ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    7ماه طرح نیوشو دارم از 1000تا بوی صفحه در امده دیگه خسته شدم .کسی هست بگه چطور و چه صفحه ای بهش میخوره؟تا الان این نوع صفحه هارو شنیدم بهش میخوره .المانیش. گل. لنت نیسان. زانتیا.هیوندا ورونا.خواهشن صادق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرویز

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا من راه حل رو پیدا کردم. فروختم راحت شدم. بفروش مشکلت حل میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زهره

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نشدما اطلاعاتی از ماشین بخوایم وجدانا مارو راهنمایی کنن هر کس یه چیزی میگه من اینو بگم خود من 206 صفر خریدم سال 94به هوای چند سال پیش که 206 بهترین ماشین استاندارد داخلی بود و همه قطعاتش فرانسوی الان اصلا اینطوری نیست نمیدونم چیکار کنیم با این مملکت گل و بلبل هیچکس راست نمیگه خودروسازهای خارجی تلاش میگنندهرروز خودروی که تولید میگنند بهترین خدمات رو به مشتری بدن و همیشه تلاش میگنند عیبهارو برطرف کنند ولی متاسفانه تو ایران فقط پول میگیرند و اون عیب ماشین هم سرجاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad fm

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با این که از ام وی ام 315بدم میاد ولی اونرو به 206که مال ده پونزده سال پیشه ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. arsalan

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه با افت قیمتو گرون بودن قطعات مشکل ندارین بخرین خودروی چینی,من پرشیا داشتم رفته بودم مکانیکی یارو گفت همین الان مشکل گیربکسو که تو پرشیا با 800 تا حل میشد,مال ام وی ام 530 شد 5 میلیون,موقع فروشم که اشک ادمو در میارن,ماشینایه ایران خودروام که اشغال به تمام معنا,نمیدونم چه گناهی به درگاه خدا کردیم که این شد حال و روزمون :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نادر

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    درسته که ماشینهای چینی قدرت رقابت با ماشینهای روز دنیا رو ندارن ولی هر چی باشن بهتر از محصولات ایران خودرو و سایپاست. ماشینهای چینی از قطعات درجه یک چینی بهره بردن در حالی که ایران خودرو و سایپا از قطعات درجه 3 چینی در خط تولیدشون استفاده میکنن.
    بیاید کمی منطقی باشیم . محصولات کشور چین هم اکنون در کل اروپا و حتی آمریکا استفاده میشه و رضایت مصرف کنندگان رو جلب میکنه. پس خودتونو به زور قانع نکنید که ماشنهای چینی بی کیفیت هستن. اینا شعار های تبلیغاتی ایران خودرو و سایپاست که چهره رقیباشو خراب کنه تا بتونه توی بازار ایران یکه تازی بکنه.
    آیا وضعیت گیربکس سمند موتور ملی رو نمی بینید
    آیا صدای زوزه گیربکس تیبا رو نمی شنوید
    آیا تا حالا ندیدید 206 های چند ماه کار کرده که جلوی تعمیر گاه ها دل و رودشون بیرون ریخته؟
    روی صحبتم با کسیه که این مقاله بالا رو در مورد مقایسه 206 و mvm نوشتن. خودشو در آخر ادعا کردن که تا حالا با 315mvm رانندگی نکردم. خوب برادر من تاحالا رانندگی نکردی پس چطور اومدی و این مقایسه رو انجام دادی؟؟؟ از روی اعداد و ارقام که مثلا 206 حجم موتورش 1600 و mvm حجم موتورش 1500 پس چون اختلاف این دو عدد100 میباشد آی ملت برید 206 بخرید همانا رستگار شوید.
    لطفا کمی منطقی باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دوست من خودروی چینی به هیچ وجه در اروپا وامریکا بازار نداره .همین ترکیه هم یه دونه ماشین چینی پیدا نمیکنی .البته موافقم با شما چون این آقا اومده 206با موتور1600رو،با ام وی ام مقایسه کرده. .من با ام وی ام رانندگی نکردم ولی سرنشین بودم به نظر هندلینگش بهتر از 206بود.یه مسئله مهم که درمورد انتخاب ماشین چینی هست اینه که خیالت از فروشش راحت نیست.مثال خودمن خیلی از لیفان620 خوشم میاد ولی سمند گرفتم چون همیشه پوله.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. پرویز

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوست عزیز نادر جان من 2 سال این ماشین رو داشتم. درسته تمامی خودرو های ساخت داخل الان وضعیت مناسبی از نظر کیفیت ندارند اما چند مورد تو ام وی ام هست که حسابی حال آدم رو میگیره و کلا از خرید این ماشین پشیمون میکنه. ماشین به دلیل سنگین بودن و مناسب نبودن سیستم انتقال قدرت جون نداره حرکت کنه کمک ها ی ماشین خیلی بده، مصرفش بسیار زیاده، با هزار بدبختی باید بفروشیش(بندازیش به یه بدبخت دیگه) خدمات گارانتی میشه گفت اصلا نداره هر بار ببری سرویس دوره ای اونقدر پول ازت میگیرن که حسابی حالتو بگیرن.امیدوارم که این ماشین رو نخریده باشی. اولا که منم این نظرات رو میخوندم مثل شما فکر میکردم اما در آخر دیدم که واقعا کا اشتباهی کردم و متاسفانه هزینه زیادی هم برای این اشتباه پرداختم. موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان بین206تیپ5باام وی ام315موندم لطفاراهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام دوستان نگفتین بین206تیپ5باام ام وی ام315کدوم بهتر برای استفاده داخل شهر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مسیح

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وای خدا به دادم رسید این ۳۱۵ ها نخریدم چون قرار بود اقساطی بردارم بهم گفتن ۱۰ تومن میکشیم روش ۴ ساله بعد رفتم تو یه سایت معتبر خریدا فروش ماشین دیدم ای داد بیداد اگه مثلا ۲۰۶ سالی ۵۰۰ تومن افت قیمت داره این چرتی ۳۱۵ سالی حدود ۳ تومن خودتون از سال تولید خودرو و قیمتی که گذاشتن متوجه میشید قشنگ ملومه میخاسن از شرش خلاص شن بعدم این ماشین مثل یه مستطیل بزرگه که جلوش سعی شده مثل ۲۰۶ بشه اما به دلیل لایسنس ۲۰۶ نتونسن درس حسابی کپیش کنند این برا این ماشین فاجعس که نمیتونه با ۲۰۶ ۱۵ سال پیش رقابت کنه چون سال ساختش تقریبا برابر ۲۰۸ که اون دیگه نقلش نگفتنیه به نظر من یه ۲۰۶ ۸۶ یا پایینتر تمییز پیدا کنین به جا این مستطیل چینی من که خدا خواستا یکی نصیبم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرشيد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید به همه
    من میخوام mwm315معمولی بخرم خیلی خوشم میاد ازش بنظرم از٢٠۶خیلی سره.فقط میخواستم ببینم میخوام معمولی مدل ٩١یا٩٢ بخرم ک میگید کلاچش صحفش ضعیفه از چه لحاظ ضعیفه مگه چجوریه؟؟؟خیلی برام مهمه لطفا کمکم کنید.
    کسی اگه لطف کنه واسم توضیح بده واقعا ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشته

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خسته باشید
    من میخواستم ام وی ام ٣١۵قدیمی مدا٩١یا٩٢بگیرم خیلی خوشم میاد ازش خیلی خوشکله ولی پرسیدم میگن مشکل کلاچ داره حالا میخواستم ببینم من بگیرم ازنظرشما اقایون اذیتم نمیکنه مشکل نداره؟؟ممنون میشم راهنمایم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. 09122783138

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منmvm315 خریدم.شرایطی بدون بهره.12.5 پیش دادم.بقیه اش یک سال و نیم.بدون بهره.سر 5 روز ماشین با پلاک جلوی در خونه بود.کلی حال کردم.الان شش ماهه که دارمش با هاش شمال رفتم شیراز رفتم .کلی حال کردم.سرعت و شتاب عالی.ایمنی حرف نداره.مشکل کلاج اصلا نمیدونم چی میگن….من 206 داشتم.اصلا قابل قیاس نیست.سوار این ماشین بشی 206 فراموشت میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پویا

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقایستون خیلی غیر منطقیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان بین 206تیپ5با ام وی ام315موندم شنبه دارم میرم بگیرم لطفا کسی این دوماشین داره راهنمایی کنه برای استفاده داخل شهر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان نگفتین بین206تیپ5باام ام وی ام315جدید کدوم بگیرم شنبه دارم میرم بگیرم لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کاوه

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرات خیلی متفاوت هست
    بعضی دوستان اشاره دارن که 315 ماشین پردردسر و بدیه
    و بعضی از دوستان خیلی راضی هستن و تاکید دارن که خریدش منطقی تره !!!
    واقعا گیج کننده هست نظرات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرویز

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من به شما پیشنهاد میکنم که از تعمیرکارهای نمایندگی های مجاز یا کسانی که با تعمیرات این خودرو (315)سروکار دارند سوال کنید. به هر حال کسانی که فعلا این خودرو رو دارند قطعا در مورد این خودرو اظهار رضایت میکنند. به نظر من ارزش خرید نداره و اگر بخرید پشیمون میشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. میثم

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با وجود اینکه ظاهرش تکراری شده ولی این نکته رو بدونید که نزدیک به ۱۵ ساله که امتحانشو پس داده پس منطقی تر اینه که پژو بخرید تنها ضعف ۲۰۶ فضای کم برای سرنشیناشه به خصوص اونایی که عقب ماشین نشستن این ماشین چینی تو شهرستانا نمایندگی درستو حسابی ندارن صفحه کلاجش تو ترافیک خیلی خیلی داغ میکنه افت قیمت زیاد ضمنان خود چینیهای متوسط جامعه که دستشون به دهنشون میرسه ماشینای کره ای هیوندا کیا رو سوار میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. داود

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من 206 آشغاله
    Mvm خوبه ولی افت قیمت بالایی داره قطعاتش هم گیر نمیاد. یکی از دوستام صفرش و خرید خیلی هم راضی بود. ولی بعد 18 ماه فروختش 29 میلیون یعنی حدود 9 میلیون افت قیمت.
    من خودمم پشت فرمونش نشسته بودم. شتابش نصف شتاب پراید 111 منه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. am

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جالبه که ایشون سوار ماشین نشده مقایسه میکنند اصلا قابل قبول نیست این قیاس کسی بایر قیاس کند که نمیگم ی سال دست کم ی ماه یا ماشین بوده باشه این قیاس رو که بشینیم اعداد ارقام رو مقایسه کنیم که فقط سواد خوندن و نوشتن میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فرشيد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من اصلا اینجا بهم کمک نشد واسه خریدماشین بدترم گیج شدم بخرم یانه؟؟
    هرکی یچیزی میگه اخرنفهمیدیم خوبه یانه اصلانم کاری ب مقایسه با٢٠۶ندارم فقط میخوام بدونم ماشین خوبی هست یا ن ک اونم نفهمیدم بدترگیجم شدم واسه خرید هرکی یچیزی میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. دریا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    راه حل دیسک و صفحه 315 همش بوش در میاد تو سرعت چیه ؟چه نوع باید روش انداخت؟لطفا نظر درست بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (164 ديدگاه)

    این ماشین اگه خوب بود همه میگفتن خوبه اگه از همه سئوال کنی ال 90 از نظر فنی چه جور ماشینی میگن خوبه اگه دنبال قیافه هستین باتن ماشین براتون مهم نی برید ام وی ام بخرید قیاغه ماشین وقتی تو جاده بزارتتون دیگه فایدش چیه ماشین باید برو باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نیما

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من mvm315 داشتم واقعیتش ایراده خاصی نداره فقط در فروشش که مثل غول مرحله اخره پدر ادمو در میاره مشتری به ندرت ماشین دست دوم چینی می خره بنگاه دارا قیمت ماشین چپی حسابش می کنن فقط مشکل فروش داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. رضا

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا هر جنسی کلا عرض میکنم، شیکه و زیباست اشغاله و هر جنسی چغر و زشته خوبتره.من سالهاست برای هر خریدی که داشتم پدرم دراومده تا جنسی رو پیدا کنم که هر دوتا مزییت رو داشته باشه .ادم دیونه میشه.والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه بعضی دوستان میفرمایند بازار دست دوم خوبی نداره درسته
    اما دوستان ماشین کالای مصرفی است کسی که 40 میلیون تومان پول داره نباید همه اش را صرف خرید ماشین کنه نهایتا باید 10 تومن ماشین بخره.
    مشکل اینه که با این طرز فکر بهترین ماشین برای پول نقد شدن پراید،پژو و سمند است و لذت رانندگی و ایمنی را از دست میدهند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. 09378464642

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان چرا هیچ کس واقعیت رو راجب ام وی ام 315 نمیگه یا میگن خیلی خوبه یا میگن آشغاله.بی زحمت کسایی که دارن فقط در مورد ماشین نظر بدن تا بقیه بتونن تصمیم درست رو بگیرن راجب خریدش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام بیمه سالیانه ۳۱۵ چند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهیار

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ما ۹ تیر باید مدل ۹۴ رو بیمه کنیم پرسیدیم تا سقف ۳۰ میلیون خسارت ۱ و ۳۰۰ برای ۱۰ میلیون خسارت ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۱۰۰ بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. عباس

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بدون طرفداری از mvm ،نویسنده مقاله سوار mvmنشده بعد در موردش اظهارنظر میکنه و رای هم میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حدیث

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ماهم قصد خرید mvm 315 v, داریم و قرار بود مدل 91-92 بخریم که به دلایلی تصمیم گرفتیم صفرش رو بخریم
    چند روز پیش رفتیم نمایندگی و ازشون امار و اطلاعات گرفتیم و همه این مشکلاتی که دوستان مطرح کردن رو پرسیدیم مثلاً همین ترمز و..
    درجواب گفتن که مدل قدیمی315 این مشکلات رو داشت که مدل جدید همه این مشکلات رفع و رجوع شده
    ضمن اینکه افت قیمت 315 های قدیمی بخاطر همین مشکلاتش بوده و گرنه همه ماشین ها افت قیمت دارند
    شما 206 رو هم تقریبا همین قیمت میخریدو بعد دو سال همین افت قیمت رو داره
    یه مورد دیگه اینکه خودروهای ایران از سال 90 به اینور هیچ فرقی با خودرهای دست دوم و دست دهم چینی ندارن ظاهرشون هم قربونش برم هیچ تغییری نمیکنه
    خودرو ام وی ام کارشون دقیقا مثل موبایل هواوی هستش چون دارن شرایطی کار میکنن تا مشتری جذب کنن بقیه فکر میکنن چه خبره ؟!
    دارن محصولشون رو تو کشور جا می ندازن ( دقبقا مثل هواوی که با گوشی ها 100-200 تومن به بازار اومد و همه میگفتن به درد نمیخوره و … و الان برای خودش یه غولی شده — هیشکی فکرشم نمیکرد ).
    داستان این برند هم تو ایران همینه
    حالا خودروسازهای ما برای منافع خودشون دارن بقیه رو تخریب می کنن بماند
    اگه میگید اینطور نیست پس چرا خودروسازی ما انحصاری هستش و ؟؟؟؟
    و …. هزاران چرا دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ali

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام یکی بگه ایراد این ماشین چی؟؟ تو دیوار فروشیش خیلی زیاد انگار مثل لپ لپ می مونه میشه رفت سمتش از نظر فنی اذیت نمیکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    هر جایی ک قرار بود نقدی از mvm315 یا هر خودرو چینی بشه یکی از شرکتهای ایران خودرو یا سایپا یکه تازی کردن.
    من ی سوال دارم واقعا چین که315 mvmرو تولید میکنه از قطعات بهتری استفاده میکنه یا ایران خودرو ، سایپا و دیار خودرو ک خودرو ایرانی با قطعات چینی تولید میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا