ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. am

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا در حد و قیمت خودش خووووبه دارمش بی سر صدا بی اذیت مدل نودسه 43تا هم رفته از ماشین های تولید در کل داخل بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      206 بهتره.
      الن کیفیت ایرانخودرو یکم بهتر شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. am

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در ضمن این دوستمون به نظرم بیش از اون که بخواد بین دو تا خودرو قیاس انجام بده تبلیغ کرده و جالب تر اینکه دوستمون آنچنان از ماشین 315 میگفتن من گفتم حتما چند سال سوار بر ماشین بوده اند غافل از اینکه سوار هم نشده اند و قیاس هم کرده اند تعجب آور بود واسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kian

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز من سلیقم 206 هست اما وقتى هنوز سوار MVM نشدى مقایسه نکن
    با احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. arman

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من خودم پژو 405دارم پشت فرمون 206نشستم ولی mvmخیر اگر بخوام منطقی تصمیم بگیرم mvmرو انتخاب میکنم 206هم ماشین خوبیه اما مدل زیره ساله 86 چون قطعاتش اصلی هست که اونم الان حسابی داغون شده والان هرچی خرجش کنی کمه و اما مدلای بالاترش بنظرمن ما دیگه 206فرانسه سوار نمیشیم درواقع باید بگیم 206ایرانی که عمرش دوساله درسته اعتبارش و محبوبیتش زیاده اما چرا جدید سوار نیشیم من خیلی از دوستانم mvmاز مدلای مختلف رو داشتن که همه ازشون راضی بودنو هستن بجز x33که واقعا افتضاح هستش خوده من هم قصد خرید mvm315رو دارم راحت بگم با 26تومن سوار ماشین مدل91به بالا اونم از 206ایرانی بهتر میشین و این رو هم اضافه کنم که موتور 205تیپ5 چون قوی هستش نصبت به بدنه خرجش خیلی زیاد هستش باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اینانلو

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از سال 93 صندوق دار mwm 315 دارم ماشین کم هزینه و راحتی است و نسبت به قیمت خوبه ، فقط اگر توانستید به جای کمک های جلو از کمک فنر ماکسیما استفاده کنید که خیلی عالی میشه، شروع به حرکت. خوبی داره و خلاصه اذیت از ناحیه خودرو و نمایندگی ندیدم ، رنگ عالی، صندلی عالی، در پیچ جاده نسبت به 405 و پراید که قبلا داشته خیلی بهتر است، بنده رضایت دارم باز توصیه می کنم قبل. خرید چند بار سوار شوید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. alireza

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مزایا و معایب ام وی ام:
    من ام وی ام ۳۱۵ دارم . حدود یک ساله. ماشین خیلی خوبیه. نسبت به قیمتش آبشن های نسبتا خوبی داره. ماشین کم سر و صداییه. اما چندتا مشکل واسه صاحبان این خودرو غالبا پیش میاد:یکی اینکه بعضی از لوازم یدکی اون در برخی از شهرها کم گیر میاد یا اصلا نیست، دوم اینکه وقت فروش ماشین که دست دوم محسوب میشه، هم کمی اذیت میشید(شاید هم مشتری فوری گیرتون بیاد ولی من مشتری گیرم نیومد), هم خیلی از قیمت ماشین می افته. یه عیب هم کم جون بودنش توی دور پایینه. من پارکینگ خونم حدود نیم متر از سطح کوچه بالا تره. اکثر مواقع هنگام پارک کردن ماشین داخل پارکینگ ماشین کم جون میشه و با لرزش خاموش میشه.
    میشه این ماشین رو اینجوری توصیفش کرد:ماشین ظاهرا لوکس با آبشن های خوب ولی کم جون و با افت قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرویز

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      از آپشن های خوب این ماشین در مقابل 206 خیلی صحبت میشه . میتونین آپشنهای این ماشین رو کامل بگین .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه !!!
    تا جایی که من میدونم قیمتش200 میلیون هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رخسار

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این مقاله برای چهار سال پیشه .. الان باید ۲۰۶ تیپ ۵ رو با لیفان x50 یا جیلی یا چینی های بهتر مقایسه کرد… اینکه الان دارید زیر این مقاله پست میذارید mvm 315 از ۲۰۶ تیپ ۵ بهتره خیلی عجیبه .
    پدر منم لیفان داره در حد صفر بدون خط و خش و کم کارکرد × تو ۲ سال ۵ تومن خورده تو سرش . واقعا اگه دلیلش معلوم نیس و یا این چیزا براتون مهم نیس مبارکتون باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Dr.pooria azizi

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    آقای آنتی دلال شما شدیدا انسان بی ادبی هستین که واضحا دارین از روی عقده حرف میزنین.من 315 دارم و خیلی ازش راضیم.به ظاهر ظریفه اما درکل ملشین خوبیه و از 206 خیلی بهتره.هرکس گرفته راضیه و از نظر مصرف سوخت که فوق العادس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش یه منبع رسمی و جامع بدون غرض و معیار سلیقه شخصی باشه که امثال من بتونن راحت تر و واقعی تر تصمیم بگیرند
    در کل من چیزی اینجا عایدم نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پوریا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام،درکل شرکت مدیران خودرو بیشتر اهمیت به راحت بودن مشتری به هرلحاظ فنی،ایمنی و رفاهی میدن،اما شرکت های ایرانی اینجور نیس،وگرنه هیچ ایرانی دوست نداره کالای چینی رو ترجیح بده به کالای ایرانی،پس در نتیجه کالای ایرانی امروز خوبن اما یکسال بعدش که باز تولید میشه،هی از چیزائیش کم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پوریا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام،درکل شرکت مدیران خودرو بیشتر اهمیت به راحت بودن مشتری به هرلحاظ فنی،ایمنی و رفاهی میدن،اما شرکت های ایرانی اینجور نیس،وگرنه هیچ ایرانی دوست نداره کالای چینی رو ترجیح بده به کالای ایرانی،پس در نتیجه کالای ایرانی امروز خوبن اما یکسال بعدش که باز تولید میشه،هی از یه جائیش امکاناتش کم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مینا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین mvm 315رو 3 ساله که دارم و هیچ مشکلی از هیچ نظر ندارم. البته اضافه کنم من تا قبل از این ماشینی نداشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خسته نباشید من تاحالا پشت mvm315ننشستم ولی ای تعاریف که از ۲۰۶ کردید و ۲۰۶ تیپ ۵ ک من دارم یکم برام خنده دار بود مخصوصا قسمت ترمز ebd و ebr اگر ای ماشین ای دوتا سیستم ترمزو داشت اول ک شاید من میفهمیدم تو ترمز گیریش دوم منم ک هیچ بلد نباشم ایرانخودرو حتی رو شیشه جلوشم میزد ک داره وا۳ تبلیغ و بعد این ۲۲۰ کیلوگرم اضاف وزن خوبم هست باعث میشه مث ۲۰۶ ک مث فرفره دور خودش میچرخه دیگه یکی مث منو به خاک سیاه نشونه با چرخشش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم 206 داشتم و هم اینکه الان ام وی ام 315 درام
    قطعاتش از 206 ارزون نتره
    مصرفش خوبه
    جادار تره
    سواری راحتی داره
    وقتی شیشه ها بالا باشند برخلاف 206 خیلی خیلی کم صدای لاستیکها داخل میاد
    موتور کم صدا تری داره
    ظاهرش مدرن تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ناشناس

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    میخواهید سی میلیون هزینه کنید ٢٠۶اس دی بگیرید واقعا عالیه.حداقل میدونید ی ماشین جون دار کرفتید نه ی ماشین چنینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      البته سی و هفت میلیون.من تا حالا 3 تا 206 اس دی عوض کردم.ماشین خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مهران

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته این هارو هم باید اضافه کنید که الان 206 هم سنسور دنده عقب داره و هم ضبط usb دار و بلوتوث دار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sani

    ۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من هر دو تاشو داشتم ولی sd خیلی بهتر بود..دیگه مثل اون v10 پیدا نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. behrooozi

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سرمایم 37 میلیونه..دوماهه دارم دونبال ماشین خوب میگردم ک بگیرم..ولی بنا ب دلایلی ک میگم خدمتتون خواستم 206 بگیرم.چون جذابتره…حتی نسبت ب پارس و 405..چون واقعا ظاهر و داشبرد خسته کننده ای دارن..ولی متاسفانه نمیدونم چرا مدلهای 94 و 93 همه اینقده کیفیتشون پایینه و داغونه ک هر دو ماه باید کلی هزینه کرد.الان میترسم 206 بگیرم همش درب تعمیر گاه باشم..با این پول میشه یه رنو داستر اروندم گرفت…میشه راهنماییم کنید با این سرمایه چه ماشینی خوب و کم خرج تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kiyarash

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما با این مبلغی که برای خرید ماشین کنار گذاشتین، یه ال نود تمیز گیرت میاد، یا صفر ام وی ام 530، که ماشین خیلی خوبیه مخصوصا امکانات و ایمنیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. دکتر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط یه ماشین باز میدونه کدوم بهتره.. نه کسایی که پراید سوار میشن یا ماشین در کل ندارن میان و نظر میدن..ماشینی که قدرت.سرعت.و مهتر از همه قطعات و مکانیک نداره بدرد هیچی نمیخوره…بعید میدونم کسی ام وی ام داشته باشه و مجددا همون مارکو بخره برای خودش..موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ali

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    قطعا اگر خوب بود افت قیمت زیادی نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mostafa

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی شک ماشینهایی تو این رده قیمت همشون دارای ایراداتی هستن چه ایرانی چه چینی ماشینهایی که الان تو ایران داره تولید میشه هم چینی هستن پس باید بگیم ماشینی که از چین واردمیشه بهتره چون تکنولوژی اونهاتوساخت خیلی بالاتره من تووضعیت فعلی ماشین چینی رو انتخاب میکنم چون حداقل استحکام بدنه و راحتی بیشتری دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو ماشین ضعیف و بی کیفیت هستند . بازار ایران دست یکسری دلاله که جدیدا یاد گرفتند که کامنت تخصصی هم میدن و مقایسه کارشناسی میکنند .
    اگر کسی میخوا خودرو بخره باید از کسانی که اون خودرو رو داشتند بپرسه و یا کارشناسان خودر در ادارات بیمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین راه برای دریافت اطلاعات در مورد 315 دیدن فیلم ها در آپارات و دیگر منابع و نظر مصرف کنده های آن می باشد نه نظر بعضی جماعت که هنوز لمسشم نکردن
    دیدن کی بود مانند شنیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    برای بوی گنده صفحه 315 همش در میاید باید چکار کرد؟طرح نیو هست مثلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. میلاد

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در یک جمله بگم ماشین چینی خریدین صاحب اولو اخرش خودتونین؛ ۲۰۶ داشته باشی تمیز باشه صبح اراده کنی تا عصر میفروشیش؛ ام وی ام و کلا هر ماشین چینی خیلی سخته فروشش؛ نمیخرن ازت بخرنم میزنن تو سرش ضرر میکنی؛ و این هم دلیل داره به عنوان یه قطعه فروش میگم کمترین فروشی که دارم قطعات ۲۰۶ هستش از هر مکانیکی بپرسی میگه ۲۰۶ از لحاظ فنی ماشین قابل اعتمادیه و ایراخودرو هم هرچقدم بدبخت باشه از مدیران خودرو بهتره؛ انتخاب با خودتون با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین چینی سوار شید بهتر از اینه ک ماشینی با قطعات چینی ک مونتاژ ایران سوار شید.ام وی ام ماشینیه ک 4 سال پیش تولید شده ن مث 206 ک 15 ساله پیش.اس دی وی 8 مدل 93 داشتم.پدرمو دراورد از بس قطعاتش مزخرف بود.هر هفته مکانیکی بودم.206 فقط تا مدل 89 .اونم ب خاطر نظارت پژو رو ماشیناش تو ایران.90 ب بعد اشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ali

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بالاخره خوب یا نه از تیبا بهتر ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      تیبا!!!!!
      داداش یکم اطلاعاتتو دقیقتر کن.تیبا یه ماشین من دراوردیه ,از هیچ نظر قابل مقایسه با 315 نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. Kiyarash

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام،
    من 206 داشتم، الان 315 new رو دارم، اون 206 که شما میگین ماله تولید فرانسه هست نه تولید اینجا، اصلا از 206 راضی نبودم، ماهی دو بار تعمیرگاه بودم، الان از mvm 135 خیلی خیلی راضی هستم، سواریش صد برابر 206 بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. amin

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    حدود یکسال پیش یک ام وی ام 315نیو واسه خانمم گرفتم(صفر)همزمان سمند ال ایکس 1800صفر هم خودم داشتم.ماشین قبلی همسر نیز 206 تیپ 5 بود .حالا مقایسه و تجربه بدون قضاوت و غیرت رو واستون میزارم:
    از نظر قدرتی که راننده از ماشین حس میکنه اول تیپ 5 بعد سمند بعد از اون 315.روی کاغذ 315 بالاتر از سمنده!
    از نظر شتاب اول 206 تیپ 5بعد سمند ,بعدش 315.
    از نظر کیفیت بدنه رنگ و قطعات خارجی اول 315بعد تیپ 5بعد سمند.
    از نظر قطعات و تریم داخلی اول 315 بعد تیپ 5 بعد سمند .جلبه بعد از اینهمه سال تزیینات داخلی تیپ 5 تغییر محسوسی نکرده ولی باز سمند یه تکونی بخودش داده.کسایی میگن قطعات داخلی 315 ضعیفه احتمالا تا حالا پشت این ماشین ننشستن و فقط عکشو دیدن.
    از نظر حس ایمنی (ترمز و …)اول تیپ 5 ,بعد سمند بعد 315.
    از نظر امکانات اول تیپ 5(کولر اتوماتیک و ترمزهای ای بی دی و اینه برقی کرمکندار و…)بعد سمند و 315 در یک رده.
    در کل اگر به قدر کافی بودجه ندارید و دنبال ماشین اقتصادی هستید نرید دنبال 315 هموم 405 و پراید بشینید.اگر دنبال ماشین جدیدتر هستید و نمیخواید ماشینای قدیمی ایران خودرو رو سوار شید 315 بگیرید.
    از نظر خدمات نمایندگیها هم ,مدیران خودرو چند پله بالاتر از ایران خودرو هست.من 2 سال هم ام وی ام 530 داشتم.از همه نظر از ماشینای بالا بهتر بود.جلوبندیش ایراد فنی داشت که نمایندگی واسم تعویض کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا