ایران خودروسایپا

مقایسهٔ سایپا ساینا با پژو 405 SLX

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

Saipa Saina VS Peugeot 405 SLX 01

معرفی خودروها

پژو ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

Ikco-Peugeot-405-SLX-2009-0

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

Saipa-232-Saina-2010-01

طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری‌ها را تقریباً به‌طور کامل عوض کرده و در برخی مدل‌های از تریم دورنگ نقره‌ای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااین‌حال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرم‌رنگ است که آن را لوکس‌تر از ساینا نشان می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه می‌شود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی عقب، رینگ‌های آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار می‌دهد.

پیشرانه

۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

 

نتیجه

در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را به‌طور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب می‌شود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا می‌تواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ SLX هم‌اکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالی‌که تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.

 

 

مشخصات فنی

  پژو ۴۰۵ SLX سایپا ساینا EX
پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 ۱.۵ لیتری M15
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب صفرتا صد ۱۳.۲ ثانیه حدود ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر ۷ لیتر در صد کیلومتر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۶۷ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر
وزن خالص ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۴۱ لیتر
قیمت ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶۸ دیدگاه‌ها

  1. احمد..

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . من میخوام ماشین بخرم. مانده ام چه ماشینی بخرم . سمند یا پژو ۴۰۵ یا پژو پارس یا ساینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اول به جیبت نگاه کن دوست عزیز اگه مصرف سوخت پایین وهزینه قطعات و تعمیرونگهداری پایین مدنظرته ساینا بگیر اگرم جیبت پره پارس بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. k1

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسم پژو برای کل سایپا بسه. آخه چیو با چی مقایسه می کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مجید

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شما از اونایی هستی که خودشونم نمی دونن چرا پژو رو انتخاب کردن
      فقط یه تعصب بی جا!!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. amirali

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله قطعا پژو 405-پرشیا-سمند و… امثال اونها با طراحی موتور 45 سال پیش مصرف سوخت 10 حس رانندگی پیکان و استهلاک بالا (هرسال تابستونا باید سرسیلندر تعمیر بشه) … بهتر از ماشینای روز الانه، راستی شاید بزرگترین دلیل انتخاب عزیزان از لحاظ بزرگتر بودن جثه پژو و سمند باشه که خوب میتونید ی ون بخرید! نمیدونم ما ایرانیا این حس نوستالژیمون نسبت به پژو رو کی میخوایم از دست بدیم… یکم به امکانات رفاهی ماشینای جدید و استهلاک کمتر فکر کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ساینا سوار شو بعدش بگو پژو..؟!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تاکی موتور glxرا روی ماشین های مختلف می گذارند ور ژن جدید موتور۴۰۵روی خودرو ژیان بانام sly۲۰۱۸

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    بنظر من خانواده پژو و سمند دیگه خیلی تکراری شدن،ساینا ماشین جدید و بهتری هست نصبت به پژو405و اینکه شتاب و سرعت خیلی خوبی داره(در حد خودش) مصرفش خوبه،استحلاک کمتری داره،از لحاظ ایمنی هم قابل قبوله،در کل بهتره دیگه پژو و سمند مثل پیکان(که واقعا هر سه ماشین های خوبی بودن)تبدیل به یک نوستالژی نشن.
    گرچه صنعت خودرو ما دچار عقب ماندگی مزمن هست اما ساینا هم تو رنج قیمت و کلاس(تولیدات داخل)خودش حرکت خوبی محسوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام از هر لحاظ که فکر کنی قیافه سمند و۴۰۵ آدم را یاد ماشین های قدیمی می اندازد از نحوه چراغ ولی ساینا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهرام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان.اکثر ما تو ایران بر حسب نیاز وشرایطمون حق انتخواب ماشین داریم نه درک وسلیقه . وقتی خریدیم و سوار شدیم میفهمیم ارزش اون پولی رو که دادیم نداره .ولی باید قبول کرد پژو 405 مثل فیلمای بروسلی دیگه دموده شده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. 09133545041

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    چه مقایسه جالبی شده به این علت که من خودم slx امروز ثبت نام کردم و هفته پیش برای خانومم ساینا و با توجه به مقایسه انجام شده هر دوتا منتظر می مونیم تا دوماه دیگه وقتی ماشینمونو تحویل گرفتیم ببینیم چه جوری از آب در میاد.با سپاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام واقعا سلیغه ای برسی کردید و مشخصات هم در چند مورد اشتباه بوده یکی اینکه از لحاظ موتوری ساینا مثل تیبا نیست تیبا 80 اسب بخار قدرت داره ساینا 87 پس قدرت افزایش داشته حجم موتور هم در تیبا 1497 هستش که در ساینا به ۱507 افزایش داشته و سوم اینکه صفر تا صد تیبا 13 هستش و ساینا 12…نتیجه گیری وقتی سنسور دنده عقب و آینه برقی به ساینا اضافه شده و از همه مهمتر بدنه و موتور کامل عوض شده نمیشه گفت ساینا همون تیبا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ایمان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام و احترام به دوستان
    بنده 5 ماهه که ساینا خریدم و الان 19000 کیلومتر با اون رانندگی کردم. از هر نظر ماشین خوبیه.
    اولا که در حال آب بندی بودم صدای موتور و گیربکس زیاد بود اما در حال حاضر صدای موتور و گیربکس بعد از این کارکرد خیلی از بین رفته و گیربکس خیلی نرم شده. کمکها خیلی نرم شده . کشش موتور فوق العاده است. اصلا موتور کم نمی آره. آن قدر قدرت موتور زیاده که آدم تعجب میکنه وزن 1050 کیلو را یک موتور 87 اسب بخار می کشه. خیلی ماشین خوش دستیه. هندلینگ عالی . بدنه فوق العاده محکم و قابل مقایسه با بدنه ال نود. هر کی در مورد این ماشین بد میگه نا انصافی میکنه. خیلی ها تیبا و ساینا را در حد پراید می دانند و با پراید مقایسه میکنند. درست است که تیبا و ساینا در برخی امور فنی قرابت و نزدیکی با پراید دارند اما اصلا با پراید قابل مقایسه نیستند ، مصرف کم ( تک سرنشین جاده 6.5 ، شهر نهایت 7.5 ) ، هفته قبل با خانواده از تبریز تا مشهد رفتیم و برگشتیم. در جاده با 5 سرنشین و صندوق پر با سرعت 120و کولر دور آخر در نهایت 7 تا می سوزونه. صندوق بزرگ و جاداری داره ، ارتفاع صندوق نیز بالاست و بار زیادی میگیره. اینه ها خیلی محکمه چندین بار هنگام ورود و خروج به پارکینگ بد جور به در خورد اما نشکست. چراغ ها خیلی پر نور ، صندلی ها راحت ، در مسافرت اصلا راننده و سرنشین را خسته نمی کنه. صندلی های عقب نسبت به جلو خیلی راحت اند ( دقیقا برعکس 206 ) در عین حال که صندلی های جلو نیز خیلی راحت هستند. جلوبندی ریویی محکمی داره. به علت بدنه سنگین ، در جاده تعادل خوبی داره .
    دوستم تازه ساینا تحویل خرداد گرفته با گیربکس جدید و بهبود یافته ND2 واقعا نسبت به ماشین من خیلی نرمتره. از این به بعد این گیربکس روی ساینا سوار میشه.
    در کل ساینا در محدوده زیر 30 میلیون بهترین انتخاب است ، هر کی بخره پشیمون نمیشه. خیلی ها هم که از صدای زیاد موتور اون گله دارند مطمئنا نتوانستند ماشین رو به درستی آب بندی نمایند. بنده از روغن موتور پارس سوپر پایا 40 – 10 استفاده میکنم و هر 5000 کیلومتر تعویض میکنم ( همراه با فیلتر روغن )
    فیلتر هواکش خیلی بزرگ است و تقریبا سطحی معادل سه برابر فیلتر هوای 405 رو داره ، به خاطر همین تنفس موتور عالی یه و اصلا کم نمی آره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sahabb

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز بی زحمت روش صحیح آبندی ساینارو برامون بگو و دوم اینکه:ایا کلاج ساینا سفت است یا نه؟ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. رضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آخه ۴۰۵ تعریف داره فقط به درد بار میخوره نه ظاهر خوبی داره نه چیزه دیگه ای فقط موتورش خوبه که موتور تراکتور از اون بهتره قیمتش بالاست اصتحلاکش بالاست مصرف سوختش هم اشتباه نوشتید خالی نبندید ۱۲×۱۰۰ هستش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. معین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من تازه روز 16 خرداد رفتم نقدی یکشو تحویل 30 روز ثبت نام کردم نمایندگی کازرون حالا اس ام اس اومد رو گوشیم که ماشینت را فرستادیم تا چند روز دیگه میرسه نمایندگی همش چهار روز طول نکشید من اولین ماشینی هست که خرید دارم میکنم با کلی زحمت بعد از سالها تونستن این پول را بدست بیاورم اومیدوارم ماشین خوب و کم خرجی باشه یک سوال داشتم طبق نظر ایمان گفته دوستم خرداد تحویل گرفته گیربکس جدیدnd2 روش گذاشتند من که زیاد سر در نمیارم از این نوع گیربکس کارایی نسبت به قبلی ها چه جوره اطلاعت ماشینم ضعیف هستش ایا ماشین من هم از نوع گیربکس روشه از کجا باید متوجه بشوم ؟ اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوست عزیز گیربکس nd2 از هر نظر نسبت به گیربکس قبلی تیبا و ساینا بهتره . گیربکس جدید دوبل برنجی یه و در آن از صفحه کلاچ 215 میلی متری استفاده شده ، در حالی که گیربکس قبلی دارای صفحه 200 میلی بود و بلبرینگ های دو طرف شفت تقویت شده که تمام این موارد باعث میشه که دنده ها نسبت به قبل خیلی راحت جا بره ، صدای گیربکس خیلی کم شده ، قدرت کشش گیربکس بیشتر شده و استهلاک گیربکس کم شده است.
      ماشین شما هم قطعا دارای این گیربکس خواهد بود. این گیربکس از این به بعد روی ساینا و کوئیک دستی نصب خواهد شد. مطمئن باشید ، این ماشین با این موتور و گیربکس جدید طرفداران زیادی پیدا میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        سلام من ساینا ۹۶ دارم ولی گیربکس تیبا روش نصبه می خواستم بدونم خیلی فرق با هم دارن و آیا نمایندگی برام عوض می کنه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عبد

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام منم یک هفته گرفتم مال من که زده nd1و درکل خوبه یه سری تنظیمات جزی داره نسبت به پولی ک. میدی ارزش داره مبارکت و nd1فقط دنده ها برنجی شده nd2هم دندها هم کلاج ارتقا یافته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. معین

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من امروز ماشین را تحویل گرفتم گیربکس جدیدnd2 متاسفه از نمایندگی تا خونه اومدم اولش ماشین خیلی زیر پاهام خاموش میشود بیست و سه کیلومتر باهش اومد متوجه شدم دسته ترمز بالا هستش یادم رفته بود پایین بندازمش اولین بار بود ماشین میخریدم و اولین ماشین رسیدم خونه ساعت یک بود حسابی گرم شده بود و بوی لنت ازش میومد بعد بابام گفت تو که دسته ترمز هنوز بالا هستش چرا نداختیش اون موقع متوجه شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام الان همشون گیربکس جدیدن آخه من 10 روز دیگه تحویل میگیرم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. معین

        ۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اره همشون گیربکس جدیده برچسب زده روش nd2

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا دمت گرم
      خیلی باحالی . دیگه اینطوریشو ندیده بودیم
      اگه به چراغ ترمزدستی نگاه میکردی میفهمیدی ترمزدستید بالاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سعید

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان ممنون از نظراتتون من هم بهد از چند 12 سال آر دی داشتم میخام با بدبختی یه ماشین بخرم .ولی نمیخام تو قرض برم برای سمند یا پژو 405 وچند تا سوال داشتم :
    به نظرتون مقایسه سمند lx و ساینا رو چجوری ارزیابی میکنید ؟!

    برای تحویل نقدی ساینا از نمایندگی همون سی روز طول میکشه ؟! کمتر یا بیشتر نمیشه ؟! نمیدونم آخه چرا باید نمایندگی اینقدر طولش بده ! که این همه دلال بازی در بیاد این وسط !!

    در رابطه با بیمه بدنه کدوم بیمه بدنه خوبه ؟! از خود شرکت بیمه کنیم یا بیرون بیمه کنیم ! ؟ ارزش داره یا نه ؟! چه شرایطی داره ؟!

    ممنون میشم با نظراتتون راهنمایی کنید ..با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام اگه قسمت شد و ساینا رو ثبت نام نقدی انجام بدی ظرف یک هفته بهت تحویل میدن ،ضمنا بیمه بدنه هم داره و به نظرم ماشین خوبیه پشیمون نمیشی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. ali

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ساینا فقط توی شهری خوب است ولی در جاده خاکی وچاله مناسب نیست لاستیک های کوچک اگر توی یک چاله بتفتید سپرش داغون میشه ولی 405خیلی مناسبه جلوبنداش زود داغون نمی شه ساینا با این قیمت مناسب نیست 1موتوراش ضیعف 2 فضای کم 3 قیمت بسیار نا مناسب 4 بدنه ضیف 5بقولی معرف شوتی نیست بااین اسب بخار بسیار پایین نسبت به 405

      موافقم 0
      مخالفم 2
  15. نادر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام چجوری میشه گیربکس قدیمی رو با جدیدا عوض کرد شرکت سایبا فراخوان نداره واسه تعویض گیربکسای nd1 . یا قابل تبدیل نیستن ؟‌‌‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عبد

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شنیدم یه فراخون زده از نمایندگی باید بپرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من هم تازه طرح رمضان ثبت نام کردم گفتن تا 15 روز دیگه ماشینو میدن فقط نگرانم نکنه سری قدیمی بهم بدن. از کجا میشه فهمید سری جدیده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام روی گیربکس جدید برچسب داره مشخصه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عبد

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      روی گیر بکس قسمت پایین نگاه کنید یه برچسب زرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. عبد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان من هم 405مدل 89دارم و هم ده روزی میشه ساینا دارم هرکدومشون مزیت ها خودش داره پژو صدا موتورش قشنگتر و حس پراید بهت نمیده اما پر مصرف و.اگه دوگانه نباش زیر پا خودتون دوگانه هیچ مشکلی نداره البته اس ال ایکس ها جدید کیفیت داشبورد پایین این مدنظر داشته باشین و اپشن نداره حالا ساینا موتورش خوبه اپشن ها خوبه قیافه بهتر تیبا و البته بلید سری جدید بگیری سعی کنید گیربکس nd2پیدا کنید مال من nd1بلزم خداروشکر خوبه کلان نسبت به پولی جای ساینا میدین خوبه…و مطالب این سایت دقیق نیس و کلی.یاعلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر صادقی

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام؛
    موتور ND2 ساینا: کاپوت ماشین رو بالا بزنید روی موتورش برچسب خورده:
    موتور جدید ND2 با دیسک و صفحه 215

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. معین

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یک ده روزی از خرید این ماشین میگذره یک چند روزی چراغ عیب یاب متور روشن شده رفتم نمایندگی کازرون دستگاه گذاشت گفت سیم مینفولدش ولتاژ قطع شده باید تعویض بشه سریالش و عکسش گرفتند گفتند تو انبار نداریم باید درخواست بدهیم تا ازتهران بیاد بچه ها راست میگن چون ماشین جدیدی هست قطعاتش بعد گیر میاد حالا نمیدونم این قطعه کی میاد ؟ گفتند بیاد زنگ میزنیم بهت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. اسد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی من میخوام بین ساینا ورانا یکی وبخرم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هاشم

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      100در صد ساینا بخرید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  21. HOSSYN

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساینا هم ثابت کرد که ماشین بیست نمره‌ای است. فقط آب بندی خوب ودرست میخواد میشه .مصیبت. …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ebiram

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بدون تعصب میگم نظر شخصیمو ،مختصر و مفید.یه پژو ی بقول معروف از مد افتاده مدل 85هنوزم که هنوزه از این ساینای بدترکیب بی ریخت خیلی بهتره…موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 4
  23. هاشم

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گلم من از سال 1378 تا به امروز از پیکان تهران 26 تا پراید کره ای سمند پژو 206 پرشیا ال 90 اردی پژو جی ال ایکس و.
    همه این ماشبنها رو داشتم از چند ماه تا 2 سال الان ساینا خریدم واقعا ماشین خوبیه و راضی هستم و از اصطلاک زیاد و مصرف بالا و خرابی بی مورد ماشبنهای ایران خودرو دیگه خسته شده بودم ساینا با این قیمت واقعا انتخاب خیلی خوبیه نرم پر شتاب کم مصرف و خوش دست یا علی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. آئودی ♡

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پژو 405 slx یا ساینا ؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مجید

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اردیبهشت ماه ثبت نام ساینا کردم واسه تحویل شهریور میخواستم بدونم گیربکس جدید روش نصبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بحرانی

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز من الان میخام ماشین نو بگیرم البته پراید دارم میخوام بدونم چه ماشینی بگیرم بهتره پژو اس ال ایکس یا ساینا اتوماتیک لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. naji

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا. تو. جاده همه به ساینا نگاه میکنن. ای ول ساینا سالاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. naji

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز. در خرید این ماشین یعنی ساینا. شک نکنید در حد یک ماشین خارجی . نمیگم از پژو یا سمند و غیره بهتره .ولی در حد خودش خیلی خیلی عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. naji

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    استحکام و ایمنی خوبی داره .پشت فرمون بشینی احساس خوبی بهت میده خوب مسلط وراحت هستی و این نشان از ایمنی بالا وخوش ماشین است .در انتخاب ساینا شک نکنید .به حرفهای منفی نظرها گوش ندید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. فایر

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیزم،من الان حدود 4 ماه که ساینا خریدم و واقعا راضی هستم هم از لحاظ قدرت موتور و هم از لحاظ استحکام بدنه واقعا خوبه،هندلینگ خوبی هم داره،موتورش از لحاظ قدرت واقعا خوبه کم آوردن تو کارش نیست،و از لحاظ امکاناتی هم بد نیست و مصرف سوختشم خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا