ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سلیم

    ۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه هموطنان عزیزم
    ببینید اینکه 206 بهتره یا ماشین چینی باید با اطلاعات روز حرف زد اینکه 206 قدیم داره و میگه عالیه شکی نیست چون قیمت قبل خریده و وسائلش هم فرانسوی بود ولی حالا چی قیمت واقعی 15 میلیونی 206 شده 40 میلیون ارزش داره که دو یا سه برابر بریزیم تو جیب این خودروسازان. موضوع مهم اینجاست که تو این چند سال هیچ غلطی نکردند حالا دارن از مردم سوء استفاده می کنند. من صرفنظر از انتخاب عزیزانم مطمئنم چین ماشینی که در کشور شیلی خودرو سال شد و در خیلی از کشورها صادرات می کنه نمیاد خراب بزنه مطمئن باشید اونا مثل ما فکر نمیکنند و بازار بین المللی خودشون را خراب نمی کنن من حاضرم 40 میلیون بریزم تو جیب چینی ها ولی از این خودروسازها این خودروها که اینقدر گران کردند به خاطر بی مدیریتی نخرم. به عنوان مثال میگن خودرو ملی، ولی شما ببینید تا دماغشون را با تحریم گرفتن قیمت دو برابر شد. شما مگه نگفتید ملیه پس چی شد صداتون درآمد که قطعات اکثرا خارجیه. واقعا رو دارن. پولمو توجیب خارجیا می ریزم ولی توجیب اینها نمی ریزم که فقط فکر جیب خودشون هستند نه مردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود نجارزاده

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زشته بخدا.اونایی که از جنس چینی بد مینویسن اگه یه نگاهی به دوروبر خودشون بکنن میبینن که همه چیزشون چینیه .موبایل ,لپ تاپ,ال سی دی,سینمای خانگی,کامپیوتر,با هر نو مارکی بالاخره چین در تولیدش نقش داشته.من ام وی ام ۳۱۵ دارم.هر کی داره راضیه.سگش شرف داره به خودروهای داخلی که فقط مرغوبیت رو فدای جیب کردند.چین در تولیداتش موفقه چون نظر سنجی میکنه.در طراحی این خودرو از جدیدترین ماشینهای زیبا الهام گرفته شده.اونایی که خریدن مبارکشون باشه.چون میدونم دارن لذتش رو میبرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناشناس

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز شاید تمام این چیزایی که میگی چینی باشن ولی این کجا و آن کجا.مثلا محصولات اپل همه تو چین تولید میشن ولی تحت لیسانس و نظارت کارخانه اصلی.نه اینکه همه چیزش از طراحی تا ساختش بدست جوانان غیور چینی باشه.اون ماشین شما هم ازین قاعده مستثنی نیست مگر اینکه مثه ما ایرانیا از تکنولوژی کشوری دزدیده باشن.بازم میگم اطلاعات من ناقصه و اینا نظرات شخصی منه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یک جمله و بس:

      ” فقط و فقط کسی میتونه راجع به چیزی نظر بده که یا از اون استفاده کرده یا با اون سرکار داشته باشه و یا در تخصص کاری طرف باشه”

      نتیجه:

      از اونجایی که تمتم ماشین ها قطعاتشون چینی است mvm 315 نسبت به 206 خیلی سرتره.
      والسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ناشناس

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا سلیم من هم یه جورایی با نظرت موافقم ولی به این دقت کردی که شما هم داری پول تو جیب همین مسئولین وطنی میریزی؟فکر کردی کل پولی که میدی میره تو جیب چینینا؟نه عزیزم چین که مثل ایران نیست وقتیکه یه قیمت برا چیزی در نظر گرفته میشه تا آخر اون قیمت ثابت میمونه مگر اینکه کیفیت رو بالاتر ببرن.ولی تو این هرچی مردم بیشتر بخرن اینا هم قیمت رو بالاتر میبرن.تازه نکته اصلی اینجاست که اگه مسئولین ما بدونن که با ورود خودرو چینی خودرو سازایی مثله ایران خودرو ضرر میکنن بازم میذاشتن این اتفاق بیفته ؟نه عزیزم اینجا هم همون داستان ازین جیب به اون جیبه.یعنی یه جورایی فروش کمتر ایران خودرو با فروش بیشتر خودرو چینی بالانس میشه.ببخشید شاید دلایلم کارشناسی نباشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرش

    ۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام دوستان من 206 اس دی وی 8 دارم واقعا ازش راضیم تقریبا 1سالو نیمه از نمایندگی تحویل گرفتم اصلا کوجکترین ایرادی واسش پیش نیومده واقعا ازش راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهراب

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      چون از ماشینش که مونتاژی ایران خودرو هست باید منفی بگیری!!!واقعا مسخرس تا کی میخواین به این رفتارتون ادامه بدین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من معمولاً اهل نظر دادن نیستم ولی چون از طریق همین نظرات بعد از کلی تحقیق در سال 89 یه SD V8خریدم برای ادای دین تجربه خودم رو میگم:
    هیچ کدوم از ماشینهایی که در ایران تولید یا حتی وارد میشن قیمت واقعیشون نیست پس اینکه 206 به این قیمت می ارزه یا نه جای بحث نداره چون ماشینای دیگه هم به قیمت واقعیشون عرضه نمیشن و مصرف کننده قربانی اول و آخر هست اما درباره 206 تیپ 5 بدلیل آپشنهایی که داره و اروپایی بودن طراحی و تکنولوژی ماشین هر چقدر هم که با قطعات چینی مونتاژ بشن باز کیفیت و کارایی و عمر بهتری دارن چینی ها این اواخر پیشرفت چشمگیری در طراحی و ساخت خودرو داشتن اما هنوز نتونستن خودشون رو مطرح کنن و با جعل و تقلید و کپی برداری حتی در ستاره های امنیت خودروسعی ذر مطرح شدن دارن ولی اگه دقت کنین خیلی از خودروهای چینی فاقد اطلاعات شفاف فنی هستن مثلا کارخونه صفر تا صد ماشین رو اعلام نکرده و ….. هر چند 206 SD سی وهفت میلیون نمی ارزه ولی مطمئنم با آپشن هایی که داره و آپشنهای فابریکی که میشه روش نصب کرد مثل کروز کنترل و اسپید لیمیتر و …. از سواری و امکاناتش لذت میبرید و از انتخابتون پشیمون نمیشید شاید الان یه ام وی ام از بغل من رد بشه و من لحظه ای مسحور زرق و برق و زیبایی اولیه اون بشم اما حس امنیت و اصالتی که 206 میده منو راضی نگه مداره در ضمن ماشینای چینی با کمبود قطعات مواجه هستن و توصیه میکنم تا امتحانشونو پس ندادن روی زندگی و سلامتتون ریسک نکنید حتی بخاطر لجبازی با فرقون سازهای داخلی بهترینها رو براتون آرزو دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بخدا هیچی مثل ال 90 نمیشه با هیوندای عاشقتم
    ی ساله که خریدمش اما هنوز هنوزه هیچ اخی نگفته اگه بقیه ماشینای پژو اگه بود دادش در میومد
    تا 200 تا تخت بردمش بازم جا برای گاز و سرعت داشت
    دمت گرم L 90

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کربن

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      200تا سرعت رفتی برادر من؟خجالت نکشیدی؟ چشمان همیشه بیدار پلیس خدمتگذار کجا خواب بود؟ افسووووووووس. حالا اون هیچی ، تو این خیابونای ایران با این همه چاله چوله چجوری 200 رفتی؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      200 تا روی سقف رفتی یا روی چرخ.اصلا از خودرو چینی خوشم نمیاد.ولی از اینکه هر روز باید ال90 زشتو ببینم برای خودم متاسفم.قدیم بعضی کشورها باید حق توحش میپرداختند بنظرم الان باید ال90 حق زشتی دیدن به دیگران پرداخت کند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    میخوام براتون از یه تجربه که خودم دارم بگم.من از سال هشتادوشش 206 sdv8 دارم صدوبیست هزارکیلومتر بامن هم قدم بوده ولی امسال یه ام وام 315 خریدم که واقعا الان قدر 206 میفهمم ومیگم ای کاش باهاش ارومتر میروندم تو این تهران خراب شده.چون ام وئ ام هنوز هشتصتا کار نکرده دنده ش جانمیره البته برای ام وئ ام سوارا انگار عادیه مثل کپ 206 که همه میدونن اگی کسی این مشکل رو حل کرده به من راهنمایی بده.انتخاب بین این دوماشین به ماشین قبلی که سوار میشدین ربط داره.ولی ام وئ ام یکم سواری ارومترونرمی نسبت به 206 داره چون اون خصلته خشک واسپرت داره که باعث میشه به شما حس کوبیدن بده.در اخراینکه ام وئ ام تاالان نسبت به زیبایی که فدای کیفیت کرده بد نبود ولی کو تا صدوبیست هزارکیلومتر.امیدوارم همیشه با انتقادهامون به رشد فکری برسیم.باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منم با 315 همین مشکلو داشتم صفحه کلاج میتسو بیشی انداختم خیلی عالی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    با اینکه قبل از تجربه چند ماهه یکی از طرفداران 315 یا همون فالووین 2 بودم اما پس از یک دوره رانندگی به نتایج معمولی رسیدم که البته این نظر شخصی بنده هست و قصد تخریب خودروی خاصی رو ندارم در ابتدای ورود این خودرو اون رو خریداری کردم به قیمت 16 ملیون و هشتصد هزار تومان به رنگ قرمز که آپشن های خوبی داشت تریم داخلی زیبا و کامل بود نشانگرها در شب زیبا و دلنشین موتور بی صدا و صندلی های راحت اما این یه ور قضیه بود موتور این خودرو اصلا شتاب نداشت و در هنگام کولر روشن و در یک مسافرت بین شهری به نظر من کم میاورد اما خودروی قبلی من 206 تیپ 5 بود که گشتاور بالاتری رو نسبت به 315 تولید میکرد و چون در سال 84 خریداری شده بود تقریبا 80 درصد از قطعات فرانسوی بودند نه چینی من کاملا قاطعانه میتونم بگم که 206 به مراتب کیفیت بالاتر و شتاب بسیار بهتری رو نسبت به 315 داره من از خودرو هایی که لگ بزنن و شتاب نداشته باشن استقبال نمیکنم علیرقم آپشن هایی که ممکنه یکبار مصرف باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جمال

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    206 رو بیشتر قبول دارم
    اختلاف 15 ساله ماشین سازی فرانسه با چین کاملا واضع است
    شاید از پراید کمی بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      15 سال نه دوست عزیز 100سال اولین ماشین پژو 120سال پیش تولید شد.ماشین ریزه کاریهائی داره که چینی ها خیلی مونده بهش برسن.سال2011 در المان حتی 1دونه ازرا به فروش نرفت در فرانسه 2دستگاه اونهم به قیمت 24000دلار دیگه ماشین چینی جای خود دارد.این دوستانی که میگویند 1ساله دارم ایراد پیدا نکرده تعجب میکنم اگر کم کم 6سال و 100000 کیلومتر کارکرد و ایراد پیدا نکرد باید بگوئیم نه 1سال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. bnm

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خوب جانم معلومه که الان نمیشه این ماشین ها رو چه داخلی(چینی) وچه چینی با اون ماشینهای قطعات فرانسوی مقایسه کرد….. حرف الان مقایسه تولید و مونتاژ خودروهای حال هستش که همون هزار رحمت به چینی اصل وارداتیش..!!! اره جانم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ماشین فقط قطعات نیست.در درجه اول طراحی اونه و لحاظ کردن مسائل فنی است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Saied

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر شخصی من هم یکی از فاکتورهای اساسی خریدن ماشین سابقه و اصالت سازنده است ! مثلأ بنز داره ار 100 و اندس یال پیش ماشین میسازه و سازندگانی مثل کره ای ها فقط دارن تقلید میکنن. هرچند ماشیناشون واقعأ با کیفیته . اما آیا شما حاضری در مکان مشابه و در موقع خرید با قیمت واقعی به بی ام دبلیوی مثلأ 30 هزار دلاری رو نخری و به جاش یه هیوندایی 25 هزار دلاری رو بخری ؟ مثلأ بیش از 90 درصد جوابشون نه هست ! اما چیزی که برای من جای سوال داره اینه که من شخصأ 206 داشتم و اصلأ سواریش نرم نیست. حالا نمی دونم ماشین من 206 نبوده یا …. خدامیدونه !‌اخه تا اونجا که من میدونم 206 یه ماشین اسپرته و وماشینهای اسپرت سواریشون خشک تر از ماشینهای خانوادگیه. اصن رسمش همینه. ماشین ….جونیه و خراب شدن تو کارش نیست . داشبوردش هنوزم جوون و مدرنه. اما من یکی واقعأ باهاش دیگه حال نمی‌کنم. برای من خیلی کسل کننده است !‌ تازه به قول دوستم که 18 م زیاد بود تازه حالا شده 40 تومن ! فکشو بکن ! خودروی ملی با قطعات غیر ملی با قیمت دلار به مردمی که حقوقشون رو با پولی 3 برابر بی ارزش تر از دلار می‌گیرن ! اصن انده خنده است ! تفکرات مدیران ارشد دو شرکت سازنده خودرو (ببخشید پیچنده خودرو) به درد لای جرز هم نمیخوره وگرنه ما همچنان در حال تولید خودروی مدل 1987 نبودیم ! درسته که اروپایی ها خیلی برای تحقیق و توسعه خرج میکنن اما مگه ما پول کم داریم ؟ یه کم باید به خدمت وجدان این اقازاده ها رسید تا بفهمن که مردم ما شعور دارن. البته تا زمانی که مردم هی بخرن و سه برابر ارزش پول دادن دردشون نیاره منم باشم هزینه علکی برای خودم درست نمیکنم ! کو سمند NX7 که به نظر من حداقل قیافش ارزش خریدو داشت ! سال 92 رسید اما همچنان سال 90 نیومده تا اینا سمند NX7 رو به بازار بدن ! این لینکو ببینید خالی از لطف نیست : http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF/%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF-nx7/
    حداقل میشه گفت کمی تغییر دلچسب .
    توی این بلبشو حداقل سایپا با درآمدش یه ماشین طراحی کرده و جسارت تولید هاچ بک اونو هم داشته که امسال میده بیرون. امیدوارم موفق بشن ! هرچند راه درازی در پیش رو دارن. اما تو این بازار مسخره نخریدن تنها هنره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      این که همین راناست با یه کم تغیر در چراغهای عقبش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ساسان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم هم 206 تیپ دو دارم و هم 315
    فقط ماشین قشنگ و نرمیه
    فرمان نرمی نسبت به 206 داره مصرف بنزینش در شرایط رانندگی مشابه از 206 کمی بیشتره
    به علت وزن بیشترش تعادل خوبی در سر پیچ های تند نداره و مانند 206 صندوق دار است
    به علت بازی زیاد فنرها و نرمی آنها و فاصله کم جلوی خودرو با زمین باید خیلی مراقب دست اندازها و سرعت گیرها بود فاصله پمپ هیدرولیک 315 با زمین فقط یک وجب میباشد و چون زیر خودرو سینی محافظ ندارد باید مراقب بود خود من یک با روی یک سرعت گیر روی مسیرم که سالها با 206 از روی آن عبور میکردم و مشکلی نداشتم باعث شدم که پایه های نگهدارنده پمپ هیدرولیک 315 در این سرعت گیر به زمین گیر کند و باعث شکسته شدن آن بشود البته جدیدن سینی محافظ وارد بازار شده و میشه
    روی خودرو نسب کرد
    مشکل دیگر اکثر 315 ها صدای زوزه گیربکس در دنده 2 و3 با سرعت 40 کیلومتر در سربالای ها میباشد
    که نماینده خدمات این را عادی میداند
    مشکی بعدی خدمات بسیار ضعیف آن میباشد
    من برای مشکل پایین گرفتن ترمز به نمایندگی مراجعه کردم پس از چند بار که ماشین را به داخل تعمیرگاه بردند و برگرداندند مشکل رفع نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یه پسل باهوش

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    راسش من احساس می کنم 206 خیلی خسته کننده شده با اون زه های پلاستیکی مشکیش میشه

    گف یه پله بالا تر پراید 111 از لحاظ ظاهر ایستاده تازه قیمتش هم الان فقط باعث خجالته

    قدت هم که بلند باشه صندلی عقبش دیوانت می کنه

    به نظر من با شرایط فعلی و برای یه مصرف شهری و با جاده ای که از 100 کیلومتر بالاتر جریمه داره

    هیچ گزینه ای بهتر 315 نیس حداقل با امکانات حتی گول زننده اش اینقدر بهت توهین نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. behzad

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    من بعنوان کسی که هم 206داره هم315 صراحتا میگم 315بهتره.یه ضعفهایی داره.اما وقتی مقایسه میکنم واقعا راضیم از 315.من و خانومم هر روز دعوامون میشه که کی با کدوم ماشین بره.
    ضمنا اکثر کسایی که از 315بد میگنوکسایی هستن که هنوز توی 315 که چه عرض کنم.توی رنو5 هم نشستن.
    اینها همون کسایی هستن که همیشه آرزوی داشتن پژو405داشتن.حالا یه لول اومدن بالا 206دوست دارن.
    درضمن خیلی راضیم که ماشین دومم را از ایران خودرو و سایپا نگرفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aidin

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز من از ساله 84تا الان پژو داشتم 405و 206ولی امسال به اسرار ایال میخام یکی از ماشینها رو عوض کنم 315بخرم ولی میترسم که بعد پشیمون بشم شما چند وقته که 315 دارید؟
      ماشین زیبایی از 206 قشنگتره . قطعاطش چی گیر میاد لطفا جواب بدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا خدای ماشینو به نظر من هم شما فردی هستین که حامی چیزهای بیخودی هستین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. nimool

      ۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهتر فقط نظر خودتو در مورد ماشین بگی حالا شما دو تا ماشین داری 206 و 315 هرکی ندونه فکر میکنه بوگاتی و فراری دارین که دعواتونم میشه!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سام

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      بی خیال بابا!راننده!ماشین سوار!چه بکنیم دیگه ماشین ندیدیم چشممون به یه شبه ماشین چینی میخوره اب از لب و لوچه مون سرازیر میشه.باور کن من دهاتیم قبلا فقط سوار الاغ شدم من نسبت به اون دارم صحبت میکنم.رنو5 چیه خارجکیه؟جدیده؟ندیدم تا حالا!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سام

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      من متوجه نمیشم چرا باید یه نفر 2تا ماشین در یه کلاس بخره.ریا نباشه بالاخره ما هم پراید داریم.بگذریم خوب من هم 2تا ماشین دارم منتها یکیش کوچک و کم مصرف برای داخل شهره و یکیش کلاس d برای مسافرت.بنابراین یه کم حس ایرانیتم که همان مشکوک شدن به همه چیز است در من ایجاد شده که خدائی ناکرده این افرادی که میگویند هم زمان هر دوتاشو دارن شاید نداشته باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محسن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از سایت پدال بعید بود که یک همچین مقاله ای رو منتشر کنه.
    آخه نویسنده خودش تا حالا سوار 315 نشده چطور در موردش نظر میده.
    من خودم هم 206 داشتم و هم ام وی ام….اصلا کاری به بهتر بودن کدومشون ندارم…ولی نباید که بدون اطلاعات حرف زد..نویسنده خودش میگه من هنوز سوار 315 نشدم و نمیدونم که راحته یا نه.پس چطور در موردش اطلاعات میده. حتی نمیدونه که 315 ABS+EBD داره.
    واقعا متاسفم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عماد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    زیاد خودتونو خسته نکنید
    بله 206 خوب بود ولی الان دیگه بدرد نمیخوره
    وجه تشابه هر دو ماشین اینه که چینیه چون قطعات 206 رو هم چین داره میزنه فقط فرقش اینه که 206 رو ایران مونتاژ میکنه mvm رو چین یه تفاوت دیگه اینه که mvm صددرصد چینیه ولی 206 الان محصول مشترک ایران و برادر چین و برادر هند و… ایناست به نظر من باید تحریم کنیم و هیچی نخریم هر کی هر چی داره سوار بشه یه چند ماه چیزی نخرید بابا یه خورده به خودتون بیایید ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. saeed

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا جالب بود! احتمالا نویسنده کارمند ایران خودرو بوده و قصدش تخریبه ام وی ام بدبخته :-)

    من هم تیپ 6 سوار شدم و دارم و هم 315 ، اصلا با هم قابل مقایسه نیستن چه برسه که بخواد با تیپ 5 مقایسه بشه. اونقدری که 315 به روز و امکانات و کیفیتش خوبه و عالی هست تو تمام زمینه ها! صد البته از تیپ 5 بهتره. در مقایسه با تیپ 6 فقط دیفرانسیل تیپ ترونیک می تونه نقص این ماشین باشه والسلام.
    اینکه چینیه اصلا مهم نیست به خدا! الان چین بهترین تولیدات دنیا رو داره این ما ایرانی ها هستیم که به خاطر جیب خودمون و سود واردات جنس فیک و درجه 2 رو به اسم نمونه ی اصلی به مردم میندازیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علي(نماينده ي هامان در كيش)

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شما بدجوری متعصب داری به 206 پرو بال میدی.البته نا محسوس.اگه کارشناسانه بخوای قضاوت کنی مطمعن هستم که315 خیلی بهتر از یه 206هست..شما حتی اولین معیار رو برای یک خودرو فراموش کردی .که لازمه بگم یه 206 که الان تولید میشه امکان نداره به زبر10لیتر در 100کیلومتر مصرفش کاهش پیدا کنه.(کاری به فرانسویاش ندارم)اما یه315چینی 5و حتی در صورت نصب بادی کیت خود شرکت به 4.5هم در100کیلومتر میرسه.خواهشا به صرف داشتن یه 206 اینجوری مقایسه نکنید.من هیچ کدوم از این ماشینها رو ندارم اما با هر دوی اینها تست انجام دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علي(نماينده ي هامان در كيش)

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مورد صحبت آقای ساسان .احتمالا شما داری در مورد یه پراید صحبت میکنی نه یه 315.این چیزای گفتی اصلا حرفه ای و منطقی نیست.همون 206 رو سوار شی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. iman

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من یه ۲۰۶ دارم و می‌خوام بفروشم ۳۱۵ بگیرم ولی‌ جالبه همه مخالفن با اینکه نداشتن.حالا چون نمی‌تونن بخرن یا … ولی‌ شخصا دوست دارم تجربش کنم با اینکه قبلا ۲۰۶ و ال۹۰ داشتم و از اون بیشتر از ۲۰۶ راضی‌ بودم از هر لحاظِ راحتی‌ و … ولی‌ میگم بابا درسته یکم گرونتره یا چینی ولی‌ دفر چینه نه ایران و از ایران بهتره بعدم فکر می‌کنم که از ۲۰۶ خدایئ از هر لحاظ ضایع تر نباشه باز شماهم بگید کارم درسته یا نه خوشحال میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اقا ایمان بخر وقتی دیدگاهت در باره جنس چینی اینه بخر.من که حالا حالاها جنس چینی نمیخرم چون چین ذاتش خرابه,رفتی پیش یه نجار خوب و بهش پیشنهاد ساخت یه در بیکیفیت ارزون دادی تا حالا؟من رفتم.میدونی جوابمو چی داده ؟گفت دستمزد کمتری ازت میگیرم ولی کار خودمو خراب نمیکنم.کل چین شعورش به اندازه یه استاد نجار نیست.این که بعضیها میگویند چین انواع و اقسام جنسها از افتضاح تا عالی را دارد دقیقا محکوم کردن چین است نه دفاع خودشون خبر ندارند.ذاتش خرابه ,خراب ولی شما بخر!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. payam

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من mvm رو نداشتم و فقط توش رو دیدم ، زیاد نمیتونم در موردش نظر بدم ولی منطقی اینه که یه ماشینه چینی با نصف قیمت یک ماشین اروپایی عرضه بشه ولی تو ایران با قیمت برابر به فروش میرسونن و مردم هم میخرن !!
    نکته دوم هم در مورد مقاله بالا اینه که من به عنوان یک ماشین باز که چندین ماشین خارجی داشتم با جمله ” پژو 206 دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره ” کاملاً مخالفم . 206 هم هندلینگش در حد پرایده و هم نرمیش از ” پرشیا ، 405 ، سمند ، ریو ، l90 ، پراید ” کمتره . علی الخصوص تیپ 5
    در ضمن بزرگترین ایراده 206 اینه که با سرعت 110 تا رانندگی میکنید تصور میکنید که کار خیلی مهمی دارید انجام میدید و خسته میشید از بس که سرعت رو نشون میده ، در حالی که حتی پراید!! بوق سرعت 120 باعث میشه که بیشتر نرید ! ( یک دلیل مهمش اینه که دور موتور 3000 تیپ 5 سرعت رو 100 کیلومتره ولی پراید سرعتش با همین دور موتور 125 کیلومتره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من ندید میگم شما تیپ 2 سوار بودی
      بنده با تیپ 5 تا 190 راحت رفتم بی هیچ ایرادی
      با په دندهای با دور موتور 3000 رو سرعت 100 تا مونده 206 تیپ 5؟؟؟؟
      بعد قدرت موتوری پراید 1300 هستش نهایت اسبشم 80 تاست
      206
      1.6 و موتورش 110 اسبه
      16 سوپاپم هست
      بعد جونش از پراید کمتره؟؟؟
      یک حرفهایی میزنید مرغ پخته خندش میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. علیرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    منم 315 دارم شتابش کم بود صفحه کلاج میتسوبیشی انداختم (از طرف نمایندگی ام وی ام )خیلی بهتر شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود به شما جناب علیرضا
      هزینه تعویض صفحه کلاچ میتسوبیشی چقدر شد؟

      در کل هیچ کدوم از دوستان به هزینه نگهداری و مصرف سوخت این دو ماشین اشاره نکردن.
      مقایسه زمانی کامله و قابل اتکا، که همه جانبه باشه. اگه اطالعاتی تو این زمینه بدون جانبداری ارایه بشه سپاسگذار خواهم بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مهرداد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از اقوام یه MVM 530 رو تقریبا 2 سال پیش گرفت همزمان من باهاش 206 تیپ 3 گرفتم . جفتمون هم حدود 20000 راه رفتیم . 206 من مثه روز اولشه مشکلی باهاش ندارم. خدا شاهده MVM آب و روغن قاطی کرده در به در می گرده یکی پیدا کنه ماشینشو رد کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان اگه یک روزی کسی به من 206 کادو میداد من قبول نمیکنم به نظر من دیگه نسل ماشین های ایران باید منقرض بشه هرچی باشه زمانی سوار 315 بشی میدونی سوار یک ماشین خارجی شدی واز چیزیش درز نگرفتن من خودم 17 سالمه وهنوز گواهی نامه نگرفتم ولی بیشتر ماشین هارو روندم وقتی دیدم از یک چراغ ایران خودرو درز گرفته به این نتیجه رسیدم که اولین ماشین خودم باید 315 باشه واگه شده همین تابستون میرم میخرم پژو206 بهترین ماشینی که در جهان تولید شده باشه برای فردا بدرد نمی خوره چون دیگه شده خودروی ایرانی206 ولی چون ما مشکل جادارم مجبور شدیم 206 با هر عیبی هم دار قبول کنیم و خیلی چیز ها شایعه هستند مثل روا ماشین بدی یا پرسرو صدای و… وپژو پارس با اون طرح چوب مسخرهی روی داشپرتش و206 با اون جای کمی که نشیمنگاه عقبش داره و315 با این که خودروی چینی هست وسیپا هم بدتر ازهمه که… است ولی هرکه کر ماشینی که دوست داره بخره سواربشه و حالشو ببره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      امیر جون کی بهت کادو میدادن؟وقتی قنداغه بودی .عزیزم بزار وقتی سنت رسید و خودت با پول خودت ماشین خریدی اظهار نظر کن.شاید بعضیها بگن چرا میزنی تو ذوق بچه مردم.ولی من نمیخوام عوامفریبی کنم برای جلب محبت دیگران هیچی نگم .ایراد مردم ایران که خودم هم یکیشونه اینه در همه چی دخالت میکنیم و اظهار نظر میکنیم.علم سیاست و علم اقتصاد که نخودچی ته جیبمونه!اونا رو که فوت ابیم.ما اظهار نظر نکنیم پس کی بکنه تحصیل کرده های هاروارد؟!!اینه که به اینجا رسیدیم.در کانادا همه اجازه دارن حتی چند تا ماشین داشته باشن به شرطی که پولش ناشی از کار خودشون باشه.وقتی پسر 17ساله ای بدون گواهینامه دیدم که لاستیک دود میکرد با پرشیا چون قرار نبود خودش پولشو بده بعد شروع کرد جلو چشم ما تمرین ترمز دستی اونم توی خیابون و در نهایت با ته ماشین زد به یه خانم و پسر 7ساله اش که منتظر تاکسی بودند و هر دوشونو در جا کشت و یه خونواده رو نابود کرد نمیتونم حرف نزنم.به نظر من باید نفر برای گرفتن گواهینامه حداقل 25 سالش باشه و تا 25 سالگی بهتره بره قهرمون ژیمناستیک بشه ,فوتبال و بسکتبال و دیگر ورزشها بشه بره دانشگاه و از توانائی بینهایت ذهنش استفاده کنه و یه متخصص از اب در بیاد ولی رانندگی نه. رانندگی نیاز به تمانینه داره.نیاز به شیر نشدن داره.هرچند گفتن این جمله محکوم کردن خودمه ولی میگم.یه بار توی جاده دیدم یه پیکان پژوئی با رانندگی خطرناک یه راننده بسیار جوان میخواست روی همه رو کم کنه.به دوستم گفتم میخوای کاری کنم چپ کنه. گفت چه جوری گفتم با تحریک.گفت بابا دیگه میفهمه حریف ماکسیما نمیشه.گفتم نمیفهمه حالا نیگاه کن بهش نزدیک شدم و یه چراغ براش زدم نفر یه نیگاه توی اینه کرد و گازو گرفت اونم با اون تعادل پیکان پژوئی یک لحظه گفتم چهار تا معلقو میزنه عرق سردی روی پیشانیم نشست و سعی کردم فاصله بگیرم که حس برد بهش دست بده شاید خودشو به کشتن نده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. abzarpaytakht

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما 315رو با 206فرانسوی مقایصه کردین ولی خودتونم میدونین که206تیپ5 جدید با موتور چینی
    مونتاژ میشه و تمام استانداردهاش مخصوص خودشه نه اونی که از اول بوده پس واقع بین باشیم
    وپول خودمونو تو جیب الکی مهندسین الکی طراح والکی قطعه ساز ایران خودرو نریزیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ارمان

    ۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گل
    من نه 206 دارم نه mvm. ولی سال 91 حدود 7 ماهه پیش برای یکی از دوستام که دکتر هم هست یه mvm315 خریدیم.من هم زیاد سواره ماشینش میشم. ضمن مشکلاتی که همه دوستان گفتن و درست هم هست خیلی مشکلات دیگه هم داره. ماشین الان 10000 کار کرده باور کنید هزار و یک مشکل پیدا کرده. باورم نمیشه که یه ماشین با این قیمت و تیپ اینقدر بی کیفیت باشه. با اینکه با ماشین خیلی آروم میره و خیلی هوای ماشین رو داره. بزارید چندتا مشکلاش رو بگم. از موتور ماشین روغن زده بیرون. سنسوره دنده عقبش از کار افتاده. همین دیروز همه چراغ های پشت آمپرش روشن شده و ادم فکر میکنه تو هواپیما نشسته. خیلی جالبه که در صندوق عقب وقتی افتاب میخوره باز نمیشه و…! در کل اینطور بگم ماشین هنوز 1 سال نشده داره از شیرازه ی خودش خارج میشه… جالب اینجاست گارانتی و خدمات پس از فروشش خیلی افتضاحه و اصلا نمیتونن مشکلات رو برطرف کنن!! ضمن اینکه خدا به داد برسه اگه چراغی ازش بشکنه قیمت چراغاش از بنزم گرونتره!!! به نظرم اصلا ماشبن خنده داریه ما که هر روز تو گارانتی الافیم. باور کنید پراید بخرید راحت ترید.قیمتش اگه بشه همون 15 شاید بیارزه.. البته فکرم نکنم تا آخر سال این قیمت بمونه. به دوستایی هم که دارن پیشنهاد میکنم زیاد ماشین رو شلاق نزنن چون اگه مشکلی پیدا کرد خیلی سخت برطرف میشه…موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      بخدا چند وقته دارم اینو میگم
      ماشین چینی بد نیست
      خوبم نیست اما این مدیران خودرو یا همون چری واقعا مزخرفه
      بخدا تو شهر گیر کنی هیچکس نمیتونه درستش کنه
      چه برسه تو جاده
      نه اینکه پیچیده باشه ها نه مزخرفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. reza

    ۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من هم206 تیپ5 داشتم و همmvm315h ام وی ام 315و206 فرقشون این که 206 عمر بیشتری داشته نسبت به ام وی ام پس اگر ام وی ام هم مثل 206 13سال تو ایران باشد کیفیتش معلوم می شود به نظر من هر دو خوب هستند و کمی بهتر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سعيد

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    واقعا نظرات گیج کننده است

    من چند روزه میخوام ماشین بخرم
    اول خواستم 206 بخرم
    ولی با توجه به گرون های روز به روش ، نه نظرم نمیرزه
    حالا میخوام 315 بخرم
    ولی دو دلم
    واقعا نمیدونم کدوم بهتره
    یه سریا میگن خیلی خوبه و یه سریا میگن افتضاحه !

    لطفا راهنمایی کنید
    کسی که واثعا داره نظر بده
    در ضمن، خرج 206 تیپ 2 بیشتره یا 315 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعيد

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سانروف رو 315 های موجود در بازار و 91 هم داره؟
    یا فقط 530 ها داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    سلام دوستان.. از نظر فنی و کیفیت و کارایی 530 ام وی ام بهتره.. من مکانیک خودرو هستم و با توجه به اینکه ماشین چینی داشتم مدتی و در کل خیلی بهتر از محصولات ایران خودرو و سایپا بودن .. به جرات میتونم بگم این خودرو 530 گزینه خوبیه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      شما چجور مکانیکی هستی که میگی 530 خوبه؟؟؟؟/
      سیستم تعلیقش جوک زیر بند سازهای شهره
      بعدشم این بحث در مورد 315 هستش
      سگ زرد برادر شغاله اینم بک اشغاله مثل همون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. كريم آق منگول

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظر من فقط ماشینای آمریکایی چون ابوهت خاصی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. moh3n

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    MVM man ke khoobe

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا