ایران خودروسایپا

مقایسهٔ سایپا ساینا با پژو 405 SLX

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

Saipa Saina VS Peugeot 405 SLX 01

معرفی خودروها

پژو ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

Ikco-Peugeot-405-SLX-2009-0

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

Saipa-232-Saina-2010-01

طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری‌ها را تقریباً به‌طور کامل عوض کرده و در برخی مدل‌های از تریم دورنگ نقره‌ای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااین‌حال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرم‌رنگ است که آن را لوکس‌تر از ساینا نشان می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه می‌شود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی عقب، رینگ‌های آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار می‌دهد.

پیشرانه

۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

 

نتیجه

در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را به‌طور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب می‌شود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا می‌تواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ SLX هم‌اکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالی‌که تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.

 

 

مشخصات فنی

  پژو ۴۰۵ SLX سایپا ساینا EX
پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 ۱.۵ لیتری M15
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب صفرتا صد ۱۳.۲ ثانیه حدود ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر ۷ لیتر در صد کیلومتر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۶۷ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر
وزن خالص ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۴۱ لیتر
قیمت ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶۸ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تیبا پراید تقویت شده است با شاسی ریو با هندلینگ مسخره در سرعت بالای صدکیلومتر ترمز ضعیعف تر از پراید تست فنی موجوده تو سایت های مختلف.اگر دنبال هیجان های اولیه هستی که بگن چ ماشین چراغ جدیدی سوار شدی ساینا خوبه اگر دنبال راحتی و ارامش و ثبات در رانندگی قطعات یدکی فراوان و تعمیرات اسان هستی slx بهتره.کیفیت قطعات هم مثل کل محصولات دو خودروساز چینی درجه سه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پژو بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. edris

        ۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (108 ديدگاه)

        این سه نفری که بهتون دیس لایک دادن ، حتماَ ساینا دارن و میخوان خودشون رو از خرید این ماشین مضحک (!) راضی نشون بدن.
        طی بیست و اندی سال عمری که از خدا گرفتم هیچ ماشینی به زشتی و نا هماهنگی محصولات جدید سایپا ندیدم. و جالب اینجاست که سایپا هر دفعه با یه طرح جدید منو غافلگیر میکنه و ثابت میکنه زشت تر از این هم میتونه بسازه
        مرسی که هستی سایپای عزیز!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مسعود

          ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز! نمی خوای بگی که پژو ۴۰۵ زیبای خفته است؟! ‌‌‌‌ من نمی‌گم ساینا زیباست ولی قطعا طراحی ۱۹۸۰ پژو ۴۰۵ متاسفانه کمی ذایقه مردم ما رو هم ریخته به هم! همین ۴۰۵ باور کنید بلحاظ طراحی روز الان باعث خنده است! بنظر من لازمه برای طراحی بنده خودرو مثل خیلی از کشورهای پیشرو در این زمینه مثل ایتالیا(حتی خود چین که از طراح های طراز اول اروپایی استفاده می‌کنه) کمک گرفته شه و طراح های نخبه آموزش ببینن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. reza

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برادر من … تیبا شاید هم شرکت پراید باشد ولی تقریبا 90 % خودروی مستقلی از پرایده در ضمن شما یه سری به سایت تست ایمنی بین المللی بزنید بعد متوجه میشید که اشتباه فکر میکردید در ضمن بنده به عنوان یه مهندس مکانیک با تیبا های متفاوتی سرعت های 160 به بالا رو امتحان کردم و در کل رضایت بخش بود و از ماشین چهل سال پیش به عنوان 405 خیلی مقرون به صرفه تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. یاسین

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    Salu! ceci est la Peugeot تو میگی oui ! Bienvenue à la musée (Iranترجمه:سلام وای این پژوست!بله!به موزه خوش آمدید!(ایران)آغااااا کشور ما شده موزه!هرکی میخواهد در هر صنعتی ماندگار بشه!میاد ساخته ی دستش رو میده ایرانیان!ایکد ازش کپی میزنن!که صاحبِ اصل نسخه،مجبور میشه بگه غلط کردم!خدا گواهه اون ۴۰۵که بال نه بالچه رو از پکیچ اسپورت بی ام دبلیو ام۵ دهه ۹۰ قرض گرفته!اینقد زاویه ۹۰درجه داره که بچه های ساخت و ساز و ریاضیات ازش استفاده ها می کنن!اینم از ساینا اسمش مثه سایپاس!دو نقطه کم گذاشتن و یکی رو انداختن بالا!چیه افتضاحه!سرنشینان باید پنج تا لاغر مردنی باشن!و با استفاده از بند پ!می توان نفر ششمی را روی سپر عقب به جای سنسور دنده عقب کار گذاشت!ما اسب بیرون کردیم قاطر گرفتیم قاطر نخواستیم خر تحویل گرفتیم.از ماست که بر ماست!ممنون امیر خان!روز خوبی داشته باشین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعيد

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    حقیقت تلخه ولی قبول کنیم ماایرانیها درساختن خودروخیلی بدسلیقه ایم درضمن دراکثرکارهاباندبازهستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saied

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یونس

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از تیپ ساینا خوشم اومده. میخوام ثبت نام کنم. تا حالا هم ماشین نداشتم. بزودی وامم جور میشه میخوام ماشین بخرم. دوستان اگه کسی سایناداره راهنماییم کنه. ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (512 ديدگاه)

      پیش نخهادمیکنم پژو بگیر
      یاسمندse
      ازهمه نظر بهتره تااین شک نکن
      هرماشینی هم گرفتی ی دست سرو روش بکش شیک وباکلاس ترش کن
      کلا ماشینا ایرانی وقتی ادم میگیره نیاز به ی جراحی زیبایی دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ناامیدم کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ایرانی

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تیبا با طرح هند قدیم+فیاتهای 60 سال قبل… در کنار جلوبندی شبه پیکان شده پژو…!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یک دوست

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    شرمنده پدال…
    دوتا صفحه نظر هست…
    ندیدم …
    فکر کردم حذف کردی……!!!
    خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamed

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تنها ماشین داخلی که میشه روش یک کمی حساب کرد پارس موتور زانتیاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امير

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      زانتیا اگه تولید میشد صد رحمت داشت به اینا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سپنتا

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با درود و سپاس از مجله معتبر پدال و نویسنده محترم برای طرح این سری موضوع جالب . امیدوارم این ماشینای چینی ااان رو هم با مونتاژهای موفق قبل مثل ماکسیما . آونته .ورنا .و حتی ریو انجام بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    قطعا پژو خیلی بهتره شکی درش نیست
    ولی خب ساینا هم برا ماشین داخل شهر خوبه
    درکل هیچکدوم ماشین نیست..خخخ!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    پژو خیلی باکلاس تر وبااباهت تر هست..کلا باکلاس تره..یکم دست سرو روش بکشیم خوب خوب وباکلاس میشه
    ساینا..بیشتر خوشکل هست وزیبا تا بخایم بگیم شیک وباکلاس..برا داخل شهر گزینه خوبی هست
    کیفیتشونم…چی بگم والا..نمیشه گفت کدوم بهتر وکدوم بد تر هرچه که اتاق ساینا وداشبورد و….زودتر به صدا درمیاد وکیفیتش کمتره
    ایمنی هم چیزی نگیم بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. عبدی

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو۴۰۵ بهتر از محصول جدید سایپا است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من 2تا 405 داشتم یدونم تیبا خریدم.باورش غیر ممکنه ولی از تیبا راضی ترم.ساینا رو نمیدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احمد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تجربه ۱۴۰۰ کیلومتر کارکرد با ساینا

    یکم از مزایاش و‌معایب بگم روشن شید هم خودم و اطرافیان بهش رسیدیم

    اول اینکه ظاهرش واقع مورد پسنده به خصوص جلوش

    دوم جا داریش و صندلیاش به خصوص عقب حرف نداره
    ماشینه نرمیه
    سوم ماشین سوخت کم مصرف و کم استهلاک
    چهارم صندوقش جاداره راحت ۴ ۵ تا ***جا میشه
    کیپ بودن و محکم بودن خودرو احساس میشه
    جنس و طراحی داشبورد نسبتا خوبه و به ماشین میاد

    تسلط بر فرمون و ماشین حین رانندگی خوبه
    کولر عالی

    مونتاژ قطعات و فاصله لبه ها رعایت شده که ماشین من که خوبه
    غیر از افتضاح کاور زیر فرمون که یادشون رفته بذارن
    ترمز هم عالیه

    نقاط ضعف

    اینکه موتور همون تیباس

    رینگ و لاستیک ۱۵ مینداختن بهتر بود
    سرپیچای تند خیلی باس حواستون باشه فرمون تیزه

    زاویه چرخش فرمون کمه

    سپر جلو فاصلش تا زمین کمه

    باند و پخش ضعیف به خصوص باند جلو
    آینه های بغل هم زیادی بیرونه حواستون باشه نزنن

    در کل در این آشفته بازار خودرو راضی ام ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین نرم بدون صدا
      پر شتاب و تیز
      کم مصرف 6%تا7%
      پرقدرت تو سربالایی یا کولر روشن
      جلوبندی و ترمز خوب
      دارای 2 میل تعادل
      تنها ایرادش نسبت به قیمتش برخورد لاستیک عقب با داخل گلگیر هنگام سنگین بودن ماشین ک با فنر قوی تر حل میشه
      بدنش نسبت به پژو باکیفیت تر
      تنها ماشین ایرانی بدون زوار
      190راحت پر میکنه
      برای خانواده با جمعیت کم، عالیه شک نکن
      بهترش فقط سمند ال ایکس ولا غیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محیا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا من ثبت نام کردم حالمو گرفتین همه میگن افتضاحه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین خوبیه رفیق خیالت راحت حداقل از این بابت خیالت راحت ک هر روز تعمیرگاه نیستی مثل ماشینای ایران خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ahmad

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه ساینا رو پیمانکاران چینی طراحی کردن!
    طراحی بدنه و سپر و چراغ های حجیم با لاستیک های بسیار کوچک و در نهایت ترکیبی ناموزون بدجوری مارو یاد سبک چینی ها می اندازه!
    دقیقا مثل رانا که توسط چینی ها طراحی شده بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میثم

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یکی از یکی دیگه بدترهم علمی هم عملی ارزش خرید به این قیمتا رو ندارن
    هیچکدومش بیشتر از 7یا 8 ارزش نداره باقی پول هم میره تو جیب یه عده بعد به ریش ما میخندن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیرحسین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سایینا که اسم ماشین رو نمیشه روش گذاشت عین اسباب بازی میمونه باز صد رحمت به پراید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ایمان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم 405داشتم فقط یه موتور باز کردن و بستن 3میلیون افتاد به نظر من ساینا بگیرید اولین ماشینی که سایپا خوب در اورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه ماشین ها ایران یک طرف و ال 90 یک طرف توی ماشین های داخلی بهترین کیفیت و سواری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیافش که به درد نمیخوره موتورش ضعیف ترمز داغون اتاق کوچیک شاید بپرسید مگه سوار شدی روندی ماشینو یا حداقل از نزدیک دیدی که باید بگم نه چون خودمون از خانواده ایرانخودرو(405.سمند)داریم اینو گفتم یعنی حتی فراری هم ماشین نیست چون ما 405و سمند داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من تجربه ی چند یکی از دوستانم رو که هم 405 و هم تیبا1 و 2 و تازگیا ساینا رو داره میگم
      که فقط گفت که ساینا سواریش بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مسعود

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بزرگواران
    بنده با افتخار ساینا ثبت نام کردم
    چون استهلاکش کمه
    خودروسازان محترم یخورده از شرکتای بنجل چینی یاد بگیرید
    آخه شیشه برقی جز آپشنه
    وای بر شما
    بجای اینکه حواستون به جیبتون باشه هوای مردمو هم داشته باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من روآ دارم میخوام ساینا بگیرم لطفا منو راهنمایی کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. یونس

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من ساینا ثبت نام کردم،فول ابشنشم،از نظر ظاهر و اصطلاک به نظرم بهتر باشه،همه از تیبا راضی بودن،اینم تیبای ،حالا ظاهرش عوض کردن ،رینگشم فولادی،به قیمتش نمیارزه ،ولی چاره چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. وحید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا از بی سوادی دوستان متأسف شدم. تا حالا چند نفرتون پشت ساینا نشستین که در موردش قضاوت می کنین؟ من پشت هر دوتا نشستم. اما اگر کسی ننشسته حق قضاوت نداره.واقعا ساینا برتر از slx 405 هست. شتابش قطعا بیشتره، امکاناتش بیشتره طراحیش زیباتره، محکم تره (شاسی 3 دو ورق1 و یک ورق 2 داره) و قیمتش هم 3 میلیون ارزان تره. حتی اگر قیمت ها مساوی بود هم باز من ساینا رو به 405 slx ترجیح میدادم. واقعا مسخره است موتور 206 تیپ 5 رو روی بدنه 405سنگین گذاشتن، شده ماشین جدید. دوستان هم همه خوشحالن! بعد دوباره گذاشتن روی یک بدنه دیگه شده رانا، روی یکی دیگه شده h30 cross. در ضمن دوستانی که میگن موتور تیبا و ساینا همون موتور پراید هست یک سری به مشخصات فنی موتور این سه خودرو بزنن تا اطلاعتشون کمی زیاد بشه. صرفا روی تعصبات نظر ندین. ساینا به زودی جای بسیاری از خودروها نظیر 405 و پژو 206 (تیپ2) رو در بازار میگیره. حتی منصفانه نگاه کنیم جای تیپ 5 رو هم باید بگیره چون تیپ 5 صرفا 11میلیون به خاطر موتورش گرون تره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      داداش شما هم پشت slx ننشستی در موردش نظرم نده شاید ساینایی که شما نشستی پشتش کارخونه اشتباها موتور ازرا گذاشته روش که شتابش از slx بیشتر بوده مرد حسابی من دارم tu5 با پارس elx شتاب همپا میرم تو چطوری با این لگن 80 اسبی شتاب بهتر از tu5 رفتی بیا منو قانع کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جوابش روشنه عزیزم وزن زیاد بدنه 405 که جوابگوی موتور 1587سی سی TU5 نیست. در مورد رانا و پژو 206 تیپ 5 من همچین ادعایی ندارم چون تناسب رعایت شده ولی در مورد slx جا مونده. حتی پارس عادی (و نه elx) هم جا مونده. ضمنا دوباره تآکید می کنم که پشت سمط نشستم که دارم نظر میدم. ضمنا علاوه بر ویژگی های گفته شده، راحتی صندلی راننده و فرمان پذیری ماشین هم بسیار بهتر از slx هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. far2016

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از دوستانی که بدون رانندگی کردن یا حتی دیدن یک خودرو نظر میدن تعجب میکنم. اصلا کاری به اینکه ساینا از 405 بهتر است یا نه کاری ندارم. ولی من تجربه 400 کیلومتر رانندگی را می گویم: در کل با توجه به امکاناتش ، نسبت به قیمتش ارزش بیشتری دارد و جزء کارهای خوب سایپا است (البته در این آشفته بازار که پراید 21 میلیونه و 405 قدیمی سی میلیون!). برخی از مزایای آن: کم مصرف است- با بستن پنجره ها صدای کمی به داخل می آید- کولر خوبی دارد و موتورش حتی در سربالایی کم نمی آورد-فضای داخلی بزرگی دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ali

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من تا حالا ساینا رو از نزدیک هم ندیدم ولی دورادور میگم پژو بهتره دلیل قانع کننده ای هم ندارم برای این میگم که خودمون از خانواده پژو ماشین داریم فقط به همین دلیل محکمه پسند حتی اگه پژو صدی بیست لیتر هم مصرف کنه یعنی از نیسان بیشتر(فقط ماشین من خوبه فقط)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فکر کنم شما یکی از مدیرهای 2 خودرو سازی ایران باشی که اینطور میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. sj21

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    انتخاب بین بدوبدتره که پژو بهتره خدا یی باز صد رحمت به طراهی تیا البته هم ساینا هم تیبا بی ریختو در اخر همه اینا بی ریختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساینا افتضاحه واقعا میگم طراحی افتضاح فنی خیلی خیلی ضعیف …داداشم گرفت تو سرعت بالای 120انگار تریلی داره میره صدای وحشتناکی مید ترمزای ضعیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسین

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود 2 ماه و نیم هست که ساینا دارم
    تیپ جلوش خیلی قشنگه ولی عقبش خیلی دهن گشاده! و گلگیر جلو خیلی بیرونه و شبیه فولکس غورباقه ای شده
    ولی در کل قشنگه و از سه رخ عقب زشته.
    داخلش خیلی خوب و شیک شده نسبت به تیبا
    فقط ظبط بلوتوث دار برای تماس تلفی و بلندگوی جلو بهتری داشت مناسب تر بود.
    یه اتفاق عجیب داره که از چند نفر سوال کردم همین مشکل را دارن و اون جلو افتادن ساعتش هست. هر روز یک دقیقه جلو می افته.
    نمایشگر ساعت و سیستم صوتی خوبه ولی بهتر بود نمایشگر بزرگتری میداشت.
    یه نامردی هم سایپا کرده و اون اینکه زاپاس رینگ آلومینیومی نیست!
    در کل راضی کننده اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عزیز

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساینا عالیه
    تا نخری ندانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ali.a

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در کل ماشین بدی نیست به لحاظ فنی.اگه کسی بتونه با ظاهرشون کنار بیاد.من که نتونستم بیشتر از دو ماه تحملش کنم اونم به خاطر نگاه عوام.ترجیح میدم با همون 206فرانسوی 15 سال پیش خودم بیرون برم تا یه ماشین با شکل ماشینای برنامه کودک.اینا که اینهمه سرمایه گذاری میکنن برای فیس لیفت و این حرفا،کاش حداقل یه ظاهر قابل قبولی درست میکردن که مثلا یه کارمند روش بشه با کت شلوار سوارشه بیاد تو خیابون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا