ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من الان نزدیک 2 ساله که 315 نیو هاچبک دارم، تا قبل از اون، سمندef7 و 206 تیپ 5 و پارس تیو فایو داشتم و روندم. اولین نکته ای ک موقع رویارویی با این ماشین مورد توجهه، دیزاینشه که عملا از همه ی خودرو های داخلی شیکتر و جذاب تره و با ابعاد بدنه اش، تفاوت چندانی با 206 اس دی نداره(مدل هاچبک ام وی ام) با توجه به دیزاینش، از هم رده هاش مقداری بلند تر دیده میشه مانند ساندرو استپ وی. زمانی که سوارش میشین با طراحی متفاوت با خطوط طولی و عرضی روی داشبورد مواجه میشین که زیبایی خاصی به داخل ماشین داده و با شکل جدید کیلومتر و دور سنج، این زیبایی کامل شده. تنها ایراد داخل اتاق، جنس پوسته در و داشبوردشه ک از پلاستیک خشک درست شده. صندلی های نرم و بزرگی داره ولی در سر پیچ ها باعث تکون خوردن افردا به چپ و راست میشه. اتاق بسیار جاداری نسبت به 206 داره و در عقب برا سرنشینان با قد بلند مشکلی ب وجود نمیاره. با حجم صندوق بیشتر از 206(هاچبک) ماشین مناسبی برای مسافرته. از نظر موتوری، یکی از خوش صداترین موتور های تولید داخله و انتقال صدای بسیار ناچیزی ب اتاق داره. با توان 107 اسب با حجم 1.5 لیتر، توان قابل قبولی داره ولی به خاطر وزن سنگین و ضرایب گیربکس سنگینش، کمی شتابگیری باهاش سخته و اگر قصد کل انداختن با 206 تیپ 5 دارید پیشنهاد میدم کلی تمرین کنین. در این صورت میتونین باهاش دو ب دو کنین وگرنه تا 120 کیلومتر 206 پیشتاز خواهد بود.ماشین خودم فعلا 90 هزار کیلومتر راه رفته و تا ب این لحظه به هیچ وجه مشکلی نداشته و هیچ کدوم از قطعاتش دچار افت کیفیتی نشده . با مصرف صدی 6 لیتر، ماشین خوش مصرفیه و هوای صاحبشو داره. در کل، 315 در رنج قیمتی خودش، یکی از بهترین اتخاب هاست و من به شخصه بعد از این همه مدت استفاده، پیشنهادم اینه اگر در انتخاب بین 206 و 315 گیر کردین، شک نکنین 315 خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط میدونم آدم موقع فروش ماشین چینی قیمتهایی ک دلال ها میدن از صد تا فحش بدتره ولی ۲۰۶قیمتش مشخصه و هنوز طرف دلال جماعت نرفته یکی از تو فک و فامیل خواهان ماشینت میشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. مالباخته

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده عید امسال خودرو صفر خریدم الان پانزده هزار باهاش فقط تو جاده تردد کردم تجربه شخصی اینجانب را بشنوید:

    معایب:
    صدای گوش خراش زوزه گیربکس
    شتاب ضعیف
    کم اوردن در سربالایی که توی مسافرت به شهرهای کوهستانی محسوسه
    ترمز ضعیف
    بوی بد از دیسک و صحفه در ترافیک یا سربالایی
    صدای زوزه باد از لای در و پنجره
    لرزش ماشین در دنده عقب
    یکبار مصرف بودن اپشنهای خودرو
    صدای درب صندوق عقب و طاقچه
    صدا افتادن توی داشتبورد و درها
    کوبش شدید کمک فنرها و خشکی و صدا دادن کمکها
    ضعف شدید جلوبندی
    صدا افتادن از کالیپر و جلوبندی
    جیر جیر صدای صندلیها
    افت قیمت شدید الان ۲ ماهه گذاشتم فروش ۲ نفرم مشتری زنگ نزده
    افت قیمت قطعی بالای ۱۰ تومن
    نبودن قطعات ریز مثلا یه خار بشکنه هیچ جای ایران ندارتش
    قطعات گران
    نداشتن مکانیک بجز نمایندگیها که اونام هیچی بلد نیستن

    مزایا:
    فرمان نرم
    رخ و طراحی زیبا

    جمع بندی:
    بزرگترین اشتباه و تجربه زندگیم خرید چینی بود
    گول ظاهرشو خورد میفهمید گوللل
    پولی که با حقوق کارمندی از شکم زن و بچم زدم ریختم تو حلقوم چینیها
    واسه خودم اقساطی سه ساله نزدیک ۶۳ میلیون در اومد الان در بازار در بهترین حالت ازم ۳۷ میلیون میخرنش
    گول اینایی که میان میگن خوبه رو نخورید تورو خدا
    منم گول همین کامنتهای دوستانی رو خوردم که اینجا تبلیغ الکی مثبت میکنن اینا ماشینو دارن رو دستشون باد کرده میخاند از شرش خلاص بشند

    موافقم 1
    مخالفم 3
  4. داود

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط دسته دوم بخرید خیلی پر ضرره خیییییلیییییی

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. نادرشاه افشار مثلا

      ۲۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دست دوم هم بخرید ماشین چینی رو بعدکه میخواهید بفروشید باید خیلی التماس خریدار کنید تا بخره ماشینتون رو ـ ضمنا با اولین تصادف و دیدن قیمتهای فضایی و نبودن قطعات و بعضا وروندن قطعات به ماشین بالاجبار البته ـ شما هم میرید توصف چند هزار نفری که با التماس میخوان ماشین چینی شون رو رد کنن ـ تازه وقتی فروش نمیره هی بدتر از ماشینتون متنفر میشین ـ در کل ماشینای خوشگلی هستند ولی نبایدبه چشم پول بهشون نگاه کرد ـ الان شما پژو رو دویست تومن زیر فی بدین یه ساعته فروش رفته ولی مثلا ام وی ام رو باید چندین میلیونی ضرر کنید

      برای مثال ام وی ام ۳۱۵ هاچبک مدل ۹۲ به زور ۲۲ تا ۲۴ فروش میره در حالی که نوش حدود چهل میلیونه ـ تیپ پنج صفر سی و پنج تومن و مدل نود و دو حدود ۲۴تا۲۷ تومن هست ـ صمن اینکه فروش تیپ پنج یه روزه س و ام وی ام دو ماه طول میکشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چینی هرگز
    پراید بخری بهتره تادماشین چینی بخری
    اینا عروسکای بزک شده هستن ازما گفتن بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. محمد

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی ملی ،یکی از خنده دار ترین حرفهایی که همه شنیدن.اصلی ترین قطعات خودروهای ایرانی از چینه.خودروهای چینی به اروپا صادر میشه هرچند خیلی کمه ولی جیلی سفارش اروپاس.بعضیها فک میکنن 206 صفر خریدن این ماشین فرانسویه ، نه عزیز این 206، سمند،405 یا هر خودروی تولید داخل یه خودروی ایرانی چینی هست که شما خریدین که فقط آرم و اسم پژو رو داره.به نظر من اگه پول داشته باشی یه هیوندای یا تویوتا بخری و راحت باشی و لذت ببری وگرنه خودروی چینی حداقل دو تا استاندارد داره دو تا تست نصفه و نیمه انجام میشه وااااااااااااای بحال ایران خودرو از سایپا م حرفی نزدم چون خجالت کشیدم…..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. فرهاد

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان…من از هر دو ماشین داشتم…. درمورو اپشن باید بگم ۳۱۵به پای ۲۰۶ نمیرسه ۲۰۶ حدود ۲۰ تا اپشن غیر فعال داره که باید فعال کنید… از کروز کنترل گرفته تا سنسور باران و چراغ شورو گرم کن سرد کن صندلی ولی ۳۱۵ اخرش همیناست…. شتاب ۲۰۶ تیپ ۵ فوقالعادست…. هزیینه نگهداری و افت قیمت ۲۰۶ کمتره.. درسته ۳۱۵ بروز تره ولی به چه قیمتی .. افت ۴۰ درصدی…قطعات ۲۰۶ همه جا پر… ولی من واسه یه دسته موتور ۳۱۵ دو جفت کفش پاره کردم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. میلاد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا نکن دیگه این چه کاریه ۲۰۶ با ماشین چینی آخه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. سام

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    بنده از سال نود ٢٠۶تیپ ۶ دارم و هنوز هیچ خرجی بجز تعویض روغن و فیلتر انجام ندادم
    اصلاً با ام وی ام قابل مقایسه نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. علی رضا قربانی

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 315 و 530 داشتم و ازش کاملا راضی بودم هم از نظر سوخت و سر وصدا و فضای داخل ماشین و دید و ….الانم سمند موتور جدید دارم که واقعا خوبه به جز دیدش البته.206 هم دوست دارم اما میگن وسایلش گرونه واسه همینم دنبالش نمیرم.
    اگه کسی راجب به وایلش نظری داره بهم بگه ممنون میشم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. رستگار

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستتان من از سال ٩٢ام وی ام دارم وخیلی خیلی ازش راضیم هم کم مصرفه صندوق بسیار جاداری داره اپشن هان عالیه قسمت سرنشینان عقب بسیار جادارهاز لحاط نور دهی داخل اتومبیل بسیار عالیه بنده توی این مدت فقط روغنشو عوض کردمو بس گذشته از اسم چینی داشتنش بسیار ماشین خوشدستیه شکل ظاهریشم که واقعا شکیل تراز ٢٠۶ هست بنده ۵ سال ٢٠۶ داشتم قبل از ام وی ام ولی خدا شاهده خیلی بهتراز ٢٠۶ هست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  12. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال؟
    قیمت volvo v40 برابر ۲۲۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان چطوری برابر با ۲۰۶ هست آیا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ℳムℳムの

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین ۳۱۵ واقعا ایمنی بالایی داره
    شتاب خوبیم داره
    کسایی هم که میگن توی سر بالایی کم میاره قشنگ مشخصه اصلا سوار این ماشین نشدن تا حالا
    ۲۰۶ هم یک ماشین درجه ۳ چینی هستش و اصلا نمیشه اون رو به فرانسه ربط داد
    من الان ۴ سال هست که MVM315 دارم و واقعا راضیم ازش کم مصرفه صدای کمی داره آپشن هاش زیاده ظاهر شکیلی داره و از هم مهم تر خیلی ماشین مقاومیه
    شما با فرمون ۲۰۶ تو سرعت بالا یکم بخوای بازی کنس کله پا میشه ولی توصیه میکنم حتما این کارو یه بار با ۳۱۵ انجام بدی
    خودتون مقایسه کنید
    ۲۰۶ یه ماشین با طراحی قدیمی و قطعات درجه ۳/۴ چینی
    Mvm طراحی و امکانات بروز با قطعات درجه یک چینی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. وفا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 315 مدل 92 دارم فوق العاده عالی و راحته…206 ماشین خشک و اذیت کننده و کلا تو خرجه
    ولی 315 تا به حال هیچ مشکلی نخورده فقط و فقط روغن عوض کردم
    حتی آب رادیاتورم سالی یک بار هم یک قطره کم نمیکنه !!
    اینایی که میان میگن صدا میده و شتاب و … احتمالا یا سوار نشدن یا قصد سیاه نمایی دارن
    این ماشین کلا یه سرو گردن بالاتر از نه تنها 206، بلکه هر ماشینی که تو ایران ساخته میشه هست و به لحاظ ایمنی با 206 تو یک کفه هم نیست
    من خودم 206 داشتم ولی 4 ساله 315 دارم و حاضر نیستم عوض کنم با 100 تا آشغال ایرانی! به کسایی که گیر کردن هم اینو توصیه کردم ، خریدن و راضی هستن
    315 یه تستی رو پس داده و چندین کشور جهان اینو وارد میکنن که اسم اوجینالش فالوین هست، اما 206 اصلا تست هم میشه ؟؟(206 ایران منظوره ها!! نه 30 سال پیش فرانسه که کلا خودش منسوخ کرده) قطعات 206 سفارش ایران درجه 3 و بدون هیچ گونه کنترلی

    اگر میخواین 315 بخرین شک نکنین و بهش اعتقاد داشته باشین و حرف ایرانی سوار ها رو جدی نگیرین، این افراد نمیدونن و آگاهشون کنین
    همینا هستن که باعث میشن ایران خودرو و سایپا هر روز بیشتر گند بزنن چون اینا با افتخار میخرن!! و دفاع میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. amin

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما میرید نمایندگی و قصد خرید دارید
    از زمان تحویل ماشین سوال میپرسید
    به شما میگن ۳ تا ۷ روز اونم با شرایط فروش خوب

    همه چیز خوبه تا زمانی که ثبت نام‌ میکنید.

    ازشون تست درایو خواستم ، رفتیم نمایندگی سعادت آباد و یک‌ ماشین به من دادن
    بعد از تمام شدن تست متوجه شدم که ماشین نو یکی از مشتری ها بوده و بدون این ک آب بندی بشه ماشین رو به من دادن برای تست چون گفته بودم بدون تست ماشین نمیخرم.

    تو نمایندگی شخصی بود که خیلی معترض بود ، دلیل رو پرسیدم ، گفتن که ماشین نو ای که تحویلشون دادن یکی‌ از تایراش آپارات شده بوده! اینو شنیدم ولی متاسفانه قبلش ثبت نام کرده بودم !

    برای هر ماشین آپشن های اضافی وجود داره ، مثل شیشه دودی و … و دقیقا مانند بازار یابهای تلفنی اصرار که شما باید اینا رو به ماشینتون اضافه کنید و بعضی از الزامات ماشین مثل سینی زیر موتور رو جزو آپشن قرار دادن !! اون هم با قیمتای بسیار بالاتر از بازار آزاد و البته کیفیت برابر.

    وقتی برگه قرار داد رو میبینید ، موعد تحویل ۳۰ روزه نوشته شده ، دلیل رو پرسیدم چون بارها تاکید کرده بودم که ماشین رو سریع میخوام و اگر نمیتونید تحویل بدید من ثبت سفارش نکنم و ماشین دست دوم خریداری کنم ،گفتن توجه نکنید انشالله تا هفته دیگه دستتون میرسه.

    الان‌ ۲۶ روز از موعد ثبت نام من میگذره

    رفتم نمایندگی مرکزی این شرکت بهم من میگن کلا x22 ای وجود نداره در تهران و همون موقع که من ثبت نام کردم هم خیلی ها بیش از ۳۰ روز در صف ماشین بودن.
    دلایل زیادی آوردن مثل این که فلان وزارت خانه سنگ اندازی میکنه یا اعتصاب رانندگان ماشین های سنگین ، سوالم این هست که شما که اطلاع دارید ازین مسایل ، پس چرا همه نمایندگی های شما وعده تحویل سریع میدن ؟؟

    سه روز پیش دو نمایندگی دیگر mvm رفتم و شرایط فروش رو پرسیدم و باز هم به من گفتن تحویل ۳ تا ۷ روزه در حالی که “میدونن” قبل از شما هم کلی مشتری تو صف هستن و میدونن امکان تحویل زیر ۳۰ روز رو ندارن ، میددنن با فلان وزارت خانه مشکل دارن یا میدونن که راننده ها اعتصاب کردن اما در هر صورت با وعده تحویل سریع میخوان شما رو مجاب کنن که ثبت نام کنید و پول رو پرداخت کنید .

    امیدوارم باقی حرف هایی که میزنن و زدن این حالت رو نداشته باشه
    اگر هم بعد از ۲۵ روز صبر کردن بخواید انصراف بدید پولتون رو ۳۰ روز کاری بعد برمیگردونن و بعد از ۵۵ روز مار این مارپله شما رو نیش میزنه و دوباره میرید سر خونه اول :)

    اگر ماشینی تحویل شد در مورد خود ماشین هم ثبت نظر خواهم کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ahmad

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ‌سلام
    من تقریبا دو سالی ۲۰۶ داشتم. اما اصلا راضی نبودم. سربالایی که نمیکشید حتما باید کولر خاموش میشد و گرنه ماشین خاموش میکرد. تا حالا باهاش مسافرت خوب نداشتم یکبار چون ترافیک افتادم سرسیلندر سوزوندم بخاطر کولر و یکبار هم کاشان رفته بودم شلنگ بخاری یهو ترکید و ….
    عوضش کردم پراید ۱۱۱ گرفتم. ماشین خوبی بود مخصوصا بخاطر کم جا بودنش جا پارک راحت گیر میاوردم . باهاش خیلی مسافرت هم رفتم خداییش تو راه نذاشتمتم مثل ۲۰۶. اما خوب صدای موتور تو اتوبان آزار دهنده بود بالای ۱۰۰ تا سرعت میلرزیدو … الان ماشینم افتاده تو خرج و هر دو سه هفته یبار میبرم تعمیرگاه یبار تسمه تایمشه یبار استارتش. میخوام بفروشم و جاش mvm۳۱۵ البته دست دوم. آیا این ماشین ارزش خریدن داره؟ چون نهایت پولی که بتونم بدم یا باید ساینا بخرم یا mvm315 دست دوم. به نظرتون کدوم بهتره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا