ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۲ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    میلاد جان من هر دوی این ماشینا رو دارم واز اونا به عنوان ماشین دم دستی یا به قولی دمپایی استفاده می کنم، من قبول دارم تندر ماشین خوبیه ولی درهمه زمینه ها از سمند برتر نیست. مهمترین برتری تندر به سمند موتور پر شتاب ، کم مصرف و نرم اونه که اگه این موتور روی سمند بود من به شخصه سمند رو ترجیح می دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نويد

    ۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تازه علی آقا من برتری تندر رو فقط شتاب بیشتر اون می دونم.درسته کم مصرف تر هم هست ولی وقتی بخوای یک قطعه براش بخری کم مصرف بودنش هم کم رنگ می شود.می دونید که قطعاتش گرونتره.پس فقط شتاب بیشتر و کمی نرمتر بودن آن به سمند برتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آقای میلاد-ب خوبه اینه بدونی که شما فقط حق داری دیدگاه خودت ابراز کنی نه اینکه به دیگران توهین کنی.
    گفته بودی که مکانیک ها تندرو تایید می کنن در حالیکه مکانیک هااز هیچ ماشینی به اندازه ماشینای ساده خوششون نمیاد.من شنیدم که مثلا پدر تعمیر کار در میاد تا استارت یه تندرو باز کنه و تندر داشتن فقط تا وقتی خوبه که نیاز به تعمیر و قطعات نداشته باشه.

    از دوستان خواهش می کنم در صورتی که من اشتباه می کنم و دسترسی به خدمات و قطعات تندر تا این حد کمیاب و گران نیست و دقیقا درگیر این مسئله بودن و مثل من فقط نشنیدن – توضیح بفرمایند. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. pesare1404

    ۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من با تحقیقی که کردم متوجه شدم در مقایسه سمند و تندر 90 نمی توان برنده ای مشخص کرد

    تندر 90
    موتور بهتر
    کمبود قطعات

    سمند
    قیافه بهتر
    راحتی بیشتر
    جای بیشتر
    فراوانی قطعات و تعمیرکاران

    در نهایت اگر موتورXU7 صد اسب و مصرف 10 سمند رو با موتور EF7 عوض کنیم که مصرفی حدود 6.5 داره و قدرت 113 اسب تندر اصلا حرفی برای گفتن نداره
    سمند EF7 براحتی میتونه تندر 90 رو بگیره کافیه یه تحقیق کوچولو کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آقای میلاد-ب قرار نیست شما به دیگران توهین کنی بلکه فقط می تونی دیدگاه خودت رو ابراز کنی.

    من شنیدم که مثلا پوست مکانیک کنده می شه تا استارت ال 90 رو بازکنه وکمتر تعمیرگاهی میان خودشونو درگیر تندر کنن و دسترسی به خدمات و قطعات تندر خیلی سخته.

    از دوستان خواهش می کنم در صورتی که شنیده های من اشتباهه و خودشون در این مورد اطلاع دقیقی دارند – با ذکر مورد اعلام فرمایند. چون من می خوام ماشین بخرم و واقعا گیج شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. جلال

    ۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر سمند ef7 خیلی بهتره چون قطعات فراوان قیمت مناسبتر کارت گارانتی وغیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد

    ۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آگه از کسانی که هر دو خودرو را داشتند یا ال90 رو سوار شدند تحقیق کنید به محبوبیت بیشتر ال90 پی میبرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. farshad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه تو این موتور ef7دست اینا نرفته باشه خوبه چون تو هرچی دست می برن می ر…د توش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ابوالفضل

    ۱۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان بیاید منطقی باشید. مشخصه که خودروی لوگان نسبت به سمند ال ایکس سال برتری داره. حتی در مورد فضای داخل. یکی از دوستان به جادار بودن سمند اشاره کرد، اگه دوستمون نشیمنگاه صندلیه عقب لوگان رو باز کنه و کنار سمند بذاره بزرگتر بودن صندلی لوگان کاملا واضحه.شاید تعجب کنید، ولی من این کارو انجام دادم (موقع خرید روکش صندلی). ارتفاع اتاق لوگان هم بیشتره و فضای صندوق عقبش هم 510 لیتره، یعنی ده لیتر بیشتر از سمند.
    در مورد سند EF7 هم برادر خودم که از مهندسین ایران خودرو هستش 3 ماهه که یه EF7 گرفته. این خودرو از نظر ترمزگیری عالیه، قدرت موتورش هم از لوگان بیشتره (133HP) اما اینا دلیل بر پرشتابتر بودنش نیست. اگه یه نگاهی به کاتالوگ این محصول بندازید متوجه این موضوع می شید… 1375 کیلوگرم!!! بخاطر همین وزن زیاد شتابش از لوگان کمتره (با مصرف بنزین) ، من بارها امتحان کردم. اما واقعا تکنولوژی موتورش به نسبت خودروهای تولید داخل بالاست. (طراحی آلمان با آوانس متغیر سوپاپ ها و جنس آلومینیومی بلوک سیلندر)
    راستی یه ایراد دیگه که EF7 داره حجم کم صندوق عقبه که دلیلش هم واضحه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آقای ابوالفضل ما می تونیم هردیدگاهی داشته باشیم ولی وقتی نوبت به مستندات و اطلاعات فنی می رسه نباید هر چیزی دلمون خواست و بدون مرجع، عنوان کنیم. اگه به سایت ایران خودرو مراجعه کنی می بینی که قدرت موتورef7 در حالت بنزینی 113hp هست.وزن 1375کیلو هم احتمالا مربوط به مدل دوگانه سوز و به علت وزن کپسوله و شما یه ماشین دوگانه سوز رو با یک ماشین بنزینی مقایسه میکنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    مقایسه تندر و سمند به نظر من، مقایسه اشتباهیه و شاید تنها به دلیل هم قیمت بودن اونها باشه و این دو خودرو در دو کلاس متفاوتند.
    مهمترین ضعف سمند در موتور قدیمی و پرمصرف اونه و مهمترین نقطه قوت تندر موتور مدرن و با راندمان بالا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ابوالفضل

    ۱۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوست عزیز، آقا رضا، در مورد عدد توان موتور اشتباه تایپی بود و منظور بنده همان 113 اسب بخار هستش. در این مورد از هرکسی که نوشته من رو خونده عذر خواهی میکنم.
    صحبت های اینجانب بدون مرجع نیستن و بهتره که شما یه کم بیشتر دقت کنید. موتور cvvt سمند EF7 اولین موتور پایه گازسوز ساخت داخله، یکی از دوستان هم قصد مقایسه EF7 با تندر رو داشت، به همین خاطر من اون مطالب رو نوشتم. در ضمن، وزن مخزن گاز خالی خودرو حتی 40 کیلوگرم هم نمیشه. پس تاثیر جندانی در شتاب نداره و مقایسه دو خودروی دوگانه سوز و معمولی با تفاوت وزن حدود 300 کیلوگرم (با توجه به ناچیز بودن وزن مخزن گاز در این مقدار) در زمینه شتاب اصلا هم غلط یا غیر منطقی به نظر نمیاد. حالا اگه وزن این دو خودرو در حالت پایه نزدیک به هم بود حرف شما صحیح بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اقای ابولفضل – مهم نیست ولی باز هم داری در مورد وزن سمند اشتباه می کنی و اطلاع غلط می دی. در سایت ایران خودرو وزن سمند(ef7)هزار و دویست و بیست کیلو ذکر شده و تا جاییکه من می دونم وزن کپسول گاز به حدیه که عقب ماشین می خوابه(دقیقا نمی دونم ولی حدث می زنم بالای 100کیلو باشه)
    اینم مسلم هست که شتاب تندر- با توجه به اینکه دستکم 100 کیلو از سمند بنزینی سبکتره – بیشتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بستان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولین چیزی که از یه ماشین توقع میشه داشت اینه که رغبت کنی بشینی توش که من حالم از ظاهر مسخره ی لوگان به هم میخوره اصلا حاضر نیستم به جیزای دیگش فکر کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. reza.a

    ۱۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    سلام دوستان خسته نباشید من همه ی ماشین های زیر 20میلیون رو داشتم درحال حاضر هم سمندef7دارم باتوجه به تعریفاتی که می کردن هیچی نیست قبل از این تندر داشتم واقعا ازش راضی بودم هم کم مصرفه هم شتابشم خیلی بالاتره به یکی از دوستام گفتم تندر درسرعت بهترین شتاب رو داره البته از زیرماشین های 20 میلیون دوستم بهم گفت مگه 405 کشکه که تو می گی تندر بهتر و پرشتاب تره من هم بهش گفتم بله کشکه و بهش گفتم که بیا یه دوری با تندر بزن اونم اومد و چند دوری باهاش گشت و بعدشم رفت تو اتوبان گفت واقعا که تندر محشره ولی با این سمندم رانندگی کرد و گفت این ماشینه یا الاغه منم گفتم واقعا راست می گی این الاغه بعدشم گفت بیا باهم بریم تندر بخریم من اشتباه کردم باهاش نرفتم وبه همین گاری خودم قناعت کردم وان شاالله فردا می رم تندر عزیز رو می خرم واز کسایی که سمند ای اف7 دارن تقاضا می کنم که قیافه نگیرن ونگن که ما ماشین خوبی داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. متین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سمند رو دوست دارم .
    اما فضای آروم داخل تندر و اسپرات بودنش منو خیلی تحت تاثیر قرار میده !
    موتور اون نیز آروم تر و بدون صداست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من تندر دارم ولی بیایم قبول کنیم که ظاهر سمند بسیار موقر تر از تندر هست مخصوصا الان که قراره وانتش هم به بازار بیاد. ظاهر تندر حتی در برابر پراید هم حرفی برای گفتن نداره .
    عیب سمند موتور پر مصرفش هست که احتمالا با موتور جدید برطرف میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام من خواهش میکنم اصلا در مورد مقایسه این دو خودرو از مردم نظرخواهی نکنید چون جز از لحاظ قیمت هیچ تشابهی با هم ندارن .واقعا قیاس دو محصولی که ازلحاظ قدرت.شتاب.ایمنی.راحتی.مصرف.مرقوبیت قطعات و…هیچ سنخیتی با هم ندارند قیاس مع الفارقه شما با این مقایسه فقط کلاس سمند را بالا بردید من 2سال سمند و4سال تندر90 داشتم که سه ماه پیش تندر رو فروختم و الان هم میخوام مگان بخرم چون از خانواده تندره.تندر تو این رنج قیمت واقعا بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سلام
    اصلا قیاس این دو ماشین با هم درست نیست چون در دو رنج متفاوت قراردارند ولی من که هر دوی اونها را هم داشتم و هر دو هم رانندگی کردم باید بگم که برنده اش بی بروبرگرد ال 90 است به چندین دلیل اولا موتور به روز تری داره در برابر موتور قدیمی سمند دوما تعویض دنده هاش و گیربکس فوق العاده ای داره حتی از 206 های قدیمی هم بهتر دنده را جا می زنه و ایمنی کاملتر و به نظرم کامپویتر سفر که خیلی واسم مفید هستش ولی سمند هیچ کدوم را نداره البته ناگفته نماند که قیافه داخل سمن بهتر از ال 90 است ولی ال 90 من از طراحی اش بدم نمی یاد و اینکه به نظرم سمن به درد آدمهای مسن می خوره و خاموادگی تره ولی ال 90 بچه گانه تره واقعا تندر توی این رنج قیمت بسیار عالی است مشکل قطعات هم قبول دارم ولی خوبیش به اینه که حالا حالاها خراب نشده ال نود من مال 3.5 سال پیش است و فقط شمعهاش من عوض کردم و فیلترهاش که اونها هم مصرفی بودند و راحت هم از نمایندگی گیرم اومد به این راحتی ها خراب شدنی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. میلاد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    سلام دوستان خسته نباشید از لحاظ شتاب امنیت کم مصرف موتور قوی وووو همه می دونید که تندر بهتره من خودم الآن زانتیا دارم به خدا دروغ نمی گم تندر از همه لحاظ مثل زانتیا می مونه مثل شتابش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مصطفی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من یه تندر فول مدل اردیبهشت 88 دارم که هر وقت فرصت دست بده تا190 تا هم باهاش میرم.کلا آدم سرعتی هستم و در سفر اخیراز رشت به مشهد فقط یه ویتارا ازم سبقت گرفت. تو این 45 هزارتائی که باهاش راه رفتم فقط یه بار تسمه دینام یه بار بلبرینگ سمت راننده و لنت جلو که لازم به تعویض نبود.کلا شاید 200
    هزارتومان واسش خرج نکردم.
    همینکه می بینم همه قبولش نمی کنند خوشحالم.
    بنظر من اگه کمی از ارتفاع خودرو کم و از تایرهای پهن تر استفاده بشه در عین سادگی واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. میلاد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام اقا مصطفی من هم با شما موافقم مخصوصا در بند تایر ورینگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بی نام

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    البته همه موارد بالا کم و بیش درسته و باید به این دوست عزیز که میفرمایند این دو ماشین در یک کلاس نیستند و فقط قیمتشان برابر است،عرض کنم که دقیقاً این دو خودرو در یک کلاس بوده و مقایسه آنها کار درستی است.به هر حال سمند EF7 اگر مشکلات گیربکسش حل بشود 50% بهتر از تندر نمره قبولی امنیت-زیبایی-گارانتی و خدمات پس از فروش را کسب خواهد کرد.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    باسلام
    در مورد کلاس خودرو که به صورت A_B_C_D_E_S و تقریبا با توجه به اندازه خودرو است- پراید، 206 و تندر در کلاسB و405، پارس و سمند در کلاس Dقرار می گیرند.

    بر می گردیم به بحث تندر و سمند – به نظر من منظور طراحان این دو خودرو از ابتدا کاملا متفاوت بوده ودر مورد تندر، منظور خودرویی کاملا کاربردی، ارزان، بی دردسر و در کل اقتصادی برای کاربران کشورهای کمتر توسعه یافته بوده(هرچند که بحث آن در کشور عزیز ما جداست!)ودر مورد سمند مثلا خواسته اند بهترین خودرویی که میتوانند تولید کنند ومثلا لوکس و تشریفاتی !!! هم باشد .
    در آخر اگر این دو خودرو را به کالسکه تشبیه کنیم، تندر با اسبی تیزرو و کم توقع و سمند با خری پیر و چلاق کشیده می شود.
    شاید اگر خودروسازان داخلی می دانستند هیچگاه به تندر اجازه ورود به ایران و اینچنین به چالش کشیده شدنی را نمی دادندچرا که بهترین تولیدات آنها در برابر ارزانترین و عادی ترین محصول یک اتومبیل ساز خارجی(مخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته) قرارگرفته و مقایسه می شود هرچند که حالا هم بر سر راه خریداران این خودرو سنگهای زیادی می اندازند تا مزیت های این خودرو را کم رنگ کنند.
    کمترین سود تندر برای مردم، اصلاح خودرو های ساخت داخل به علت بالا رفتن توقع مشتریان است به عنوان مثال استفاده از موتورEF7 برای سمند.
    به امید پیروزی و سربلندی ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. بابک

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    من با توجه به نظرات دوستان فهمیدم که تندر90 خیلی بهترازسمندای اف 7 من خودم مهندس مکانیکم والآن دو ماهه که سمند ایاف7 دارم خوبه ازش راضیم ولی تو سربالایی خیلی کم میاره یکی ازدوستام تندر داره باتندر اون رانندگی کردم دیدم که تندر خیلی بهتر از سمند من دارم واقعیت میگم دروغ چرا قبلا از تندر خیلی بدم میومد وقیافش به نظرم خیلی زشت بود ولی باتوجه به خوبی هایی که داره قیافه ی زشت اونو پوشونده ولی دوستان چون من خودم مهندس مکانیک پارس خودروام به شما توصیه می کنم که تندر 86-87-88رو بخرید چون اینا اصل فرانسه است ومدل های دیگشم بد نیستند ولی مدل های 89-90 ایران توش دست داره در کل بگم تندر خیلی ماشین خوب و توپیه بهتون هم توصیه می کنم سمند اس ای هم نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بابک

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    در ضمن اینم یادم رفت بگم کسایی که می گن تندر ال وبل یاهیچی از ماشین نمی دونند یاسوار ماشین مدل بالا می شن من خودم سمند دارم خیلی ازش بدم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. erfan

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    samand behtare

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Ali

    ۲۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شاسی سمند مال23سال سال پیشه درصورتیکه شاسی تندر ٩٠ مال ٣-۴ سال پیشه در ضمن ایمنی تندر٩٠ از سمند بیش تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. hosein

    ۲۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا جون ما خودمون سمند ef7 داریم و دومادمون l90 و من هر دو رو سوار شدم به نظر من ای اف 7 بهتره هم شتاب هم ترمز مخصوصا تو رو.زهای بارونی اصلا کسانی که ال نو.د دارند به مدت دو ساعت پشت سمند ای اف سوت بشینند این حسو کاملا متوجه میشن اما یه ایرادی که داره کلاج ای اف سون یه جوریه شایدم با پای من سازگار نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعید عباسپور

    ۲۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نتیجه گیری تمام نظرات:

    هزینه کنید موتور گیربکس ال نود رو روی اتاق سمند ال ایکس نصب کنید … میشه تووووووووووپ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا