ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان پنج ماهه 315 دارم. برخلاف شایعاتی که هست واقعا ازش راضیم. هیچ مشکلی تا حالا نداشته. از رانندگی باهاش لذت میبرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mori

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    الان 206 تقریبا چینی، قطعات، گیربکس و.. فقط موتور برای فرانسه است، تازه کیفیت که کلی پایین اومده،
    من اگه قرار باش بین این آشغالها با این قیمت یکی انتخاب کنم، mvm انتخاب میکنم، چون صاف و ساده به چینی بودن خودش میانزه، نه 206 که در ایران تولید میشه و فقط نام 206 یدک میکش، مسئول ایران خودرو هم که فقط فکر جیب مبارکند،
    چرا باید محصولی خرید کنم که برای مشتریان ارزش پشیزی قائل نیستند،
    مشتی باشید..
    کالای با کیفیت ایرانی با قلب فرانسه? نه کالای بی کیفیت ایرانی با فکر جیب مبارک و عدم توجه به مردم،
    چاکرم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عبدالله

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خیلی قشنگ حرف زدی،کاش بقیه ی مردم هم مثل شماها فکر کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حامي

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو ٢٠۶ از سال ١٩٩٨ همین فیس رو داشته تا به امروز!
    اما یه خودروی چینی با کیفیت نسبتاً خوب و ظاهری شبیه به خودروهای شرقی اطراف خودش مثل هیوندای نگاه عابر رو نسبت به پژو بیشتر به سمت خودش متمرکز میکنه!
    من نسبت به قیمتش عرض کردم البته که این دو خودرو قابل قیاس با ولوو یا دیگر برندها در این سبک نیستند.
    اما خوب mvm خدمات پس از فروش بدی هم نداره یا اینکه قطعاتش خیلی گرونتر از پژو نیستش علی ای حال من MVM 315 رو به ٢٠۶ ترجیح میدم،البته که نظر بقیه هم قابل احترام هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهراد

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از mvm315 خوشم میاد اما میدونی بخریش شناسنامست!
    امروز خریدی فردا نمیتونی همون قیمت بفروشیش حالا واویلا اگه خدای ناکرده بزنی به جایی ماشین رنگ بگیره..
    ماشین خوبیه ولی باید چشم از پولی که بابتش میدی بپوشونی فک کنی ۵ تومن استحلاک سوار شدنش تا ماشین بعدیت رو دادی پاش.
    اونایی که شک دارن تو خریدش فقط این مساله رو در نظر بگیرن وگرنه این ماشین به سادگی راه تعمیرگاه رو جز سرویس های مورد نیاز بلد نیست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنظر من اگه ٢٠۶با کیفیت قدیم تولید میشد ،میتونستیم بگیم که ماشین بهتری هست اما ،با این کیفیت خیلی خیلی خیلی بدی که الان داره میتونم بگم ام وی ام بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یکی یه نقد قشنگ بذار از این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من یکسال mvm315 سوار میشم خیلی راضیم هم شیک هم به روز لطفا کسایی که نظر میدن چینی خوب نیست یه دور سوار شن چینی بعد هرچی بگن قبول ولی دیگه ماشین روز سوار شین نه ماشینی که خاطرات بچگیتون یادتون میاره باتشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما چند سال سوار شو بعد دوسال گیربکس تعطیل و سروصدای اطاقو غیره به شما همه چی رو میگه اگه خوب بود با افت قیمت شدید روبرو نمیشد البته وقتی از صفری درمیاد باید طلبه پیدا شه ولی 206 طلاست رو هوا می خرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۱۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (25 ديدگاه)

        برادر من خودم 2 سال هست جی 5 دستی دارم و حدود 60هزارتا هم رفته و تا الان هیچ موردی غیر از سرویس های ادواری نداشته…حدود 9 ماه هم هست که 206 تیپ 5 گرفتم که از اول مشکل مماس نبودن دنده یک و دو،صدای گیربکس،خلاصی افتضاح دنده و غیره رو باهاش مواجهم و جدیدا هم سر چهارراه خاموش میکنه…
        بعدشم خودرو یک وسیله مصرفی نیست پس فکر لذت بردن ازش باشید نه قبل از خرید فکر بازار فروشش…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. سعید

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستایی که میگن ام وی ام بهتراز ۲۰۶ هستش فقط میخوان دلخوشی به خودشون بدون چون شاید حس میکنن باید یکی برای اشتباهی که تو انتخابشون کردن ارومشون کنه…من کارمند کرمان موتور هستم…ما توقسمت پخش قطعه هستیم..اگر بدونید این ماشینای چینی که میان اینور چه باطنی دارند وحشت میکنید و جلوی ۲۰۶ تعظیم میکنید…۲۰۶ تا سال ۸۵ فرانسوی بود که بعداز ۸۵ قطعات هند و چین جاشون رو گرفتن…تکنولوڗی ام وی ام بالاتره ولی متاسفانه ظاهرسازی تکنولوژیه..درکل پیشنهاد میکنم اگر میخواید بین این دوتا ماشین یکی رو انتخاب کنید یا ۲۰۶مدل ۸۵ یا ۸۴ تمیز پیدا کنیدکه واقعا هم پیدا میشه یا ۲۰۶ ایرانی بخرید ولی باهاش مدارا کنید…موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Bahman

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بند 206 دارم تیپ 5 باور کنید خیلی راضیم
    ام وی ام بعداز یه سال به صدا درمیاد دوستان دارند می بینم هر روز پیشه مهدی اکبری هستن
    یه روز پلوس .کمک . بلبرینگ چرخ . واتر پمپ خیلی ناشیانه و صدای داخل کابین و….
    تازه کیفیت داشبوردش از الیاژ اشغالهای ایرانی ها ست باور کنید یه کم تحقیق بد نیست.خخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرتین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شما که تا حالا سوار ام وی ام نشدی چطور نظر میدی؟ در ثانی اگه از یه بچه هم بپرسیم فرق دهه ۹۰ و زمان حال رو می دونه .من خودم ام وی ام ۳۱۵ دارم خیلی هم ازش راضی از هر لحاظ ،پس لطفا از روی تعصب نظر ندید.چینیها خیلی از فرغون سازهای ایرانی جلوترند.مثل ارانخودرو نیست که ماشینهایی که رو دستش مونده به زور به نهادهای دولتی و تاکسیرانی و غیره با او قیمتهای نجومی بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. A.S

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک ساله MVM315دارم وقتی درشو قفل میکنم آینه هاش برمیگرده و شیشه هاش بالا میره و از سرعت پا به پای 206تیپ 5میره همش حرفه که MVMبدرد نمیخوره بخدا از همه ماشینای ایرانی بهتره.MVMنخری رانا بخری که دور از عقله؟؟؟؟؟؟واقعا مقایسه کنین MVMرو با 206و رانا و پارس ببینین کدوم بهتره اما اونایی که رانندگی با MVMنکردن خاهشاً حرف مفت نزنن که 206بهتره بنظرم هرکیMVM315نخره زندگی رو باخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بابک

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دو سال mvm دارم خیلی راضیم گارنتی خیلی خوبی داره صدا نداره نرمتر از 206 هستت کلا خیلی از ایرانی ها بهتر هستش تا حالا بجز سرویس دوره ای به نمایندگی نرفتم اول mvm سوار شو بعد نظر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از رفقای منsd داره . همیشه از چینی بودنه ماشینه من میگه (من315 دارم) ؛ اما وقتی داخل ماشینم میشینه میگه هر جور حساب کنی ماشینه خوبیه. یه جورایی کیف میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محراب

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید شما که اطلاعاتت اینقدر ضعیف و پایین هست بهتر نیست مطلب نذاری تو نت تقریبا به کل نتیجه گیری برعکس کردی من 206 داشتم در یک کلام افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسن

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه اولا من چند سال 206 تیپ 2 دارم مصرف بنزین 7تا8لیتر دوما سواری و آرامشش که در 206 هست در ام وی ام نیست ماشین باید سربالایی کم نیاره که تمام امی وی امها و خودروهای چینی فقط در سراریزی مثل کدو قل داده تند میرن من خودم 206را با جک ام وی ام 315و ایکس 60 و ایکس33 و…در سربالایی مقایسه کردم حرف اول با 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سعید

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چه بررسی ضعیفی!!
    206 هندلینگ بالایی دارد و سواری نرمی دارد!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آرش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ‎با سلام خدمت عزیزان و تشکر از سایت
    ‎چون مدتیه این ماشین رو دارم گفتم خدمت اون دسته از دوستانى که تمایل دارن اطلاعات بیشترى کسب کنن این مطالب رو بنویسم:
    ‎علیرغم تمام تبلیغات منفى راجب ماشین چینى و از جمله این ماشین و همچنین توصیه دوستانم که ماشین صفر نخر از قیمتش خیلى میوفته و همچنین رنگ ماشین ( مشکى متالیک ) که هى میگفتم بابا روانى مشکى زود خط و خش میوفته کمتر خرید و فروش میشه ، بنده در تاریخ ٩۴/١٢ از نمایندگى ماشینم رو تحویل گرفتم ( مشکى ) و تا الان هم ٩۴/٩ دقیقاً ١١/۴٠٠ کیلومتر کارکرده :
    نظر بنده با توجه به این نکته که تجربه ٢٠۶ تیپ ۵ ، تیبا و بلریانس دنده اى رو در چند سال گذشته داشته ام و اهل لایى بازى و … سرعت زیاد نیستم :
    ١- بر خورد و خدمات پس از فروش نمایندگى ها خیلى خوبه واقعاً راضى هستم در تهران حداقل ۶ نمایندگى مختلف رفتم و نحوه خدماتشون خیلى خوبه تا الان ٢ سرویس دوره اى رو رفتم هر ۵٠٠٠ هزارتا و ۴ بار هم حضورى بابت نکات مختلف
    ٢- هندلینگ فرمون خیلى نرم و کنترل عالى در پیچ ها
    ٣- برقى خودرو و تمامى آپشن ها به خوبى کار میکنن و تا الان هیچ نکته منفى ندیدم، کولر و بخارى خیلى خوب و همزمان با استفاده از کولر در سربالاى خوب عمل میکنه با توجه به اینکه تمام تابستون ازش استفاده کردم
    ۴- مصرف بنزین مناسب حداکثر ٨ لیتر در هر١٠٠ کیلومتر تو شهر
    ۵- اتاق ، داشبورد ، درها کاملاً رگلاژ و بدون صدا البته داخل بعضى از دست اندازه ها و شیب هاى زیاد کمى صدا از درب ها شنیده میشه – صدا موتور داخل ماشین باتوجه به وجود نمد موتور خیلى کمه و آزار دهنده نیست
    ۶- شتاب اولیه ش با مقایسه به ٢٠۶ تیپ ۵ کمتره اما تو کفى فوق العاده ست اونم بخاطر سنگین تر بودن این ماشین نسبت به ٢٠۶ تیپ ۵ که براى خودم به شخصه نقطه ضعف حساب نمیشه
    ٧- دید از پشت نسبتاً ضعیف که با توجه به داشتن سنسور عقب تا الان اصلن مشکل نداشتم ( آپشن دوربین عقب رو نگرفتم )
    ٨- تا٢٠٠٠ تا دنده ١ و ٢ کمى سخت جا میرفت که الان با آب بندى شدن ماشین کاملاً عالى شده ، تمامى دنده ها به خوبى جا میرن و خیلى نرم شدن
    ٩- تو شیب خیلى زیاد با کولر روشن به ماشین فشار میاد ( کم میاره ) اما از جوش اوردن ماشین و … خبرى نبود خدارو شکر، چندین بار تست کردم
    ١٠- ترمز و ترمز دستى ماشین تا الان به خوبى عمل کردن و مشکلى نداشتم فقط یک بار کمى به صدا افتاد که فکر کردم مشکل از لنت هاست که نمایندگى گفت از آب بارون بوده و بعد از ٢ روز خوب شد
    البته باید بگم تا الان با١۴٠ یا ١۵٠ تا نشده یه دفعه ترمز بزنم ولى با ١٠٠ تا یه دفعه تو همت ترمز کامل گرفتم که ماشین عالى خودشو جمع کرد که از یه تصادف ١٠٠ ٪‏ فرار کردم
    کلاً از خریدم خیلى راضى هستم و قبل از تحویل خودرو آپشن هاى : کفى عقب ، دودى کردن شیشه ها ، سینى زیر موتور و آرم چرى رو براش گرفتم
    اصلاً سعى نکنید با ٢٠۶ یا بلریانس مقایسه کنید چون واقعاً بهتره باور کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Javid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدمات مدیران خودرو از ایران خردو? بهتره
    Mvm 315جدید اسپرت خوبه 47 ام قیمتشه که شما میتونی با 16 م سوارش شی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. NAZANIN

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از ظاهر کاملا متفاوت MVM خیلی خوشم میاد و خواهم خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. خداکرم

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من مهندس ساختمان هستم الان یه ام وی ام ۳۱۵ جدید دارم واقعا تمام عیبهایی که قبلا داشته رفع شده وبسیا ر بهتر از ۲۰۶ هست از هر لحاظ خداییش گفتم اگر میخواین بخرین تو خریدش شک نکنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. جواد فروغی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من 20 روز پیش یه ام وی ام 315 گرفتم و از تمامی خودروهای ایرانی بجز سمند داشتم که خوشبختانه از نظر امکانات رفاهی و قدرت موتور نسبت به وزن وکمی مصرفش راضیم هزینه ی نگهداری و استحلاکش نسبت به کل پژوها کمتره سریع چک نمی اندازه.ای سی یو و سنسورهای اکسیژن وغیره مانند کل پژوها به این راحتی خراب نمی شه. زیباست وهمه پسنده .تکراری نیست. کلا از نظر رنگ و طراحی بدنه و باز شدن درها تنها باید با ال 90 مقایسه بشه .یه جاذبه خاصی داره همچنین نیاز نیست که کلی پول براش هزینه کنید پول یه پرایدو بدین یه مدل 91 بی رنگ بگیرین. به نظرم خرید دست دومش عالیه. با تشکر جواد هستم از همدان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مجید

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان . من تا حالا پشت فرمون هیچ کودوم از این 2 مورد نبودم چون از هر دو ماشین زیاد ایرادات شنیدم و اصلا جرات نکردم بخرم اما اینو در جواب نظر بعضی از دوستان بگم
    یکی از دوستای من تو یه بیمارستان حسابداره اما نظرات پزشکی برای همه میده و وقتی بعضی از اطرافیانش مریض میشن نظراتی میده که با نظر همه پزشکان اختلاف داره و کلا علم پزشکی رو به چالش اب سرد دعوت کرده . مدرکشم دیپلم کارودانش هستش
    حالا چرا اینو گفتم … اینو برای اون دسته از دوستانی میگم که اعلام میکنن من در ایرانخودرو کار میکنم و این ماشین اینجوریه و یه عده فرمودن من در شرکت کرمان موتور کار میکنم و این ماشینا اینجوریه ..من نمیدونم این قطعات رو با این قیمت داخل ایران با چه ماشین داخلی مقایسه میکنید که میفرمایید اشغاله .
    من اطلاعات زیادی ندارم اما اینکه به یک ماشین بگن مثلا تولید ملی و تمام قطعاتش مربوط به یک کشور دیگه باشه و تکنولوژی 20 سال پیش رو یدک بکشه واقعا جای تامل داره . اما یک خودرو چینی که هر روز داره خودش رو با استاندارد های جهانی تطبیق میده و سالیانه شاهد پیشرفت این ماشین ها هستیم اونم جای تامل داره . به قول خدا برای انان که فکر میکنند :)).
    دوستان من نمیگم کودوم ماشین بهتره و کودوم بدتر . همون قدیم قدیم ها هم من از خیلی ها شنیدم که اجناس چینی خوب کار نمیکردند و عمر اجناس کشور های دیگه رو هم نداشتند و شرکت های ما هم دارند خودشون رو با استاندارد های خوب کار نکردن اجناس چینی میرسونن . چیزی که بر همگان واضحه اینه که هر دو این ماشین ها اشغاله اما من خودم به شخصه از 206 زیاد تعریف خوبی نشنیدم اما بازار خرید و فروش بهتری نسبت به 315 داره و 315 از نظر خرابی موتور که خیلی مهمه کمتر به مشکل میخوره
    تمام نظر من در حد شنیدن بود اگر ناراحتی برای دوستان پیش اومد از حرفای من همینجا عذر میخوام . موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. یکی از خوبان

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جون مادرتون یکی واقعیت بگه درمورد م وی م 315 من پولم نقده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرشید.تهران

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقت بخیر. هردو ماشین را همزمان داریم ۲۰۶ مدل ۸۴ بسیار سالم.و315 مدل ۹۱.
    در دو جمله بگم اصلا خیلی باهم توفیر دارن و صد البته ۳۱۵ خیلی بهتره.
    بعد از چند روز mvmسواری در تعطیلات،میریم
    سرا غ ۲۰۶ (بعلت زوج وفرد)حالمون بدمیشه.
    جالبه کسانی اصلا سوار نشدن ونداشتن،و اظهار نظر میکنن. ما هر دوش را چندساله داریم.
    ۲۰۶ استهلاک داره ولی این طفلک زیبا از سال ۹۱ بی آزار و بی خرج بوده و فوق العاده راضی هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیران

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    نظرات احساسی و فنی تقریبا خوبی از خودروهای چینی و مثلا ایرانی داده شده. ولی اینکه 315 یک ماشین قابل اعتمادی هست یا نه یک بحث انحرافی است. اصلا نباید تو ایران در باره انتخاب خودرو و کیفیت اون بحث کنی. چرا که هر خوردویی که شما بخرید از سایپا یا مدیران خودرو یا کرمان موتور یا ایران خودرو، هیچ فرقی با هم ندارند. چون ملت در تحریم انتخاب خودرو بسر میبرد تا یک خودرو با چند آپشن معمولی وارد بازار میشه دهان مردم باز میمونه که این دیگه چیه! از کجا اومده و ساخته کدوم کشوره!؟
    بنظر من شما از امروز هر نوع خودرویی رو خریدید حداکثرسه سال نگه دارید و سریع ردش کنید. قبل از اینکه از قیافه بیفته و راهی تعمیرگاهها بشید.
    مگر اینکه پول داشته باشید و ماشین ژاپنی، اروپایی و … سوار شوید.
    انتخاب ما فقط بین بدترین و خیلی بدترین است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mohammad

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پژو 206 تیپ 5 اگگه قطعاتش از فرانسه میومد اصلا قابل قیاس با این چینیا نبود ماشینی که از موسسه euro ncop 4 ایمنی گرفت ولی اینا اصلا بررسی شدن در بحث شتاب که 206 تیپ 5 شتابش 9 و عملا با زانتیا رقابت داشت اما خوب هر سال که گذشت بدتر شد قطعات بی کیفیت و و از تمام ماشین دزدی کردن وگرنه از لحاظ کیفیت داخلی وبیرونی و شتاب و ایمنی و حتی استایل بیرونی خیلی بهتر از ماشینای چینی البته جدیدا کیفیتا بهتر شده و با قرار داد های جدید پژو که با ایران خودرو بسته قطعات داره فرانسوی میشه دوستانی که قصد خرید دارن پولتون رو هدر ندید این چینیا همشون از دم بزکی هستن شاید دو سال اول کم مصرف باشه و دوتا اپشن هم داشته باشه و شما راضی باشینولی بد دوسال که تو خرج افتاد اون موقع پشیمونتون میکنه کیفیت و اصالت همیشه برگ برنده هست که فرانسویا دارن و جدیدا هم با این قرداد های پژو قطعات داره برمیگرده شک نیکنید پژو 206 بهتر از قبل میشه و قابل قیاس با این چینیا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. آریا

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا اگه بیاییم و جبهه گیری رو بزاریم کنار میفهمیم که ام وی ام بهتره به دلیل اینکه ایرانخودر به خاطر مشکل تولید قطعات دست به دامن چین میشه و چین هم چون قطعات پژو رو به سفارش ایرانخودرو تولید میکنه کیفیتش خیلی پایینه متاسفانه ولی قطعاتی که رو ماشینای خودش نصب میکنه کلا مارک بوش هستن که بوش چینه…
    چین برای اینکه بتونه تو بازار ایران پیشرفت کنه مجبوره کیفیت رو ببره بالا و موفق هم شده چون هر مدل جدیدی که تولید میشه نواقص مدل های قبلی رو نداره و از همه مهم تر اینکه بعد از خرید ام وی ام نمایندگی با شما تماس میگیره و راجع به ماشین ازتون نظر میخواد اونجا میتونید هر انتقاد یا پیشنهادی از ماشین داشتین مطرح کنین حتی نحوه خدمات دهی اون نمایندگی که ماشینو ازش تحویل گرفتینم میپرسن ازتون اینا همشون دلیل موفقیت چینه….دقیقا برعکس ایرانخودرو که هیچ کس پاسخگو نیست ….
    انصافا من خودم قبلا 206 داشتم مدل 85 بوداصل فرانسه عین عروس نگه داشته بودمش ،الانم یه ام وی ام 110 چهار سیلندر دارم که قبلا به نظرم ام وی ام مزخرفترین ماشین بود ولی زمانیکه سوارش شدم کلا نظرم عوض شد موتورش عالیه خیلی نرم و بی صدا حتی از 206 ،گیربکسشم نسبت به قیمتش خوبه،فقط تنها ایرادش کمک فنره که اونم به دلیل نامرغوب بودن جنس لاستیک هاس…الانم بابام ام وی ام ایکس 33 گرفته دنده اتومات موتور2000انصافا کوچکترین ایرادی من توش نمیبینم از هر لحاظ عالیه من خودمم مکانیکم و کلا ماشینای مدل بالا تعمیر میکنم انصافا اعتراف میکنم که کیفیتش در حد هیونداس در ضمن اینو هم بگم که عمر قطعات ماشین بستگی به نحوه نگهداری و رانندگی داره 206 رو من 11 سال سوار شدم فقط لنت عوض کردمو یه بارم جلو بندیشو باز کردم…..
    به دلیل قرض داشتن 206 رو فروختم و ام وی ام 110 گرفتم که از معمولی ترین های ام وی امه ،الانم دوساله دستمه کل ایرانم باهاش گشتم و عین 206 کوچکترین ایرادی هم نداره جلوبندیشم خیلی بادوامه با این همه دست انداز….
    در کل میخوام بگم که گول این شیرهای فرانسه رو که چینی هستن نخورید….شما که اول و آخرش تمام قطعات ماشینتون چینیه پس بهتره از خود برند چینی استفاده کنید چون قطعاتش 10 برابره اون قطعاتی که رو 206 نصب میشه قابل اعتماد تره و بایدم باشه چون پای آبرو و حیثیت چین و اعتماد مشتری ها و رضایتشون درمیونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. .amir

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عرض ادب .من mvm نداشتم و تو خانوادمون کسی نداشته .خودم یه ۲۰۶مدل ۸۳دارم که اصله فرانسس ۹۴هم دارم ۹۴ فقط فقط ترمزش خوبه یکم .ولی قدیمیا همه چیش خوبه .۲۰۶ شتاب اولیه فقط داره دیگه هیجی نداره افتضاح تو سربالایی کم میاره تو دست انداز صندوقشو قسمت عقبش صدا میده کلان به درد نخوره .ماشینه جاده نیست فقط ضاهر خوبی داره پاخور خوبی داره .دیگه هیچیش به درد نمیخوره موتورش با پراید براره سرعته پراید بیشتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ابراهیم

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه نظر منو بخاید ام وی ام بهتره شما که در فضای ماشین ام وی ام اطلاع ندارین فضای ماشین ام وی ام از ۲۰۶ بیشتره خودتونم که نوشتین طول و عرض ام وی ام بیشتره خلاصه بگم ام وی ام خیلی خیلی بهتر از ۲۰۶ هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محسنی

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در تصادفات ام وی ام ۳۱۵ متاسفانه صدمات شدیدتر هستش ۲۰۶ در تصادفات صدمات کمتره . اینو یه صاف کار با تجربه داره میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا