ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هیچ کدومشون ارزش سواری دادن به ایرانی ها رو ندارن ماشینای خیلی بهتری از اینا هم هستش که اگه وارد ایران بشن قیمتش از 206 هم کمتره امکاناتش از mvm هم بیشتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجتبی

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من 315 ندارم اما206مدل90خریدم راضی نیستم چون1.کیفیت بدنه بسیار ضعیف با فشار انگشت میره داخل2.کیفیت شیشه بسیار ضعیف بعداز8ماه کاملا”شنی شده ودید ندارد3.مصرف سوخت زیادمیانگین شهر وجاده 100ی9میسوزونه4.شتاب بسیار پایین اگه پاروی پدال گاز فشار بدی به جای اینکه شتاب بگیره واز جاکنده بشه بیشتر
    دوست داره خاموش بشه وخیلی کنده و….. به شما هم پیشنهاد میکنم پولتونو بیرون نریزید ونخریید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      واسه شتایت درچه گاز ماشینتو عوض کن
      100 9 ماشینت تیپ 6؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مجتبی جان من 206 تیپ 6 مدل 84 دارم تو جاده 6.9 و تو شهر 8.5 میسوزونه
      علتشم اینه که باید برنامه یا همو ای سی یو رو فلش کنی اگر سمت تهران یا شهریار هستی بگو تا با یک نفر آشنات کنم.
      البته در اینکه قطعات دستکاری شدن شکی نیست ولی مطمنن فلش کردن تاثیر خیلی بالایی داره.
      مخصوصا برای تیپ6

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی آقا

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میگم گاز پدال وسطی نیست ها!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. امیر

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      من هم یه تیپ 5 83 داشتم شاید باورتون نشه ولی رو دنده یک تیکاف میکشیدی اسفالتو میکند به خرج اوفتاد فروختم یه 90 خریدم الانم کاملا پشیمونم چون اصلا این ماشین نمیدونه تیکاف چیه تعادلشم از قبلی خیلی خیلی پایین تره و قطعات داخلشم خیلی کیفیتش کم شده و اگر کسی مشکل مالی نداره حتما mvm 315 بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. احسان

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با برقی کردن گاز یه گام به جلو رفتن فقط لامروت 3 سیم چینی انداخته. با 5 سیم اصلی عوض کن. 150 تومنم هزینشه تقریبا البته اگه گیر بیاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسام

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اخیرا ، مجله bildo معتبرترین نشریه خودرویی در کشور شیلی ” برترین خودروی سال 2012 شیلی” را معرفی کرد. در نتیجه مدل chery fulwin (mvm315) که عملکرد بهتری را نسبت به خودروهای رقیب به نمایش گذاشته است ، با اکثریت قریب به اتفاق آرا به عنوان محبوب ترین مدل سال 2012 در میان مصرف کنندگان شیلی انتخاب شد
    این جایزه بدون شک نشان دهنده ی محبوبیت
    ویژه این خودرو به دلیل اقتصادی بودن و عملکرد آن در شیلی می باشد.
    mvm315 توسط متخصصین برتر ایتالیایی و با الهام از طبیعت طراحی شده است به ویژه نمای v شکل جلوی خودرو که از چهره نهنگ الهام گرفته شده و طراحی مدرن و پویایی را در این خودرو به نمایش گذاشته است . این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری acteo می باشد که در میان “10 موتور برتر چین” قرار دارد. mvm315 با 2527 mm فاصله بین دو محور، فضایی بسیار بزرگ ، ( 450-1000 لیتری) و ترکیبی را در این خودرو هاچ بک به وجود آورده است . در عین حال 43 دسیبل صدای غیر فعال در خودرو که منطبق با استاندارد های جهانی می باشد ، موجب می شود تا راحتی و آرامش را در طول سفر با این خودرو تجربه کنید.mvm315 ترکیبی از فضای اسپرت و ویژگی های خانوادگی است و با به حداکثر رساندن عملکرد های مورد نیاز خانواده ها در خودرو، تجربه ی لذت بخشی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. به دنبال تمام ویژگی های اشاره شده وایمنی و مدرن بودن این خودرو mvm315 مورد تحسین مصرف کنندگان شیلیایی قرار گرفته است.
    برگرفته ار مجله ماشین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مثل تبلیغات شرکتی ها توضیح دادی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کامبیز

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا حرف خودروی ایرانی و نزنید که افتضاهه خودروی خارجی سوار شین ببینین ماشین چیه باز چینی ها حداقل موتور خارجی روش سوار میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      خارجو خوب اومدی
      بریم ماشینن افغانیم بخریم طبق نظر شما خارج حساب میاد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. max

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ببخشید چین جزء خارج نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    به اومایی که می کن 206 چینی درجه 3 هست بگم که 2 یا 3 سال پیش روکش چرم درجه 3 واسه پراید 700 هزار تومان بود!!!
    پس بفهمید این 206 و ام وی ام درجه چنده!!!
    من خودم فقط ظاهر 206 رو به کله این ام وی ام ترجیح می دم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    به اونایی که می کن 206 چینی درجه 3 هست بگم که 2 یا 3 سال پیش روکش چرم درجه 3 واسه پراید 700 هزار تومان بود!!!
    پس بفهمید این 206 و ام وی ام درجه چنده!!!
    من خودم فقط ظاهر 206 رو به کله این ام وی ام ترجیح می دم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hossein

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام
    در جواب آقا مسعود عزیز در مورد سرب کف 206 جهت تعادل خودرو و پیرو مطلب قبل باید بگم :
    اساتید محترم انجمن همه میدونند که پژو های 206تیپ 1 اورجینال مونتاژ فرانسه در رکاب های خود در هر طرف دارای 25 kgسرب هستند که جمعا میشه 50 kg که واسه تعادل ماشین در سر پیچ ها خیلی با ارزش هستند(جدا از سیستم تعادلی که همه میدونند چی هست) میخوام بدونم چرا دیگه سرب نمیزارن؟؟؟؟
    البته من خودم دوتا جواب دارم
    1.میدونم که فلز سرب گران هست و دارن 2درمون میکنن و میزنن به زخم هاشون !!
    2. مشکل صافکاری دارند که اگر رکاب در تصادف آسیب ببیند در آوردن آن خیلی سخته(البته این نظر خیلی منطقی نیست)
    جواب شما چیه!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    {البته با عرض پوزش واسه کارکنان ایران خودرو و هر کی که پرچم ایران خودرو را بالا نگه می داره}
    http://ir206.com/206-t1120.html
    لطفا به بقیه انجمنها و تاریخچه 206 این مینی خودرو 2 در با طراحی 15 سال بیش بیشتر دقت کنید
    در ضمن 206 SD که شما می فرمایید یکی از نمونه های بسیار عجیب و ضعیف طراحی خودرو هست که در تست ایمنی نمره 3 از 5 رو کسب کرده و این موضوع یخاطر:
    1. وزن زیاد عقب خودرو و ایجاد پیچش بدنه سر پیچها
    2. عدم استقرار مناسب محور عقبی خودرو هست (دوست عزیز فاصله چرخ های 206SD و 206 هاچ بک دقیقا به یک اندازه هست در حالی که همه ماشین های SEDAN مثل بقیه پژو های صندوق دار محور عقب تا حدودی زیر صندوق عقب هست ، واسه همینه که وقتی از بغل به 206SD نگاه میکنی به نظر میاد صندوق عقبش وسط زمین و هوا هست یا یه جورایی مونگل هست )
    3.مهندسین عزیز ما اومدن 206 هاچ بک رو با 1 صندوق سنگین کردن ولی فکر کردید این ماشین سر 1 پیچ چی به سرش میاد ؟؟
    جواب : 206 هاچ بک تهش لیز میخوره و احتمالا هیچ اتفاقی نمی افته ، ولی SD تمام تکیه اش به سیستم تعلیقش هست و اگه نتونه پیچ رو خوب رد کنه 100% چپ میشه و این تنها بخاطر وزن صندوق عقب و عدم استقرار محور عقب خودرو و پیچش بدنه از وسط هست…
    بذار راحتتون کنم نحوه طراحی SD اینجوری بوده که احتمالا عکس از بغل 206 هاچ بک رو بردن توی فتوشاپ و یکم عقبشو با دستور LIQUIFY کشیدن عقب و واسش صندوق درست کردن همین :)))) Pizza in 24 hour
    والا بخدا اونایی که SD سوار میشن 90% یکم کپش میکنن و لاستیک پهن میندازن زیرش ، هم بخاطر ظاهرش ، و هم بخاطر تعادل بهتر
    4.احتمالا تاحالا صندلی جلو اتوبوس نشستید و پشت سرتون اون همه فاصله رو دیدید ، توی SD موقع رانندگی دقیقا همین حس رو دارم(راننده اتوبوسم) ، لطفا فاصله صندلی راننده رو با جلو و عقب خودرو در SD و پژو پارس مقایسه کنید اونوقت متوجه میشید که طراحی این ماشین چه فاجعه ای رخ داره و چقدر عقبش درازه ، گاهی شاید راننده احساس کنه داره SNAKE بازی میکنه بجای رانندگی(موقع پارک کردن این حقیقت انکار ناپذیره)
    و هزار مورد دیگه …


    اما در مورد شتاب 206 های تیپ 2 با گاز برقی باید بگم ، مشکل شتابی برای همشون وجود داره و همون جور که آقا نیما گفتن یکی از دلایل بخاطر مصرف سوخت و رام کردن این ماشین سرکش هاچ بک واسه خیابونهای ایران و پلیس های ایران هست وگرنه شتاب ماشین ربط خیلی زیادی به شانسی بودن محصولات شرکت لپ لپ نداره .


    هنوز هم غول هاچ بک های ایران پژو 206 تیپ 5 به همراه گلف و پراید هستند


    نظرم راجع به ریو :
    واقعا ماشین جالبی هست ، مخصوصا بخاطر قیمتش و این که هنوز مثل بعضی ماشین های صندوق دار مثل 405 کلاس خودش رو از دست نداده ، ظاهرا ریو و بعضی از دوو ها در بین ماشین های صندوق دار از نظر شخصیت تمام نشدنی و برای خیابانها ملموس هستند
    ممنون از این تریبون آزاد و خوانندگان دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام میخواستم بگم تو مقایسه ایمنی این دوتا زیاد نمیشه روی ایمنی 4 ستاره 206 حساب باز کرد چون اون تست یه 206 دو در بود که تو سال 2000 تست شده خود یورو انکپ گفته تست های قبل از سال 2002 با بعدش متفاوته یعنی قوانین امتیاز دهی سخت تر شده پس مطمئنا اگه الان 206 تست شه نمیتونه 4 ستاره رو بگیره البته منظور من از این حرفا این نیست که بگم ایمنی ام وی ام 315 بالاتره یا پایینتره نسبت به 206 چون خودمم دقیقا نمیدونم اخه هردوتا ماشین باید تو یه شرایط یکسان باشن و تست شن یعنی تو یه موسسه و به طور همزمان تست شن نه با چند سال اختلاف ممنون میشم کسی جوابمو بده که متوجه شم ایمنی تصادف کدومشون بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      ۲۰۶ یکی دو سال قبل در موسسه‌ی Latin NCAP تست شد و ۲ ستاره را دریافت کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سينا

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام آقا 206 نخر همش ظاهره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      یعنی 206 راه نمیره؟؟؟؟
      بعضیا اول مطلبو نخوندن انگار
      مقایسه 315 با 206 تیپ 5
      نه تیپ 2 نه تیپ 3
      خیلی تیپ 5 سوار نبودن نمیدونن شتابش چیه
      همین sd v8 انقدر پرترفدار شده بخاطر موتوره تیپ 5 روشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        اصولا به خاطر وزن زیاد نباید انتظاری از mvm در زمینه ی شتاب داشت
        مقایسه ی یه 1600 با 200 کیلو وزن کمتر با یه ماشین 1500 عادلانه نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. سامی

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اگه داشبورد mvm اون بالایی باشه که مثل کابوسه اما اگه تصویر پایینی باشه خیلی قشنگ تر از 206 هست
    به نظر من تنها امتیاز 206 ترمز هاش هستن که اونم به خاطر قدیمی بودن تکنولوژیش معلوم نیست بهتر عمل کنه

    در کل مقاله یک جانبه ای بود

    در ضمن دوست عزیز “مگر نه” درست نیست … “وگرنه” درسته … مگر نه رو در جای دیگه ازش استفاده میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سجاد

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من 206تیپ 5مدل 90داشتم و از نظر شتاب میتونم بگم آبرو واسم نذاشت و کم می آورد چون برقی بود.من بدلیل شرایط کاری مجبور بودم هفته ای 7ساعت مداوم پشت فرمان باشم و بعد از 2ساعت خستگی میومد سراغم.بعد از 2ماه رانندگی در شهر متوجه خشکی و تکان در قسمت عقب خودرو شدم که گفتن ذاتیه.
    اما الان 315دارم و باید بگم قابل قیاس با 206 نیست.در سرعت 150ناگهانی ترمز زدم و بدون اینکه به جلو و عقب متمایل بشم بدون کوچکترین حرکتی و در فاصله بسیار کم خودرو ایستاد.از نظر شتاب باید بگم بیشتر از 206هست.کلاچ و ترمز و فرمان بسیار نرم هستند و بدون تعارف قابل قیاس نیست.صدای موتور وارد اتاق نمیشه.تنها مشکل 315 رنگ روشنه داشبورد هست که اونم در پشت نشانه گرهای داشبورد گم میشه.این خودرو در آسیا اروپا آمریکا و روسیه پر فروش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      بد توهم زدی ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سالار

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تورو خدا 206وmvmزمین تا اسمون با هم فرق دارن ادم توmvm نشستنی بوی وسایل جینی خفش میکنه فقططططط 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامی

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اینو خوب اومدی …
      من توی یه فروشگاه چینی بودم از بویی که وسایلش میداد سر درد گرفتم …
      تا 2 روز تنگی نفس داشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Afshin

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نیما جان
    حق با شماست، وارد کنندگان ما جنس هاس بنجل زیر پله ای میخرند.
    ولی از این خوشحال هستم که با پیشرفتی که چین داره حداکثر تا 2 یا 3 سال آینده میشه اونجا جنس بنجل پیدا کرد. وبعدش خیلی دوست دارم ببینم که وارد کنندگان ایرانی سراغ کدوم کشور میرن. شاید افغانستان؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامی

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      نه بابا این بیشرفا (چینی ها) واسه هر کشوری با یه استانداردی جنس میزنن…
      اگه ازشون کیفیت نخوای و بخری هر چی دادن واسط تا 1000 سال دیگه هم همینارو تولید میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. آینا

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اینقدر دم نزنید از کیفیت دو روز دیکه که بی ماشین شدین بازم رو میارین به این 206.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بی پول خودتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.206نمرش
    20

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم 206v8 داشتم شتابش عالی بود ,کولر و ترمز خیلی خوب بود . سر پیچ های تند با شتاب بالا کمی مشکل هندلینگ داشتم و داخل اتاق به عنوان راننده راحت نیودم و بعد از 2 ,3 ساعت رانندگی خستگی میومد سراغ آدم
    الان یک 315 گرفتم باید بگم شتابش خیلی بده بخصوص تو سر بالائی من با 206 تیپ 5 اصلا تو سربالائی مشکل نداشتم ولی با این واقعا مشکل دارم اگر کولر روشن باشه که دیگه هیچ . در مورد رانندگی باید بگم اتاقش راحت تره و پشت فرمون خسته کننده نیست اما همچنان عقب ماشین برای 3 نفر کوچک طراحی شده.قطعات پلاستیکی صندوق عقب هم اگر ماشین زیاد زیر آفتاب بمونه دفرم میشه که این از جنس بد بکار رفته تو صندوق عقبه. کولر ماشین خوبه ولی همانطور که گفتم شتاب رو بدجور کم میکنه.فرمون بسیار نرم و تیزی داره حتی میتونم بگم از 206 تیزتره.خدمات پس از فروش هم که کلا نداره وای به حال اون روزی که بخوای ببری نمایندگی …
    امادر کل باید بگم حیف شد که 206 خودم رو با این عوض کردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پیام

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام , من 206 تیپ 5 مدل 90 دارم , 2 ساله دارم , و استفاده میکنم , میخام تجربه واقی خودم رو بهتون بگم, باتوجه به اینکه خیلی تو جاده هستم در طول 2 سال 85 هزار کیلومترش رفته, تا حالا هیچ مشکلی فنی برام پیش نیومده , ترمزش واقع راضی هستم چند بار شده وقتی سگ یکدفعه وارد جاده شده در سرعت بالا نجاتم داده, شتاب و سرعتش خوبه البته اگر بار سنگین بزنی ماشین یکمی عملکردش بد میشه و اینو احساس میکنی بصورت عادی خیلی عالی هستش , فقط مشکل فضای صندلی عقب برام پیش اومده شاید اگر یکمی بزرگتر بود دیگه میشد هیچ مشکلی نیستش , ماشین های بهتری هم وجود داره اما تو بازار داخل ایران بنظرم واقع میشه لقب بهترین ماشین زیر 40 ملیون بهش داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پیمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشمان آمد پدال .
    من خودم یک 206 تیپ 5 دارم مدل سال 90 . می تونم بگم عالیه ، در طول این مدت که دستم بوده ، هیچوقت دچار هیچ مشکل فنی یا غیره نشده.
    از نظر شتاب تاحالا از همه ی ماشین های هم ردیف خودش جلو افتاده و شتاب و سرعتش عالیه.
    من خودم تا 200 باهاش رفتم ، بیشتر هم جرات نکردم برم :دی
    مصرف سوختش تو جاده 5.5 الی 6 بوده و در داخل شهر حدود 8 که برای من خیلی خوبه چون بیشتر سفر های بین شهری برای کارهام انجام میدم.
    در نهایت همه ی اینها فقط تجربه ی شخصی من بود ، همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسن

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط پارس 89 و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      دوران پارسو سمندو 405 تمام شد
      خیلی وقته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. آرمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سیاست های بازارگردانی خودروسازها این روزها منو خیلی اذیت کرده.
    بعد از کلی تحقیق خواستم بالاخره از اس دی خودم دست بکشم و یه 315h ثبت نام کردم.
    در ثبت نام فقط حق انتخاب رنگ سفید و مشکی را داشتیم!
    برای بردن مدارک کامل امروز به نمایندگی رفتم.
    1- نمونه ماشینو داشت داخلش نشستم ولی بخاطر بوی پلاستیک وحشتناکش سریع پیاده شدم تو این مدت کوتاه (که نفسم حبس بود)دو تاچیز دیگه هم خورد تو ذوقم یکی ارتفاع بلند داشبورد نسبت به فرمون بود و من حتی توی ون و سایر ماشین ها ندیدم که مرتفع ترین قسمت فرمان از داشبود پایین تر باشه یعنی موقعیت فرمان نسبت به بدنم با 206 یکی بود ولی داشبورد حداقل 20 سانت بلندتر بود. تقریبا دید جلو نصف 206ومورد دیگه دست دنده و تهویه که حس داخل تیبا رو تداعی می کرد.
    ضمنا در مورد زمان تحویل پرسیدم گفتند تا قیمت های جدید اعلام نشه هیچ ماشینی تحویل نمی دیم و شرکت حتی حاضره خسارت تاخیر تحویل (که جزییه) را به جان بخره اما صبر کنه تا قیمت های جدید اعلام بشه، حتی ممکنه به سال بعد کشیده بشه.
    درصورتی که هنوز مهر افزایش قیمت قبلی این ماشین هنوز خشک نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم یه 206 تیپ 5 مدل 90 دارم. واقعن ازش راضیم و دوسش دارم. اینو گفتم که کسی فک نکنه تعصبی رو چیزی دارم. ولی یه چیزی تو این مقاله برام سواله:
    اینکه چطور آدمی که تاحالا سوار یه ماشین نشده میگه بعد از مدتی داشبوردش خسته کننده میشه؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    من از سال 84 پژو 206 تیپ 5 دارم
    تا الان 215000 کیلومتر کار کرده , تو این مدت هر از 20,000 تا 30,000 کیلومتر , روغن و تمام فیلترها و 4 تا لنت عوض شده و 40,000 کیلومتری یک بار تمام تسمه ها و 4 بار لاستیک . همین و همین …..
    نه تعمیرگاه رفتم نه هیچ چیز دیگه
    یک ماه پیش mvm گرفتم
    از لحاظ نرم بودن , خوب واقعا فرق میکنه با 206 و نرم تر بود
    ترمزش هم بدک نبود ولی . . . .
    کیفیت قطعات داخل اتاق آشغال بود ( فکر کنم بازیافتی باشه)
    رنگ چراغهای پشت امپر و ….. که نابوود بود
    مجبورا فروختم و v8 206 گرفتم
    ولی باز هم نشد 206 t5 مدل 84 :((

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. reza

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام داداش کسی که میگه ماشینش راه نمیره بهش نمیتونه گاز بده از روز اول که خریده بود باید گلوشو پاره میکرد میدید راه میره یا نه رضا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Afshin

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من یه لیفان 620 دارم(یکسال و دو ماهه) توی این مدت فقط آب شیشه شور توش ریختم.
    تمامی سرویس ها و تعویض روغت هم توسط نمایندگی هر 5000 کیلومتر یکبار انجام میشه و از این بابت کع به تعمیرگاه ها مراجعه نمیکنم خیلی خیلی راضی هستم.
    راحتی-سرعت-شتاب-زیبایی و قیمت مناسب همه را یکجا با هم داره.
    هفته پیش مجبور شدم با یک 206 TU5 مدل 1391 از تهران برم شمال(مسیری روکه وقتی با لیفان خودم میرم دوست دارم دیرتر تموم شه)
    وسط های راه به خودم فحش میدادم که چرا با 206 اومدم، در مقایسه با لیفان 620 یاد رنو5 مدل 1370 که سال 1375 داشتم افتادم!
    بچه ها لطفأ این ماشین ها رو با هم مقایسه نکنید چون توی یک کلاس نیستند. اصولا ماشین های چینی بالای 30 میلیون تومان را بایستی با ماشین های رنج قیمتی 70 میلیون به بالا مقایسه کنید.
    ممنون از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حامد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    405 عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حامد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من همه نوع ماشین داشتمه 206 /405 /پارس / پراید
    اما هیچکدومشون مثل 405 ارضام نکرد.به نظر من 206 مفت هم گرونه .اشغال ترین ماشینی که سوارش شدم 206 بود خدا نیامرزدش.بعدشم پراید اشغاله.اما 405 عشقه تمام ماشینعای ساخت داخله.پارس هم بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سروش

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید کی گفته که قیمت volvo v40 با 206 یا 315 برابره ؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهرداد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این جور که به نظر میاد هنوز ایران خودرو میتونه ماشین هاشو با چندبرابر قیمت بفروشه..چون مردم ما عاشق 206 چینی هستند و براشون فرقی نمیکنه که چه آشغالی باشه،چپ بکنه،کمک فنر نداشته باشه،جوش بیاره،وقتی گاز میدی موتور خفه کنه،به راحتی سرقت بشه (خصوصا لاستیک زاپاسش)،گیربکسش صدا بده.
    البته اینها همش مخصوصه ماشینهای جدیده.
    ضمنا من 315 دارم هرکی توش نشسته از بوی بده داخلش چیزی نگفته!!!اون دوستان که میگن داخلش بو میده حتما چیزی تو ماشین بوده!مثلا پلاستیک روی صندلی.
    ضمنا اونهای که میگن سربالایی رو بالا نمیره .به خاطر تنظیم نبودن کلاچه.راحت تنظیم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رهگذر

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در متن دیدم اشاره شده به کیفیت متریال داخلی 315 که پایینِ باید بگم که احتمالا یا نویسنده این مقاله تا به حال داخل این خودرو نشسته یا اینکه احتمال دیگه ای به ذهنم نمیرسه دی:

    315 به شدت کیفیت مونتاژی بهتری نسبت به 206 داره و خیلی بی صداتر از 206 و متریال داخلیش هم از 206 به مراتب بهتره فکر کنم نویسنده مقاله 315 رو با 206 فرانسوی دهه گذشته داره مقایسه میکنه نه با 206 تولید داخلی که تمام مواد اولیه و متریالش از چین و هند وارد میشه !!!

    از نظر هندلیگ و خوش دستی هم قابل قبوله ولی نمیتونه مثل 206 محبوب بشه

    لطفا قبل از مقایسه دو خودرو باهم حداقل به مدت 2 ساعت با هر کدومشون یه دوری بزنین ! بعد مقایسه کنین !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا