هم روغن گیربکس را عوض کردم چون بعضیها برای خودروی صفر این توصیه را می کنند. الان هم از روغن بهران استفاده میکنم که رنگ ظرفش قرمز است. البته در سمند بخاطر داشتن کارت طلایی خود نمایندگی به مدت یک سال هر ده هزار کیلومتر یک روغن موتور ایساکو رایگان به همراه فیلتر هوا و فیلتر روغن به شما میده ولی چون من قبل از ده هزارتا روغن را تعویض می کنم یکی دو بار خودم روغن خریدم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. خریدارسمند ال ایکس سال

          ۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (19 ديدگاه)

          سلام آقا مصطفی باز هم تشکر از شما بابت پاسخ های سریع و با محبت شما…آقا مصطفی من شرمنده هستم که زیادی از شما سوال میکنم ، عذر مرا بپذیرید. فقط جهت آگاهی بیشتر خودم چون تا حالا تجربه ماشین های ایرانخودرو را نداشتم در حالی که خیلی هم ماشین باز و عشق ماشین هستم البته بابام روآ داره و باهاش زیاد چرخیدم ولی اصلاً از شتاب و کلاچ سفتش خوشم نیامد!!! خودم 9 سال پرایدداشتم بدون هیچ مشکلی فروختم و الآن دو ساله که تیبا دارم و موتوری راضی هستم گرچه گیربکسش زوزه داره و کمی دنده هاش سفته ولی باز کارم رو راه انداخته و خوبه ولی چون اطاقش کوچیکه و من هم عیالوارم و خیلی خیلی اهل مسافرت و جاده هستم دارم اذیت می شوم به همین دلیل تو فکر خرید سمند هستم..داش مصطفی بین سمند موتور پژو و EF7 هم البته دو دل هستم ، چون خودم عاشق شتابم و پراید و تیبام هر دو پر شتاب بودند ، به نظر شما همین ال ایکس سال هم شتاب داره ؟تو جاده بخصوص تو سبقت کم نمیاره؟ امتحان کردی ؟ چون EF7 میگن خیلی پرشتابه ولی دردسر های ذاتی خودش رو داره و بد نامه!!موندم چیکار کنم..نظر شما چیه آقا مصطفی عزیز؟ خیلی حرف زدم ببخشید…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. مصطفی

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جناب خریدار سمند
    من قبل از روآی سال یه پراید هاچ بک داشتم. وقتی روآ را خریدم واقعا دیدم راحتی اش قابل مقایسه با پراید نیست و هم توی شهر و هم توی جاده خیلی راضی بودم. با اینکه شش سال روآ را داشتم اما راضی نمیشدم بفروشمش و با ماشین دیگری عوضش کنم چون با خودم میگفتم هم اتاق بزرگی دارد و هم صندلیهای راحتی ، مگر من چه انتظار دیگری از ماشین دارم؟! تا اینکه یک روز سوار سانتافه یکی از اقوام شدم…. فقط بگم از آن روز به بعد هروقت میخواستم سوار روآ بشم اشک توی چشمام جمع میشد!!خخخخخ!! و اینجا بود که حاضر شدم روآ را بفروشم. اما وقتی توی سمند نشستم تازه فهمیدم این چندسال که روآ داشتم چقدر به خودم ظلم کرده ام (البته روآ در حد خودش واقعاً ماشین قابلی هست و بسیار برتر از پراید می باشد). سمند اصلا قابل قیاس با روآ نبود. روآی سال را صفر خریده بودم و حدود شش سال هم بدون خرج ازش استفاده کردم. بعد از شش سال یکی از استکان تایپیت هایش شکست (چون روآی سال بر خلاف روآی معمولی بجای فیلر ، استکان تایپیت دارد. یعنی موتورش هیچگاه نیاز به فیلرگیری پیدا نمی کند و فقط استکان تایپیتش خراب می شود که برای تعویضش باید سرسیلندر باز شود). اما تمام شهر را گشتم و استکان تایپیتش را پیدا نکردم و چون خیلی ماشینم را دوست داشتم بسیار اعصابم خورد شد. از قضا یکی از میکانیکها بهم گفت شما میتوانی همان فیلر روآی معمولی را بجای استکان تایپیت روی ماشین بذاری و ایندو تفاوتی با هم ندارند و خلاصه من هم همین کار را کردم و خداروشکر مشکل حل شد (البته الآن که وانت آریسان آمده دیگه مشکل کمبود قطعات روآ سال کاملا برطرف شده چون موتور وانت آریسان همان موتور روآ سال است). اما …
    این اتفاق باعث شد هنگام تحقیق در مورد خرید سمند موتور پژو و موتور ملی همینکه شنیدم قطعات سمند موتور ملی کمیاب است به کلی قیدش را بزنم چون تجربۀ کمیاب بودن قطعۀ روآی سال خیلی اذیتم کرد.
    البته بعد از خرید سمند ، یکی از دوستانم که ای اف 7 داشت خیلی مرا سرزنش کرد که چرا سمند سال خریدم. من هم برای امتحان پشت ماشینش نشستم (البته در حد 20 متر) و همینکه پایم را روی کلاچ گذاشتم صد بار خدارو شکر کردم!! کلاچش حتی از روآ هم سفتتر بود. نمی دانم شاید ماشین او مشکل داشت و همه اینطوری نباشن.
    در مورد راحتی داخل ماشین هم باید بگم اینقدر راحت است و رانندگی باهاش لذت داره که اصلا دوست نداری پرشتاب برانی و دلت میخواد دیرتر به مقصد برسی.
    راجع به شتاب هم عرض کنم تا کیلومتر 5 هزار ماشینم اصلا شتاب نداشت و توی سربالایی جاده کم می آورد ولی چون هنوز آببندی نشده بود خیلی مراعاتش را می کردم. کمکهایش هم خیلی می کوبید اما بعد از کیلومتر 5 هزار کم کم توان واقعی اش نمایان شد و کمکهایش هم خیلی نرم شد. در حال حاضر شتابش در دندۀ یک و دو راضی کننده است ولی در دنده سه و چهار و پنج محشر است. توی سربالایی های جاده هم (با دنده 5) دائم باید (و إن یکاد) بخوانی تا ماشینهایی که یکی پس از دیگری پشت سر میذاری چشمت نزنن!!
    در ضمن سمند سال چون سیستم سخنگویش را به مالتی پلکس تغییر داده اند وزنش ده کیلوگرم از سمندهای قدیمی سبکتر است که همین امر باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش شتابش شده. در سیستم مالتی پلکس سیم کشی ماشین به یک سوم کاهش پیدا کرده و مثلا بجای اینکه چهار رشته سیم از باطری به سمت صندوق عقب برای روشن شدن چراغهای خطر و مه شکن و راهنما و دنده عقب بکشن ، یک کامپیوتر در صندوق عقب گذاشته اند و فقط یک رشته سیم از باطری به آن کامپیوتر برده اند و از کامپیوتر توسط سیمهای کوتاه به چراغها.
    تنها رسیدگی که به ماشین دارم این است که روغن و فیلترش را به موقع عوض می کنم ، هر دو ماه آب رادیاتش را چک میکنم (که توی این یک سال خداروشکر تا حالا کم نشده. در ضمن رادیات باید یک وجب سرش خالی باشد و نباید رادیات را کامل پرکنی چون دربش خراب می شود) ، هیچوقت ماشین را زیر آفتاب پارک نمیکنم.
    اوه چقدر زیاد شد!
    این بود انشای من در مورد سمند!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خریدارسمند ال ایکس سال

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      آقا مصطفی خیلی خیلی آقایی …نمیدونم چطور از شما تشکر کنم…راضی به زحمت نبودیم اینهمه متن برای بنده حقیر نوشتی تا راهنمائیم کنی…آقا دمت گرم پس من دیگه صد در صد میرم تو کار همین سمند سال..آخه خیلی مسافرت زیاد می روم این تیبایی که دارم مصرفش عالیه و با 27 تا نهایتاً 30 لیتر بنزین 540 کیلومتر میرم باهاش تو جاده موتورش آخ نمیگه..ولی لامصب صندلیش خیلی خشک و کوچیکه و هم خودم و هم همسرم هر وقت می رویم مسافرت به منطقه مون تا یک هفته درد کمر می گیریم و دیگه از این وضع خسته شدم و فقط به همین دلیل میخوام از شر تیبا خلاص بشم…بازم ممنون از کمک شما ..اگرناراحت نمی شوید شاید در آینده باز هم مزاحمتون شدم …یا حق..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. km

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حتما از بنزین سوپر با اکتان 95 در موتور(1.8) xu7 سمند lx سال استفاده کنید. این موتور با توجه به زوایای آوانس جرقه، دمای کارکرد به نسبت بالا و نکات بسیار دیگر برای استفاده از سوخت با حداقل اکتان 95 طراحی شده است و حتما فیلتر بنزین هر 10هزار کیلومتر تعویض شود. البته حساسیت به اکتان سوخت در xu7 تا حدی کمتر از tu5 و ef7 است. اما استفاده از سوخت باکیفیت سوپر و تعویض هر دوسال یکبار مایع خنک کننده (ضد”یخ جوش خوردگی”) و هواگیری مدار خنک کاری دوام موتورهای 1800 xu7 سمندLX سال رو برای حداقل 15سال یا حدودا 400هزار کیلومتر (شاید بیشتر) بدون مشکل تضمین میکنه. البته سایر نکات مهم و معمول در نگهداری از موتورهای بنزین سوز برای این موتور هم صادق هست و نکته مهم استفاده از دورهای میانی موتور (بالای 2.7تا4هزاردور) هست و به کارگیری موتور در دورهای پایین تر یا بالاتر از این محدوده سبب آسیب به موتور و کاهش دوام اون خواهد شد. بخصوص استفاده از دور پایین (کمتر از 2.5) و حالت خفه و به اصطلاح مرده که سبب آسیب های متعدد و شدید به موتور میشود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید داشبورد سمند ال ایکس مدل96 از پلاستیک سخت هست یا نرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ف کاکایی.

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام. امروز مورخ ۰۳/۲۷ ۹۶ سمند ال ایکس سال رو تحویل گرفتم. خدارو شکر خیلی ماشین سر حال و بی سرو صدا و خوبیه. هشت سال سمند دارم. فقط یم خورده کم شتابه. اونم خوب میشه. اینم بگم اگه در ماه بیشتر از دو هزار کیلومتر راه میرید حتما سمند موتور ملی دوگانه بگیرید و گرنه سمند سال حرف نداره. کاملا بی دردسره. چیزی برای خراب شدن نداره..همزمان سمند ال ایکس ۸۳ و سمند ال ایکس ۹۰ دوگانه فابریک و سمند سال ۹۶ دارم.در ضمن پارس موتور زانتیا و زانتیا و پژو ۴۰۵ داشتم ولی سمند بطور کلی از همشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام مطمعنی زانتیا داشتی؟؟؟؟؟؟؟
      ینی سمندت راحتی و شتاب و قدرتش از سیتروئن زانتیا 2000 بیشتره؟؟؟؟ عجیبببب چون من الان سمند سال 90. 405مدل 90 و زانتیا 88 دارم و دوتا رو با یه لاستیک زانتیام عوض نمیکنم
      ممنون. بیای یه راهنمایی کنی که بنده حقیر چجوری از سمند سواری بگیرم که لذتش از زانتیا بیشتر شه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ابرام

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان به نظر شما سمند مولتی پلکس رنگ خاکستریش قشنگه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جناب مهرداد خان که در تاریخ 27 بهمن پارسال در مورد آمپر سمند سوال کرده بودی!
    بالاخره دیروز موفق شدم برم نمایندگی و راجع به این مسأله سوال کنم که بعد از بررسی ماشین گفتن هیچ مشکلی ندارد و بالا آمدن آمپر در سمند مالتی پلکس طبیعی است و هنوز هم برنامه ای برای آپدیت کامپیوترش به نمایندگیها ارسال نشده. البته ماشین من (مدل 95 ، موتور پژو) داخل شهر هیچوقت آمپرش به خط وسط نمیرسه و حتی در هوای 45 درجه با کولر هم (در شهر) به خط وسط نمیرسه. اما چند روز پیش در قسمت سربالایی اتوبان کاشان تهران با سرعت 120 و دمای هوای 45 درجه و وزن سرنشینها 200 کیلو و صندوق پر و کولر روشن ، آمپر آب تا تقریبا یک خط بعد از وسط بالا آمد. وقتی رسیدم به مقصد خودرو را خاموش کردم و بعد از ده دقیقه دوباره روشن کردم (چون میخواستم ماشین را جابجا کنم) که دیدم آمپر تا دو خط بعد از وسط بالا آمده و فن رادیات با سرعت بسیار تند شروع به کار کرد و بعد از جابجا کردن خودرو و خاموش کردن آن فن همچنان تا چند دقیقه روشن ماند تا دما پایین بیاید. پس از آن هم دو بار به مسافرت رفتم و هیچ مشکلی پیش نیامده. فقط شما اگر در مناطق گرمسیر زندگی میکنی و در تابستان زیاد از کولر استفاده میکنی روغن و فیلترش را زودتر از موعد عوض کن چون وظیفه اصلی خنک کردن موتور به عهدۀ روغن است. درب رادیات را هم چک کن که خراب نباشد (علامت خرابی درب رادیات کم کردن آب است). البته رادیات باید یک وجب سرش خالی باشد و اگر زیاد پرش کنی اضافه اش از درب رادیات بیرون میریزد و ممکن است درب را خراب کند. وگرنه در صورت رعایت این موارد انشاالله مشکلی برای ماشینت پیش نمیاد. اگر ماشینت تک سوز هست تعویض فیلتر بنزین نهایتاً هر 15 هزار کیلومتر فراموش نشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      آقا مصطفی …سلام…بنده دو تا سوال داشتم از شما، 1 – ماشینت چند تا رفته و شتابش تو جاده چطوره ؟؟شنیدم سمندهای موتور پژو شتاب ندارند و تنبل هستند!!دوم اینکه داستان واشر سر سیلند خودروهای موتور پژو چیه ؟ شنیدیم که موتور پژو رو زیاد سرعت بری و گاز بدی واشر می سوزونه!!!خدای نکرده برای شما پیش نیامده که؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۲۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام علی آقا
        ماشینم 22 هزارتا رفته. تا حالا با سرعت بیش از 120 تا نرفتم و خداروشکر هیچ مشکلی هم پیش نیامده. راجع به شتاب و تنبلی هم مطلبی که همینجا در تاریخ 8 خرداد و 5 خرداد نوشتم را بخون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. حسن

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان من سمندسال ثبت نام کردم ولی توشک وتردیدقرارگرفتم که نکنه ماشین خوبی ازاب درنیادلطفانظرتون وبگیدباتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام ، آقا مصطفی عزیز…. یک سوال کلیشه ای داشتم و اون اینکه شنیدم سمند های ال ایکس همشون سرو صدای داشبورد و دربها رو دارند…یعنی میگن کلاً اطاق سمند صدا و لرزش در دورهای مختلف موتور داره…آیا شما این مشکل رو داشتید …ممنون میشم پاسخم را بدهید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      سلام علی آقا
      توی این یکسال هنوز این اتفاق نیفتاده و هیچ صدا و لرزشی در ماشین احساس نمیشه و داخلش در هر دور موتوری کاملا آرام است. البته من همیشه ماشین را زیر سایه پارک میکنم و سرعتگیر و دست اندازها را خیلی مراعات میکنم. ولی اوایل که سمند را خریده بودم یکی از دربهای عقبش بعد از گذشت 5000 کیلومتر صدا میداد و انگار لق شده بود و در جایش تکان می خورد. البته از بیرون هم که نگاه میکردی فکر میکردی درب کامل بسته نشده در حالیکه درب کاملا بسته بود و اگر هم جوری تنظیمش می کردی که کاملا بسته به نظر بیاد انگار درب تحت فشار قرار می گرفت و به راحتی باز و بسته نمیشد. به نظر میرسید اون لاستیک دور درب مزاحم بسته شدن کامل درب بود. دوبار هم رفتم نمایندگی ولی ریگلاژ نشد تا اینکه یکی از نمایندگیها گفت تمام سمندها همینجورن!!! وقتی از نمایندگی ناامید شدم خودم یه آچار ستاره ای برداشتم و درصدد تنظیم آهنی که روی بدنه خودرو هست و قفل درب به آن گیر می کند برآمدم. اما باز هم نشد که نشد و هنوز فکر میکردی گوشۀ درب باز است و درست بسته نشده. من هم دیگه بیخیال تعمیرش شدم و بهش توجه نمی کردم. تا اینکه ماشین به کیلومتر 10000 رسید و چون معتقدم هیچ کاری نشد نداره دوباره خودم دست بکار شدم و اون میله را تنظیم کردم. در کمال ناباوری درب مشکلش کاملا رفع شد. بعد که تحقیق کردم متوجه شدم تمام این مشکلات بخاطر نو بودن لاستیک دور درب بوده و با گذشت زمان و باز و بسته شدنهای مکرر درب ، این لاستیک کمی می خوابد (آب بندی میشود) و درب کیپ می شود. الآن دیگه هیچکدوم از دربها مشکل نداره و صدا هم نمیدهد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. علی

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    داش مصطفی ممنون از پاسختون…مصرف ماشینت تو جاده و شهر چه جوره؟؟؟یه آمار بگیر ببین میتونی شمع سوزنی ژاپنی بندازی رو موتورماشینت؟؟ یعنی شمعی که سازگار با موتور 1800 پژو باشه و آسیبی به موتور نرسونه…چون من شنیدم شمع های سوزنی مصرف رو میاره پایین و شتاب رو هم بالا میبره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      راجع به مصرف در تاریخ 5 خرداد کامنت نوشتم. اما در مورد شمع اطلاعی ندارم و تا حالا شمع هیچ کدوم از ماشینهام رو عوض نکردم حتی شمع روآی سالی که داشتم و 120 هزارتا کار کرده بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. علی

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام و ممنون آقا مصطفی…می خواستم از هندلینگ و نرمی ماشینت هم برام بگی…البته فکر کنم قبلاً گفتی ولی مسئله اینه که شما گفتی قبلاً آردی داشتی و الآن سمند سوار هستی… قیاس این دو (آردی و سمند) عادلانه نیست …چون در هر صورت سمند نرمتر و راحت تر از آردی هست…ولی شما اگه بتونی با پژو، پارس و یا 206 هم سواری کنی و بعد نرمی و راحتی سمند سال رو با اونها قیاس کنی خیلی بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      بله حق با شماست. البته پژو را امتحان کردم و راحتی و امکاناتش نسبت به سمند اصلا خوب نبود ولی پارس و 206 را امتحان نکردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (19 ديدگاه)

        داش مصطفی ممنون از اینکه راهنمائیم کردی من بازم در آینده مزاحم شما می شوم ، چون کلاً سمند رو خیلی دوست دارم ، و با اینکه خیلی ساله که راننده هستم و ماشین باز و فنی ماشین هم کم و بیش بلدم ولی خوب تا حالا تجربه رانندگی با سمند رو نداشتم…و نظر شخصی ام اینه که در بین همه محصولات داخلی خوشکل ترو سالارتر از همه هست!! من پول تو بانک گذاشتم و تا دو ماه دیگه وام میگیرم ، و از بین سمند ال ایکس سال و سمند ef7 تک سوز(دلم بیشتر با سمند سال هست) یکی رو انتخاب می کنم و نقدی خریداری می کنم.امیدوارم هر چی می خرم شانسم خوب باشه…از شما هم بابت پاسخهاتون تشکر می کنم گرچه ارتباط ما با هم همچنان پا برجاست…یا علی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. مریم

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین سمند ال ایکس دو گانه کارخونه دارم.ماشینم خوب گاز نمیخوره.یه به عبارتی تنبله.دلیلش چیه.تا الان صد هزارتا کارکرده ممنون اگه دوستان راهنمایی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      تا آنجا که اطلاع دارم چهارتا تا دلیل میتونه داشته باشه:
      خرابی تسمه تایم و واتر پمپ
      خرابی دیسک و صفحه
      خرابی شمع و وایر
      کثیف شدن فیلتر بنزین یا گاز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. حامد

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید بنده دو روزه که سمند ال ایکس مدل ۹۳ گرفتم میخواستم ببینم کسی میدونه چرا یکمی صدای موتور داخل اتاق میاد چون من سمند ۸۹ داشتم اصلا صدایی نمیشنیدم میخواستم ببینم طبیعیه یا نه منتظر جوابتون هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام من سمند مدل 83 دارم که خیلی دوست دارم فرمون چهار گوش جدید و کیلومتر جدید بزارم لطفا راهنماییم کنید تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امین

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا شیشیه عقب سمند ال ایکس برقی است?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      بله، فقط سمند se هست که شیشه های عقبش دستی می باشد. سمند se را می توان از شکل چراغهای عقبش تشخیص داد چون کمی بزرگتر از چراغهای عقب سمند ال ایکس می باشند. البته این تفاوت فقط در سمندهای مدل بالا وجود دارد وگرنه سمندهای قدیمی همگی دارای چراغهای عقب بزرگی می باشند حتی مدل ال ایکسش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مصطفی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام
    اگر کسی روش تنظیم زاویۀ چراغهای جلوی سمند را بلد است لطفا بگه. مخصوصا نور پایین سمندهای جدید خیلی وسعت کمی دارد و به سختی جلو را روشن میکند (یعنی باید کمی زاویۀ چراغ را به سمت بالا ببریم). در ضمن دوستانی که سمند دارن خیلی مواظب ستونهای دو طرف باشن. واقعا سر تقاطع یا پیچ، دید راننده را محدود می کنند. یعنی نقاط کور سمند در حد نیسان آبی است!! خیلی مراقب باشید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند فقط سفارشی 88
    واقعا زانتیا رو میگیره. سواریش حرف نداره. مصرفش کمه. کم خرج هم هست. اونایی ک شک دارن یه بار باهاش رانندگی کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حمید

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام سمند ال ایکس سال بخرم آیا قابل به گیربکس اتوماتیک شدن داره یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد رشیدی

    ۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام می گویند سمند ال ایکس از اول سال ۹۷ تولیدش قطع می شود راستی یا دروغ بودن این خبر را لطف کنید اطلاع دهید تشکرات فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا